Geen monopoliegezeik?quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:31 schreef MREn het volgende:
GVU is gekocht door Cxx
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dat zou kunnen
weet wel dat ze bij Berkhof heerenveen redelijk veel werk hebben door nieuw bouw van bussen voor Connexxion
Denk het niet, bij concessieverlening buiten de vier grote steden is het toch louter ABC wat de klok slaat.quote:
zou het ook leuk vinden als er wat Scania bijkomt. Mooie karretjes en goede techniekquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).
Ik zal het wel even elders vragen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er nog meer foto's van de bussen van het GVB in Sneek. Wat er aan mankeert enzo. Zal wel veel plaat werk zijn enzo. Want aandrijflijn is DAF voor de korte en Volvo voor de langere.
Ik zal er aan denken alexquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen mailadressen op het forum zetten, peterselieman
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
De geledes vallen schijnen nogal tegen te vallen (wat ik er van gehoord heb) tot aan de stopknoppen aan toequote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
zijn er maar 9quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken alex![]()
De Scania's die vaak stilstaan, behoren als ik het goed heb tot de serie 8081-8090. Deze serie is door arriva geleasd tot december, daarna gaan ze terug naar Scania.
mag je niet bus rijen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Schiet Mooie Paal maar lek, ik kom er voorlopig niet meer.
misschien alleen met een strippenkaartquote:
ja de OV chipknip laat lang op zich wachtenquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef MREn het volgende:
[..]
misschien alleen met een strippenkaart
FRAM (R.I.P. voor de nabestaandenquote:Op woensdag 8 november 2006 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wie bouwt er dan ook een busstation in de middle of nowhere
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet er mooi uit, zo'n oude GVU bus
Dat werd gisteren al in dit topic gemeldquote:Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoen![]()
Ik ook niet, de prijs is alleen achterlijk laag, alleen het materieel is al meer waard namelijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werd gisteren al in dit topic gemeld
* MREn heeft weinig problemen met Cxx.
Die dubbelgelede bussen kosten naar mijn idee een ton of 8 en daar hebben ze er al minimaal 25 van.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Dat betekend dus ook dat we de kans hebben dat er straks weer veel te korte kut-bussen komen te rijden, de gemeente mag bij de aanbesteding namelijk niet aangeven met welk materieel gereden moet worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Door de korte looptijd van de concessie wordt het materieel sneller afgeschreven dan nodig is, omdat het materieel niet meer bij een volgende concessie ingezet mag worden. Dat heeft enorme gevolgen voor de waardebepalingen van de bedrijven. De waarde van een bedrijf dat maar 1 concessie heeft, daalt daardoor nogal.
is die al ergens te bekijken dan? of is dat insiders only?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman hopelijk vanaf 11 december ook niet, al is de tijdelijke dienstregeling van Fryslân niet hoopgevend
ff kijken danquote:Op donderdag 9 november 2006 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
Op de site van connexxion.nl diensregeling aanklikken, dan haltetijdentabel, dan regio zwolle !! en daartussen vind je de Friese lijnen.
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Ik weet het, maar er rijden er ook veel bussen die nog maar enkele jaren oud zijnquote:Op donderdag 9 november 2006 17:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF een kut diensregeling imo krijgen we strax :/
1 lijn wordt verdubbelt in frequentie en 1 verdwijntquote:Op donderdag 9 november 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.
Arriva krast hier toch met een maand op :-Pquote:Op maandag 13 november 2006 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva krijgen alle bussen een vogel en daarna nog eens TFT. Eerst moet die vogel goed werken en dat was eerst zeker niet het geval. Ze hadden een systeem gekocht wat maar op max 250 bussen toegepast kon worden. Daarom hebben ze in allerijl een v2 ontworpen en die schijnt een stuk beter te werken.
Die tijdelijke dienst regeling zal wel enorm wennen worden...quote:Op maandag 13 november 2006 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
Of het nu met xx echt veel beter wordt? Ik heb zeker over de tijdelijke dienstregeling mn twijfels.
ik zou het zo niet weten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Gaat Connexxion komende woensdag nou staken, of niet?
Ja!quote:Op maandag 13 november 2006 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ging ik idd nog niet met de bus nee!
en toen reden er nog van die aftandse DAFjes:?
3 jaar geleden nog voor mijquote:Op maandag 13 november 2006 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
die zaten wel lekker....
dat weet ik uit de tijd dat ze die als EXTRA BUS lieten rijden
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,quote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker die bussen met handmatige schakeling waren leuk
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.quote:Op maandag 13 november 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,
chaffeur dan als een bezetene ant schakelen bij de haltes
Het zijn niet alleen lesbussen. Ze rijden ook nog dienstenquote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
idd! die reden vaak op lwd - jourequote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
tov hoeveel laagvloers?quote:Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik 30 minuten op het station van Leeuwarden sta, dan rijden me zeker 15 tot 20 hoge vloersbussen voorbij.
Goeiendag zegquote:Op maandag 13 november 2006 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ow, er waren hier toch fans van EHH.Arriva, de noordleijke OV-busfotograaf? Hij is NU hier druk zn foto's aan het posten
maar die Denniskrotten en wrightkrotten behoren officieel in zuid oost thuis, er reden altijd genoeg met Arriva Zuid Oost fryslan bestikkeringquote:Op maandag 13 november 2006 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
Verschilt per keer natuurlijk. Laatst was er een ambauurtje in Leeuwarden. Ttoen heb ik meer dan 12 amba's geteld, enkele denniskrotten en een wright. Normaal zit er vrij weinig lage vloersmaterieel op ex NN lijnen om 16.00 op vrijdag. Op de lijnen voor zuid-oost Fryslân heeft lagevloers de overhand. Behalve de qliner natuurlijk al is daar ook wel eens een dennis op te vinden. Voor de ex NN lijnen zou ik zeggen 1 lagevloers tov 2 à 3 hogevloers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |