Klinkt goed op papierquote:Tijdens dit optreden zullen niemand minder dan Napoleon Murphy Brock (zang), Terry Bozzio (drums) en Steve Vai (gitaar) aantreden. Pappa Zappa kan trots zijn op zijn zonen!
Zal in het echt ook wel ok klinkenquote:
De akoestiek beviel mij iedere keer prima (Kraftwerk, Queensrÿche, Garbage) en ook bij Z vs. Z ben ik er weer bijquote:Op donderdag 27 april 2006 16:14 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zal in het echt ook wel ok klinken![]()
*Ps hoe is de akoestiek van de HMH ? ben er nog nooit geweest.
Had je dat niet bij de cdplundermeet gedaan dan? Die nalatigheid van jou ook altijdquote:Op donderdag 27 april 2006 17:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Cool Litpho! Hoop je daar te zien.
Wil je in real life toch echt nog uitschelden voor Ronnie Tober![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
jullie zijn zeker de wat oudere fokkers hier!
Ik dacht dus dat je jonger was.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:37 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ben 28, dat begint toch al eng tegen de dertig aan te kruipen...
Welke feesten heb je meegemaakt???quote:Op donderdag 27 april 2006 18:36 schreef TheGrandWazoo het volgende:
JA!
Organiseren daar nog eens wat?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
De manier waarop er geadverteerd wordt met die namen verdient m.i. inderdaad geen schoonheidsprijs, denk dat er wel mensen teleurgesteld zullen worden op die manier.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:25 schreef webfreak het volgende:
Wist helemaal niet dat Terry en Steve maar gedeeltelijk aanwezig zijnBéétje jammer. Je gaat tenslotte toch voor de echte artiesten, en niet voor 'de zoon van'.
Toch mis ik George Duke en bijvoorbeeld Captain Beefheart. De avond zelf wordt echter meer dan prima, heb de muziek van Zappa nog nooit in live-uitvoering meegemaakt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:30 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
De manier waarop er geadverteerd wordt met die namen verdient m.i. inderdaad geen schoonheidsprijs, denk dat er wel mensen teleurgesteld zullen worden op die manier..
De exacte reden waarom het concert destijds is uitgesteld was ook al zoiets vaags. De ZFT zijn 'flakes', als je het mij vraagt.
Mij maakt het persoonlijk verder ook niet zo heel veel uit welke poppetjes er op het podium staan, als het repertoire maar goed uitgevoerd wordt.
Jep en dan is het nog in de HMH: betaal je je ook nog eens scheel voor een pilsener.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:33 schreef nipeng het volgende:
Ik zou ook wel graag gaan maar 40 euro vind ik wel erg prijzig.
Ja dat zeker. Heb Bob Dylan in beide zalen gezien en dan merk je pas echt het verschil. En het bier is in Rotterdam ook echt niet goedkoper of lekkerder. Wel opvallend dat ZPZ in de HMH is, toch een erg grote zaal voor zo'n act. Ben benieuwd of het uitverkocht is.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:41 schreef Zanderrr het volgende:
Dat muntensysteem zuigt, maar ik heb toch liever de HMH dan de Ahoy... wat heb ik een hekel aan die zaal.
The Black Page verwachtte ik al een klein beetjequote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:48 schreef Dogbreath het volgende:
Het begint toch wel een beetje te kriebelen nu. In het NRC-artikel stond dat ze moeilijke stukken (a la Black Page) niet links laten liggen.
Daar teken ik voorquote:Op zondag 14 mei 2006 13:01 schreef Zanderrr het volgende:
Oh, ik dacht dat 'ie "Punky 's Whips" zou doen...![]()
Ik had de indruk dat Dweezil echt even van zijn stuk wasquote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:40 schreef Zanderrr het volgende:
Wel een beetje balen van die sukkel die die cd op het podium keilde, trouwens.
Bij Peaches vertelde Dweezil dat hij vroeger altijd in slaap viel, in een van de doeken die over het PA system lagen... (o.i.d....)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:37 schreef Traven het volgende:
Peaches, heb ik die gemist? Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat die werd gespeeld vanavond
ik vond het een erg professionele en zaapariaanse reactie van Dweezil. Bijzonder gooed concert, zoiets maak je voorlopig niet meer mee.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:15 schreef Dogbreath het volgende:
Ik denk trouwens dat Frank het CD-incidentje beter zou hebben opgelost..
Inderdaad, groot gelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:13 schreef Kiteless het volgende:
Ach, dat CD incidentje....
Gewoon een fan die wil dat ze naar z'n promo-cd luisteren, kan je 'm niet echt kwalijk nemen...
Hij had 'm alleen even wat subtieler op het podium moeten mikken, en niet tegen Dweezil zelf
En Dweezil overreacte ook weer een beetje, maar ja, die stond natuurlijk strak van de spanning / adrenaline... 't was toch de eerste keer he...
Dus neuh, ik hoop dat de gooier gewoon is gebleven en zich voortaan 2x bedenkt,
en dat Dweezil voortaan wat relaxter met dat soort dingen om gaat
Haha, dat had ik ook niet verwacht, was verder ook een uitstekende versie. Die stukjes Roxy-film waren ook wel aangenaam, waar blijft die DVD!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:57 schreef webfreak het volgende:
Ook "Punky's Whips" kwam als een grote verrassing.
Je komt redelijk in de buurt geloof ik... Son of Orange County heb ik er niet echt uit kunnen halen... Wel de allerlaatste outro in de vorm van 'A Token of His Extreme'....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:51 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij zoiets:
- video: Montana & Dupree's Paradise, Roxy 1973
- setlist:
- Help I'm A Rock
- Hungry Freaks Daddy
- Let's Make The Water Turn Black
- Florentine Pogen
- Pygmy Twilite
- The Idiot Bastard Son
- Cheepnis
- King Kong / Filthy Habits
- Don't Eat The Yellow Snow
- St Alphonzo's Pancake Breakfast
- Father O'Blivion
- Inca Roads
*pauze*
- I'm So Cute
- Trying to Grow A Chin
- City Of Tiny Lites
- Punky's Whips
- Black Page 1 + 2
- Peaches en Regalia
- Montana
- Village Of The Sun
- Echidna's Arf
- Zomby Woof
- Sofa #2
Toegift:
Camarillo Brillo
Son of Orange County
More Trouble Every Day
Ik vind het absoluut geen vergelijking eigenlijk, maargoed, ieder z'n eigen beleving...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:24 schreef Kiteless het volgende:
Nou ja, ze redden het natuurlijk niet tegen een live optreden van Underworld.
Maar verder was het best aardig ja
hapquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut geen vergelijking eigenlijk, maargoed, ieder z'n eigen beleving...
quote:
"Punky... punky... give me your lips..."quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Anthraxx het volgende:
Heb je bij Zappa een chick versierd MrTorture?
Ik heb nog gelet of ik Fok!kers kon spotten maar helaas.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
"Punky... punky... give me your lips..."
Ik zou je wel herkent hebben tenzij jij ook al je lange haren kwijt bent geraakt. Niettemin, geen Fok!kers gezien helaas.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
Rechts voorin de zaal, bij de kit van Terry Bozzio. Ik ben verder ook geen bekende Fokkers tegengekomen, maar ik had een t-shirt met m'n icoontje erop aan, dus misschien heeft iemand mij wel gezien.
Vantevoren alquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Anthraxx het volgende:
Heb je bij Zappa een chick versierd MrTorture?
Dit zou zeker helemaal te gek zijn!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:48 schreef Dogbreath het volgende:
Het begint toch wel een beetje te kriebelen nu. In het NRC-artikel stond dat ze moeilijke stukken (a la Black Page) niet links laten liggen. Persoonlijk zie ik het liefst een herhaling van bijvoorbeeld 'just another band from L.A.![]()
Rechts vooraan ongeveer 4 meter van de drumkit van Bozzio. Samen met Whoops en Weenhamquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb nog gelet of ik Fok!kers kon spotten maar helaas.
Waar stonden jullie zoal? (ik stond zelf voor het mengpaneel)
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:40 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Rechts vooraan ongeveer 4 meter van de drumkit van Bozzio. Samen met Whoops en Weenham![]()
Uh, op YCDTOSA 5 of 6 maakt Frank een einde aan een concert in Geneve omdat iemand voor de tweede keer iets op het podium gooide. Volgens mij was dat rond 1988, toen hij het touren al lang beu was.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:15 schreef Dogbreath het volgende:
Damn, voor de pauze de iets minder moeilijke nummers en daarna helemaal los gaan op alles wat ingewikkeld is.... Hulde! En wanneer komen ze weer?
Ik denk trouwens dat Frank het CD-incidentje beter zou hebben opgelost..
Ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk meevallen, ik had van te voren eigenlijk meer een soort 'Strictly Commercial' verwacht, met 'Bobby Brown', "Dancing Fool", "Disco Boy" en nog meer van dat soort makkelijk te verteren nummers (en eigenlijk zijn dat ook niet echt m'n favorieten, dus ik was over het algemeen wel tevreden met de setlist).quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ze hebben toch wel een veilige setlist gekozen.
Dat had ik juist niet verwacht omdat ze Zappa niet als de man met de grollen wilde neerzetten maar als de componist. Ik ben vooral kritisch omdat ze het liefste festivals als Zappanale zien verdwijnen, begrijp jequote:Op woensdag 17 mei 2006 11:54 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk meevallen, ik had van te voren eigenlijk meer een soort 'Strictly Commercial' verwacht, met 'Bobby Brown', "Dancing Fool", "Disco Boy" en nog meer van dat soort makkelijk te verteren nummers (en eigenlijk zijn dat ook niet echt m'n favorieten, dus ik was over het algemeen wel tevreden met de setlist).
Je doelt op Jim Black? Daar heb ik een nare smaak aan over gehouden, een behoorlijke vervelende man. Roy Estrada was lange tijd een vriend van Zappa en die spreekt dan ook heel anders over zijn baas.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, ik vind die 'Accept no substitutes' slogans ook een beetje flauw, want FZs muziek is zo gevarieerd dat je makkelijk allerlei verschillende bands de muziek ieder weer op hun eigen wijze kunt laten vertolken. Ik zou zelf bijv. ook weleens een big band willen zien die Zappa's instrumentale werk van bijv. Grand Wazoo of Orchestral Favorites speelt. Bovendien is wat 'onofficiele' bands doen verder ook gewoon legaal, zolang ze de auteursrechten maar betalen.
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het de nabestaanden steekt dat sommige ex-bandleden geen kans onbenut laten om Zappa als persoon af te zeiken en de eer naar zichzelf toe te trekken, en ondertussen wel vrolijk knaken verdienen door alleen maar Zappa-werk te spelen.
Dat fesival is in Duitsland toch? Nog nooit geweest, ik ben benieuwd of het echt de moeite waard isquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
. Ik ben vooral kritisch omdat ze het liefste festivals als Zappanale zien verdwijnen, begrijp je![]()
Wanneer adopteer jij mij? Hier doen ze aan sex, maar Zappa is echt uit den bozequote:Op donderdag 18 mei 2006 20:35 schreef drejo het volgende:
vaders en moeders doen niet aan sex, ze luisteren alleen Zappa (saai hè)
quote:zappa is not dead, he just smells funny
jamannnn waar was je nou???quote:
It's a MadHouse *Headbanged op de muziekquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Anthraxx broeaaah!!!!
Vette foto's!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:55 schreef drejo het volgende:
kijk ook even hier:http://www.zappa.com/zpz/fzotos/rehearsals20060515/rehearsals20060515.html
I recon that! Volgende keer in Ahoy zeker.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Vette foto's!
Ik wil nog een keeeeeeeeeeer!
Zo slecht speelden ze nou ook weer niet.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:19 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
I recon that! Volgende keer in Ahoy zeker.
Of in de Alfa tent.... Als avondvullend programma op zondag ofzo...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:19 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
I recon that! Volgende keer in Ahoy zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |