Dat mag je toch grotendeels aftrekken van de belasting?quote:Op maandag 31 juli 2006 03:46 schreef Rio het volgende:
Ik heb anderhalve maand in ons huis gewoond toen de verkering uit raakte. Maar wij verkochten het weer binnen een week voor de oude prijs. We hadden alleen geen NHG, dus we moeten wel een paar ruggen ophoesten (makelaarskosten en redelijk beperkte restschuld vooral).
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet gewoon in het huis blijven wonen, bij ee Hypotheek van 2 ton heb je zon 700 maandlasten? Dat moet toch makkelijk op te brengen zijn, zefs voor iemand alleen. Zeg dat je niet aan de schuld kan voldoen en dat de koop niet door kan gaan en ga er zelf wonen. Over een paar jaar verkoop je het huis voor een betere prijs.
Ik had maandlasten van meer dan 800 eurootjes p/m met die hypotheek. Kreeg wel 138 p/m terug van de belastingdienst dus het komt inderdaad op 700 euro p/m. Dan is er nog de kwestie van de auto (150 p/m), verzekeringen 100 p/m, gas/water/licht 100 p/m, boodschappen 100 p/m. Dat zijn alleen de maandelijks terugkerende zaken, ruimte voor een APK'tje voor je auto is er eigenlijk niet.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat voor salaris heb jij dat je denkt dat maandlasten van 700 makkelijk op te brengen zijn? Komen nog verzekeringen, belastingen etc bij he!
Die insteek heb ik tegenwoordig ook wel een beetje eigenlijkquote:Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef Ba-Hala-Na het volgende:
Trouwen (gemeenschap van goederen), en samen een huis kopen moet je gewoon nooit doen. Als er wat is dan kun je (wanneer het huis op jouw naam staat) hem of haar er gewoon uitzetten. Ik heb bijvoorbeeld, het huis en de auto's allemaal op mijn naam, ook doe ik niet aan gezamelijke rekeningen en dergelijke. Mocht er wat gebeuren dan is het inpakken en wegwezen, heel simpel.
Wanneer je partner rijker is dan jezelf dan is het verstandiger het tegenovergestelde te doen van wat hierboven staat. Succes er mee!
Dit begrijp ik niet helemaal.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:39 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Da's jammer, en zeker jammer dat je geen NHG had. Nu weet je 100% zeker dat je mag gaan lappen en je krijgt hoe dan ook een BKR registratie. Mag ik vragen voor hoeveel jullie de boot ingegaan zijn?
Als je een schuld hebt, krijg je sowieso een BKR registratie. Tenzij ze het inderdaad in een keer ophoesten. Maar wat bedoel je met terugvorderen? Dat kan volgens mij echt niet, de kosten koper van toen ze het huis kochten zijn ze hoe dan ook kwijt.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:12 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet helemaal.
Waarom zouden ze een BKR-registratie krijgen?
Misschien hebben ze die 'paar ruggen' wel gewoon opgehoest (spaargeld?), dan is de zaak toch rond?
Kosten koper kunnen in elk geval teruggevorderd worden als het huis binnen 6 maanden weer verkocht is, dus dat zal de schadepost niet zijn.
Je moet tegenwoordig goed oppassen, wie te vertrouwen en wie niet. Natuurlijk ga je ervan uit dat je partner te vertrouwen is, maar je weet immers maar nooit. Hier in de straat woont een jongeman die nu ongeveer hetzelfde meemaakt als wat jou is overkomen. Hij kan hier blijven wonen omdat hij zijn ex uitgekocht heeft en de auto aan haar heeft meegegeven. Het is inderdaad wel kloten, ik moet hem dan ook regelmatig opvangen. Ze is ongeveer 1 maand terug vertrokken.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:05 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Die insteek heb ik tegenwoordig ook wel een beetje eigenlijkhoewel ik heel gelukkig ben met mijn vriend.
Een groot deel van de k.k. kun je terugvorderen, nl. de 6% overdrachtsbelasting.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Als je een schuld hebt, krijg je sowieso een BKR registratie. Tenzij ze het inderdaad in een keer ophoesten. Maar wat bedoel je met terugvorderen? Dat kan volgens mij echt niet, de kosten koper van toen ze het huis kochten zijn ze hoe dan ook kwijt.
Weet ik niks van? Explain you nader?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:50 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat mag je toch grotendeels aftrekken van de belasting?
waarom niet gewoon in het huis blijven wonen, bij ee Hypotheek van 2 ton heb je zon 700 maandlasten? Dat moet toch makkelijk op te brengen zijn, zefs voor iemand alleen. Zeg dat je niet aan de schuld kan voldoen en dat de koop niet door kan gaan en ga er zelf wonen. Over een paar jaar verkoop je het huis voor een betere prijs.
Als hij haar heeft uitgekocht dan is er normaal gesproken overwaarde op het huis.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:16 schreef Ba-Hala-Na het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig goed oppassen, wie te vertrouwen en wie niet. Natuurlijk ga je ervan uit dat je partner te vertrouwen is, maar je weet immers maar nooit. Hier in de straat woont een jongeman die nu ongeveer hetzelfde meemaakt als wat jou is overkomen. Hij kan hier blijven wonen omdat hij zijn ex uitgekocht heeft en de auto aan haar heeft meegegeven. Het is inderdaad wel kloten, ik moet hem dan ook regelmatig opvangen. Ze is ongeveer 1 maand terug vertrokken.
Vorigjaar hebben ze het huis gekocht, van boven tot onder helemaal verbouwd, prachtige tuin aan laten leggen en nu dit.
Wellicht hadden ze overwaarde uit een vorig huis en niet het hele huis verhypotheekt??quote:Op zondag 3 september 2006 14:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Als hij haar heeft uitgekocht dan is er normaal gesproken overwaarde op het huis.
Hoe kan het zijn dat ze 1 jaar geleden dit huis kochten en nu al overwaarde hebben?
1. ze hadden bij het begin spaargeld in het huis, en dus geen 100% hypotheekquote:Op zondag 3 september 2006 14:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Als hij haar heeft uitgekocht dan is er normaal gesproken overwaarde op het huis.
Hoe kan het zijn dat ze 1 jaar geleden dit huis kochten en nu al overwaarde hebben?
Volgens mij moet je ook heeeel erg uitkijken met (hypotheek)adviseurs die vooral het beste voorhebben met de bank enzo. Tricky business.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:52 schreef Gompy58 het volgende:
Blij dat het allemaal zo voor je uitpakt Whoopsy!
Ik denk dta het overigens een leerzaam verhaal is voro de mensen met NHG. ws denken de meeste dat omdat ze NHG hebben er geen risico is voor restschuld. Zo wordt het ook vaak gepresenteerd, is mijn ervaring. Dit verhaal laat de kleine lettertjes leven die meestal diep begraven zijn.
Een registratie dat de Rabobank een oninbare lening heeft, of iets anders? Dat is toch in feite een verkapte faillietement aantekening terwijl je dat helemaal niet bent? Of snap ik het verkeerd?quote:Ik heb de komende 5 jaar een BKR registratie maar daar staat tegenover dat ik geen schulden af hoef te betalen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |