Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 20:12 schreef busvrouwtje het volgende:
speciale instap voor ouderen mensen, vandaar dat ie scheef staat
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoor
Deze stond er ook
[afbeelding]
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 6172
Whehe!! idd!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
oh?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 21:27:05 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET AS2HEERE (NADER BERICHT: MIDDEL-BRAND) A 0303340BRW HEERENVEEN ( COMMANDANT ) A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303342BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 1 ) A 0303345BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 1 ) 21:19:37 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET TS1HEERE ALHEEREN A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303344BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 3 ) A 0303347BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 3 ) A 0303361BRW HEERENVEEN ( OVD ) |
brand in de stalling op sneek was ook een tegevaller voor arriva(toen nog noordned)quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof![]()
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal nietquote:Op woensdag 26 april 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.
Och, bijna elke nieuwe concessieverlening is tegenwoordig kassa voor Berkhof, niet in de laatste plaats wegens de eis van nieuw materieel en een gunning die pas enkele maanden voor ingangs datum concessie plaats vindt.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof![]()
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
ja hoor, rijden gewoon op diesel.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal niet![]()
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligtquote:
Valt wel mee bij alle moderne bussen, nieuwe Citaro's ruik je ook niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Berkhof Ambassadortjes?quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Volgens mijn gegevens zijn de enige twee Friese Scania's weer terug uit Waterland....quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Wrights etc die serie laagvloers is gewoon kut!,quote:Op woensdag 26 april 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.
Commandersquote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
Oude bussen (en dan heb ik het nog maar over een jaartje of 10 geleden) reden 1:3.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wrights etc die serie laagvloers is gewoon kut!,
en 1 op 9 is voor zo`n bak toch niet raar?
die oude Dafjes?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Oude bussen (en dan heb ik het nog maar over een jaartje of 10 geleden) reden 1:3.
Die waren er al. Om over de Dennisbussen maar te zwijgen. Het enige wat ze in Friesland krijgen door het geschuif met bussen is Alliances die nog in de garage stonden, na het verlies van de NOOD concessie aan connexxion. Het is ook het laatste jaar dat die Alliances rijden, omdat er enkele aanbestedingen zijn die voor Arriva belangrijk zijn.quote:
Drachten is Fryslân hoorquote:Op donderdag 27 april 2006 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is niet geheel correct. De Scania's die in Waterland rijden, zijn puur voor waterland aangeschaft. Er reed idd een Scania uit Friesland in de regio, maar deze is retour naar Friesland. Voordat de Scania's voor waterland aangeschaft werden, zijn er 2 proefbussen gekomen die wel in de smaak vielen bij de chauffeurs. Een ervan rijdt in Groningen de ander nu dus weer in Friesland. Er rijden in waterland nog 2 groene amba's. Deze zijn wel afkomstig uit friesland.
Mijn foto wat doe je?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die oude Dafjes?
[afbeelding]
zulk spul
Eén scania rijdt vanuit de stalling Leek/Groningen, meestal op de groningse lijnen 61/82. De ander wel vanuit Drachten. Deze rijdt in de ochtend naar Leeuwarden en dan de gehele dag op de stadsdienst om vervolgens aan het eind van de middag naar Drachten terug te keren.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Drachten is Fryslân hoorEen heeft tsaanplaats drachten, de andere ridj in de stadsdienst van Leeuwarden, meestal als scholierenbus op lijn 5
Volgende keer even lief vragen en/of mn naam en/of bronvermelding er bij zettenquote:
zolang ze binnen dit topic blijven is dr toch geen probleem?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgende keer even lief vragen en/of mn naam en/of bronvermelding er bij zetten
maar ik voel me gevleid
niet hier op de kabelkrant iigquote:Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Willy84 het volgende:
Is er nog wat bekend geworden over de brand bij BERKHOF
leek mij ook :pquote:Op donderdag 27 april 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
niks over gelezen in de Leeuwarder Courant, en op een hulpverleningsforum wisten ze er ook niks over te melden, zal dus nooit veel aan de hand geweest zijn.
Waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
niks over gelezen in de Leeuwarder Courant, en op een hulpverleningsforum wisten ze er ook niks over te melden, zal dus nooit veel aan de hand geweest zijn.
Nee, die verschijnen niet op het P2000 systeem als het goed is.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan misschien wel eens een oefening geweest zijn dan.
jawel, echter dan wordt er wel degelijk de vermelding gemaakt dat het om een oefening gaat,quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, die verschijnen niet op het P2000 systeem als het goed is.
Ja, dat was weer lekker inderdaad vandaag, heb je afgestempeld, kom je in de bus, zie je ineens dat er een euro actie isquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
De busliefhebbers in de buurt van Leeuwarden hebben deze week geluk. Arriva zet vanwege het succes van de euro actie langere bussen in op sommige trajecten. Zo zijn er enkele streekgeledes vanuit Groningen al gesignaleerd en ook enkele extra touring gelede bussen.
Omdat je anders over jaren een archief hebt met alleen maar speciale ritten en dus totaal geen goed beeld hebt van hoe de dagelijkse situatie was.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag laatst 3 gasten met dikke dSLR's op het station in Emmen lopen. Er rijden daar gewoon heel normale bussen. Wat is de lol van het fotograferen van normale bussen?
Ik ben ook wel eens in Emmen geweest om foto's te maken. Heb ik nog een mooie charter op de foto gezet, die dus wel bijzonder is. En vanuit Emmen rijden ook bussen naar Duitsland, dat zie je ook niet overal. Maar ik had destijds nog geen dSLRquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag laatst 3 gasten met dikke dSLR's op het station in Emmen lopen. Er rijden daar gewoon heel normale bussen. Wat is de lol van het fotograferen van normale bussen?
Het kwam op mij over alsof ze Alto's en Panda's op de foto aan het zetten waren
idd, die rijden hier ook langsquote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:33 schreef RealZeus het volgende:
Het is een beetje een vage foto (gemaakt tijdens het rijden) ,maar dit is een MAN Lion's Regio van Connexxion. Deze bussen rijden als Q-liner lijn 315 tussen Groningen en Lelystad. Ik weet niet precies wat voor motor er in ligt,wel dat ze uitgerust zijn met een automatische 12-versnellingsbak van ZF en ze beschikken tevens over een rolstoellift.(maar dat laatste is volgens mijn pa,die er ook mee rijdt:"een gekloot van niks"
[afbeelding]
De meeste Arriva Q liners mogen idd maar 80,maar Arriva is deze bussen aan het ombouwen zodat ze een goedkeuring krijgen voor 100 km/h.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, die rijden hier ook langsrijcomfort is wel hoog, :p
vandaag nog een inhaalrace gehad op de snelweg, Qliner 310 (arriva) VS Qliter 315 (Connexxion)
de laatste mogen legaal 100 rijden, de Qliners van Arrive mogen volgens mij nog alijd maar 80? hoewel deze prima tot de 120 door trok?
aha, k weet wel dat die oude mercedes bussen (geen Qliners) ook de 120 wel konden halen,quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De meeste Arriva Q liners mogen idd maar 80,maar Arriva is deze bussen aan het ombouwen zodat ze een goedkeuring krijgen voor 100 km/h.
Het leek altijd ook wel lullig,er tuft een Arriva-bus over de A7 en die wordt vreselijk te kakken gezet door die Connexxion-bus.
Connexxion hmm die gaan hier toch niet rijden?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, sollicitatie naar buschauffeur bij Connexxion zonet verstuurd.
Er loopt nog een rechtzaak iddquote:Op zondag 18 juni 2006 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Connexxion hmm die gaan hier toch niet rijden?![]()
Gezellig!quote:Op zondag 18 juni 2006 22:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er loopt nog een rechtzaak iddMaar 95% kans dat Connexxion hier komt te rijden.
Laten we het hopenquote:Op zondag 18 juni 2006 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gezellig!dan wordt t nog eens Alexxxxx in de bus tegen komen
+
Mocht je op standplaats Joure komen dan kun je de groeten doen aan mijn pa.(en dan kom je ook op de Q-liner)quote:Op zondag 18 juni 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, sollicitatie naar buschauffeur bij Connexxion zonet verstuurd.
welke lijnen gaat het dan zo al om?quote:Op zondag 18 juni 2006 22:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Laten we het hopenKan ik gelukkig nog wel het ouderwetse stempelen meemaken
Want de consessie (en dus de baan) begint in November 2006, en het stempele word in 2008 afgeschaft
Daar woon ikquote:Op maandag 19 juni 2006 01:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mocht je op standplaats Joure komen dan kun je de groeten doen aan mijn pa.(en dan kom je ook op de Q-liner)
Noord en Zuidwest Fryslân. Ik weet niet of de Stadsbus van Ljouwert ook er bij inbegrepen isquote:
* Ou-Tannu pakt shotgun en schiet noordned bord van fotoquote:Op maandag 19 juni 2006 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Noord en Zuidwest Fryslân. Ik weet niet of de Stadsbus van Ljouwert ook er bij inbegrepen is
En als ik al uitgekozen word, hoop ik op standplaats Mooie Paal natuurlijk
[afbeelding]
die mag nog tot november blijven hangen hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu pakt shotgun en schiet noordned bord van foto
quote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die mag nog tot november blijven hangen hoor.
Dank u.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor guitarist.nl een schopje
sneek?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
In het treinentopic wordt geklaagd over de bussen van het GVB. Ik kan vertellen dat er momenteel een aantal in Sneek staan om opgelapt te worden.
Volgens iemand op openbaarvervoerinboskoop is de td ruimte van de stalling daar tijdelijk gehuurd door berkhof om de bussen na te kijken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sneek?
zit daar een bussen renovatie / bouwer bedrijf dan?
* Ou-Tannu zag wel weer wat BBA bussen (nieuw) vertrekken uit heerenveen
Dat zou kunnenquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens iemand op openbaarvervoerinboskoop is de td ruimte van de stalling daar tijdelijk gehuurd door berkhof om de bussen na te kijken.
Schiet Mooie Paal maar lek, ik kom er voorlopig niet meer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Alexxxxx! tis nu november! maar eh?
Geen monopoliegezeik?quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:31 schreef MREn het volgende:
GVU is gekocht door Cxx
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dat zou kunnen
weet wel dat ze bij Berkhof heerenveen redelijk veel werk hebben door nieuw bouw van bussen voor Connexxion
Denk het niet, bij concessieverlening buiten de vier grote steden is het toch louter ABC wat de klok slaat.quote:
zou het ook leuk vinden als er wat Scania bijkomt. Mooie karretjes en goede techniekquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).
Ik zal het wel even elders vragen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er nog meer foto's van de bussen van het GVB in Sneek. Wat er aan mankeert enzo. Zal wel veel plaat werk zijn enzo. Want aandrijflijn is DAF voor de korte en Volvo voor de langere.
Ik zal er aan denken alexquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen mailadressen op het forum zetten, peterselieman
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
De geledes vallen schijnen nogal tegen te vallen (wat ik er van gehoord heb) tot aan de stopknoppen aan toequote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
zijn er maar 9quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken alex![]()
De Scania's die vaak stilstaan, behoren als ik het goed heb tot de serie 8081-8090. Deze serie is door arriva geleasd tot december, daarna gaan ze terug naar Scania.
mag je niet bus rijen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Schiet Mooie Paal maar lek, ik kom er voorlopig niet meer.
misschien alleen met een strippenkaartquote:
ja de OV chipknip laat lang op zich wachtenquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef MREn het volgende:
[..]
misschien alleen met een strippenkaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |