abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37713146
Die bioloog, wat een toffe kerel.
pi_37713733
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maat niet uit was met een bedoeld
dat weet ik toch
pi_37715345
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:11 schreef kabouter.muts het volgende:
Beter dan zo'n piepklein schermpje bij uitzending gemist.
Bijmij staat er toch echt de optie "full screen" bij. Is bij mij niet veel kleiner als mn tv
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_37720530
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:09 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Bijmij staat er toch echt de optie "full screen" bij. Is bij mij niet veel kleiner als mn tv
Ja maar daar wordt het beeld niet echt beter van (tenminste bij ons maar dat kan komen omdat wij hele hoge resolutie hebben)
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:34:02 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37721829
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef kabouter.muts het volgende:

[..]

Ja maar daar wordt het beeld niet echt beter van (tenminste bij ons maar dat kan komen omdat wij hele hoge resolutie hebben)
Ja, daarom ben ik ook zo blij met mijn HD recorder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37876186
Jongens niet vergeten.
Vanavond weer.
Joepieieieie
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29:51 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37880703
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:17 schreef kabouter.muts het volgende:
Jongens niet vergeten.
Vanavond weer.
Joepieieieie
Tegelijk met [CUL-TV] Herman zoekt chef
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:10:37 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37882062
Net even de aflevering van vorige week online bekeken.
Prachtig om al die stokvissen te zien hangen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:18:09 #49
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_37882281
Die bioloog!!!

"hij komt alleen maar langs als ik net klaar ben met koken"

leuk programma!! net als Kvw
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_37908999
Nou nou ik ga eens kijken of de herhaling wel komt.
1130 ned. 1 over een half uurtje dus.
gisteren was er een spoed debat over Hirsi Ali.
pi_37910137
Bah wat flauw het is de herhaling van vorige week.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:50:37 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37910700
Dus hij is komen te vervallen vanwege het spoed debat begrijp ik.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37911406
Ja we hebben dus niets gemist.
pi_38129257
Let op!! Vanavond weer en morgen ochtend om 1130.
pi_38129340
Video draait, want Blijkert moeten we ook zien.
Die reed hier in het dorp trouwens vanmiddag, in een knaloranje cabrio
pi_38129494
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef Bluezz het volgende:
Video draait, want Blijkert moeten we ook zien.
Die reed hier in het dorp trouwens vanmiddag, in een knaloranje cabrio
Bah wat eng!!
Hij komt toch niet in Bloemendaal wat doen?
Heeeeelpp

Hoe kunnen ze trouwens die 2 programma's tegelijk uitzenden??!!

[ Bericht 8% gewijzigd door kabouter.muts op 23-05-2006 17:46:17 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 01:12:09 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38147636
Video net bekeken.
Inktvis dus uit Nederland die naar het Zuiden wordt ge-exporteerd.
Grappig.

Vond het verder iets mindere aflevering dan de voorgaanden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38161558
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:12 schreef golfer het volgende:

Vond het verder iets mindere aflevering dan de voorgaanden.
Ja vond ik nou ook!

en dan vanuit het zuiden verwerkt weer naar Nederland.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:16:02 #60
45206 Pietverdriet
pi_38161694
Overginds wordt er ook heeeel veel pijlstaart in de middelandse zee gevist. Heb in de adria vaak op deze beestjes gevist, en ze zijn heeerlijk,
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:17:50 #61
45206 Pietverdriet
pi_38161762
Uit een ander topic

Alternatieve (en veel lekkerder dan gefrituurde ringen) manier voor pijlstaartinkvis bereiden:
Op zijn tunesisch, recept van de moeder van een vriend van mij
De beesten ontkoppen, de inhoud van de tube geheel verwijderen (als je verse hebt, ook de inkt), schoonspoelen en de tube even apart koken in wat water, zodat ook al het vet eruit verdwijnt.
De tentakels kleinsnijden, mengen met een verkruimeld hardgekookt eitje, geraspte kaas en verse peterselie, wat bieslook evt wat andere groene kruiden als basilicum en knoflook, peper, zout,
Olijfolie in een braadpan en de beesten aanbraden. Blik tomaten, blaadje laurier en kappetjes erbij, scheut rode wijn en lekker laten sudderen tot moddergaar.
Serveren met rijst.

Op zijn Dalmatisch (recept van Tante Mara)
De inhoud van de tubes verwijderen maar de inktzak apart houden en de kop laten zitten, is ff een truukje wat ik zo niet in tekst kan uitleggen. Beesten schoonspoelen en droogdeppen, kruiden met zout of liever vegeta en peper. Bakken in Olijfolie tot ie mooi bruint vuur laagzetten, en dan de inkt toevoegen en wat knoflook, wat water erbij (beetje) en de beestjes nog ff sudderen.
Serveren met wat stukken citroen en hompen brood en salade
pi_38173609
Die dingen worden loeitaai als je ze laat sudderen. Gewoon kort op de BBQ of grill.

Pietverdriet, ik denk dat die recepten van jou met octopus zijn. (slechte vertaling waarschijnlijk?!) . Octopus werkt wel goed in stoofpotten (wordt lekker zacht) enzo. Pijlinktvis wordt gewoon taai.

[ Bericht 13% gewijzigd door DIJK op 24-05-2006 19:32:59 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:24:41 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38173714
Die man is toch een beetje vaag/staat mij iets in tegen moet ik zeggen
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:10:09 #64
45206 Pietverdriet
pi_38180721
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:21 schreef DIJK het volgende:
Die dingen worden loeitaai als je ze laat sudderen. Gewoon kort op de BBQ of grill.
Humbug
quote:
Pietverdriet, ik denk dat die recepten van jou met octopus zijn. (slechte vertaling waarschijnlijk?!) .
Nee, het zijn recepten die ik zelf vaak heb klaargemaakt, zijn geen vertalingen, zijn recepten die ik heb geschreven naar hoe de moeder van een tunesische vriend van mij, en mijn Tante mara ze klaar maakten.
quote:
Octopus werkt wel goed in stoofpotten (wordt lekker zacht) enzo. Pijlinktvis wordt gewoon taai.
Gewoon een kwestie van wat langer laten stoven.
pi_38191662
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Humbug
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd piet. Het werd gewoon taai. Ook na een hele poos op een zacht vuurtje. Misschien als je hem van tevoren marineert met iets van kiwi of papaya, of als je hem eerst tot moes slaat op de snijplank dat het goed komt. Maar zoals jij het hierboven beschrijft heb ik het wel eens geprobeerd, en dan wordt het gewoon taai.
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:08:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_38191717
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:06 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd piet. Het werd gewoon taai. Ook na een hele poos op een zacht vuurtje.
Waarom gebeurt dat bij mij dan nooit?
pi_38191950
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom gebeurt dat bij mij dan nooit?
Dat vraag ik me ook af. Met Zeekat zou ik het me nog voor kunnen stellen, maar pijlinktvis wordt gewoon taaier hoe langer je hem bakt, kookt, braadt of wat dan ook. Vandaar ook dat ze hem die in landen als bijvoorbeeld spanje italie of portugal waar pijlinktvis erg populair is het liefste alleen even aan het vuur laten ruiken.
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:43:23 #68
45206 Pietverdriet
pi_38192704
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:18 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Met Zeekat zou ik het me nog voor kunnen stellen, maar pijlinktvis wordt gewoon taaier hoe langer je hem bakt, kookt, braadt of wat dan ook. Vandaar ook dat ze hem die in landen als bijvoorbeeld spanje italie of portugal waar pijlinktvis erg populair is het liefste alleen even aan het vuur laten ruiken.
Je kan dat wel bllijven beweren, maar daardoor wordt het nog niet waar.
Dat tunesische recept, die worden echt boterzacht.
pi_38194619
Alles wordt zacht bij lang koken. Zelfs het taaiste stukje vis of vlees. Op een gegeven moment lost gewoon al dat bindweefsel op.
Bij ons doen we wel eens een ringetje a la minute confijten in wat olie voor bij een stukje vis, ook wel lekker.
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:43:15 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38396940
Video van vanavond net bekeken.
Leuk item over IJmuiden (hier om de hoek) waar zeetong in een bunker uit WO-2 wordt gekweekt alsof het een legbatterij kippen is.
Verder even kort een itemtje over schar in Urk en uiteindelijk over spiering uit het IJsselmeer.

Blijft een leuk, en soms leerzaam, programma.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38408532
ja spiering, ben benieuwd hoe dat is.
pi_38444164
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:32 schreef DIJK het volgende:
Het valt mij een beetje tegen tot nu toe. De opzet is aardig, maar er zit weinig interessante informatie in imho. In ieder geval niks wat ik nog niet wist. Allemaal een beetje basic.
Is echt een op de onbekende consument gericht programma, dat zal wel door het productschap zo bedacht zijn. Maar de stijl van Klootwijk maakt dat het toch mooie tv is. En je krijgt er trek van Doen ze goed.
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:00 schreef kabouter.muts het volgende:
ja spiering, ben benieuwd hoe dat is.
Eigenlijk een beetje de kipfinger uit zee. Wil ik ook wel eens proeven.
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:53:59 #73
45206 Pietverdriet
pi_38444405
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:47 schreef okee6 het volgende:

Is echt een op de onbekende consument gericht programma, dat zal wel door het productschap zo bedacht zijn. Maar de stijl van Klootwijk maakt dat het toch mooie tv is. En je krijgt er trek van Doen ze goed.
Camera:
Maarten Kramer
Jackó van 't Hof
Geluid:
Eric Leek
Jilles Schriel
Montage:
Caroline Hoeberechts
Matthieu Hes
Geluidsnabewerking:
Jaïm Sahuleka
Post productie:
Jeroen Weeda
Leaderontwerp:
Julian de Keijzer
Leadermuziek:
Ilja Gort
Webredactie:
Masja Ros
Uitvoerend producent:
Monique ten Berge
Research:
Wouter Klootwijk
Joost Engelberts
Siebren Hodes
Regie:
Benthe Forrer
Eindredactie:
Maurice Dekkers
Monique Mourits

Je kan in de afleveringen trouwens in de achtergrond de boeken over vis van meneer Davidson zien liggen.
pi_38444535
Dat is deze Davidson toch? Citeerde hij hem ook niet in de aflevering op de Lofoten?

Verder maak je mij niet wijs dat ze niet gebruik maken van een potje van de vissector. Zo'n schip huren is ook niet goedkoop. Dit is precies een programma zoals de sector dat nodig heeft. Wel mooi trouwens dat Klootwijk bij ieder adresje ook weer wat bij elkaar scharrelt, nu niet voor de varkens, maar voor zijn vriend de bioloog
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:05:41 #75
45206 Pietverdriet
pi_38444733
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:59 schreef okee6 het volgende:
Dat is deze Davidson toch? Citeerde hij hem ook niet in de aflevering op de Lofoten?
Ja, die meneer Davidson, idd
quote:
Verder maak je mij niet wijs dat ze niet gebruik maken van een potje van de vissector. Zo'n schip huren is ook niet goedkoop. Dit is precies een programma zoals de sector dat nodig heeft. Wel mooi trouwens dat Klootwijk bij ieder adresje ook weer wat bij elkaar scharrelt, nu niet voor de varkens, maar voor zijn vriend de bioloog
Ik betwijfel dat zeer, en je kan dit niet zomaar lopen beweren als je daar geen duidelijke reden voor hebt. Het is hooguit eens een reden een en ander uit te zoeken. Verder valt het me wel op dat het programma niet kritisch is, wat KVW wel heel duidelijk was.
De visserij die gebruik maakt van netten die over de bodem schrapen richten bv nogal wat schade aan.
pi_38445097
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel dat zeer, en je kan dit niet zomaar lopen beweren als je daar geen duidelijke reden voor hebt. Het is hooguit eens een reden een en ander uit te zoeken. Verder valt het me wel op dat het programma niet kritisch is, wat KVW wel heel duidelijk was.
De visserij die gebruik maakt van netten die over de bodem schrapen richten bv nogal wat schade aan.
Kijk je hebt platte formats (tv-issued) zoals ze bijvoorbeeld bij SBS uitzenden, Smaakpolitie etcetera. Het ingredient voor de kijker is daar sensatie plus amusement. Bij KvW is er duidelijk een kritische onafhankelijke toon, het gaat over het product, tevens wordt om de situatie te kunnen schetsen feitelijke informatie gegeven. Nu echter, in KaZ legt hij een serie bedrijfsbezoeken af. Het kan best zijn dat Klootwijk als visliefhebber dacht "laat ik nu eindelijk eens dat programma over vis maken". Ik denk dat als je dat wilt, je ten eerste bij het productschap informeert wat de mogelijkheden zijn. Het productschap ontbeert de tv-kennis, maar heeft wel een omvangrijk netwerk. De bioloog heb ik op weinig linkjes, vooral kennis, kunnen betrappen. Kortom, je bespaart gigantisch veel kosten als je het via het productschap speelt. Research moet ook betaald. Verder interesseert mij het eigenlijk niet zo wie nu precies de eer voor het format krijgt. De lijn in het verhaal is duidelijk uitgezet door Klootwijk en zijn producer(s), maar nergens wordt duidelijk wie de behandelde soorten heeft uitgekozen. En echt kritisch, klopt, daar is men voorzichtig over. Hierop baseer ik het.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:32:04 #77
45206 Pietverdriet
pi_38456144
Productschap voor vis gebruiken als bron of als hulp okay, maar je wekt de sugestie (en dan druk ik het zacht uit) dat het productschap heeft (mee)betaald voor het programma en redactioneel invloed heeft gehad. Dat betwijfel ik. Het is de RVU, niet een van de omroepverenigingen waar opdrachten met Nepotisme verdeelt worden (Ik doel op die serie artikelen in het NRC over de publieke omroep)
pi_38599278
Ik ben er weer klaar voor.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:15:06 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38600398
Video staat weer geprogrammeerd voor vanavond.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38602443
Toch wel jammer dat de meeste nederlanders geen vis met kop en al willen. Ik ben dol op gefrituurde spiering, sprot of ansjovis. Maar vaak lastig verkrijgbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')