abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:37:36 #61
121745 Gauge
God does not play dice
pi_37404074
Zo een uitspraak over vrouwen en wetenschap heeft de rector magnificus van Harvard ook wel.

Maar dat is 1 van de grootste sponsors voor vrouwen in de wetenschap te krijgen...
pi_37415208
hahaha elke keer als ik een domme reactie lees in dit topic dan is het een vrouw

Dat bevestigt mijn eerder genoemde visie alleen maar.
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:40:40 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37415272
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:38 schreef Stabdogg het volgende:
hahaha elke keer als ik een domme reactie lees in dit topic dan is het een vrouw

Dat bevestigt mijn eerder genoemde visie alleen maar.
Dat kan ook een probleem met jouw perceptie zijn.
pi_37415484
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat kan ook een probleem met jouw perceptie zijn.
Nee, want die reacties waar ik het over heb zijn weer veel te kortzichtig en puur een verdediging van de vrouw.
Maar niemand gaat direct in op de eerder genoemde punten maar roept maar wat over dat vrouwen wel blabla kunnen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:50:00 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37415532
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:48 schreef Stabdogg het volgende:

[..]

Nee, want die reacties waar ik het over heb zijn weer veel te kortzichtig en puur een verdediging van de vrouw.
Zo neem jij dat waar althans.
quote:
Maar niemand gaat direct in op de eerder genoemde punten maar roept maar wat over dat vrouwen wel blabla kunnen.
Welke punten moet volgens jou op worden in gegaan?
pi_37415670
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo neem jij dat waar althans.
[..]

Welke punten moet volgens jou op worden in gegaan?
Dit zouden er een paar kunnen zijn:
quote:
Ik zeg ook niet dat vrouwen niet nodig zijn. Het is absoluut goed dat ze er zijn.
Maar ik heb het over organisatie, creativiteit, rationeel nadenken, plannen en uitvoeren. Dat hebben mannen vanaf het begin af aan gedaan en daarom zijn we nu waar we zijn. Mannen hebben sowieso (over het algemeen, ook veel niet dus) een betere controle over hun emoties en zijn daardoor beter in staat bovengenoemde kwaliteiten op zich te nemen.

Daarom zei ik dat vrouwenemancipatie eigenlijk tegen de natuur (historie) in is.

Kijk ook naar de filosofen, denkers, psychologen, leiders en creatieve mensen (filmmakers, muzikanten) van het verleden. 99% mannen.
En ja dat komt idd ook doordat vrouwen minder wereldkennis hadden omdat ze altijd thuis bleven bij de kinderen maar dat geldt niet voor alle genoemde 'beroepen'. Ook vandaag de dag is het aantal muzikanten, filmmakers (goede), filosofen, psychologen nog steeds hoger bij mannen.
Niet zonder reden.

En nu ik toch bezig ben.
De reden dat mannen in veel dingen beter zijn komt simpelweg door de manier waarop het in de natuur geregeld is.

Vrouwen zijn bij de mens de mooiste soort.
Mannen hebben onderling competitie om de vrouwen te krijgen.
Vrouwen hebben dus de machtpositie als het gaat om voortplanting.
Dit zorg ervoor dat mannen onderilng een felle competitiestrijd hebben, vrouwen minder.
Alles draait om voortplanting, ook vandaag de dag nog steeds. Alleen heeft deze diersoort (de mens) er nog een hele hoop zaken bijverzonnen om ons mee bezig te houden.
In werkelijkheid is dit schone schijn want ALLES draait om onze levenbehoeften te bevredigen, seks is daar 1 van.

Als je een potje pool speelt wil je vooral als man zijnde graag winnen. Als ji namelijk wint van je tegenstander laat je zien dat jij betere genen hebt (100 miljoen keer overdreven) en dat verklaart de drang naar een overwinning, maar ook de drang naar beter worden in iets (in dit geval poolen)

Vrouwen die gaan poolen zijn vaak lacheriger en geven al op voorhand toe dat ze er niet goed in zijn. Ze hechten dan ook weinig waarde aan de overwinning.

Allemaal te verklaren vanuit het opzich dat de mannetjes strijden voor de vrouwen.

Note: Door intelligentie in het algemeen EN persoonlijke intelligentie zijn er schommelingen doordat mensen eigen persoonlijke doelen kunnen stellen. Zo zijn er ook vrouwen die goed kunnen poolen en mannen die er niks om geven.
Ik generaliseer omdat het dierenrijk (en dus de mens) in het algemeen gewoon zo inelkaar zit.

zo.
pi_37415740
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:13 schreef Balgje het volgende:

[..]

En nu is daar maar 1 uur per dag tijd voor. Dat lijkt me toch vrij negatief Ja, je kunt je kinderen naar de kinderopvang sturen, maar is dat wel even goed als een moeder die haar kind zelf opvoed? Een moeder zal altijd het beste voor het kind doen en voor hem opkomen, terwijl het kind in een groep 'maar één van de 30' is en het goed gaat zolang het kind maar niet zeurt.

En inderdaad, ik ben niet echt jaloers op de mensen die 100 jaar geleden in een fabriek moesten werken, maar dat is (gelukkig) maar een vrij korte periode in de geschiedenis geweest, niet?
Als ik kijk naar mijn opa en oma dan zie ik toch iets heel anders. Zij hadden 10 kinderen. Mijn opa werkte 6 dagen in de week van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat. Mijn oma was inderdaad 16 uur per dag bezig met de kinderen. Maar was ze dan ook echt bezig met de kinderen? Welnee. Het huishouden rondom 10 kinderen en 2 volwassenen. Daar was ze mee bezig. Keiharde onbetaalde arbeid. Maar was er toen meer tijd voor opvoeding of ontspanning? Nee dus!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37416360
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:18 schreef Stabdogg het volgende:

[..]

bagger
dus als ik van mijn tegenstander wil willen bij iets dan strijd ik voor een vrouw ?
pi_37416661
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:30 schreef thedude0 het volgende:

[..]

dus als ik van mijn tegenstander wil willen bij iets dan strijd ik voor een vrouw ?
Niet direct aap. Maar dat is wel de oorzaak van de indirecte drang naar iets willen winnen.
pi_37416957
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn opa en oma dan zie ik toch iets heel anders. Zij hadden 10 kinderen. Mijn opa werkte 6 dagen in de week van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat. Mijn oma was inderdaad 16 uur per dag bezig met de kinderen. Maar was ze dan ook echt bezig met de kinderen? Welnee. Het huishouden rondom 10 kinderen en 2 volwassenen. Daar was ze mee bezig. Keiharde onbetaalde arbeid. Maar was er toen meer tijd voor opvoeding of ontspanning? Nee dus!
Van hard werken is nog nooit iemand slechter geworden. Dat is namelijk nu net het probleem: die overmatige vrije tijd.
pi_37416968
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:56 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik wel op alle reacties een smiley plaatsen.

Het blijft overigens een feit, dat ze pas 60 jaar geleden in opstand kwamen.
Toen was er in de westerse wereld de eerste massale, meer georganiseerde opstand, als je dat zo wilt noemen.
In de eeuwen daarvoor zijn er heus wel vrouwen geweest die in opstand kwamen, maar dat waren dan meer "losse" gevallen.
De verhoogde welvaart in de 20e eeuw heeft het mogelijk gemaakt om meer aandacht aan emancipatie te besteden. Als je alle beschikbare tijd moet gebruiken om keihard te werken om in leven te blijven, kan ik me voorstellen dat zoiets geen prioriteit is.

Ik vind overigens dat iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker mee voelt.
Als een vrouw thuis voor de kinderen wil zorgen en haar man de kost wil laten verdienen juich ik dat helemaal toe als ze het daar beiden mee eens zijn.
De gelijke rechten en kansen moeten naar mijn mening bestaan, zodat ieder stel lekker voor zichzelf kan beslissen hoe ze de rolverdeling regelen.

Als een minder traditionele (geëmancipeerde) oplossing niet bij je past, en je treft een dame die wel vast zoiets in gedachten heeft, pech gehad. Dan moet je gewoon geen toekomst willen opbouwen samen.
pi_37417314
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Van hard werken is nog nooit iemand slechter geworden. Dat is namelijk nu net het probleem: die overmatige vrije tijd.
Ja hoor... Als mams en paps beiden 40 uur werken, en ook nog samen het huishouden runnen, dan hebben ze echt zeeen van tijd over....
pi_37417478
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja hoor... Als mams en paps beiden 40 uur werken, en ook nog samen het huishouden runnen, dan hebben ze echt zeeen van tijd over....
Dat komt door de materialistische zucht. Als paps en mams nu eens wat meer genoegen zouden nemen met minder, dan zou het al een stuk schelen.

Het kapitalisme zal de kop in worden gedrukt!
  zondag 30 april 2006 @ 00:27:51 #74
145471 Aangebrande-Phonix
Je vais me coucher
pi_37417486
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Leef niet om te werken, maar werk om te leven...
Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe ....
pi_37417508
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat komt door de materialistische zucht. Als paps en mams nu eens wat meer genoegen zouden nemen met minder, dan zou het al een stuk schelen.

Het kapitalisme zal de kop in worden gedrukt!
Dat is leuk voor vrouwen die met een rijke vent zijn getrouwd... (of mannen die een rijke vrouw zijn getrouwd uiteraard )
Maar anders toch best heel lastig he!
pi_37417548
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:27 schreef Aangebrande-Phonix het volgende:

[..]

Leef niet om te werken, maar werk om te leven...
Fout, dat eerste is waar het om gaat. Stelletje luie donders. Als jullie grootouders en daarvoor niet zo hard hadden gezwoegd, dan konden jullie nu niet baden in weelde! En wat krijgt de oudste generatie van tegenwoordig? Stank voor dank!

!
pi_37417557
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat is leuk voor vrouwen die met een rijke vent zijn getrouwd... (of mannen die een rijke vrouw zijn getrouwd uiteraard )
Maar anders toch best heel lastig he!
Kom nou, armoede bestaat niet in Nederland.
pi_37417588
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kom nou, armoede bestaat niet in Nederland.
Als ik niet ook zou werken, hadden we anders toch een behoorlijk financieel probleem kan ik je meedelen. En dan hebben we nog niet eens kinderen...
pi_37417623
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als ik niet ook zou werken, hadden we anders toch een behoorlijk financieel probleem kan ik je meedelen. En dan hebben we nog niet eens kinderen...
Ja, dat begrijp ik. Het is ook niet de fout van het individu. We leven nu eenmaal in deze samenleving en een individu moet zich aan die samenleving aanpassen om erin te overleven. Maar dat betekent niet dat het collectief gezien kan veranderen.
  zondag 30 april 2006 @ 00:40:32 #80
Je vais me coucher
pi_37417728
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Fout, dat eerste is waar het om gaat. Stelletje luie donders. Als jullie grootouders en daarvoor niet zo hard hadden gezwoegd, dan konden jullie nu niet baden in weelde! En wat krijgt de oudste generatie van tegenwoordig? Stank voor dank!

!
Tot welke generatie wil je terug gaan?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
pi_37417789
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:40 schreef Aangebrande-Phonix het volgende:

[..]

Tot welke generatie wil je terug gaan?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Tot de gevestigde generatie zoals die er was tot aan de jaren vijftig. Zeg maar de gemiddelde grootouders van iemand van 20 à 25 jaar in het heden.
pi_37417817
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Het is ook niet de fout van het individu. We leven nu eenmaal in deze samenleving en een individu moet zich aan die samenleving aanpassen om erin te overleven. Maar dat betekent niet dat het collectief gezien kan veranderen.
Daar ziet het er voorlopig nog niet naar uit. Daarnaast zou ik begod niet weten wat ik moest doen als ik niet mocht werken. En daar hebben we het immers over. De belangrijkste punten van emancipatie is namelijk het recht op arbeid en het recht op onderwijs. Als ik die rechten niet had gehad, dan had ik eigenlijk best een kutleven.
pi_37417853
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Daar ziet het er voorlopig nog niet naar uit. Daarnaast zou ik begod niet weten wat ik moest doen als ik niet mocht werken. En daar hebben we het immers over. De belangrijkste punten van emancipatie is namelijk het recht op arbeid en het recht op onderwijs. Als ik die rechten niet had gehad, dan had ik eigenlijk best een kutleven.
Dat zeg je nu omdat je je huidige leven gewend bent. Dat moet je niet vergeten.
pi_37417953
Mjah..emancipathie zuigt..Belemmerd ons vrouwen om helder en eerlijk te blijven denken..we zijn nou eenmaal (over het algemeen gesproken) het 'fysiek zwakkere geslacht"..als we de verschillens eens zouden accepteren zouden we veel verder komen volgens mij..iets als ying yang en balans enzo..t is vast niet voor niks dat we verschillend zijn..laat dat lekker zo en geniet ervan!
Peace damnit!!
  zondag 30 april 2006 @ 00:52:06 #85
Je vais me coucher
pi_37417979
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tot de gevestigde generatie zoals die er was tot aan de jaren vijftig. Zeg maar de gemiddelde grootouders van iemand van 20 à 25 jaar in het heden.
Waarom niet verder? Overgrootouders of over-overgrootouders? Ik denk dat deze mensen keihard hebben moeten werken, waarbij het bloed onder hun nagels uitliep.... en wat kregen ze? Idd stank voor dank.
pi_37418101
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zeg je nu omdat je je huidige leven gewend bent. Dat moet je niet vergeten.
Okee, stel he, dat ik niet zou werken. Dan zouden we eerst mogen verhuizen, want ons huidige appartement kunnen we dan niet meer betalen. Mijn auto wordt dan te duur en onnodig, dat scheelt dan weer iets. De kans dat we dan kleiner wonen, is groot. Het huishouden zal dus niet meer dan 2 uur per dag (en dan is het wel echt blinkend blinkend blinkend hoor) in beslag nemen. Nou, leuk. En dan? Dan hebben we nog 14 uren over in de dag. We kunnen naar belspelletjes en soaps gaan kijken... De hele dag fokken Spelletjes spelen op de computer Een boek lezen, ja leuk, maar niet voor 14 uur per dag. Ja, echt leuk! Ik ga er denk ik voor
pi_37418158
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Okee, stel he, dat ik niet zou werken. Dan zouden we eerst mogen verhuizen, want ons huidige appartement kunnen we dan niet meer betalen. Mijn auto wordt dan te duur en onnodig, dat scheelt dan weer iets. De kans dat we dan kleiner wonen, is groot. Het huishouden zal dus niet meer dan 2 uur per dag (en dan is het wel echt blinkend blinkend blinkend hoor) in beslag nemen. Nou, leuk. En dan? Dan hebben we nog 14 uren over in de dag. We kunnen naar belspelletjes en soaps gaan kijken... De hele dag fokken Spelletjes spelen op de computer Een boek lezen, ja leuk, maar niet voor 14 uur per dag. Ja, echt leuk! Ik ga er denk ik voor
Je kunt met je buurvrouwen en thee vriendinnen afspreken en samen borduren of iets dergelijks. Je zou je ook kunnen vermaken met heerlijke lange masturbatiesessies wanneer je man nog hard aan het werk is.
  zondag 30 april 2006 @ 01:05:02 #88
Je vais me coucher
pi_37418213
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:02 schreef FuifDuif het volgende:

Je zou je ook kunnen vermaken met heerlijke lange masturbatiesessies wanneer je man nog hard aan het werk is.
Wat zouden de vrouwen er van denken om eens de rollen om te draaien?
  zondag 30 april 2006 @ 01:10:53 #89
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37418334
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef Asics het volgende:
die wijven kunnen toch niet de hele dag strijken en koken, sjonge jonge
Waarom niet?
Als een vrouw werkt, hoe gaat zij kinderen opvoeden, wassen en koken tegelijk?
Ik wil ook liever een vrouw die niet werkt, zo ben je er tenminste een beetje zeker van dat je normale kinderen op de wereld zet. Niet alles draait om geld.
pi_37418357
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:05 schreef Aangebrande-Phonix het volgende:

[..]

Nee dat was nou juist niet de bedoeling...Ik wil best werken, ook wel fulltime als dat nodig is (ik werk ook dus dit is geen hypothese) maar die vanzelfsprekendheid mag best iets minder. Je kunt dat soort dingen gewoon overleggen met je partner, en dan maakt het niks uit wat de maatschappij van je verwacht of niet.

Ik zou zeggen, leef lekker je eigen leven voor zover als dat mogelijk is, en daar waar je geleefd wordt word je toch al wel geleefd..

En nu wacht ik op een man die de deur voor me open doet terwijl ik stampvoetend een ander topic op ga zoeken..

Peace damnit!!
pi_37418370
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:05 schreef Aangebrande-Phonix het volgende:

[..]

Lijkt mij geen goed idee. Na één korte sessie is het bij mij wel gebeurd voor de rest van de dag. Moet er niet aan denken om uren en uren mijn kleine FuifDuif te bejubelen.
  zondag 30 april 2006 @ 01:16:38 #92
Je vais me coucher
pi_37418431
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:12 schreef Zweevie het volgende:

Ik zou zeggen, leef lekker je eigen leven voor zover als dat mogelijk is, en daar waar je geleefd wordt word je toch al wel geleefd..
Amen to that!
quote:
En nu wacht ik op een man die de deur voor me open doet terwijl ik stampvoetend een ander topic op ga zoeken..

*Jongeheer opend de deur voor deze vriendelijke dame.
  zondag 30 april 2006 @ 01:21:11 #93
Je vais me coucher
pi_37418503
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Lijkt mij geen goed idee. Na één korte sessie is het bij mij wel gebeurd voor de rest van de dag. Moet er niet aan denken om uren en uren mijn kleine FuifDuif te bejubelen.
pi_37418565
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je kunt met je buurvrouwen en thee vriendinnen afspreken en samen borduren of iets dergelijks. Je zou je ook kunnen vermaken met heerlijke lange masturbatiesessies wanneer je man nog hard aan het werk is.
Ik zit helemaal niet te wachten op theekransjes, en al helemaal niet met vrouwen die dan net zo weinig meemaken als ik. Laat staan te gaan borduren... please
Als er ook maar iets nutteloos is, dan zijn het die twee dingen wel.
Dus jij bent van mening dat mijn dag stukken beter besteed is aan een 14 uur durende masturbatiesessie, dan lekker werkend, thuis nog wat te vertellen hebben over wat ik heb meegemaakt, en er nog geld mee te verdienen ook? In dat geval verschillen wij echt fundamenteel van mening.

(Niet dat dit laatste niet al lang bekend was)
pi_37418607
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niet te wachten op theekransjes, en al helemaal niet met vrouwen die dan net zo weinig meemaken als ik. Laat staan te gaan borduren... please
Als er ook maar iets nutteloos is, dan zijn het die twee dingen wel.
Dus jij bent van mening dat mijn dag stukken beter besteed is aan een 14 uur durende masturbatiesessie, dan lekker werkend, thuis nog wat te vertellen hebben over wat ik heb meegemaakt, en er nog geld mee te verdienen ook? In dat geval verschillen wij echt fundamenteel van mening.

(Niet dat dit laatste niet al lang bekend was)
Je zou natuurlijk huisvrouwen kunnen gaan zoeken die wél boeiend zijn
Peace damnit!!
pi_37418620
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:10 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als een vrouw werkt, hoe gaat zij kinderen opvoeden, wassen en koken tegelijk?
Ik wil ook liever een vrouw die niet werkt, zo ben je er tenminste een beetje zeker van dat je normale kinderen op de wereld zet. Niet alles draait om geld.
wassen doet de wasmachine. Kinderen moet je eerst nog willen, dan nog krijgen. Dan is het nog wel zo fijn als die kinderen nog wel contacten hebben met andere kinderen. Goed voor de sociale vaardigheden. En dan hebben we nog het koken. Ik weet niet hoe lang jij daar over doet, maar ik doorgaans niet langer dan 3 kwartier, meestal korter. Ik weet niet hoe groot jouw huis is, maar het mijne is echt nog lang geen kwartdagtaak.
pi_37418665
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:27 schreef Zweevie het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk huisvrouwen kunnen gaan zoeken die wél boeiend zijn
Hoe boeiend kan dat zijn? En dat ieder dag weer, hoe lang blijft dat boeiend? Samen praten over het werk van je man? Het stofzuigen, het weer, wat we nu toch een zullen gaan koken?
Ik vind werken veel te leuk. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dat dan ook niet zou (mogen) doen. Ik zit nog te wachten op het eerste goede argument.
pi_37418756
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hoe boeiend kan dat zijn? En dat ieder dag weer, hoe lang blijft dat boeiend? Samen praten over het werk van je man? Het stofzuigen, het weer, wat we nu toch een zullen gaan koken?
Ik vind werken veel te leuk. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dat dan ook niet zou (mogen) doen. Ik zit nog te wachten op het eerste goede argument.
Nou dat laatste zal ik ook niet tegenspreken..ben ik wel met je eens.

Maareh..kunnen vrouwen zonder werk niet boeiend zijn impliceer je nu? ..what about discussieren, filosoferen, schilderen, foto's maken, schrijven en dat soort dingen? Ik ben het dus totaal niet met je eens wat betreft je stelling over niet werkende vrouwen/ huisvrouwen..alsof je alleen maar interessant bent als je werkt.
Peace damnit!!
pi_37418949
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:36 schreef Zweevie het volgende:

[..]

Nou dat laatste zal ik ook niet tegenspreken..ben ik wel met je eens.

Maareh..kunnen vrouwen zonder werk niet boeiend zijn impliceer je nu? ..what about discussieren, filosoferen, schilderen, foto's maken, schrijven en dat soort dingen? Ik ben het dus totaal niet met je eens wat betreft je stelling over niet werkende vrouwen/ huisvrouwen..alsof je alleen maar interessant bent als je werkt.
Persoonlijk vind ik dat allemaal nogal suf. Kijk, genoeg andere mensen die dat niet vinden. Maar IK vind het niet zo interessant.
Daarbij ga ik ook uit van mijn eigen financiele situatie. En dat is er dan een waarbij we de eindjes aan elkaar zouden moeten knopen. En er niet echt geld overblijft (lees:echt niet) voor zaken als schilderen en foto's maken. Toch hobby's die geld kosten. En het klinkt dan ook echt als zoeken naar manieren om me maar te kunnen vermaken. Zo wil ik persoonlijk niet mijn dag door moeten komen. Ik doe graag iets nuttigs eigenlijk.
  zondag 30 april 2006 @ 12:05:35 #100
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_37422635
Okay....waarom zouden we iets tegen onderdrukkingen van groepen hebben?
Waarom is het slecht iemand je wil op te leggen als je er zelf beter van wordt?

Tijd voor....................mannen demancipatie!

Eerst sluiten we alle mannen op of leggen ze aan de ketting.
Dan maken we een deel ervan af omdat er niet zoveel mannen nodig zijn vor de voortplanting.
Degenen met zwakke genen en persoonlijkheidsstoornissen (oei hier zijn er veel van!) laten we gewoon netjes en pijnloos inslapen.
De rest zetten we aan het schoonmaken, fokken en babysitten.

Zo happy?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 30 april 2006 @ 12:06:42 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37422663
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:05 schreef Spacehamster het volgende:
Ik wist niet eens dat je ook op FOK! zat.
quote:

Zo happy?
De rest hoeft niet zo, maar hier ben ik wel voor.
pi_37422695
Dit topic is net zo zinloos als deze post...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_37423020
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:05 schreef Spacehamster het volgende:

Tijd voor....................mannen demancipatie!

Eerst sluiten we alle mannen op of leggen ze aan de ketting.
Dan maken we een deel ervan af omdat er niet zoveel mannen nodig zijn vor de voortplanting.
Degenen met zwakke genen en persoonlijkheidsstoornissen (oei hier zijn er veel van!) laten we gewoon netjes en pijnloos inslapen.

Zo happy?

Dan stort de hele economie in, en uiteindelijk zullen jullie (de vrouwen dus) het meest karigst afkomen, omdat we dan geen geld hebben zodat jullie weer schoentjes kunnen kopen, enzovoorts.
pi_37423033
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, je denkt nooit na .
  zondag 30 april 2006 @ 12:24:04 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37423060
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:22 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Dan stort de hele economie in, en uiteindelijk zullen jullie (de vrouwen dus) het meest karigst afkomen, omdat we dan geen geld hebben zodat jullie weer schoentjes kunnen kopen, enzovoorts.
Waarom zouden we schoenen moeten kopen? We geven een paar mannen gewoon gereedschap en materiaal.
pi_37423238
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zouden we schoenen moeten kopen? We geven een paar mannen gewoon gereedschap en materiaal.
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat incapable mannen uit de weg geruimd moesten worden. Redeneren we daarop door, dan betekent dus het dat 95% van vrouwen uit de weg geruimd zouden moeten worden. Dit omdat vrouwen in het algemeen over zwakke vermogens beschikken op bijna alle fronten in vergelijking met de mannen.
  zondag 30 april 2006 @ 12:34:08 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37423300
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:31 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat incapable mannen uit de weg geruimd moesten worden. Redeneren we daarop door, dan betekent dus het dat 95% van vrouwen uit de weg geruimd zouden moeten worden. Dit omdat vrouwen in het algemeen over zwakke vermogens beschikken op bijna alle fronten in vergelijking met de mannen.
Dit is op zijn minst al een verkeerde interpretatie van statistiek, wat je te incapabel maakt.
pi_37423374
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit is op zijn minst al een verkeerde interpretatie van statistiek, wat je te incapabel maakt.
Oh ja? Dan mag je het eens uitleggen als je daarin zo bekwaam bent.
  zondag 30 april 2006 @ 12:55:21 #109
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_37423853
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je ook op FOK! zat.
[..]
Ik zat niet op FOK! maar ik zit er nu wel.
Ik ben net opgehouden met lurken.

Oh, en ik ben de smileys vergeten he.....voor zover die nodig zijn..
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 30 april 2006 @ 14:15:32 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37425845
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:55 schreef Spacehamster het volgende:

Ik zat niet op FOK! maar ik zit er nu wel.
Ik ben net opgehouden met lurken.
Vdaar dat ik je niet eerder ben tegen gekomen dus.
quote:
Oh, en ik ben de smileys vergeten he.....voor zover die nodig zijn..
Nouja, het mannelijke deel van FOK! neemt het nogal serieus geloof ik.
pi_37426245
quote:
Op zondag 30 april 2006 01:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat allemaal nogal suf. Kijk, genoeg andere mensen die dat niet vinden. Maar IK vind het niet zo interessant.
Daarbij ga ik ook uit van mijn eigen financiele situatie. En dat is er dan een waarbij we de eindjes aan elkaar zouden moeten knopen. En er niet echt geld overblijft (lees:echt niet) voor zaken als schilderen en foto's maken. Toch hobby's die geld kosten. En het klinkt dan ook echt als zoeken naar manieren om me maar te kunnen vermaken. Zo wil ik persoonlijk niet mijn dag door moeten komen. Ik doe graag iets nuttigs eigenlijk.
Ook met een beperkt budget kun je dat best doen hoor..maar goed, daar ging het niet over. Ik denk dat je juist beweerd dat vrouwen niet boeiend zijn zonder werk, wat volgens mij haaks staat op het emancipatie gebeuren..Als geemancipeerde vrouw zou je werk niet nódig moeten hebben om "ergens met je man over te kunnen praten"lijkt mij..Maar goed, werken is leuk..dat dan weer wel
Peace damnit!!
  zondag 30 april 2006 @ 14:35:55 #112
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37426281
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:54 schreef tanna het volgende:
Emancipatie.....de vrouw heeft er een driedubbele taak bij gekregen, je "moet" een baan anders hoor je er niet bij, vrouwen die bv kiezen voor thuisblijven ivm kleine kinderen worden echt niet meer serieus genomen. En als je een baan hebt moet het er natuurlijk wel een zijn met carrieremogelijkheden, is te doen schijnt het, maar je moet ook nog je boeltje managen......Ik ben geen carrierevrouw, ik hoef niet zonodig, kan zo ook de boel betalen, maar sommige vrouwen hebben het anno nu zo moeilijk omdat alles perfect moet. Een specie aka mamaTokkie heeft het volgens mij stukken makkelijker
Hear hear.

Als je het beeld wil volgen wat de media neerzet van de hedendaagse vrouw, dan moet je zakenvrouw, fotomodel, echtgenote, supermoeder, onafhankelijk en gevoelig (maar wel op een vrouwelijke manier) zijn. En weten wat je wil

Gevolg: allemaal van die miepjes die schreeuwen: ik ga niet aan kinderen beginnen, ik wil carriere maken! Totdat een van haar vriendinnen kinderen krijgt, dan is de kans groot dat ze opeens helemaal omslaat omdat het toch allemaal wel erg schattig is en alle moedergevoelens spontaan naar boven komen...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37426362
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:22 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Haha..als we dan écht zo geemancipeerd zijn maken die schoentjes niks meer uit..dan rulen we toch al wel, leuke schoenen of niet

Volgens mij willen veel vrouwen nog best terug naar de tijd waarin ze zich niet zo hoefden bewijzen en in continu gevecht zijn met een zogenaamde gewenste 'waardigheid"
Het lijkt mij best prettig als een sterke stoere man voor mij de deur openhoudt en dat ik als vrouw niet altijd sterk hoef te zijn terwijl we dat toch niet zijn..admit it, vrouwen zien mietjes!
Maar verder zijn we wel lief..en schattig..en aandoenelijk..en sexy..en charming..en en en..Waar zouden jullie zijn zonder ons vrouwen die de wereld toch zo veel leuker maken
Peace damnit!!
  zondag 30 april 2006 @ 14:40:48 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37426394
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:35 schreef HenryHill het volgende:

Gevolg: allemaal van die miepjes die schreeuwen: ik ga niet aan kinderen beginnen, ik wil carriere maken! Totdat een van haar vriendinnen kinderen krijgt, dan is de kans groot dat ze opeens helemaal omslaat omdat het toch allemaal wel erg schattig is en alle moedergevoelens spontaan naar boven komen...
Het is denk ik vooral een symptoom dat er helemaal geen sprake is van emancipatie. Waar vrouwen vroeger geacht werden niet te studeren of werken en zich alleen bezig te houden met huishouden en gezin worden vrouwen nu geacht om alles te doen, en is het weer vreemd wanneer je meer ziet in een enigszins traditioneel rollenpatroon..
  zondag 30 april 2006 @ 14:44:30 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37426476
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:39 schreef Zweevie het volgende:

Volgens mij willen veel vrouwen nog best terug naar de tijd waarin ze zich niet zo hoefden bewijzen en in continu gevecht zijn met een zogenaamde gewenste 'waardigheid"
Waarom zouden we ons moeten bewijzen? De verwachting is er weliswaar, maar waarom daaraan conformeren? Is emancipatie dan alsnog conformatie?
quote:
Het lijkt mij best prettig als een sterke stoere man voor mij de deur openhoudt
Bij sommige deuren zou dat best prettig zijn ja.
quote:
en dat ik als vrouw niet altijd sterk hoef te zijn terwijl we dat toch niet zijn..admit it, vrouwen zien mietjes!
Wie verwacht dat je sterk bent?
pi_37426613
Misschien is het geëmancipeerde gedrag bij vrouwen niets anders dan een poging om op een andere wijze de aandacht van mannen te trekken? Een vrouw die beweert dat ze voor zichzelf carrière wil maken liegt.
  zondag 30 april 2006 @ 14:52:51 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37426667
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
Misschien is het geëmancipeerde gedrag bij vrouwen niets anders dan een poging om op een andere wijze de aandacht van mannen te trekken?
Dat betwijfel ik. De meeste mannen moeten weinig hebben van vrouwen die echt carriere maken.
quote:
Een vrouw die beweert dat ze voor zichzelf carrière wil maken liegt.
Want?
pi_37426767
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:52 schreef Alicey het volgende:
Want?
Carrièregedrag is altijd gericht op de buitenwereld. Als je helemaal alleen op de wereld zou zijn, dan zou je niet de behoefte voelen om carrière te maken. Je wilt er een signaal naar je omgeving mee afgeven, zo van: "kijk mij succesvol zijn."

Nu is dat in het geval van mannen hetzelfde natuurlijk, maar tegelijkertijd ook terecht, want dat leidt dan ook nog eens ergens toe. Bij vrouwen is het voornamelijk puur de show, maar weinig prestatie.
  zondag 30 april 2006 @ 14:59:59 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37426816
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Carrièregedrag is altijd gericht op de buitenwereld. Als je helemaal alleen op de wereld zou zijn, dan zou je niet de behoefte voelen om carrière te maken. Je wilt er een signaal naar je omgeving mee afgeven, zo van: "kijk mij succesvol zijn."

Nu is dat in het geval van mannen hetzelfde natuurlijk, maar tegelijkertijd ook terecht, want dat leidt dan ook nog eens ergens toe. Bij vrouwen is het voornamelijk puur de show, maar weinig prestatie.
Waarom leidt het bij mannen wel ergens toe, en bij vrouwen niet?
pi_37426848
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom leidt het bij mannen wel ergens toe, en bij vrouwen niet?
Kijk naar wat er allemaal is bereikt op het gebied van de technologie, de medische wetenschap enzovoort. Dat is allemaal mannenwerk. Ik acht de vrouw er niet toe in staat om dat te evenaren, hoewel ik ook niet zal ontkennen dat er her en der een kroonjuweeltje te vinden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')