Situatie: Club Daniëlle is een fantasieversie van Big Brother 3 en BBtB3-fokkers door elkaar. Daniëlle is eigenaar van Club Daniëlle en zij moet sappelen voor het bestaan van deze club. Coos (ex-drugsdealer) heeft Club Ibiza overgenomen van Gert-Jan en deze middels floormanager Pascal flink vernieuwd. Hij heeft inmiddels echter deze club moeten afstaan aan Sandy nadat deze laatste overleg heeft gehad met Hummie van de hoerenbond. Het gunstige belastingklimaat in België is debet aan het feit dat Coos zich daar gevestigd heeft, echter de Belgische belastingdienst dreigt roet in het eten te gooien. Gert-Jan die eigenlijk weer de baas is van club Ibiza en Sandy als stroman gebruikt, heeft hier lucht van gekregen en heeft in een onderonsje met Andries, die tijdens Daniëlles ziekte de dagelijkse gang van zaken bestuurt, wat op dat probleem bedacht. In club Ibiza is het druk en altijd feest en de drank vloeit er rijkelijk.
Aangezien de clubs open zijn voor bezoekers, komen er een heleboel fok!kers een kijkje nemen. Sommige personen zijn stamgasten geworden en komen in de "streamverslagen" dan ook telkens terug. De gekste gebeurtenissen spelen zich af in de beide clubs, de bewoners maken heel wat mee en ongewild worden de bezoekers hierin betrokken.
Zo heeft Marky al vreselijk veel seks gehad met bewoners, maar ook met onschuldige bezoekers. Femalehunter heeft bijna een tattoo op haar buik gekregen door Tattoo Henkie, maar gelukkig is ze dat ontlopen. Ethel is roze geschilderd en daarna opgesloten geweest in een Belgische politiecel. Koos Voos verbruikt kilo's cocaïne en heeft wel een tattoo gekregen, namelijk een appel op zijn hoofd. En zo zijn er velen die in het verhaal betrokken zijn geraakt.
De laatste ontwikkeling in de beide clubs tot op heden is dat Femalehunter, CarOnline en Ethel bezig zijn een GJ look-a-like danswedstrijd te organiseren. Ze zijn er nog mee bezig, dit zal het eerste vervolgverhaal worden in dit topic.
Verder worden af en toe de verhalen afgewisseld met screenshots.
Om het verhaal herkenbaar te houden, lopen in het topic "Club Danielle" fictie en werkelijkheid, toekomst en verleden door elkaar. Zo zullen exits, kantwissels, ruzies en andere gebeurtenissen een plaats krijgen in het verhaal. Zie de spelregels indien je plotseling de behoefte voelt om mee te schrijven.
Voor meer informatie verwijs ik je naar deel één.
[Dit bericht is gewijzigd door huiz op 03-11-2001 23:18]
Jappie is begonnen met deel één, waar hij Huiz betrok in de verhaallijn. Aangezien we met ons tweeën zo goed als het hele verhaal geschreven hebben, menen we het recht te hebben om enige tips te geven om het verhaal goed te laten verlopen.
Natuurlijk zijn we niet de baas, maar aangezien er geen enkel boze post is geplaatst en er niemand een flamewar gestart is, blijkt wel dat deze verhaallijn aanspreekt. Probeer deze dan ook te volgen. Dwarsliggers worden zonder pardon het verhaal weer uitgeschreven.
1. Club Daniëlle en Club Ibiza zijn nachtclubs in het Belgische Brasschaat. Club Daniëlle heeft veel overeenkomsten met het arme BB-huis en Club Ibiza veel overeenkomsten met het rijke gedeelte. De bewoners van deze clubs hebben dezelfde namen en eigenschappen als de huidige bewoners.
2. De bezoekers van deze clubs zijn doorgaans medefok!kers. Als over hun geschreven wordt in de verhaallijn, probeer dan niet te beledigend te zijn en plaats ze niet in een onoplosbare situatie, laat altijd een weg open. Betrek niet zomaar medefok!kers in je verhaal, tenzij ze commentaar geven in de topics, dan blijken ze namelijk bezoekers van de clubs te zijn.
3. De gebeurtenissen in het echte BB-huis komen bij voorkeur ook in beide clubs voor. Niet alles hoeft in het verhaal verweven te worden, als het niet past of als het voor het verhaal mooier is om te laten voorkomen bij iemand anders, improviseer dan. Exits en kantwissels worden wel op prijs gesteld, voor een eventuele kantwissel is al een pracht van een oplossing klaar.
4. Houd je aan de verhaallijnen die door medeposters geschreven worden. Godmode wordt niet op prijs gesteld. Met creativiteit kun je al snel bepaalde situaties omkeren.
5. Indien een medefok!ker het op prijs stelt om in het verhaal een grote rol te spelen, reageer dan in het topic, dan wordt je vanzelf het verhaal ingeschreven. Beter nog, schrijf je eigen verhaallijn waarin jij de hoofdrol speelt. Maar pas op, voordat je het weet wordt je door een medefok!ker opzij gezet, het gevang ingeworpen, bij bizarre spelletjes betrokken of blijk je opeens zwaar drugsverslaafd. Lach hierom en maak je niet druk. Zet daarom ook bovenaan elk vervolgverhaal een disclaimer als ondertussen gebruikelijk is, zoiets als "... elke gelijkenis met bla bla ... ". Indien niet voorzien van de gebruikelijke disclaimer kan het bericht eventueel als commentaar gezien worden en mogelijk worden genegeerd in het vervolgverhaal, als dat niet goed uitkomt.
We zitten hier voor onze lol dus hou het leuk. Wens elkaar veel plezier en voor de meeschrijvers: Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door huiz op 03-11-2001 21:12]
Ik zat een beetje te plagen, ik maakte een grapje over Jippiekadee, ik dacht namelijk dat zij ook gereageerd had op de e-mailoproep van CarOnline. Pas op jouw reply ging ik even op onderzoek uit.
Weer vriendjes?
quote:Als jij dit al ruzie vindt, dan ben ik bang dat je mij gaat neerschieten na het verslag over het feest
Op zaterdag 03 november 2001 20:52 schreef huiz het volgende:
Ethel, laten we geen ruzie maken (is slecht voor mijn imago zo vlak voor het dansfeest).Ik zat een beetje te plagen, ik maakte een grapje over Jippiekadee, ik dacht namelijk dat zij ook gereageerd had op de e-mailoproep van CarOnline. Pas op jouw reply ging ik even op onderzoek uit.
Weer vriendjes?
ik deed alleen maar *hap hap hap*
Tuurlijk zijn we vriendjes!!
Maar ehh, waar is deel 1 gebleven??? En ga je nog de verslagen en de commentaren scheiden voor de overzichtelijkheid??
Wat wellicht ook wel leuk is, is om ook de contacten onderling weer te geven na een verhaal.
Ik ben nl wel benieuwd wat jij en jappie samen hebben bekokstoofd, en wellicht willen jullie ook wel weten na het verhaal hoe het zover is gekomen. Dus dat wij bv na het verslag ook even ons mailcontact weergeven in de commentaren op de verslagen... Idee??
ps: ik mag nog 1 sigaretje hier roken en dan moet ik echt weer mijn bezoek gezelschap houden... dus daarna kan ik vanavond niet meer reageren, maar morgen wel weer hoor.
Nog maar geen aparte "Commentaren op ..." topic, die commentaren maken het juist zo leuk!
Inderdaad een leuk idee om alles te lezen over hoe het verhaal tot stand gekomen is. Maar of dat allemaal in het topic moet, vraag ik me af. Mail me maar op anton@huiz.net dan komt het ook wel bij Jappie.
Veel succes morgen dan bij het plaatsen! Ik ben zeeeeeer benieuwd!
quote:dat linkje dat moet je nog wel ff maken hoor!
Op zaterdag 03 november 2001 21:02 schreef huiz het volgende:
Deel één staat helemaal onderaan, bij de gesloten topics.Nog maar geen aparte "Commentaren op ..." topic, die commentaren maken het juist zo leuk!
Inderdaad een leuk idee om alles te lezen over hoe het verhaal tot stand gekomen is. Maar of dat allemaal in het topic moet, vraag ik me af. Mail me maar op anton@huiz.net dan komt het ook wel bij Jappie.
Veel succes morgen dan bij het plaatsen! Ik ben zeeeeeer benieuwd!
Zodra het verhaal geplaatst is zal ik je de hersenspinsels hierover toemailen. en dan kan jij een selectie maken, maar ehhh... wij willen ook die van jullie weten hoor!!
quote:omejoop mode on/
Op zaterdag 03 november 2001 20:58 schreef Ethel het volgende:[..]
...
Ik ben nl wel benieuwd wat jij en jappie samen hebben bekokstoofd....
/omejoop mode off
quote:*broed met je mee*
Op zaterdag 03 november 2001 21:05 schreef CarOnline het volgende:
He he ik heb allangggggg alles opgeslagen in Word
Kan zo alles weer nalezen, slim he! En dan alleen de verslagen he, géén commentaren!
* CarOnline gaat weer verder broeden op de verhaallijn
ps: trouwens wat een leuke recente foto heb je!! Wel dapper hoor om je echte foto te plaatsen , ik denk dat jij straks ook niet meer over straat kan zonder herkend te worden bij o.a. de mitra!!
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 21:06 schreef Jappie het volgende:[..]
omejoop mode on/
uuuuhhh, bekokstoofd, kheb helemaal niets bekokstoofd, ik zit hier al een uur of drie opgeslotuh op een stinkend toilet. opuhmakuhhhhh/omejoop mode off
juist dan kan je toch veel gaan denken....
quote:Wij bekokstoven niks, tenminste niet over onze verhalen. Wel over bepaalde zaken, of een gebeurtenis in het BB-huis erin past. Voor de rest zitten we alleen over jullie te roddelen
Op zaterdag 03 november 2001 21:04 schreef Ethel het volgende:... wij willen ook die van jullie weten hoor!!
quote:en dat willen we nou juist weten!!!!
Op zaterdag 03 november 2001 21:08 schreef huiz het volgende:[..]
Voor de rest zitten we alleen over jullie te roddelen
p.s. Ethel, Caronline betekent het dat het vervolg met de GJ lookalike contest pas morgen klaar is???
Cynix...nog niet met slotjes gooien hoor, we zijn drukkkk bezig het weer een BBtB topic er van te maken!!
----------
Om de verhaallijn weer op te pakken, een korte bijdrage:
Huiz zit aan zijn tafel te kijken naar de menigte. Het is enorm druk, zelf buiten staan nog mensen te dringen om naar binnen te komen. Attelenooie en Ed breken de grote zijdeuren open om de overgang van buiten naar binnen en andersom wat gemakkelijker te maken. Dat hier de kostbare glas-in-lood ramen sneuvelen, is niet van belang.
Huiz wordt plotseling heel erg zenuwachtig, hij zal ook moeten optreden. Hij rent naar het toilet waar hij snel de blaas leegt. Helemaal in spanning voor deze avond hoort hij niet de angstige kreten van Jappie en verlaat het toilet. Snel gaat hij naar buiten om nog even een sigaretje te roken...
Sas
quote:Sassefras, lees morgen met spanning, want ook jij zal nu in het verhaal geschreven worden, omdat je je middels een opmerking te plaatsen in dit topic je vrijwillig hebt aangemeld (zie regels)
Op zaterdag 03 november 2001 21:48 schreef Sassefras het volgende:
wow, dit is nog eens leuk, kom ik net van mijn werk, is er alweer een club danielle, deel 2!
jongens en meiden, ik vind het geweldig wat jullie allemaal schrijven, en misschien dat ik, als ik inspiratie en lef krijg, ik ook een stukje zal schrijven, maar op dit moment vind ik dat julllie het super doen!
ik wacht met spanning op de volgende ontwikkelingen!Sas
Japie, ivm de drukte van de organisatie van deze wedstrijd en de ontwikkelingen die we nog verwachten vannacht zal het verhaal morgen klaar zijn!
ik ben heeel benieuwd hoe jullie mij hier in gaan betrekken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |