Dat laat ik je dan bij dezen even wetenquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:33 schreef Fatality het volgende:
En mensen die hem op de HD hebben staan mogen het me laten weten
Hij is al wel gelekt, maar volgens mij is de CD nog niet in de (officiële) verkoop.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ik vind het een geweldige single, met een leuke clip. Is er al een album zover jullie weten?
Album is op 24 april al in Engeland uitgekomen, is ook al via amazon.co.uk en cdwow.nl aan te schaffen. Andere releasedata die ik heb gezien variëren van 9 tot 16 mei.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef OMG het volgende:
Het album komt begin mei uit, geloof ik.
op http://www.gnarlsbarkley.com/ natuurlijk timbob!quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:40 schreef timbob het volgende:
waar kan ik een stukje horen?
ik lees er veel goed over nml.
Ik denk dat mensen hem tegen de tijd dat het ècht zomer wordt wel weer hebben gehoord. Daarvoor is het te vroeg uitgebracht.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
de single is zo damn catchy!
als dit geen zomer hit word
quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:55 schreef JackHerrer het volgende:
Alles van Danger Mouse is geweldig.
St. Elsewhere komt vrijdag (overmorgen dus) officieel in NL uit.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Album is op 24 april al in Engeland uitgekomen, is ook al via amazon.co.uk en cdwow.nl aan te schaffen. Andere releasedata die ik heb gezien variëren van 9 tot 16 mei.
Ik vind de soul en psychedelic invloeden (naast de hip hop invloeden) in de meeste nummers erg lekker. Smiley Faces is erg leuk idd en Just a Thought heeft me ook helemaal te pakken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:34 schreef _Bunny_ het volgende:
Vandaag heb ik het album St. Elsewhere beluisterd. Er zitten lekkere catchy nummers bij á la crazy. Zelf vind ik 'Smiley Faces' ook erg leuk. Er zitten hip-hopinvloeden in, duidelijk zelfs (in bijvoorbeeld Feng Shui), maar het is absoluut niet braggen en boosten zoals vaak gebeurd. Voor rauwe hip-hop is het album misschien te melodieus. En het feit dat ik m waardeer al niet hip-hop liefhebber zegt ook wel wat. De beats zijn lekker, en de stem van de zanger is mmmja fascinerend zullen we maar zeggen. De nummers zijn allemaal vrij kort, langste nummer is Just A Thought met 3:42.
Persoonlijk vind ik sommige beats in de verte wat klinken zoals portishead, maar dan net wat vrolijker. De verschillende nummers zijn lekker afwisselend, sommige wat meer hip-hop dan anderen, en er wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten. Kwa tekst heb ik het album nog niet zo beluisterd, maar de muziek is lekker en absoluut niet eentonig. Denk je een cd vol met 'crazy'-achtige nummers te gaan horen, dan kom je wel van een koude kermis thuis.
Groetjes Barbara
Dat is voor mij misschien het meest typerende nummer.. Ik vind de laatste 60 seconden zo ongeveer erg tof van dat nummer, juist wanneer meneer Cee Lo z'n mond houdtquote:Op donderdag 27 april 2006 20:01 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
en Just a Thought heeft me ook helemaal te pakken.
Je hebt gelijk. De releasedatum is opgeschoven. De platenmaatschappij wil blijkbaar eerst nog zoveel mogelijk profijt trekken van de single, getuige ook deze actie op hun site: "Van eind april tot en met midden mei loopt er een TV campagne op MTV/ TMF en The Box voor de single van Gnarls Barkley `Crazy`". ...quote:Op donderdag 27 april 2006 19:17 schreef OMG het volgende:
Wat ik ervan begreep is dat St. Elsewhere pas over 2 weken hier in de winkels staat, op het bord bij de lokale muziekboer stond iets van 19 mei.
Precies. Daar gaat hun klandiziequote:Vandaag heb ik hem daar toch gekocht, want de Engelse import stond er gewoon in de bakken.
Die totp versie kan je vinden via hun officiele site...moet ergens links staan. Niet op mp3 maar video.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:03 schreef Toolshed het volgende:
Ik vond de versie van 'Crazy' die ze live bij top of the pops spelen eigenlijk nog beter dan het origineel. Weet iemand waar ik die versie vandaan kan halen?
Ja, en? Moeten we je daarmee feliciteren?quote:Op maandag 1 mei 2006 20:18 schreef bladibladibla het volgende:
Crazy is zo'n lekker nummer!
Ik heb hem ruim 1,5 maand geleden al gedownload nadat ik hem op de BBC bij ToTP had gezien. Toen ik twee weken geleden in de kroeg stond in Dublin was ik echt de enige van mijn reisgezelschap dat dat nummer kende....
Ja, en op een CD (dit is 2006) kan 74 minuten... Dat is exact het dubbele van de speelduur van deze cd.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:38 schreef OMG het volgende:
Ja, vooral omdat er op een LP aan beide kanten 20 30 minuten past is het meer een EP. Zeker omdat er ook nog eens erg weinig nummers op staan.
Ik dacht dat ze de cd 74 min hadden gemaakt omdat er dan precies een of andere symphonie van mozart oppastquote:Op maandag 8 mei 2006 20:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, en op een CD (dit is 2006) kan 74 minuten... Dat is exact het dubbele van de speelduur van deze cd.
Jepquote:Op maandag 8 mei 2006 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de cd 74 min hadden gemaakt omdat er dan precies een of andere symphonie van mozart oppast
Van Danger Mouse is Grey Album, zijn mash-up van Jay-Z's Black Album en The Beatles' White Album, het bekendst, maar ik vind zijn cd met MC Doom, als Danger Doom, het beste.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:15 schreef partyyboyy het volgende:
wat zijn trouwens de beste albums van 'danger mouse' en 'cee-lo'?
En als je eenmaal bij MF Doom uitkomt, krijg je een soort lawine-effect aan geweldige hiphop (MF Doom solo, Viktor Vaughan, Madvillain, van daar uit ook Madlib etc).quote:Op zondag 28 mei 2006 18:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Van Danger Mouse is Grey Album, zijn mash-up van Jay-Z's Black Album en The Beatles' White Album, het bekendst, maar ik vind zijn cd met MCF Doom, als Danger Doom, het beste.
En Madlib samen met wijlen J. Dilla als Jaylib, ook meesterlijkquote:Op zondag 28 mei 2006 18:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En als je eenmaal bij MF Doom uitkomt, krijg je een soort lawine-effect aan geweldige hiphop (MF Doom solo, Viktor Vaughan, Madvillain, van daar uit ook Madlib etc).
Want?quote:Op zondag 28 mei 2006 22:38 schreef Koentje3 het volgende:
die single nu is goed 14.gif
cd daarintegen is echt KUT![]()
Ja, jammer. Op zich wel weer een reden minder om te gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:11 schreef Stansfield het volgende:
ze komen niet naar het north sea jazz festival.
Was dat niet gewoon een live-uitvoering?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zag hem laatst optreden in top of the pops met een langzamere versie van Crazy en dat klonk ook wel lekker
Weet iemand misschien de exacte titel van die langzame versie?
Was live ja, hij stond in een mariniersuniform,pet,zonnebril, soort Captain Jackquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:07 schreef GLO het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon een live-uitvoering?
En Gnarls Barkley is geen persoon hoor. Degene die jij daarvoor aanzag was Cee-Lo, de vocale helft van dit duo.
De instrumentale helft van het duo is toch ook de producent van the gorillaz?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:07 schreef GLO het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon een live-uitvoering?
En Gnarls Barkley is geen persoon hoor. Degene die jij daarvoor aanzag was Cee-Lo, de vocale helft van dit duo.
Ja, maar alleen op Demon Days.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
De instrumentale helft van het duo is toch ook de producent van the gorillaz?
Alstublieft.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Was live ja, hij stond in een mariniersuniform,pet,zonnebril, soort Captain Jack
En daarachter stond een heel koor van zangers, maar dan zoek ik wel op Crazy live of Crazy TOTP...
Dat was ook het enige wat ik tot nu toe van dit gezelschap gehoord/gezien had, maar dit is dus een afwijkende versie?quote:
Gaafquote:
Leuk is ook het woord niet. Het is meer een ballad geworden zo, met meer emotie. Ik vind 'm daardoor wel mooier dan de studioversie, maar ieder z'n smaak hè.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:33 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vind die versie niet bijster leuk ofzo . . .
Live is per definitie anders dan op de plaat. Dat is nou juist de charme van concerten. Anders kun je een artiest of een band net zo goed laten playbacken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:15 schreef webfreak het volgende:
Ik vind het erg gaaf dat ze tijdens een optreden een andere versie doen eigenlijk.
Klinkt niet slecht
quote:Wat een dijk van een stem trouwens. Godverdomme
Had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:45 schreef Croupouque het volgende:
Dat liedje 'Crazy' is een beetje als een glas ice-tea. In het begin is het lekker fris, maar het komt je al heel snel de strot uit. Mijn excuses voor de zwakke vergelijking.
37 euri!!!??!11123quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:36 schreef Tourniquet het volgende:
28 augustus staan ze in Paradiso. Entree is ¤ 37, beetje teveel als je 't mij vraagt!
Zou je Muse is moeten luisteren. Dat gehijg van die zangerquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:34 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Ik vind Crazy een supernummer. Één van de zeldzaam goede zangers. Iemand die echt begrijpt wat zingen. Zo'n gozer heeft tenminste voldoende lucht om goed te zingen dat maak je ook zelden meer mee tegenwoordig, 75 procent van de muziek kun je zo weer in de afvalbak flikkeren, maar met Barkley heb je eindelijk iets goeds.
Voor 35 euro. Las ik op de vorige pagina van dit topic. Wat een woekerprijzenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:41 schreef SCH het volgende:
Binnenkort in paradiso
Leukquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:16 schreef 2cv het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ihQfHEGb7Lk&NR
Nog een langzame versie.
Normaal betaal je voor een concert van +/- 90 minuten tussen de 15 en 25 euro.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:54 schreef beautiful_world het volgende:
Ik heb kaarten... is zeker die 37 euro waard!
Wie gaat er nog meer?
Ik vind deze (bij Top of the Pops) nog mooier eigenlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:16 schreef 2cv het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ihQfHEGb7Lk&NR
Nog een langzame versie.
Of gewoon het hele Dangerdoom albumquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:19 schreef FBIFile het volgende:
Danger Mouse is de veelzijdigste artiest van de afgelopen 10 jaar.
Check Gnarls Barkley & Ludacris - Childz Play
Yepquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:23 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Of gewoon het hele Dangerdoom album![]()
Moet je dit topic ook niet verraggen met je vage conspiracies?quote:
Ja idd deze is ook goed. Deze gasten maken tenminste weer eens muziek.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:12 schreef -skippybal- het volgende:
Die nieuwe clip is echt gaaf gedaan![]()
Cee-lo en Dangermouse die bij bekende mensen/evenementen erin zijn gesoept als zijnde soort mythes.
Met uitleg van Dennis Hopper en Dean Stockwell![]()
EDIT: Deze dus![]()
Wat nah conspiracy ?! Jij bent hier het topic aan het verraggen hoor !quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Moet je dit topic ook niet verraggen met je vage conspiracies?
WTFquote:Op zondag 30 juli 2006 17:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Lijkt wel heel erg op de Black Eyed Peas vind ik.
quote:Op zondag 30 juli 2006 17:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ga je mond spoelen.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Haha, ik ook. Ik word er elke dag mee wakker.quote:Op zondag 30 juli 2006 03:39 schreef Ace1 het volgende:
Smiley Faces heb ik al een hele tijd op m'n telefoon staan.. heerlijk nummer
Jep. Het duo zijn grote film fans. Onlangs nog opgetreden op mtv movie awards als Star Wars (met officiele pakken te danken aan George Lucas) met een hele Star Wars band.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:14 schreef HAL9000S het volgende:
Iemand de link tussen de film a clockwork orange en het plaatje in de OP al opgemerkt trouwens?
[afbeelding]
Zullen we wedden? Ik denk dat het Smiley Face wordt.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:58 schreef Frenkel het volgende:
Crazy is een van de weinige nummers die mij nog steeds niet is gaan vervelen!
De volgende single mag Just a Thought wel worden, wat een cool nummer!
En die zanger heeft wel wat weg van een jonge versie van Solomon Burke
Baslijntje overduidelijk gejat. Achtergrond zangers duidelijk gejat. Trompet is grotendeels zanglijn, ook gejat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef Frankvbr het volgende:
okee, ik heb hem zelf ondertussen eindelijk gevonden, http://musicforants.blogspot.com/2006/06/evolution-of-crazy.html
Gianfranco Reverberi - Nel Cimitero Di Tucson
En dat kun je weer hier zienquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jep. Het duo zijn grote film fans. Onlangs nog opgetreden op mtv movie awards als Star Wars (met officiele pakken te danken aan George Lucas) met een hele Star Wars band.
Just a thought is één van mijn grote favorieten van St Elsewhere.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:58 schreef Frenkel het volgende:
Crazy is een van de weinige nummers die mij nog steeds niet is gaan vervelen!
De volgende single mag Just a Thought wel worden, wat een cool nummer!
En die zanger heeft wel wat weg van een jonge versie van Solomon Burke
Smiley Faces ís al een tijdje de nieuwe singlequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zullen we wedden? Ik denk dat het Smiley Face wordt.
Ow, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Smiley Faces ís al een tijdje de nieuwe single
http://youtube.com/watch?v=BZJ8hMA3eU4
De links op de pagina waarnaar je verwijst werken niet (meer). Ik kan helaas de MP3's niet horen daarom.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:24 schreef Frankvbr het volgende:
okee, ik heb hem zelf ondertussen eindelijk gevonden, http://musicforants.blogspot.com/2006/06/evolution-of-crazy.html
Gianfranco Reverberi - Nel Cimitero Di Tucson
Dat ben ik absoluut niet met je eens!quote:Op zondag 30 juli 2006 17:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Die producer doet toch nog 1001 andere projecten?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:22 schreef Maisnon het volgende:
Het is nu al bijna een jaar geleden dat ze ons kwamen opvrolijken met crazy... st. Elsewhere was vet. Maar gaan de heren nog iets nieuws uitbrengen of was het maar... snik... eenmalig?
Ja, allebei, maar ik bedoelde of de samenwerking eenmalig wasquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:24 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die producer doet toch nog 1001 andere projecten?
Dat zou heel jammer zijn. Hun cd verveelt nog steeds niet, maar we kijken echt wel uit naar meer.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:22 schreef Maisnon het volgende:
Het is nu al bijna een jaar geleden dat ze ons kwamen opvrolijken met crazy... st. Elsewhere was vet. Maar gaan de heren nog iets nieuws uitbrengen of was het maar... snik... eenmalig?
Nee dus, want ze zijn net klaar met nieuw werk: The Odd Couple. Treffende naam trouwens.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:05 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja, allebei, maar ik bedoelde of de samenwerking eenmalig was
Toch vreemd die ene plaat. Draai je hem vooruit krijg je iets met hell...(would be killer).draai je hem achteruit....iets met Jesus walk among us..of zoiets. Mensen verwachten van die lugubere teksten natuurlijk....krijg je diequote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee dus, want ze zijn net klaar met nieuw werk: The Odd Couple. Treffende naam trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |