Ik wist niet eens dat je ook op FOK! zat.quote:Op zondag 30 april 2006 12:05 schreef Spacehamster het volgende:
Okay....waarom zouden we iets tegen onderdrukkingen van groepen hebben?
Waarom is het slecht iemand je wil op te leggen als je er zelf beter van wordt?
De rest hoeft niet zo, maar hier ben ik wel voor.quote:De rest zetten we aan het schoonmaken, fokken en babysitten.
Zo happy?
quote:Op zondag 30 april 2006 12:05 schreef Spacehamster het volgende:
Okay....waarom zouden we iets tegen onderdrukkingen van groepen hebben?
Waarom is het slecht iemand je wil op te leggen als je er zelf beter van wordt?
Tijd voor....................mannen demancipatie!
Eerst sluiten we alle mannen op of leggen ze aan de ketting.
Dan maken we een deel ervan af omdat er niet zoveel mannen nodig zijn vor de voortplanting.
Degenen met zwakke genen en persoonlijkheidsstoornissen (oei hier zijn er veel van!) laten we gewoon netjes en pijnloos inslapen.
De rest zetten we aan het schoonmaken, fokken en babysitten.
Zo happy?
Ja, je denkt nooit naquote:Op zondag 30 april 2006 12:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
De rest hoeft niet zo, maar hier ben ik wel voor.
Waarom zouden we schoenen moeten kopen? We geven een paar mannen gewoon gereedschap en materiaal.quote:Op zondag 30 april 2006 12:22 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Dan stort de hele economie in, en uiteindelijk zullen jullie (de vrouwen dus) het meest karigst afkomen, omdat we dan geen geld hebben zodat jullie weer schoentjes kunnen kopen, enzovoorts.
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat incapable mannen uit de weg geruimd moesten worden. Redeneren we daarop door, dan betekent dus het dat 95% van vrouwen uit de weg geruimd zouden moeten worden. Dit omdat vrouwen in het algemeen over zwakke vermogens beschikken op bijna alle fronten in vergelijking met de mannen.quote:Op zondag 30 april 2006 12:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden we schoenen moeten kopen? We geven een paar mannen gewoon gereedschap en materiaal.
Dit is op zijn minst al een verkeerde interpretatie van statistiek, wat je te incapabel maakt.quote:Op zondag 30 april 2006 12:31 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat incapable mannen uit de weg geruimd moesten worden. Redeneren we daarop door, dan betekent dus het dat 95% van vrouwen uit de weg geruimd zouden moeten worden. Dit omdat vrouwen in het algemeen over zwakke vermogens beschikken op bijna alle fronten in vergelijking met de mannen.
Oh ja? Dan mag je het eens uitleggen als je daarin zo bekwaam bent.quote:Op zondag 30 april 2006 12:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit is op zijn minst al een verkeerde interpretatie van statistiek, wat je te incapabel maakt.
Ik zat niet op FOK! maar ik zit er nu wel.quote:Op zondag 30 april 2006 12:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je ook op FOK! zat.
[..]
De rest hoeft niet zo, maar hier ben ik wel voor.
Vdaar dat ik je niet eerder ben tegen gekomen dus.quote:Op zondag 30 april 2006 12:55 schreef Spacehamster het volgende:
Ik zat niet op FOK! maar ik zit er nu wel.
Ik ben net opgehouden met lurken.
Nouja, het mannelijke deel van FOK! neemt het nogal serieus geloof ik.quote:Oh, en ik ben de smileys vergeten he.....voor zover die nodig zijn..![]()
Ook met een beperkt budget kun je dat best doen hoor..maar goed, daar ging het niet over. Ik denk dat je juist beweerd dat vrouwen niet boeiend zijn zonder werk, wat volgens mij haaks staat op het emancipatie gebeuren..Als geemancipeerde vrouw zou je werk niet nódig moeten hebben om "ergens met je man over te kunnen praten"lijkt mij..Maar goed, werken is leuk..dat dan weer welquote:Op zondag 30 april 2006 01:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat allemaal nogal suf. Kijk, genoeg andere mensen die dat niet vinden. Maar IK vind het niet zo interessant.
Daarbij ga ik ook uit van mijn eigen financiele situatie. En dat is er dan een waarbij we de eindjes aan elkaar zouden moeten knopen. En er niet echt geld overblijft (lees:echt niet) voor zaken als schilderen en foto's maken. Toch hobby's die geld kosten. En het klinkt dan ook echt als zoeken naar manieren om me maar te kunnen vermaken. Zo wil ik persoonlijk niet mijn dag door moeten komen. Ik doe graag iets nuttigs eigenlijk.
Hear hear.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:54 schreef tanna het volgende:
Emancipatie.....de vrouw heeft er een driedubbele taak bij gekregen, je "moet" een baan anders hoor je er niet bij, vrouwen die bv kiezen voor thuisblijven ivm kleine kinderen worden echt niet meer serieus genomen. En als je een baan hebt moet het er natuurlijk wel een zijn met carrieremogelijkheden, is te doen schijnt het, maar je moet ook nog je boeltje managen......Ik ben geen carrierevrouw, ik hoef niet zonodig, kan zo ook de boel betalen, maar sommige vrouwen hebben het anno nu zo moeilijk omdat alles perfect moet. Een specie aka mamaTokkie heeft het volgens mij stukken makkelijker![]()
Haha..als we dan écht zo geemancipeerd zijn maken die schoentjes niks meer uit..dan rulen we toch al wel, leuke schoenen of nietquote:Op zondag 30 april 2006 12:22 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Dan stort de hele economie in, en uiteindelijk zullen jullie (de vrouwen dus) het meest karigst afkomen, omdat we dan geen geld hebben zodat jullie weer schoentjes kunnen kopen, enzovoorts.
Het is denk ik vooral een symptoom dat er helemaal geen sprake is van emancipatie. Waar vrouwen vroeger geacht werden niet te studeren of werken en zich alleen bezig te houden met huishouden en gezin worden vrouwen nu geacht om alles te doen, en is het weer vreemd wanneer je meer ziet in een enigszins traditioneel rollenpatroon..quote:Op zondag 30 april 2006 14:35 schreef HenryHill het volgende:
Gevolg: allemaal van die miepjes die schreeuwen: ik ga niet aan kinderen beginnen, ik wil carriere maken! Totdat een van haar vriendinnen kinderen krijgt, dan is de kans groot dat ze opeens helemaal omslaat omdat het toch allemaal wel erg schattig is en alle moedergevoelens spontaan naar boven komen...
Waarom zouden we ons moeten bewijzen? De verwachting is er weliswaar, maar waarom daaraan conformeren? Is emancipatie dan alsnog conformatie?quote:Op zondag 30 april 2006 14:39 schreef Zweevie het volgende:
Volgens mij willen veel vrouwen nog best terug naar de tijd waarin ze zich niet zo hoefden bewijzen en in continu gevecht zijn met een zogenaamde gewenste 'waardigheid"
Bij sommige deuren zou dat best prettig zijn ja.quote:Het lijkt mij best prettig als een sterke stoere man voor mij de deur openhoudt
Wie verwacht dat je sterk bent?quote:en dat ik als vrouw niet altijd sterk hoef te zijn terwijl we dat toch niet zijn..admit it, vrouwen zien mietjes!![]()
Dat betwijfel ik. De meeste mannen moeten weinig hebben van vrouwen die echt carriere maken.quote:Op zondag 30 april 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
Misschien is het geëmancipeerde gedrag bij vrouwen niets anders dan een poging om op een andere wijze de aandacht van mannen te trekken?
Want?quote:Een vrouw die beweert dat ze voor zichzelf carrière wil maken liegt.
Carrièregedrag is altijd gericht op de buitenwereld. Als je helemaal alleen op de wereld zou zijn, dan zou je niet de behoefte voelen om carrière te maken. Je wilt er een signaal naar je omgeving mee afgeven, zo van: "kijk mij succesvol zijn."quote:Op zondag 30 april 2006 14:52 schreef Alicey het volgende:
Want?
Waarom leidt het bij mannen wel ergens toe, en bij vrouwen niet?quote:Op zondag 30 april 2006 14:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Carrièregedrag is altijd gericht op de buitenwereld. Als je helemaal alleen op de wereld zou zijn, dan zou je niet de behoefte voelen om carrière te maken. Je wilt er een signaal naar je omgeving mee afgeven, zo van: "kijk mij succesvol zijn."
Nu is dat in het geval van mannen hetzelfde natuurlijk, maar tegelijkertijd ook terecht, want dat leidt dan ook nog eens ergens toe. Bij vrouwen is het voornamelijk puur de show, maar weinig prestatie.
Kijk naar wat er allemaal is bereikt op het gebied van de technologie, de medische wetenschap enzovoort. Dat is allemaal mannenwerk. Ik acht de vrouw er niet toe in staat om dat te evenaren, hoewel ik ook niet zal ontkennen dat er her en der een kroonjuweeltje te vinden is.quote:Op zondag 30 april 2006 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom leidt het bij mannen wel ergens toe, en bij vrouwen niet?
Kortom, het zijn puur je eigen vooroordelen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kijk naar wat er allemaal is bereikt op het gebied van de technologie, de medische wetenschap enzovoort. Dat is allemaal mannenwerk. Ik acht de vrouw er niet toe in staat om dat te evenaren, hoewel ik ook niet zal ontkennen dat er her en der een kroonjuweeltje te vinden is.
Dat komt ervan als je een extra aanhangsel hebt en een berg testosteron. Iedere keer als de testosteron opspeelt stroomt het aanhangsel vol bloed en komen de mannenhersentjes zuurstof tekort.quote:Op zondag 30 april 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, het mannelijke deel van FOK! neemt het nogal serieus geloof ik.
Nee hoor, mijn observaties.quote:Op zondag 30 april 2006 15:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, het zijn puur je eigen vooroordelen.
quote:Op zondag 30 april 2006 14:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden we ons moeten bewijzen? De verwachting is er weliswaar, maar waarom daaraan conformeren? Is emancipatie dan alsnog conformatie?
[..]
Bij sommige deuren zou dat best prettig zijn ja.
[..]
Wie verwacht dat je sterk bent?
Euhm..de maatschappij dan toch?![]()
Laatst lag mijn uitlaat onder mijn auto vandaan, ik red me altijd prima maar het regende keihard en ik lag op de grond om dat rotding er weer onder te krijgen maar had stomweg niet de kracht om hem zelf vast te kunnen zetten. Nu waren er binnen een straal van 50 meter drie mannen buiten en stiekum verlangde ik toen heeel erg naar een tijd waarin mannen zich als held aandienen en effe dat ding weer vastzitten.
Helaas gebeurde dat niet en schenen ze het eerder grappig te vinden. na drie kwartier werd ik kwaad op die uitlaat en toen lukte het wel ( oerkracht haha)..maar toch,
het was leuk dat het mezelf gelukt is, maar het was ook zeeer prettig geweest als ik op dat moment niet zeiknat op de grond had hoeven liggen kwaad worden..
Met dank aan de 60's![]()
Dat valt naar mijn ervaring wel mee.. Maar misschien zie ik er wel breekbaar uit ofzo..quote:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.. Maar ben je dan zelf niet zo brutaal dat je gewoon een manfiguur aanspreekt en vraagt of hij hem even vast kan zetten? Het is goed voor hun ego, en jouw uitlaat zit weer vast.quote:Laatst lag mijn uitlaat onder mijn auto vandaan, ik red me altijd prima maar het regende keihard en ik lag op de grond om dat rotding er weer onder te krijgen maar had stomweg niet de kracht om hem zelf vast te kunnen zetten. Nu waren er binnen een straal van 50 meter drie mannen buiten en stiekum verlangde ik toen heeel erg naar een tijd waarin mannen zich als held aandienen en effe dat ding weer vastzitten.
Helaas gebeurde dat niet en schenen ze het eerder grappig te vinden. na drie kwartier werd ik kwaad op die uitlaat en toen lukte het wel ( oerkracht haha)..maar toch,
het was leuk dat het mezelf gelukt is, maar het was ook zeeer prettig geweest als ik op dat moment niet zeiknat op de grond had hoeven liggen kwaad worden..
Met dank aan de 60's![]()
Heb je ook gekeken naar hoe lang mannen participeren in die werelden,en hoe lang vrouwen dat doen?quote:
Eigenlijk zouden we mannen dus niet als handelingsbekwaam moeten beschouwen?quote:Op zondag 30 april 2006 15:03 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Dat komt ervan als je een extra aanhangsel hebt en een berg testosteron. Iedere keer als de testosteron opspeelt stroomt het aanhangsel vol bloed en komen de mannenhersentjes zuurstof tekort.
Daar moet je niet mee spotten, dat is heel zielig.
Gewoon een natuurlijke handicap.
(Ik zet er weer expres GEEN smileys bij.)
Goed voor mijn ego was het geweest als ze het zelf hadden aangeboden..En iets in mij wilde toen bewijzen dat het me heus ook wel lukte zonder hun hulpquote:Op zondag 30 april 2006 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt naar mijn ervaring wel mee.. Maar misschien zie ik er wel breekbaar uit ofzo..
[..]
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.. Maar ben je dan zelf niet zo brutaal dat je gewoon een manfiguur aanspreekt en vraagt of hij hem even vast kan zetten? Het is goed voor hun ego, en jouw uitlaat zit weer vast.
Als je je er goed bij voelt niets mis mee toch?quote:Op zondag 30 april 2006 15:11 schreef Zweevie het volgende:
[..]
Goed voor mijn ego was het geweest als ze het zelf hadden aangeboden..En iets in mij wilde toen bewijzen dat het me heus ook wel lukte zonder hun hulp
(dus toch..ik ben het zelf die dat verwacht..aaargh)
Ze zijn best lief hoor, en ook wel nodig soms.quote:Maar goed..later eens wat mannen gevraagd waarom ze dat soort dingen zo weinig doen, kreeg als reactie "ja, had je een rokje gedragen dan was het anders geweest." of "ja gooi je haren maar los op zo'n moment en doe vooral die idiote regenjas uit"..Dat wist ik allemala natuurlijk wel, maar heuj ik kwam uit mijn werk!!![]()
Ach ik overdrijf ook wel een beetje..mannen zijn best lief![]()
Ik denk dat ik juist zeg dat IK huiswijvenpraat niet interessant vind. Daarbij denk ik dat als vrouwen niet meer zouden mogen werken, er waarschijnlijk meteen ook een aantal andere dingen zijn die ze niet meer mogen.quote:Op zondag 30 april 2006 14:33 schreef Zweevie het volgende:
[..]
Ook met een beperkt budget kun je dat best doen hoor..maar goed, daar ging het niet over. Ik denk dat je juist beweerd dat vrouwen niet boeiend zijn zonder werk, wat volgens mij haaks staat op het emancipatie gebeuren..Als geemancipeerde vrouw zou je werk niet nódig moeten hebben om "ergens met je man over te kunnen praten"lijkt mij..Maar goed, werken is leuk..dat dan weer wel
Dat niet alleen. Wat is dat toch met sommige mannen dat ze denken hun ego te kunnen ophalen aan dat wat andere mannen hebben bereikt? Hoeveel fok-mannen zullen werkelijk aan een van die grote technologieen, medische wetenschap etc. hebben bijgedragen? Ik gok net zo weinig als dat er fok-vrouwen aan hebben bijgedragen. En als we zo beginnen, kunnen we ook wel gaan stellen dat Japanners eigenlijk veel beter zijn dan mensen van een andere nationaliteit. Eigenlijk zouden Japanners dus meer rechten moeten hebben!quote:Op zondag 30 april 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je ook gekeken naar hoe lang mannen participeren in die werelden,en hoe lang vrouwen dat doen?
Volgens theorien als "Wanneer je zulke kleren draagt moet je niet opkijken als je verkracht wordt" en de logica achter de burka.....dan is het een wonder dat mannen niet per default aan de ketting liggen vanaf het punt waar ze schaamhaar krijgen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we mannen dus niet als handelingsbekwaam moeten beschouwen?
Maak je geen illusies: vrouwen hebben precies datzelfde trekje, alleen op een ander vlak.quote:Op zondag 30 april 2006 17:04 schreef Spacehamster het volgende:
Als mannen beweren niets kunnen doen aan bepaalde gedragingen dan zeggen ze zelfs van zichzelf dat ze handelingsonbekwaam zijn.
As je mannen dat soort dingen voor je laat opknappen dan verwaarloos je je spieren en technische ervaring en doe je mee aan de selffulfilling prophecy.quote:Op zondag 30 april 2006 15:04 schreef Zweevie het volgende:
[..]
We vallen anderen er minder mee lastig though.quote:Op zondag 30 april 2006 17:08 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Maak je geen illusies: vrouwen hebben precies datzelfde trekje, alleen op een ander vlak.
Het antwoord zit al in de vraag.quote:Op zondag 30 april 2006 17:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Wat is dat toch met sommige mannen dat ze denken hun ego te kunnen ophalen aan dat wat andere mannen hebben bereikt?
Maar soms gaat het wel een stukje sneller op die manier. Spieren zijn toch een lacher bij mij, en technische ervaring lijkt me al genoeg aanwezig onder een auto liggende.quote:Op zondag 30 april 2006 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
As je mannen dat soort dingen voor je laat opknappen dan verwaarloos je je spieren en technische ervaring en doe je mee aan de selffulfilling prophecy.
In de buurt waar ik woon mag je die zeker gebruiken.quote:Aan de andere kant, als het echt niet lukt trek je je jas en shirtje uit en lost alles zich vanzelf op.
(Pas op, niet doen zonder pepperspray op zak voor sommige handelingsonbekwame mannen!)
Of een wasmachine installateur die me vertelt dat de waterafvoerbuis omhoog moet lopen. En dat ik het beste aan mijn vader of mijn vriend kan vragen om daarvoor een gat in de muur te boren, zodat we hem vast kunnen zetten...quote:Op zondag 30 april 2006 18:10 schreef Spacehamster het volgende:
Okay Alicey....nou een voorbeeld waarin behulpzaamheid vast niet gewaardeerd wordt.
Je komt in een internetcafe en gelijk stapt er een man op je af die jou ff gaat leren hoe je een "kompjoetur" moet gebruiken..... want dat kunnen vrouwen toch niet want die zijn niet technisch.
En, nee, het is geen aantrekkelijke man.
and so it went..Helaas kon ik op mijn werk niet teveel gebruik maken van mijn sex appealquote:Op zondag 30 april 2006 17:09 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
As je mannen dat soort dingen voor je laat opknappen dan verwaarloos je je spieren en technische ervaring en doe je mee aan de selffulfilling prophecy.
Aan de andere kant, als het echt niet lukt trek je je jas en shirtje uit en lost alles zich vanzelf op.
(Pas op, niet doen zonder pepperspray op zak voor sommige handelingsonbekwame mannen!)
Ik had hier dan ook nog niet iets gevraagd of hulpeloos gekeken, dat is natuurlijk een heel verschil.quote:Op zondag 30 april 2006 18:10 schreef Spacehamster het volgende:
Okay Alicey....nou een voorbeeld waarin behulpzaamheid vast niet gewaardeerd wordt.
Je komt in een internetcafe en gelijk stapt er een man op je af die jou ff gaat leren hoe je een "kompjoetur" moet gebruiken..... want dat kunnen vrouwen toch niet want die zijn niet technisch.
En, nee, het is geen aantrekkelijke man.
Dat vind ik wel erg raar. Hij was beledigd omdat je het zelf wilde doen?quote:Op zondag 30 april 2006 18:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
Of een wasmachine installateur die me vertelt dat de waterafvoerbuis omhoog moet lopen. En dat ik het beste aan mijn vader of mijn vriend kan vragen om daarvoor een gat in de muur te boren, zodat we hem vast kunnen zetten...![]()
Hij vond het niet leuk toen ik vroeg waarom ik daar in hemelsnaam mijn vader of vriend voor zou moeten lastigvallen....![]()
Ik denk dat dat hij zich ergens op betrapt voeldequote:Op zondag 30 april 2006 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg raar. Hij was beledigd omdat je het zelf wilde doen?
Jammer, want hij had zijn gezicht nog kunnen redden door er anders op te reageren.quote:Op zondag 30 april 2006 19:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hij zich ergens op betrapt voelde![]()
Nou, red maar hier je gezicht:quote:Op zondag 30 april 2006 19:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jammer, want hij had zijn gezicht nog kunnen redden door er anders op te reageren.
... ?quote:Op zondag 30 april 2006 12:37 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Oh ja? Dan mag je het eens uitleggen als je daarin zo bekwaam bent.
Je dramt.quote:Op zondag 30 april 2006 19:44 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Nou, red maar hier je gezicht:
[..]
... ?
Ga je even druk maken om helemaal niks joh...quote:Op zondag 30 april 2006 20:08 schreef Scepsis het volgende:
Joh, je beticht mij van iets. Dan wil ik graag dat je even uitlegt wat ik dan precies verkeerds doe. Dan ben je ineens nergens meer in velden en wegen te bekennen. Ga dan ook niet lopen veinzen met dingen die je niet eens kan onderbouwen.![]()
Dan zullen mannen toch eerst ff zwanger moeten kunnen worden, anders sterven wij, mensen, uit.quote:Op zondag 30 april 2006 12:31 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Er werd gesteld dat incapable mannen uit de weg geruimd moesten worden. Redeneren we daarop door, dan betekent dus het dat 95% van vrouwen uit de weg geruimd zouden moeten worden. Dit omdat vrouwen in het algemeen over zwakke vermogens beschikken op bijna alle fronten in vergelijking met de mannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |