abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37569401
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:46 schreef wheeler het volgende:
Ik ben 8 dagen in New York geweest van 28 maart t/m 5 april. Eerst drie dagen voor mijn werk en daarna nog aantal dagen down-/uptown Manhattan bekeken. Tweede keer in 5 jaar en voorlopig genoeg van NY gezien

27 mooiste foto's in gallerij (Flash)
[..]

absoluut geld waard voor fotografie mits je de mazzel hebt voorin te zitten. De ramen achterin waren deel verdonkerd dus ik kon de mooiste foto's voorin maken. Vliegen is wel heel mooi maar ik vond de vlucht over Grand Canyon nét iets spectaculairder door hoogtes.
die foto's zeer mooi.

met wat voor camera heb je die gemaakt?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:12:09 #52
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_37572118
quote:
Ik ben 8 dagen in New York geweest van 28 maart t/m 5 april. Eerst drie dagen voor mijn werk en daarna nog aantal dagen down-/uptown Manhattan bekeken. Tweede keer in 5 jaar en voorlopig genoeg van NY gezien

[..]

absoluut geld waard voor fotografie mits je de mazzel hebt voorin te zitten. De ramen achterin waren deel verdonkerd dus ik kon de mooiste foto's voorin maken. Vliegen is wel heel mooi maar ik vond de vlucht over Grand Canyon nét iets spectaculairder door hoogtes.
mooie fotos! Vooral die van statue of liberty met WFC en ESB op de achtergrond . Foto van de XYZ buildings is ook grappig, echt bijna identieke skyscrapers
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_37580866
mooie foto's

Bij de foto's van XYZ dacht ik heel even aan het WTC
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_37581278
Zeker mooie foto's bij het zien van de foto's krijg ik al helemaal zin in mijn vakantie. nog effe top september wachten
pi_37586917
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:36 schreef Dizzee het volgende:

[..]

die foto's zeer mooi.

met wat voor camera heb je die gemaakt?
Canon Eos 350D die ik gelukkig net op tijd in huis had voor NY.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:26:57 #56
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_37598036
MIjn ouders gaan naar New York en ik mag niet mee.
Ik ga naar Rome met school, da's ook wel mooi, maar ik had liever beiden gedaan.
Ze deden het natuurlijk met opzet in mijn vakantie, zodat ze geen reden hoeven te bedenken om mij niet mee te nemen.

Het was vorig jaar mijn idee om een keer naar NYC te gaan, maar toen wuifden ze het idee gelijk weg. Ik gun het ze wel, maar ik vind het wel jammer.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:30:46 #57
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37598106
quote:

[..]

OMG! Sjieke pics meid!
pi_37598258
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:26 schreef Mirri het volgende:
Ik ga naar Rome met school, da's ook wel mooi, maar ik had liever beiden gedaan.
Ze deden het natuurlijk met opzet in mijn vakantie, zodat ze geen reden hoeven te bedenken om mij niet mee te nemen.

Het was vorig jaar mijn idee om een keer naar NYC te gaan, maar toen wuifden ze het idee gelijk weg. Ik gun het ze wel, maar ik vind het wel jammer.
zuur Mirri
ik kan uit ervaring zeggen dat NYC is
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:41:38 #59
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37598386
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:30 schreef BrauN het volgende:

[..]

OMG! Sjieke pics meid!
Meid.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37598712
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:26 schreef Mirri het volgende:

Ik ga wel
pi_37602185
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:30 schreef BrauN het volgende:

[..]

OMG! Sjieke pics meid!
meid? mijn vriendin was mee en heeft ook foto's gemaakt maar ik zelf ben echt geen meid
pi_37603140
wtf is op Times square nu te doen?
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:57:56 #63
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37607181
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:06 schreef Max-Westerman het volgende:
wtf is op Times square nu te doen?
Een rommelmarkt. En daar kun je zoeen leuke (matige) grap uithalen!
pi_37612274
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:57 schreef BrauN het volgende:

[..]

Een rommelmarkt. En daar kun je zoeen leuke (matige) grap uithalen!
Ohja
pi_37616083
Hier een bericht van vliegveld NewArk bij NewYork. Onze vlucht heeft vertraging dus we zitten hier nog wel even. We hebben een schitterende week gehad, met mooi weer en veel leuke dingen. Binnenkort zal ik nog wel wat meer ervaringen vertellen in combi met foto's. Eerst maar eens een paar uur wachten en dan hopen dat we weg mogen gaan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 7 mei 2006 @ 02:17:29 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37620419
Welke maatschappij?
pi_37623933
En weer thuis.
We vlogen met Continental Airlines.
Ik heb een nachtje gemist, dus mijn foto's en ervaringen laten nog even op zich wachten. Vast wel later deze week. Het was in ieder geval genieten.
  zondag 7 mei 2006 @ 11:57:31 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37624098
Hoe lang was de totale vertraging? Post je ervaring even in het Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 topic.
pi_37624172
Uiteindelijk bleek de vertraging maar 1 uur te zijn, ondanks andere berichten. De vertraging was ook nog deels ingelopen onderweg, waardoor we maar 25 minuten te laat aankwamen in NL. Lijkt me niet echt een klacht waard.
pi_37624245
Ben benieuwd naar je foto's derksen
pi_37624305
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:03 schreef kikoooooo het volgende:
Ben benieuwd naar je foto's derksen
Die komen er zeker aan, maar eerst ff echt thuiskomen
pi_37624468
Zat jij in Hotel penn of Holiday inn midtown?
pi_37624638
Hotel Penn
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 02:25:20 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37647903
Mijn 10 daagse vakantie zit erop na wat hotel gezanik is het toch nog goed gekomen zie log

hihi uitgebreider log en fotos volgen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 mei 2006 @ 02:26:47 #75
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37647919
Heerlijk, New York
Ik zou er zo graag nog een keer naar toe willen, maar dat gaat vast nog eens gebeuren

Vorig jaar waren wij er een aantal dagen en elke dag waren we van 7.00 's ochtends tot 's avonds laat op pad Er is ook zoveel te zien en te doen!

Alleen hadden we wel wat problemen met het metrosysteem Op onze heenreis reden we elke keer LANGS onze uitstapplek, ipv dat de metro daar stopte Na de vlucht hadden we niet echt genoeg energie om uit te zoeken hoe het allemaal werkte
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 02:37:31 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37647995
Ik vond de metro eigenlijk wel prettig

inclusief, mexicaanse muziekanten, barbershop singers, bronx dansers, enz. pretige sfeer wel
pi_37650060
quote:
Op maandag 8 mei 2006 02:26 schreef poohy het volgende:
Heerlijk, New York
Ik zou er zo graag nog een keer naar toe willen, maar dat gaat vast nog eens gebeuren

Vorig jaar waren wij er een aantal dagen en elke dag waren we van 7.00 's ochtends tot 's avonds laat op pad Er is ook zoveel te zien en te doen!

Alleen hadden we wel wat problemen met het metrosysteem Op onze heenreis reden we elke keer LANGS onze uitstapplek, ipv dat de metro daar stopte Na de vlucht hadden we niet echt genoeg energie om uit te zoeken hoe het allemaal werkte
Dat had ik ook de 2x dat ik in NY was. En het is echt zo dat je meegaat in de vibe van de stad. Het geeft echt energie. Echt heel apart is dat van NY

En wat betreft metro moet je uitkijken voor "intercity" metro's en "stoptrein" metro's. Ik weet niet meer hoe dat precies daar heet maar ik vergelijk het maar even met het nederlandse spoorwegen systeem.
pi_37650231
erg herkenbaar, dat van 7uur tot 'savonds laat op pad zijn. heerlijk sfeertje daar in NY.

dat van de metro is de local & de express.
pi_37650234
Het is Express (voorbeeld A train) vs. local (C train), 's avonds wordt de A train local, spitsuur is A train express.
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
  maandag 8 mei 2006 @ 09:50:38 #80
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37650247
Local en express.
pi_37650456
Precies die 2 waren het ja.
  maandag 8 mei 2006 @ 13:16:03 #82
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37655063
Goedemiddag....New York...héérlijk!!!
Ik ben zaterdag teruggekomen. het was geweldig! Een heerlijke, bruisende, levendige stad met lieve leuke en spontane mensen. Ik ben alleen maar virnedelijke mensen tegengekomen, dat had ik eigenlijk niet verwacht, ik dacht "het is er zo snel en alles gaat zo vlug, niemand heeft tijd!! niet waar!!
ik ga absoluut nog 1x terug!!

We zaten in een hotel op times -square, perfect, midden in de drukte...
of je 's avonds of 's middags of 's nachts naar buiten liep.. altijd waren er mensen. overal kon je terecht voor eten en drinken op elk uur van de dag.

Chinatown is een gekkenhuis, maar wel leuk , je moet het gezien hebben..
In little Italy kun je heerlijk eten.

Wij hebben ook een helicoptervlucht boven NYC gedaan....ge-wel-dig..
De downtownloop, de uptownloop, de nightloop.. alles met zo'n toerbus...leuk! het is een beetje toeristisch maar jah...who cares..
Dan weet je iig waar je zoal bent, en waar je moet beginnen met het ontdekken van NYC.

[ Bericht 48% gewijzigd door _Cara_ op 08-05-2006 13:22:37 ]
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  maandag 8 mei 2006 @ 13:48:36 #83
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_37655947
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:16 schreef _Cara_ het volgende:
Goedemiddag....New York...héérlijk!!!
Ik ben zaterdag teruggekomen. het was geweldig! Een heerlijke, bruisende, levendige stad met lieve leuke en spontane mensen. Ik ben alleen maar virnedelijke mensen tegengekomen, dat had ik eigenlijk niet verwacht, ik dacht "het is er zo snel en alles gaat zo vlug, niemand heeft tijd!! niet waar!!
ik ga absoluut nog 1x terug!!

We zaten in een hotel op times -square, perfect, midden in de drukte...
of je 's avonds of 's middags of 's nachts naar buiten liep.. altijd waren er mensen. overal kon je terecht voor eten en drinken op elk uur van de dag.

Chinatown is een gekkenhuis, maar wel leuk , je moet het gezien hebben..
In little Italy kun je heerlijk eten.

Wij hebben ook een helicoptervlucht boven NYC gedaan....ge-wel-dig..
De downtownloop, de uptownloop, de nightloop.. alles met zo'n toerbus...leuk! het is een beetje toeristisch maar jah...who cares..
Dan weet je iig waar je zoal bent, en waar je moet beginnen met het ontdekken van NYC.
Welke helikoptervlucht heb je genomen? Ik heb vorige week die van 15 minuten gedaan. Was helaas wel zo voorbij.
  maandag 8 mei 2006 @ 13:52:37 #84
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37656044
Ben inderdaad benieuwd waar jullie die helitrip hebben geboekt, hoe lang ie was en wat je ervoor hebt betaald
  maandag 8 mei 2006 @ 13:53:19 #85
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37656061
Cara, heb je nog wat foto's gemaakt die je wil delen?
  maandag 8 mei 2006 @ 14:09:16 #86
21984 Kresj
pi_37656453
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ben inderdaad benieuwd waar jullie die helitrip hebben geboekt, hoe lang ie was en wat je ervoor hebt betaald
Helitrip geboekt in het hotel. (telefonisch) en was geloof ik iets van 120 euro per persoon. Maar ik hoefde niet zelf te betalen dus heb niet echt opgelet. Er zijn een aantal heliports van liberty Helicopters.

zie voor meer info:
http://www.libertyhelicopters.com/
  maandag 8 mei 2006 @ 14:11:47 #87
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37656502
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
ik zoek het thuis ff op en dan laat ik het weten.. wij hebben maar 7 minuten gedaan.. het kostte dacht ik iets van 79$...
Maar ik heb zoveel geld uitgegeven die dagen dat ik het ff precies moet nakijken..

@Jag.. ja.hoor... moet ze nog up-loaden... zal ik werk van maken zodra ik tijd heb.. morgen waarschijnlijk..
  maandag 8 mei 2006 @ 14:18:40 #88
21984 Kresj
pi_37656669
Foto's van de helivlucht:

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6

Helaas zat ik niet bij het raampje dus het was een beetje behelpen met de camera.
  maandag 8 mei 2006 @ 14:21:02 #89
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37656745
Gave foto's kresj!
  maandag 8 mei 2006 @ 14:25:38 #90
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37656862
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:18 schreef Kresj het volgende:
Foto's van de helivlucht:

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6

Helaas zat ik niet bij het raampje dus het was een beetje behelpen met de camera.
Mooie foto's is dezelfde plek als waar ik ben geweest..!! Kleine wachtkamer met rijen stoeltjes waar iedereen op zijn beurt zit te wachten, om dan vervolgens gescanned te worden door zo'n hippe vogel die iedereen tegen de rechterhande klapt.. en okay zegt..8-)
Kijken of de mijne ook zo mooi zijn...
  maandag 8 mei 2006 @ 14:31:26 #91
21984 Kresj
pi_37657026
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:25 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Mooie foto's is dezelfde plek als waar ik ben geweest..!! Kleine wachtkamer met rijen stoeltjes waar iedereen op zijn beurt zit te wachten, om dan vervolgens gescanned te worden door zo'n hippe vogel die iedereen tegen de rechterhande klapt.. en okay zegt..8-)
Kijken of de mijne ook zo mooi zijn...
HA HA inderdaad. Die 'hippe vogel' snapte ik ook niet helemaal. Maar als hij mij de vijf wil geven krijgt hij de vijf.
  maandag 8 mei 2006 @ 15:12:10 #92
24606 edsuit
kind of blue
pi_37658216
Hmm volgende keer als ik er ben moet ik die helicoptervlucht maar wel doen
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 15:45:44 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37659240
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat had ik ook de 2x dat ik in NY was. En het is echt zo dat je meegaat in de vibe van de stad. Het geeft echt energie. Echt heel apart is dat van NY

En wat betreft metro moet je uitkijken voor "intercity" metro's en "stoptrein" metro's. Ik weet niet meer hoe dat precies daar heet maar ik vergelijk het maar even met het nederlandse spoorwegen systeem.
Local en express
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 15:47:52 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37659297
Ohja wat ik iedereen kan aanraden is een boot-tochtje aan de hudson op 42nd street zit de circle line dan kun je in een tochtje van 2 uur de zonsondergang meemaken. Bij ons was dat bij de brooklyn bridge erg gaaf !
  maandag 8 mei 2006 @ 17:12:22 #95
139643 lilalush
smells good
pi_37662311
Enige jaren geleden ben ik voor het eerst in New York geweest. Veel gezien toen in een paar dagen en dat smaakte naar meer! Heb toen nog op het world trade center gebouw gestaan en helaas kwamen daar een paar maanden later die terroristen ingevlogen.
Nu hebben mijn vriend en ik vorige week met een bevriend stel afgesproken dat we dit jaar oud en nieuw met zijn viertjes in New York gaan vieren.
Wat ik zeker nog ga zien in New York:
- Gugenheim (was dicht de vorige keer dat ik er was )
- Wandeling door Central Parc
- Kijkje nemen bij Ground Zero. Ben toch erg benieuwd hoe het er nu uitziet daar.
- Museum of national art bezoeken
- Chrysler building
- Brooklin bridge
- Empire State building
- Vrijheidsbeeld

En....................op 31 december om 00:00 sta ik op Time Square!!!!!!!!! Woeiiiiiiiiiii, is het al december?
  maandag 8 mei 2006 @ 17:18:50 #96
21984 Kresj
pi_37662526
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:12 schreef lilalush het volgende:
Enige jaren geleden ben ik voor het eerst in New York geweest. Veel gezien toen in een paar dagen en dat smaakte naar meer! Heb toen nog op het world trade center gebouw gestaan en helaas kwamen daar een paar maanden later die terroristen ingevlogen.
Nu hebben mijn vriend en ik vorige week met een bevriend stel afgesproken dat we dit jaar oud en nieuw met zijn viertjes in New York gaan vieren.
Wat ik zeker nog ga zien in New York:
- Gugenheim (was dicht de vorige keer dat ik er was )
- Wandeling door Central Parc
- Kijkje nemen bij Ground Zero. Ben toch erg benieuwd hoe het er nu uitziet daar.
- Museum of national art bezoeken
- Chrysler building
- Brooklin bridge
- Empire State building
- Vrijheidsbeeld

En....................op 31 december om 00:00 sta ik op Time Square!!!!!!!!! Woeiiiiiiiiiii, is het al december?
Zorg dat je op oudjaarsavond heel erg op tijd aanwezig bent. Heb het daar ook eens gevierd en je moet echt letterlijk om 18.00 uur al zorgen dat je een plekje op Times Square hebt. Daarna wordt het zo druk dat het erg lastig wordt om nog in de buurt te komen. En het zou natuurlijk een grote teleurstelling zijn om er speciaal voor naar Times Square te gaan en dan vervolgens een aantal straten verderop te stranden...
  maandag 8 mei 2006 @ 17:24:54 #97
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37662718
Frollo's tip (vast al genoemd in een van de 27 vorige topics, maar goed): het American Museum of Natural History

Ik heb daar een hele middag rondgelopen, want wat was er veel te zien! Het museum beslaat meerdere blocks en is vier verdiepingen hoog. Barstensvol met spectaculaire dinosaurusskeletten, een model van een blauwe vinvis op ware grootte (!), haast complete nagemaakte bossen, en vooral schitterende diorama's uit de jaren 30. En er is ook een grote volkenkundige afdeling, wat wel iets zegt over hoe men lange tijd tegen primitieve culturen aankeek, namelijk als onderdeel van de natuur.
Het AMNH gaat dus niet alleen over de dieren- en plantenwereld, maar ook over de geschiedenis van de studie daarvan.
pi_37662729

Flink grote foto's kan je maken met een telefoon zeg

Alvast de eerste foto van mn reisje naar NY. Vanavond meer
Central Park vanaf het dak van Rockefeller Building als ik me niet vergis
  maandag 8 mei 2006 @ 17:25:26 #99
139643 lilalush
smells good
pi_37662737
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:18 schreef Kresj het volgende:

[..]

Zorg dat je op oudjaarsavond heel erg op tijd aanwezig bent. Heb het daar ook eens gevierd en je moet echt letterlijk om 18.00 uur al zorgen dat je een plekje op Times Square hebt. Daarna wordt het zo druk dat het erg lastig wordt om nog in de buurt te komen. En het zou natuurlijk een grote teleurstelling zijn om er speciaal voor naar Times Square te gaan en dan vervolgens een aantal straten verderop te stranden...
Bedankt voor de tip. Ga er zeker rekening mee houden!
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 17:28:10 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37662816
Zo even gelogd we hadden een relaxed weekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')