Nog even een samenvatting van het voorafgaande:
Situatie: Club Daniëlle is een fantasieversie van Big Brother 3 en BBtB3-fokkers door elkaar. Daniëlle is eigenaar van Club Daniëlle en zij moet sappelen voor het bestaan van deze club.
Laatste update:
De luchtvaartmaatschappijen komen er langzaam weer een beetje bovenop. APK en Karn zijn (na de nodige problemen op de luchthaven) vertrokken naar Thailand. Tante Bep zit nu in Australië. Huiz is voor zaken naar Colombia afgereisd. FemaleHunter vertrekt zeer binnenkort naar de Carribean. Intussen heeft Ethel Jappie van een gewisse dood gered. Scope's organisatie wordt bedreigd door de geheime activiteiten van JooB, de nieuwste aanwinst. Ook Patty_Drab en Lab6 hebben de Club ontdekt. En dankzij de kundige handen van Dr_Greene, die nu bezig is met zijn nieuwste project -Mary- genaamd, heeft BB-King zijn laatste avontuur met Sabine16 toch overleefd.
Verder worden af en toe de verhalen afgewisseld met screenshots.
Om het verhaal herkenbaar te houden, lopen in het topic "Club Danielle" fictie en werkelijkheid, toekomst en verleden door elkaar. Zo zullen exits, kantwissels, ruzies en andere gebeurtenissen een plaats krijgen in het verhaal. Zie de spelregels indien je plotseling de behoefte voelt om mee te schrijven.
Voor meer info check:
"Club Daniëlle", deel 7
"Club Daniëlle", deel 6
"Club Daniëlle", deel 5
"Club Daniëlle", deel 4
"Club Daniëlle", deel 3
"Club Daniëlle", deel 2
"Club Daniëlle", deel 1
Voor commentaar op Club Daniëlle, zie het topic met de verassende naam:
Commentaar op Club Daniëlle, deel 1
Of, als je alles in één keer wilt zien, inclusief handige lijst van de cast:
Club Daniëlle website
Veel plezier!
[Dit bericht is gewijzigd door Scope op 10-12-2001 19:54]
[wil iemand van de vaste crew de rest toevoegen?]
[Dit bericht is gewijzigd door Scope op 10-12-2001 20:11]
Met een flits springt de operatielamp in het laboratorium aan en verlicht de zachtroze huid van het lichaam dat op de stalen tafel ligt. Dr_Greene loopt zachtjes neuriënd om zijn creatie heen. Het neuriën helpt hem de gebeurtenissen van de afgelopen tijd een beetje op orde te krijgen. BB-King is ontsnapt, maar dat is niet het ergste. Nee, die griezelige man van het Mysterie van Lantbouw, JooB, die bezorgt Dr_Greene kippenvel. Hij laat zijn hand over de koude huid van het lichaam voor hem glijden. "Zo mooi...", mompelt Dr_Greene, "zo perfect..." Abrupt loopt Dr_Greene naar de barometer die aan de muur van het lab hangt. Er is onweer op komst. "Perfect!", glimlacht hij, en begint de apparatuur klaar te zetten...
"Rustig maar, Sabine16, rustig maar", zegt Scope. Sabine16 zit overstuur in het kantoor van Scope boven in Club Ibiza. "Ik kan haar niet uitstaan!", schreeuwt ze, "Mijn baantje inpikken!" Scope staart uit het raam, terwijl hij met zijn hand over zijn kin wrijft. "Sacha, wil je me een plezier doen en Ethel even naar boven sturen?" Sacha legt haar rustig nagelvijl neer en loopt naar beneden, om even later weer naar boven te komen. Scope draait zich om en kijkt naar Ethel, die blozend haar bloesje dichtknoopt. "Jij...", snuift Sabine16, terwijl ze rood aanloopt. "Ssst...", zegt Scope tegen Sabine16, maar Ethel onderbreekt hem. "Ik wilde helemaal niet strippen!", begint ze, "Het was Jappie's idee, maar ik kan hem niets weigeren. Maar Sabine16, ik hoef echt je baantje niet!" Sabine16 kijkt haar verbaasd aan. "Echt niet", glimlacht Ethel verlegen, "jij bent er veel beter in dan ik!" "Vind je?", vraagt Sabine16, "Ben ik écht goed?" Ethel knikt. "Is het opgelost dan, Sabine16?", gaat Scope verder, "Blijf jij onze vaste stripper?" Sabine16 knikt enthousiast, ze is haar boosheid alweer vergeten. "Kom", zegt ze tegen Ethel, "ga je mee naar beneden? Even glaasje 7up drinken?" "Met een rietje?", vraagt Ethel, terwijl beide dames lachend de kamer verlaten. Scope ploft in zijn stoel. "Goed gedaan Scope", zegt Sacha. Scope glimlacht. "Ik heb niets gedaan! Maar bedankt voor het compliment!" Sacha lacht zachtjes. "Luister", zegt ze, plotseling serieus, "beneden zit een vreemde snuiter. Ik ken hem ergens van. Volgens mij heet hij JooB..." Scope buigt zich voorover. "Wat is er dan met hem?", vraagt hij. Sacha begint te vertellen.
Beneden zitten Cynix en Attelenooje met JooB en Lab6 aan een tafeltje. Ze hebben flink zitten zuipen. "Neemz nogges un pilzie, Jopie! Hips!", lalt Attelenooje. Cynix schenkt de glazen nog eens vol, en drinkt direct zijn glas in een teug leeg. "Mijn naam is...kgggggg...Mijn naam is...kggggg...JooB" Attelenooje schiet in de lach, hij slaat mijn zijn handen op de knie. "Hahaha! Volleges mijn hebbie teveel gesope, Jopie!" Een schok schiet door JooB's lichaam. Attelenooje proest het uit. "Hahahaha! Nou hebbie ookal de stuipe! Geen alle kohol meer voor die jonge, Zieniks!" Het ontgaat JooB allemaal. Rode waarschuwings teksten vliegen via zijn optische sensor over zijn netvlies. "Warning. Alcohol Overload. Warning." Plots vliegen de vonken uit zijn oren, en met een metaalachtig klinkende bonk valt JooB met zijn voorhoofd op de tafel. Cynix en Attelenooje brullen het uit! "Haha!", lacht Cynix, "hij had nog maar amper een glas op!" Dan staat Lab6 op, en met zichtbare inspanning tilt hij het lichaam van JooB op en sleept het naar boven, naar een van de kamertjes, Cynix en Atje lachend achterlatend.
In Club Daniëlle is het momenteel saai, erg saai. Iedereen is boos na het mislukte plan van GJ om Ibiza terug te krijgen. "Ik heb het ge-had hier!", schreeuwt Kelly!" Sandy loopt boos achter haar aan. "Jij denkt alleen maar aan jezelluf", zegt ze. "Ja!", gilt Kelly, "begin jij ook nog eens een keertje, bah!" GJ kan overal wel om lachen. Hij heeft het lumineuze plan opgevat een modeshow te organiseren. "Hihi", lacht hij, terwijl hij nog eens een flinke slok van zijn wijn neemt, "en daar komt ons topmodel Sandy en ze draagt een gewèldige creatíe van Ed!" Maar niemand luistert naar hem...
"Het is niet waar...", zucht Scope, terwijl hij met zijn handen door zijn haar wrijft. Sacha knikt. "Toch wel", zegt ze zacht. Scope staat op en staart weer uit het raam. Het wordt vast onweer, het is zo donker buiten. Dan gaat plotseling zijn mobieltje. "Ook dat nog", gromt Scope. Hij pakt het telefoontje uit zijn zak en leest het bericht. "Oh", zegt hij, terwijl hij zich omdraait, "dat is goed nieuws. Huiz is aangekomen in Colombia en is direct begonnen met orde op zaken stellen." Sacha kijkt Scope opgelucht aan. "Ga je mee naar beneden?", vraagt ze, "ik ben wel toe aan een stevige borrel!" Scope knikt en gezamenlijk lopen ze naar beneden. Net als ze bij Jappie, FH en CarOnline aan tafel schuiven, vliegt de deur open. De zaal wordt wit verlicht door een bliksemschicht, en het silhouet van een forse man wordt zichtbaar. Dan gaat de deur dicht, en wordt de onbekende zichtbaar. Het is BB-King! "Hallelujah!", roept hij, "I'm back! New and improved! Halleluhah!" "Amen!", juicht de zaal in koor. "Kom erbij!", roept Sabine16, en de pastoor huppelt van vreugde naar de bar, waar hij tussen Sabine16 en Ethel in gaat zitten.
"Hahahahahaha!" Dr_Greene verkeert in extase. De energie van de bliksem wordt via kabels doorgegeven aan het lichaam op de operatietafel, het lab verlichtend met een vreemd blauw wit licht. Dr_Greene kijkt op de metertjes, nog één bliksemschicht is nodig. Flitzzzzzzzzz! Het lichaam op de tafel vertoont een lichte stuiptrekking. "Kom op Mary, kom op!", moedigt Dr_Greene zijn creatie aan. Hij ziet hoe het lichaam langzaam kleur begint te krijgen, de vingerkootjes beginnen te bewegen...en dan verlicht door een bliksemflits...ziet Dr_Greene hoe Mary's ogen zich openen. "It's alive! It's alive!", gilt Dr_Greene, helemaal door het dolle heen...
---
Hoe gaat het verder, wat is Dr_Greene met Mary, zijn nieuwe creatie, van plan? Wat heeft Sacha Scope allemaal verteld over de geheimzinnige JooB, of is hij niet langer een probleem, aangezien hij zichzelf aardig in de problemen heeft gebracht? Zal Lab6 hem nog kunnen redden? En, hoe zal de omgeving op de vernieuwde BB-King reageren?
We zullen zien...
[Dit bericht is gewijzigd door Jappie op 11-12-2001 18:53]
Wat leuk dat in het toilet het kaartje van Huiz hangt vraag me af of de geheime dienst dit kaartje ook gezien heeft
En Sacha en Scope zijn toch wel een heel normaal en rustig slim heldenduo aan het worden mmmm, stijgt de roem hun boven het hoofd uit en gaan ze ten onder aan hun eigen arrogantie
Jappie is natuurlijk geschrokken van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd, hij is nu wel redelijk rustig.. maar hebben stille wateren diepe gronden??? En is hij ondertussen aan het snuffelen in de beautycase van Patty_Drab, leert deze hem de technieken van het ontharen met hars???
ps: ik wilde dit bericht in commentaren op.. plaatsen, maar daar is geen hond te bekennen...
quote:Hier wel dan?
Op dinsdag 11 december 2001 00:33 schreef Ethel o.a. het volgende:
...maar daar is geen hond te bekennen...
quote:Hoi Lab-6!
Op dinsdag 11 december 2001 00:28 schreef Lab-6 het volgende:
Scope, geweldig verhaal weer!![]()
Als ik het zou kunnen zou ik het zelf ook proberen maar ik deed al 3 dgn over een sintgedichtje....
vind ik dan he, niet dat ik in de organistatie zit, maar ik dacht ik meld het ff. Hopelijk krijg ik geen straf nu
We zitten hier allemaal voor onze gezelligheid en als je liever leest dan schrijft, dan is het ook goed. En als je liever schrijft dan leest dan ben je ook welkom...
Ik ben even een weekje op vakantie (zit in Colombia toevallig, kom vrijdag of zaterdag weer terug) dus lees ik nu ook eventjes liever dan dat ik schrijf, geen tijd voor daar in Colombia, zaken gaan voor.
Dus geniet lekker mee, schrijvend of lezend, als je het maar leuk vindt!
Ben je niet blij met je rolletje in het verhaal?
quote:Welcome to the living world...
Op dinsdag 11 december 2001 01:01 schreef -Mary- o.a. het volgende:
Glad to be alive!!!
Sodeju.
Begint de boel nu eventjes op zijn plaats te vallen!
Na de bestorming van Tante Bep haar boerderie had ik eventjes wat tijd voor mijzelf.
Ik vroeg me nog steeds af wat ik in het geheel voor plaats moest innemen en òf ik dat wel moest gaan doen.
Ik was immers net terug, en eigenlijk ging het allemaal een beetje te snel.
Daar zat ik dan in de schuur, het was koud, maar gelukkig, Sabine16 was ongedeerd.
Ik rommelde wat in mijn legerpukkel, op zoek naar een sigaret en liep ondertussen naar het weiland.
Ik stak mijn sigaret aan en besefte op dat moment dat dit hetgeen was waar ik al die jaren achteraan had gerend: rust!
De prachtige nacht! Het ultieme niets... Zou ik me dan toch hier vestigen? Zou ik mijzelf eindelijk eens gaan settelen?
Verward maar opgelucht tegelijk keek ik naar de sterren, ik wist precies waar ik was, maar voor het eerst, en eindelijk, was dat niet meer van belang.
Tevreden inhaleerde ik diep.
Ik ga het doen, het kan mij niet meer schelen, ik doe het gewoon. Ik blijf!
De zon kwam op en zoals altijd gaf mij dat het gevoel van, 'weg hier voordat ze je spotten'.
Ja, een besluit kan je zomaar nemen, maar de oude gewoontes en gevoelens die daar bij horen sla je er niet zomaar uit.
Misschien wel een beetje overdonderd door mijn besluit grabbelde ik weer in de pukkel.
De kleren van Sabine16 verwrongen tot touwladder had ik nog steeds bij mij.
Een beetje verbaasd over het feit dat deze lapjes stof genoeg waren om een lichaam te bedekken, schoof ik mijn hand in het kleine broekzakje van Sabine16 haar lycra broek.
Er zat een kauwgummetje, oorbel en een papiertje in.
Nieuwsgierig vouwde ik het verfrommelde papiertje open.
Met een lief poppig handschrift stond er iets geschreven. De ochtendschemer was niet genoeg dus pakte ik mijn aansteker om bij te lichten.
Na enig puzzelen maakte ik er iets uit op van:
Voor als ik er niet meer ben,
Pappa, Mamma hou van jullie!
P.S Pappascheerdiesnorafmoestatnu.
Mmmmm, wel vreemd... Schrijf je zo'n mededeling als je in doods nood bent? Misschien een beetje overdreven, doods nood in combinatie met Ed, maar Sabine16 kon dat natuurlijk niet weten.
Ik stak maar weer een sigaret op, het papiertje nogmaals tegen het licht houdend.
Die laatse zin intrigeerde mij nog het meest. P.S Pappascheerdiesnorafmoestatnu...
Nou ja zin... Als je niet beter zou weten, zou je denken dat Sabine16 de haardracht van haar vader niet echt apprecieerde.
Voor mij was dit wel degelijk een boodschap in code vorm. Niet die van het soort welke ik gewend was te gebruiken, maar Sabine16 had kennelijk toch de noodzaak gezien dit te vermelden in haar, tja ik noem het toch maar, afscheidsbriefje.
Zal ik dit op gaan nemen met mijn nieuw verworven collega's of zal ik dit alleen gaan doen.
En weer de twijfel, had ik 10 minuten geleden niet besloten dat ik het maar eens wat rustiger aan moest gaan doen?
Voor het geld deed ik het allang niet meer, ik zou een ander hobby moeten gaan verzinnen...
Nee, laat het maar komen zoals het komt, ik zal het de heren tezijnertijd wel vertellen.
Het vertrouwen is er nog niet helemaal maar lang zal dat niet meer duren.
Ik heb tenslotte iedereen de hand geschud. Kon bijna mijn lachen niet houden, zo makkelijk als dat ging. Ze zouden onderhand toch beter moeten weten.
In welk handboek stond dat ook alweer.... Oh ja, mijn god, dat is lang geleden.... Hoofdstuk 11, regel 21: Raak elkaar onder geen beding aan, voor dat u het door heeft bent u in het bezit van een zendertje of andersinds traceerbaars.
Het maakte mij wederom aan het lachen. Naïef dat waren ze, alhoewel niet allemaal, want de onderlinge verstandhouding tussen Sas-sers wordt niet bezegeld met zendertjes.
Het was nu al aardig licht aan het worden, in de verte hoorde ik de kerkklokken slaan.
Tijd om te verdwijnen, het was weer een verhelderende nacht geweest.
Alleen mijn leger outfit, daar kan ik mij overdag niet in vertonen.
Nee, niet de kleren van Sabine16, ik zou de te kleine kleding look van dat gekke Patty mens overtreffen.
Nou ja, waarschijnlijk denken de heren daar wel aan voordat we in Antwerpen zijn.
Zal ik ze dan meteen vertellen van dat briefje? of.....
[Dit bericht is gewijzigd door sacha op 11-12-2001 04:18]
* Jappie vond het zeer intrigerend!!
quote:Ik dacht dat je me vader was
Op dinsdag 11 december 2001 02:16 schreef Moesta het volgende:
Sorry ik wil me niet met dit topic bemoeien maar jullie gebruiken mijn dochter. Ik ben de moeder van Sabine 16 en ze is helemaal geen 16. Ze is net 15 geworden maar heeft haar papieren vervalst, en ik maar denken dat het voor een feestje was![]()
Enkele van jullie ga ik aangeven en als mijn meisie thuis komt dan zal ik haar een pak rammel geven.
Ps geloof haar niet als ze zegt dat ze mijn dochter niet is.
Scope mooi verhaal Sacha mooi verhaal too! <-- Ben benieuwd wat er nou gaat gebeuren Ik had ook nooit dat briefje in me zak moeten laten zitten! lol
En ik ben weer stripster ik ben weer stripster yahoooo!
[Dit bericht is gewijzigd door Sabine16 op 11-12-2001 09:28]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |