Bijmij staat er toch echt de optie "full screen" bij. Is bij mij niet veel kleiner als mn tvquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:11 schreef kabouter.muts het volgende:
Beter dan zo'n piepklein schermpje bij uitzending gemist.
Ja maar daar wordt het beeld niet echt beter van (tenminste bij ons maar dat kan komen omdat wij hele hoge resolutie hebben)quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:09 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Bijmij staat er toch echt de optie "full screen" bij. Is bij mij niet veel kleiner als mn tv
Ja, daarom ben ik ook zo blij met mijn HD recorder.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Ja maar daar wordt het beeld niet echt beter van (tenminste bij ons maar dat kan komen omdat wij hele hoge resolutie hebben)
Tegelijk met [CUL-TV] Herman zoekt chefquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:17 schreef kabouter.muts het volgende:
Jongens niet vergeten.
Vanavond weer.
Joepieieieie
Bah wat eng!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef Bluezz het volgende:
Video draait, want Blijkert moeten we ook zien.
Die reed hier in het dorp trouwens vanmiddag, in een knaloranje cabrio
Ja vond ik nou ook!quote:Op woensdag 24 mei 2006 01:12 schreef golfer het volgende:
Vond het verder iets mindere aflevering dan de voorgaanden.
Humbugquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:21 schreef DIJK het volgende:
Die dingen worden loeitaai als je ze laat sudderen. Gewoon kort op de BBQ of grill.
Nee, het zijn recepten die ik zelf vaak heb klaargemaakt, zijn geen vertalingen, zijn recepten die ik heb geschreven naar hoe de moeder van een tunesische vriend van mij, en mijn Tante mara ze klaar maakten.quote:Pietverdriet, ik denk dat die recepten van jou met octopus zijn. (slechte vertaling waarschijnlijk?!) .
Gewoon een kwestie van wat langer laten stoven.quote:Octopus werkt wel goed in stoofpotten (wordt lekker zacht) enzo. Pijlinktvis wordt gewoon taai.
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd piet. Het werd gewoon taai. Ook na een hele poos op een zacht vuurtje. Misschien als je hem van tevoren marineert met iets van kiwi of papaya, of als je hem eerst tot moes slaat op de snijplank dat het goed komt. Maar zoals jij het hierboven beschrijft heb ik het wel eens geprobeerd, en dan wordt het gewoon taai.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Humbug
Waarom gebeurt dat bij mij dan nooit?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:06 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd piet. Het werd gewoon taai. Ook na een hele poos op een zacht vuurtje.
Dat vraag ik me ook af. Met Zeekat zou ik het me nog voor kunnen stellen, maar pijlinktvis wordt gewoon taaier hoe langer je hem bakt, kookt, braadt of wat dan ook. Vandaar ook dat ze hem die in landen als bijvoorbeeld spanje italie of portugal waar pijlinktvis erg populair is het liefste alleen even aan het vuur laten ruiken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat bij mij dan nooit?
Je kan dat wel bllijven beweren, maar daardoor wordt het nog niet waar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:18 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Met Zeekat zou ik het me nog voor kunnen stellen, maar pijlinktvis wordt gewoon taaier hoe langer je hem bakt, kookt, braadt of wat dan ook. Vandaar ook dat ze hem die in landen als bijvoorbeeld spanje italie of portugal waar pijlinktvis erg populair is het liefste alleen even aan het vuur laten ruiken.
Is echt een op de onbekende consument gericht programma, dat zal wel door het productschap zo bedacht zijn. Maar de stijl van Klootwijk maakt dat het toch mooie tv is. En je krijgt er trek vanquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:32 schreef DIJK het volgende:
Het valt mij een beetje tegen tot nu toe. De opzet is aardig, maar er zit weinig interessante informatie in imho. In ieder geval niks wat ik nog niet wist. Allemaal een beetje basic.
Eigenlijk een beetje de kipfinger uit zee. Wil ik ook wel eens proeven.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:00 schreef kabouter.muts het volgende:
ja spiering, ben benieuwd hoe dat is.
Camera:quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:47 schreef okee6 het volgende:
Is echt een op de onbekende consument gericht programma, dat zal wel door het productschap zo bedacht zijn. Maar de stijl van Klootwijk maakt dat het toch mooie tv is. En je krijgt er trek vanDoen ze goed.
Ja, die meneer Davidson, iddquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:59 schreef okee6 het volgende:
Dat is deze Davidson toch? Citeerde hij hem ook niet in de aflevering op de Lofoten?
Ik betwijfel dat zeer, en je kan dit niet zomaar lopen beweren als je daar geen duidelijke reden voor hebt. Het is hooguit eens een reden een en ander uit te zoeken. Verder valt het me wel op dat het programma niet kritisch is, wat KVW wel heel duidelijk was.quote:Verder maak je mij niet wijs dat ze niet gebruik maken van een potje van de vissector. Zo'n schip huren is ook niet goedkoop. Dit is precies een programma zoals de sector dat nodig heeft. Wel mooi trouwens dat Klootwijk bij ieder adresje ook weer wat bij elkaar scharrelt, nu niet voor de varkens, maar voor zijn vriend de bioloog
Kijk je hebt platte formats (tv-issued) zoals ze bijvoorbeeld bij SBS uitzenden, Smaakpolitie etcetera. Het ingredient voor de kijker is daar sensatie plus amusement. Bij KvW is er duidelijk een kritische onafhankelijke toon, het gaat over het product, tevens wordt om de situatie te kunnen schetsen feitelijke informatie gegeven. Nu echter, in KaZ legt hij een serie bedrijfsbezoeken af. Het kan best zijn dat Klootwijk als visliefhebber dacht "laat ik nu eindelijk eens dat programma over vis maken". Ik denk dat als je dat wilt, je ten eerste bij het productschap informeert wat de mogelijkheden zijn. Het productschap ontbeert de tv-kennis, maar heeft wel een omvangrijk netwerk. De bioloog heb ik op weinig linkjes, vooral kennis, kunnen betrappen. Kortom, je bespaart gigantisch veel kosten als je het via het productschap speelt. Research moet ook betaald. Verder interesseert mij het eigenlijk niet zo wie nu precies de eer voor het format krijgt. De lijn in het verhaal is duidelijk uitgezet door Klootwijk en zijn producer(s), maar nergens wordt duidelijk wie de behandelde soorten heeft uitgekozen. En echt kritisch, klopt, daar is men voorzichtig over. Hierop baseer ik het.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel dat zeer, en je kan dit niet zomaar lopen beweren als je daar geen duidelijke reden voor hebt. Het is hooguit eens een reden een en ander uit te zoeken. Verder valt het me wel op dat het programma niet kritisch is, wat KVW wel heel duidelijk was.
De visserij die gebruik maakt van netten die over de bodem schrapen richten bv nogal wat schade aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |