abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:35:09 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36858809
quote:
Chef-kok gezocht!

In het nieuwe rtl-5 programma 'Herman zoekt chef' gaat de markante kookkunstenaar Herman den Blijker op zoek naar een chef-kok voor een nieuw te openen restaurant in Amsterdam. In deze serie zullen negen deelnemers de strijd met elkaar aan gaan.

Bron

Vanavond RTL5 om 21:29
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36858975
Ga zeker kijken lijkt me erg lachen.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:50:32 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_36859290
Kut, heb vanavond een vergadering
da's vast niet voor half 10 afgelopen helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 11-04-2006 18:04:59 ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:59:17 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36861429
Eerst dus het kookprogramma op de BBC kijken en later daarna Den Blijker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:24:18 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36864022
De voorstukjes die ik gezien heb beloven wel leuke dingen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:32:26 #6
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_36868699
Een echt nieuw concept lijkt het niet te zijn, maar ik geef hem vooraf het voordeel van de twijfel.

Snel kijken dus
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:33:49 #7
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_36868752
Ben benieuwd.. Was dat het liedje van Homes under the Hammer? ( BBC ).
Nulla verba sed acta
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:45:36 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36869200
Het moet allemaal nog even op gang komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:48:27 #9
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36869319
Voor de nieuwschierige: op een gegeven moment zei een vrouw net iets van een pittig sausje wat bij bouillabaise geserveerd moest worden, en had 3 keuzes, dit moest rouille zijn: saffraanmayonaise. Zeggen ze wel de vraag maar geven ze geen antwoord
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:48:54 #10
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36869336
lijkt me interessant programma! net al stukje gekekn, nu nog beetje t voorstellen volgens mij.. maar over aflevering of 2 echt superleuk denk ik
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36869786
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:59 schreef golfer het volgende:
Eerst dus het kookprogramma op de BBC kijken en later daarna Den Blijker.
Jij was toch van plan om je op te geven?
pi_36870012
Ik blijf het helaas een vreselijke vent vinden. Op zich maakt dat niet uit, een chef moet kunnen koken. Ik ben allang bang dat de kookkunst van dhr. Blijker nou ook niet echt top is, het is toch vooral hoppi-poppi voedsel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36870505
Hij kan prima koken, en is door michelin ook bevestigd door een ster.
Heb meerdere keren met hem mogen koken, en het is echt een aardige vent. Gewoon serieus met zijn werk bezig. Smaken, verse producten etc..
Van veel koks krijg je een verkeerde indruk als ze op tv zijn geweest. Pierre wind, cas spijkers, den blijker, braakhekke, paul fagel, ad jansen. Als ik op tv kom zoals ik de hele dag werk zappen mensen al na 5 minuten. Is alleen voor koks intresant om eens te zien.
Chef annoceerd, Bon chef hoor je uit alle uithoeken. En als het aan de garde klaar is voorgerechten mee tafel 10. Of chef hoe lang heeft u nodig voor tafel 10. Dat boeit niemand. Voor de televisie wil je een schreeuwende chef zien, huilende koks die op hun donder krijgen. Vlam in de pan, alles wat in de soep draait. Maar dat gebeurt in normale keukens dus niet.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:18:35 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36870541
Het is wel erg veel "ik, ik, ik" bij Herman.
Hij laat zich graag ook ophemelen door zijn personeel.
"Mijn smaak, mijn stijl "
Poef.....gone! ©golfer
pi_36870873
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef Pilootje het volgende:
Heb meerdere keren met hem mogen koken, en het is echt een aardige vent. Gewoon serieus met zijn werk bezig. Smaken, verse producten etc..
Van veel koks krijg je een verkeerde indruk als ze op tv zijn geweest. Pierre wind, cas spijkers, den blijker, braakhekke, paul fagel, ad jansen. Als ik op tv kom zoals ik de hele dag werk zappen mensen al na 5 minuten. Is alleen voor koks intresant om eens te zien.
Chef annoceerd, Bon chef hoor je uit alle uithoeken. En als het aan de garde klaar is voorgerechten mee tafel 10. Of chef hoe lang heeft u nodig voor tafel 10. Dat boeit niemand. Voor de televisie wil je een schreeuwende chef zien, huilende koks die op hun donder krijgen. Vlam in de pan, alles wat in de soep draait. Maar dat gebeurt in normale keukens dus niet.
Ik weet hoe normale keukens eruit zien, kookte er tot dit jaar zelf ook. Maar Herman zijn ster mag niet overdreven worden. Hij was hem na 1 jaar reeds weer kwijt, wat te denken geeft. Tot zijn Michelin ster heeft hij weinig succes gehad en veel keukens versleten. Na zijn ster heeft hij zich gestort op zijn verschillende restaurants en cateringservice. Al met al meer een entrepeneur dan een chefkok, die zou waarschijnlijk gaan voor 1 goede keuken ipv 6 'aardige' keukens.

Maar goed, hij is erkend, dus zeker geen slechte chef. Hij doet mij echter teveel 'populair' met dure ingredienten en hippe gerechten. Al met al iets te gemaakt en makkelijk, niet mijn type kok.
pi_36870975
Het is zijn restaurant. Hij heeft zijn naam hoog te houden.
Zo werkt dat ook bij gordon ramsey. Hij koopt een zaak, richt alles a la ramsey in. En stelt een chef aan. De chef die hij aan neemt is zo goed als altijd iemand die voor hem werk of heeft gewerkt, en kookt naar zijn smaak. Chef maakt een menu, ramsey proeft, en keurt goed of af. Zo gaat dat bij ducasse, blijker, ramsey, etc...
pi_36872006
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:29 schreef Pilootje het volgende:
Zo werkt dat ook bij gordon ramsey. Hij koopt een zaak, richt alles a la ramsey in. En stelt een chef aan. De chef die hij aan neemt is zo goed als altijd iemand die voor hem werk of heeft gewerkt, en kookt naar zijn smaak. Chef maakt een menu, ramsey proeft, en keurt goed of af. Zo gaat dat bij ducasse, blijker, ramsey, etc...
Dat begrijp ik.

Maar Alain Ducasse of Gordon Ramsey hebben eerst hun naam gevestigd in de culinaire wereld en zijn daarna pas de vruchten gaan plukken. Gordon heeft verschillende michelin sterren gehad en zijn restaurant was ooit de nummer 2 in de wereld. Pas later is hij meer vestigingen gaan openen. En Alain werd eerst de jongste 3-sterren chefkok (en opende vervolgens een 2e 3-sterren tent....)

Je mag dit soort mensen niet vergelijken met een Blijker. Blijker kan goed koken en weet met name veel van producten. Maar hij kookt voor de massa, wil het sjiek en hip brengen. Je mag hem niet op hetzelfde niveau schatten...
pi_36872094
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:29 schreef Pilootje het volgende:
Anders zou het toch ook niets met Herman te maken hebben, maar alleen met de chefkok die daar werkt. Je verwacht nl dat als je bij een restaurant van Herman gaat eten dat het eten ook ala Herman is. Toch?
  woensdag 12 april 2006 @ 00:11:09 #19
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_36874862
Ik vind het toch altijd jammer als je naar een restaurant gaat voor een bepaalde chef en je dan z'n hulpje krijgt.
Da's hetzelfde als je naar een musical gaat en je krijgt de understudy in plaats van de hoofdrolspeler.
Je verwacht toch het beste te krijgen en met minder neem je geen genoegen.
Een restaurant van Herman Blijker (of een andere goede chef) waar ie zelf niet of nauwelijks te vinden is vind ik toch een beetje een vorm van oplichting.
Je gaat er toch voornamelijk heen voor de goede naam van de chef.
  woensdag 12 april 2006 @ 00:28:48 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36875355
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:11 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind het toch altijd jammer als je naar een restaurant gaat voor een bepaalde chef en je dan z'n hulpje krijgt.
Da's hetzelfde als je naar een musical gaat en je krijgt de understudy in plaats van de hoofdrolspeler.
Je verwacht toch het beste te krijgen en met minder neem je geen genoegen.
Een restaurant van Herman Blijker (of een andere goede chef) waar ie zelf niet of nauwelijks te vinden is vind ik toch een beetje een vorm van oplichting.
Je gaat er toch voornamelijk heen voor de goede naam van de chef.
Daarom vind ik het zo jammer dat die commerciële TV-chefs het ene na het ander restaurant openen i.p.v. zich zelf toe te blijven leggen tot het zelf koken in 1 top-restaurant.

Gelukkig doen de echte 2 of 3 sterrenkoks dat gelukkig niet in Nederland.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 april 2006 @ 02:38:55 #21
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_36876982
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat begrijp ik.

Maar Alain Ducasse of Gordon Ramsey hebben eerst hun naam gevestigd in de culinaire wereld en zijn daarna pas de vruchten gaan plukken. Gordon heeft verschillende michelin sterren gehad en zijn restaurant was ooit de nummer 2 in de wereld. Pas later is hij meer vestigingen gaan openen. En Alain werd eerst de jongste 3-sterren chefkok (en opende vervolgens een 2e 3-sterren tent....)

Je mag dit soort mensen niet vergelijken met een Blijker. Blijker kan goed koken en weet met name veel van producten. Maar hij kookt voor de massa, wil het sjiek en hip brengen. Je mag hem niet op hetzelfde niveau schatten...
absoluut met je eens, Ducasse heeft dit jaar weer 2 restaurants in de top 15 van de wereld staan terwijl Ramsey's restaurant op nr 14 staat. Den blijker is daarbij vergeleken nog maar bij een aardige basis.
Al moet ik zeggen dat den Blijker het op TV prima doet. duidelijke taal, geen overdreven afzijken enzo. ]

Vindt het wel een leuk programma.

Ik vraag me trouwens wel af hoe Ducasse op een gegeven moment het overzicht en scherpte van zijn imperium in kaart kan houden. Hij heeft ondertussen zoveel zaken waar hij zijn naam aan verbindt......
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_36877050
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef Pilootje het volgende:
Sorry , maar dat gebeurt nog steeds in vele keukens hoor!
Ga maar eens onder Biro werken ofzo
pi_36877941
Nou dat is dan dus niet zoals het hoort. Tijdens het servies is het stil, en wordt er alleen gecommuniceerd met elkaar over lopende tafels. Maar ja ik heb ook in zaken gewerkt waar het niet zo ging

Voor nederland heeft herman den blijker zeker wel zijn strepen verdient. Hij heeft gewoon 1 formule die hij op elk nieuw restaurant toepast omdat die meestal goed aanslaan. De engel en groot paardenburg zijn daar een voorbeeld van.
Ik ben het wel met Signe eens dat als je eet bij den blijkber dat je bij ze chef eet en niet bij hem. Bij sergio of helder weet je dat hij je borden doorgeeft naar zijn standaard, omdat hij aan de pas staat.
  woensdag 12 april 2006 @ 09:22:13 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36878797
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Lijkt wel een aardig programma
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 12 april 2006 @ 09:23:23 #25
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_36878824
quote:
Op woensdag 12 april 2006 08:14 schreef Pilootje het volgende:
Nou dat is dan dus niet zoals het hoort. Tijdens het servies is het stil, en wordt er alleen gecommuniceerd met elkaar over lopende tafels. Maar ja ik heb ook in zaken gewerkt waar het niet zo ging

Voor nederland heeft herman den blijker zeker wel zijn strepen verdient. Hij heeft gewoon 1 formule die hij op elk nieuw restaurant toepast omdat die meestal goed aanslaan. De engel en groot paardenburg zijn daar een voorbeeld van.
Ik ben het wel met Signe eens dat als je eet bij den blijkber dat je bij ze chef eet en niet bij hem. Bij sergio of helder weet je dat hij je borden doorgeeft naar zijn standaard, omdat hij aan de pas staat.
Voor Helder moet je snel zijn, je hebt tot juli

Verder wordt dat Biro geval uitgekotst door de culinaire wereld, in geen enkele gids geprezen en verder is hij ook gewoon veel te duur voor wat hij biedt.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')