FRAM (R.I.P. voor de nabestaandenquote:Op woensdag 8 november 2006 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wie bouwt er dan ook een busstation in de middle of nowhere
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet er mooi uit, zo'n oude GVU bus
Dat werd gisteren al in dit topic gemeldquote:Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoen![]()
Ik ook niet, de prijs is alleen achterlijk laag, alleen het materieel is al meer waard namelijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werd gisteren al in dit topic gemeld
* MREn heeft weinig problemen met Cxx.
Die dubbelgelede bussen kosten naar mijn idee een ton of 8 en daar hebben ze er al minimaal 25 van.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Dat betekend dus ook dat we de kans hebben dat er straks weer veel te korte kut-bussen komen te rijden, de gemeente mag bij de aanbesteding namelijk niet aangeven met welk materieel gereden moet worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Door de korte looptijd van de concessie wordt het materieel sneller afgeschreven dan nodig is, omdat het materieel niet meer bij een volgende concessie ingezet mag worden. Dat heeft enorme gevolgen voor de waardebepalingen van de bedrijven. De waarde van een bedrijf dat maar 1 concessie heeft, daalt daardoor nogal.
is die al ergens te bekijken dan? of is dat insiders only?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman hopelijk vanaf 11 december ook niet, al is de tijdelijke dienstregeling van Fryslân niet hoopgevend
ff kijken danquote:Op donderdag 9 november 2006 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
Op de site van connexxion.nl diensregeling aanklikken, dan haltetijdentabel, dan regio zwolle !! en daartussen vind je de Friese lijnen.
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Ik weet het, maar er rijden er ook veel bussen die nog maar enkele jaren oud zijnquote:Op donderdag 9 november 2006 17:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF een kut diensregeling imo krijgen we strax :/
1 lijn wordt verdubbelt in frequentie en 1 verdwijntquote:Op donderdag 9 november 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.
Arriva krast hier toch met een maand op :-Pquote:Op maandag 13 november 2006 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva krijgen alle bussen een vogel en daarna nog eens TFT. Eerst moet die vogel goed werken en dat was eerst zeker niet het geval. Ze hadden een systeem gekocht wat maar op max 250 bussen toegepast kon worden. Daarom hebben ze in allerijl een v2 ontworpen en die schijnt een stuk beter te werken.
Die tijdelijke dienst regeling zal wel enorm wennen worden...quote:Op maandag 13 november 2006 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
Of het nu met xx echt veel beter wordt? Ik heb zeker over de tijdelijke dienstregeling mn twijfels.
ik zou het zo niet weten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Gaat Connexxion komende woensdag nou staken, of niet?
Ja!quote:Op maandag 13 november 2006 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ging ik idd nog niet met de bus nee!
en toen reden er nog van die aftandse DAFjes:?
3 jaar geleden nog voor mijquote:Op maandag 13 november 2006 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
die zaten wel lekker....
dat weet ik uit de tijd dat ze die als EXTRA BUS lieten rijden
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,quote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker die bussen met handmatige schakeling waren leuk
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.quote:Op maandag 13 november 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,
chaffeur dan als een bezetene ant schakelen bij de haltes
Het zijn niet alleen lesbussen. Ze rijden ook nog dienstenquote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
idd! die reden vaak op lwd - jourequote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
tov hoeveel laagvloers?quote:Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik 30 minuten op het station van Leeuwarden sta, dan rijden me zeker 15 tot 20 hoge vloersbussen voorbij.
Goeiendag zegquote:Op maandag 13 november 2006 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ow, er waren hier toch fans van EHH.Arriva, de noordleijke OV-busfotograaf? Hij is NU hier druk zn foto's aan het posten
maar die Denniskrotten en wrightkrotten behoren officieel in zuid oost thuis, er reden altijd genoeg met Arriva Zuid Oost fryslan bestikkeringquote:Op maandag 13 november 2006 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
Verschilt per keer natuurlijk. Laatst was er een ambauurtje in Leeuwarden. Ttoen heb ik meer dan 12 amba's geteld, enkele denniskrotten en een wright. Normaal zit er vrij weinig lage vloersmaterieel op ex NN lijnen om 16.00 op vrijdag. Op de lijnen voor zuid-oost Fryslân heeft lagevloers de overhand. Behalve de qliner natuurlijk al is daar ook wel eens een dennis op te vinden. Voor de ex NN lijnen zou ik zeggen 1 lagevloers tov 2 à 3 hogevloers
Juist, die ja.quote:Op maandag 13 november 2006 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
met die geweldige omroepjes van 'De volgende halte is %halte%" ?
ansigh wel handig, maar een TFT scherm met de komende haltes lijkt me rustiger? en handiger zeker in een volle busquote:Op maandag 13 november 2006 22:24 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Juist, die ja.
"De volgende halte is Stationsplein. U kunt hier overstappen op lijn 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16, 17, 18, 19 en 20. U kunt hier uitstappen voor het winkelcentrum, Museum de Paviljoens, het politiebureau, het ziekenhuis of de lokale keurslager."
rofl! leek mij ook xD!quote:Op maandag 13 november 2006 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze al die lijnen telkens omroepen, dan ben je de halte al voorbij als de omroepjufvrouw uitgesproken is
ja, schitterend. Jelcz bussen met Karosa carrosseriequote:Op maandag 13 november 2006 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
even wat ouwe busjes voor Alex
[afbeelding]
is dat mooi dan?
In Lelystad hebben we precies dezelfde.quote:Op maandag 13 november 2006 21:17 schreef j0rrit het volgende:
Bij ons in Almere rijden deze hokken:
[afbeelding]
[afbeelding]
En daarvoor hadden we de onderstaande bus, voordat ze uit elkaar begonnen te vallen.
[afbeelding]
Autosanquote:Op maandag 13 november 2006 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zijn die rechtse 2 eigenlijk? Ook Jelcz?
Zo, daar zitten wel een paar serieuze crashes in zegquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal filmpje voor de busliefhebbers:
http://youtube.com/watch?v=vhbPZMHbTqw&mode=related&search=
In Enschede hebben ze maarliefst een jaar rondgereden, en toen vervangen door Ambassadors (en hogere frequentie), kans dat ze naar Lelystad ofzo zijn verhuisd. De vorige gelede bussen uit Enschede zijn naar Zwolle verhuisd toen de Citaro's kwamen. Heerlijk dat elke paar jaar nieuwe bussen hierquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
In Lelystad hebben we precies dezelfde.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:52 schreef apestaartje het volgende:
(Ook al geplaatst bij klaagbaak in een 'kleine ergernisjes-topic', maar hier past het ook wel)
Zijn er Brabantse busreizigers (reizend met de BBA) die het fenomeen 'de rammelbus' herkennen?
Hij is al zo'n 15 jaar in de roulatie. De enige BBA-bus waar ik echt een hekel aan heb. En helaas kom ik net DIT exemplaar veels te vaak tegen. Helaas kan ik niet autorijden.
Zodra je hem binnenstapt, is het net alsof je met je voeten vastgeketend zit aan een drilboor. Als je in het midden van de bus zit word je kotsmisselijk (zo'n zeeziek-gevoel), op een van de hogere zitjes gaat het nog nét maar dan moet er toevallig nog eentje vrij zijn. Dat is niet altijd zo. En een herrie dat deze bus maakt, niet te geloven.
Je ziet, als de bus stilstaat, ook echt alles op en neer trillen.![]()
Je zou er maar de chauffeur van zijn, zeg!
Waar rijden die?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:52 schreef apestaartje het volgende:
(Ook al geplaatst bij klaagbaak in een 'kleine ergernisjes-topic', maar hier past het ook wel)
Zijn er Brabantse busreizigers (reizend met de BBA) die het fenomeen 'de rammelbus' herkennen?
Hij is al zo'n 15 jaar in de roulatie. De enige BBA-bus waar ik echt een hekel aan heb. En helaas kom ik net DIT exemplaar veels te vaak tegen. Helaas kan ik niet autorijden.
Zodra je hem binnenstapt, is het net alsof je met je voeten vastgeketend zit aan een drilboor. Als je in het midden van de bus zit word je kotsmisselijk (zo'n zeeziek-gevoel), op een van de hogere zitjes gaat het nog nét maar dan moet er toevallig nog eentje vrij zijn. Dat is niet altijd zo. En een herrie dat deze bus maakt, niet te geloven.
Je ziet, als de bus stilstaat, ook echt alles op en neer trillen.![]()
Je zou er maar de chauffeur van zijn, zeg!
Eindhoven, Den Bosch, die regio.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waar rijden die?![]()
Dit moet ik meemaken
afgelopen week nog 1quote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Toen reden er nog NN groene bussen. Inmiddels worden de laatsten ook in Arrivakleuren gespoten. Heb de afgelopen tijd geen NN groene bussen meer gezien.
de meeste van die tijdelijke bussen zijn NZH geel wit, tenminste de bussen die momenteel in Bolsward staan.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:33 schreef MREn het volgende:
Binnenkort komen er wel weer andere groene bussen voor in de plaats
Wow,rijden ze daar echt nog rond met een MB230?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:00 schreef apestaartje het volgende:
[..]
Eindhoven, Den Bosch, die regio.
Het is trouwens niet het standaard streekbus-type uit de seventies en eighties (mocht je dat lekker nostalgisch vinden), maar een type dat er nét na kwam. Nog wel met een analoog nummer/plaatsnaam-bord. Die zijn hier voor de rest zo goed als verdwenen.
en waar zijn de fotos?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef sander89 het volgende:
Heb vanochtend ook weer iets mee gemaakt maar moest snel naar school dus ben alleen effe langs gelopen.
Vanochtend was er een GVU bus aan de grond gelopen want had een klap(lekke)band gekregen ging om lijn 12 was een dubbel geleden bus. Bij het eerste geleden deel had die een lekkeband dus die stond erg in de weg op de bus baan vanaf cs waardoor er maar 1 baan vrij was maar gelukkig heeft gvu eigen verkeersregelaars voor dat soort situaties. Er stond een gvu vrachwagen met allemaal gereedschap en die waren druk aan het werk om de bus weer omhoog te krijgen met een grote opblaaszak.
Na dat had ik effe te melden![]()
Ze hebben er zelfs nog CSA II bussen, net zoals nog in Nijmegenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:53 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wow,rijden ze daar echt nog rond met een MB230?
Mja, ik wil na mn pensieon ook wel naar Cuba idd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |