5.246.879 ! En ze doen bijna allemaal aan Postcrossing!quote:Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef ThE_ED het volgende:
Hoeveel finnen zijn er nou helemaal?
5,261,008quote:Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef ThE_ED het volgende:
Hoeveel finnen zijn er nou helemaal?
Heyquote:Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef Allan24 het volgende:
[..]
5.246.879 ! En ze doen bijna allemaal aan Postcrossing!![]()
Niet zo negatief, dit is WOW!quote:Op maandag 24 april 2006 23:02 schreef Vava het volgende:
[..]
Heybij jou zijn er minder Finnen
Da's niet eerlijk!
Ojaquote:
Haha, bij ons in de Randstad alleen al wonen er al meer. (Meer mensen dan, niet meer finnen.)quote:Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef Allan24 het volgende:
[..]
5.246.879 ! En ze doen bijna allemaal aan Postcrossing!![]()
En het is koud... toch reden om...quote:Op maandag 24 april 2006 23:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Haha, bij ons in de Randstad alleen al wonen er al meer. (Meer mensen dan, niet meer finnen.)
Kan me voorstellen dat je in zo'n leeg land niet veel te doen hebt.
Als het koud is (en dat is daar vaak) dan kruipen ze bij elkaar heh, dan krijg je datquote:Op maandag 24 april 2006 23:06 schreef Allan24 het volgende:
De Finnen zeggen zelf 5.257.685... er komen steeds meer Finnen!
Zorgt wel voor een geboortegolf! En dus voor ons nageslacht: meer Postcrossende Finnenquote:Op maandag 24 april 2006 23:07 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als het koud is (en dat is daar vaak) dan kruipen ze bij elkaar heh, dan krijg je dat
De Finnen zijn pas optimistisch, ze groeien explosiefquote:Op maandag 24 april 2006 23:06 schreef Allan24 het volgende:
De Finnen zeggen zelf 5.257.685... er komen steeds meer Finnen!
Laat zienquote:Op maandag 24 april 2006 23:37 schreef boskov het volgende:
Ik heb zo een coole kaart uit Finland gekregen vandaag
Weer een dag die goed eindigtquote:Op maandag 24 april 2006 23:41 schreef Gatalin het volgende:
Ik heb vandaag weer 2 kaarten verstuurd naar Finland!
Luiheid en optmimisme is geen combinatie natuurlijk hequote:Op maandag 24 april 2006 23:50 schreef boskov het volgende:
[..]
Da's geen pessimisme. Ik ben er blij door, het is echt te veel werk, yeah, leve de luiheid
Jaaaaaa al die optimistische Nederlandersquote:Op maandag 24 april 2006 23:51 schreef boskov het volgende:
[..]
zooo schattig. Ik denk dat dat meisje dat me niet kent expres dat hartje er heeft opgeplakt
Wel, dat is gecombineerd in hedonismequote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef Vava het volgende:
[..]
Luiheid en optmimisme is geen combinatie natuurlijk he![]()
Dat kuikentje heb ik ook. Zeer leuk! En een hele mooie met een vos in de sneeuw. Da's mijn favoriet. (Ik heb ook 2 keer de vlag en de bloemen.)quote:Op maandag 24 april 2006 23:55 schreef Gatalin het volgende:
Mijn Finse postzegels zijn trouwens een afbeelding van de Finse vlag en eenpaaskuikentje
Okay, dan mag hetquote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Wel, dat is gecombineerd in hedonisme
O coolquote:Op maandag 24 april 2006 23:59 schreef boskov het volgende:
[..]
morgen gaat je kaartje op de bus, ik u2u je zo mijn adres wel
Ja! Je ziet hoe optimistisch wij er allemaal van wordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:04 schreef sannydude het volgende:
hmmm misschien moet ik dit ook eens doen![]()
sorry, maar heb tentamens enzoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:05 schreef Vava het volgende:
[..]
O coolik vroeg me al af waar je adres bleef
![]()
Van de week weer naar de brievenbus lopen dus![]()
![]()
![]()
![]()
Ik was ook nog niet pessimistisch hoorquote:
tnxquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:12 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik was ook nog niet pessimistisch hoor![]()
Succes met je tentamens![]()
![]()
quote:Jürgen Habermas (s. 18. heinäkuuta 1929, Düsseldorf, Saksa) on saksalainen mannermainen filosofi ja sosiaaliteoreetikko kriittisen teorian hengessä. Hänen työnsä keskittyy sosiaaliteorian ja sitä kautta epistemologian perusteisiin, kehittyneen kapitalistis-teollisen yhteiskunnan analyysiin sekä demokratian ja oikeusvaltion tutkimiseen kriittisessä sosiaalievolutiivisessa kontekstissa. Habermas vaikutti ja vaikuttaa yhä myös vahvasti nykyisessä Saksan politiikassa.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:14 schreef boskov het volgende:
[..]
tnx![]()
Even een stuk over Habermas, ik bedoel
[..]
Habermas is wel ok, maar in het fins...quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:14 schreef boskov het volgende:
[..]
Even een stuk over Habermas, ik bedoel
Haista vittu!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Precies, dat kan je echt niet zeggen in paupertalen zoals Frans of Italiaans
Ik vind het nog boeiender!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Habermas is wel ok, maar in het fins...
Finsquote:Hei! Ja tervehdys Alankomaista! Minä toivon, että te osaatte lukea tätä ja että te pidätte kortista. Onnellinen Postcrossing!
Iddquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Precies, dat kan je echt niet zeggen in paupertalen zoals Frans of Italiaans
Opettele täällä suomea (Leer hier Fins)quote:
Mwa, zul je net zien dat ze voor veel termen van die verfinste leenwoorden hebben.quote:Je bent wel emteen de hoogtepunt van een feestje als je daar in het Fins begint te filosoferen
Ik ben begonnen met Chineesquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef boskov het volgende:
Is het lastig om Fins te leren?Je bent wel emteen de hoogtepunt van een feestje als je daar in het Fins begint te filosoferen
ik wist dat het topic ergens bestond!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Opettele täällä suomea (Leer hier Fins)
Er zijn meer Hongaren dan Finnen, als je toch een finoegrische taal wilt leren..quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met Chineesmaar met al die Finnen kan ik beter Fins gaan leren
![]()
![]()
![]()
I doubt it, maar het werkt idd wel een beetje hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:28 schreef boskov het volgende:
En ik zie nou dat de werkwoord vervoeging gebaseerd zijn op het Latijn
Chinees is echt hip tegenwoordig. In Leiden weten ze niet wat ze met al die studenten aanmoeten. Maar ik koop wel een boekje Fins voor beginners ofzoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met Chineesmaar met al die Finnen kan ik beter Fins gaan leren
![]()
![]()
![]()
eitjequote:Op dinsdag 25 april 2006 00:29 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
I doubt it, maar het werkt idd wel een beetje hetzelfde.
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginnersquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:30 schreef boskov het volgende:
[..]
Chinees is echt hip tegenwoordig. In Leiden weten ze niet wat ze met al die studenten aanmoeten. Maar ik koop wel een boekje Fins voor beginners ofzo
Hongaarsquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er zijn meer Hongaren dan Finnen, als je toch een finoegrische taal wilt leren..
En niet eens al die finnen spreken fins
quote:
Kan ik die lenen? Als het meezit heb ik een summerschool in China in Juniquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginners![]()
Ik weet alleen hoe ik chinees bier moet bestellen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginners![]()
Hmm, die vervoeging deed me even aan Latijn denken, maar ik heb het vast fout. Er valt bijna niks aan vast te knopen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat topic is gestart door mijn vriendin die extra taalvakken fins doet... Best grappig hoor, maar wel een bizarre taal. Overigens ligt de oorsprong samen met het Hongaars ergens achter de oeral, vandaar dat ik denk dat de relatie met het latijn er niet direct is, wat niet wil zeggen dat het niet hetzelfde werkt ongeveer idd, in het hongaars net zo trouwens.
Chinees bier?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik weet alleen hoe ik chinees bier moet bestellen.
Nouja, dat is ook alles wat je hoeft te weten![]()
Net zoals in het latijn (zover ik de taal "ken" als niet-gymnasiast) kun je bezit enzo aangeven door vervoegingen van woorden. Finnen houden sowieso van vervoegen met heel veel naamvallen, ze vervoegen zelfs namen!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:35 schreef boskov het volgende:
[..]
Hmm, die vervoeging deed me even aan Latijn denken, maar ik heb het vast fout. Er valt bijna niks aan vast te knopen.
Ik ga het gewoon proberen in de vakantie
Dat is gewoon de zesde(? ) naamval in het Russisch en in het Servo-Kroatisch ook hebben. Dat is echt eitjequote:Op dinsdag 25 april 2006 00:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Net zoals in het latijn (zover ik de taal "ken" als niet-gymnasiast) kun je bezit enzo aangeven door vervoegingen van woorden. Finnen houden sowieso van vervoegen met heel veel naamvallen, ze vervoegen zelfs namen!
Ik ken het topicquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat topic is gestart door mijn vriendin die extra taalvakken fins doet... Best grappig hoor, maar wel een bizarre taal. Overigens ligt de oorsprong samen met het Hongaars ergens achter de oeral, vandaar dat ik denk dat de relatie met het latijn er niet direct is, wat niet wil zeggen dat het niet hetzelfde werkt ongeveer idd, in het hongaars net zo trouwens.
Ni hao ma?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef boskov het volgende:
[..]
Kan ik die lenen? Als het meezit heb ik een summerschool in China in Juni
Je vergeet de "quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:39 schreef boskov het volgende:
[..]
Dat is gewoon de zesde(? ) naamval in het Russisch en in het Servo-Kroatisch ook hebben. Dat is echt eitje![]()
Ik ken maar een paar woorden fins. (Je pikt wat op van je vriendin zo af en toe..) En een paar zinnen hongaars, en tellen enzo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Helaas weet ik van beide talen te weinig om er ook echt iets in te herkennen![]()
Ja! Chinezen drinken veel bierquote:
Ook goedquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Heb me daar moeten behelpen met jasmijnthee![]()
![]()
Toen ik 16 was wist ik hoe ik in het Hongaars moest tellenquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik ken maar een paar woorden fins. (Je pikt wat op van je vriendin zo af en toe..) En een paar zinnen hongaars, en tellen enzo.
Ja die bolletjes, die zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ook goed
Ik zou nog eens van die bolletjes krijgen van iemand...
Het begint met egy ..quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:42 schreef Vava het volgende:
[..]
Toen ik 16 was wist ik hoe ik in het Hongaars moest tellenmaar nooit meer gebruikt, misschien dat wanneer ik het hoor ik het weer weet
Ik zie een gat in de markt. Ze hebben hier 99 cent wijn en champagne.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja! Chinezen drinken veel bierhelaas lust ik geen bier en is wijn in China niet populair. Heb me daar moeten behelpen met jasmijnthee
![]()
![]()
Ik zou het echt niet meer wetenquote:
ye haoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:44 schreef boskov het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja best goed, en met jou?
Met die prijzen kan je in NL al rijk wordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:45 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik zie een gat in de markt. Ze hebben hier 99 cent wijn en champagne.Even exporteren!
Het mooie is dat je gegarandeerd koppijn krijgt de dag ernaquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:52 schreef Vava het volgende:
[..]
Met die prijzen kan je in NL al rijk wordenlaat staan in China
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:57 schreef Allan24 het volgende:
Ik ben optimistisch ingesteld en vertrouw erop dat het toch nog goed komt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gaat over Finland!
Dat vertel je er uiteraard niet bijquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Het mooie is dat je gegarandeerd koppijn krijgt de dag erna
Offtopic, Finland en Postcrossing, onmogelijke combinatiequote:
Ik ontken alles. China is een voormalige kolonie van Finland, daarom lijken die talen op elkaar, en is het volledig ontopicquote:
Of een combi. Voor 1,50 krijg je er een gratis paracetamol bij!quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:00 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat vertel je er uiteraard niet bijwant! we blijven optimistisch
![]()
![]()
die koppijn is van latere zorg en daar is dan ook wel weer een erg optimistische oplossing voor
![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:14 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik ontken alles. China is een voormalige kolonie van Finland, daarom lijken die talen op elkaar, en is het volledig ontopicom hier over China te kletsen!
Voor Chinese begrippen is 1,50 veel, tenzij het om 1,50 yuan gaatquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:16 schreef boskov het volgende:
[..]
Of een combi. Voor 1,50 krijg je er een gratis paracetamol bij!
In een envelop stoppen en naar Finland sturen, ¤0,69quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:30 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor Chinese begrippen is 1,50 veel, tenzij het om 1,50 yuan gaatal is het hoe dan ook het zijn geld waard, koppijn af kunnen kopen voor 1,50, waar kan dat tegenwoordig nog
![]()
![]()
Vergeet niet dat je daarbij ook nog aangeschoten raakt!quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:30 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor Chinese begrippen is 1,50 veel, tenzij het om 1,50 yuan gaatal is het hoe dan ook het zijn geld waard, koppijn af kunnen kopen voor 1,50, waar kan dat tegenwoordig nog
![]()
![]()
De door ons zo gewaardeerde Finnen zullen blij zijnquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:33 schreef Allan24 het volgende:
[..]
In een envelop stoppen en naar Finland sturen, ¤0,69
Mijn nieuwe adres is weer naar Finlandquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:35 schreef Vava het volgende:
[..]
De door ons zo gewaardeerde Finnen zullen blij zijn![]()
![]()
![]()
Aangeschoten raken voor 1,50 yuan (15 cent)quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:35 schreef boskov het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je daarbij ook nog aangeschoten raakt!
O hoe fantastischquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:37 schreef boskov het volgende:
[..]
Mijn nieuwe adres is weer naar Finland![]()
en je koppijn weg hea!quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:37 schreef Vava het volgende:
[..]
Aangeschoten raken voor 1,50 yuan (15 cent)![]()
![]()
waarom is de wereld niet nog mooier
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik heb even contact opgenomen met de postcrossingbaas en vanaf nu zijn al mijn nieuwe adressen in Finlandquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:37 schreef Vava het volgende:
[..]
O hoe fantastisch![]()
![]()
Die lieve Finnetjes ook![]()
Goed ideequote:Op dinsdag 25 april 2006 01:40 schreef boskov het volgende:
[..]
Ja, ik heb even contact opgenomen met de postcrossingbaas en vanaf nu zijn al mijn nieuwe adressen in Finland
Ik ben dus hopelijk in juni in China, richt ik wel meteen een bedrijfje op, komt alles goed. Ik word milionair!quote:
Dat is dus echt wel heel erg coolquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:43 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik ben dus hopelijk in juni in China, richt ik wel meteen een bedrijfje op, komt alles goed. Ik word milionair!
In Wuhan, net even opgezocht waar het zit. Maar het is the middle of nowhere. Alleen Mao had een paleis daar. Maar ik hoop zo dat het doorgaatquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat is dus echt wel heel erg coolwaar in China kom je dan te zitten?
En milionair word je zeker:Y Gezien de geweldige economie in China
Ik heb werkelijk geen idee waar Wuhan ligtquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:48 schreef boskov het volgende:
[..]
In Wuhan, net even opgezocht waar het zit. Maar het is the middle of nowhere. Alleen Mao had een paleis daar. Maar ik hoop zo dat het doorgaat
Precies, even gebruik maken van die economische boom
Wuhan is de grote stad!quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:53 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar Wuhan ligt![]()
Bij welke grote stad is het in de buurt?
En van die economische boom gebruik maken is zeer verstandigals ik de verschillende kranten mag geloven
Okayquote:
Ik moet zeggen dat ik dat echt niet effectief vind. Taalvakanties, ik heb hier Frans, maar beroerd niveau zeg, bah. Ik wil het wel een keer Spaans in Salamanca doen, dat lijkt me echt tof!quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:12 schreef Vava het volgende:
[..]
Okay![]()
![]()
![]()
Nou ken ik best wat steden in China maar van Wuhan had ik dus echt nog niet gehoord![]()
Zo zie je maar, ondanks de grote Finland populatie, kun je door Postcrossing nog best wat leren![]()
![]()
![]()
![]()
Maar om even serieus te zijnecht heel erg leuk dat je in de gelegenheid bent om naar China te gaan
ik zit er over te denken om of een paar weken naar Parijs te gaan om Frans te leren of een paar weken naar China om Chinees te leren
het zou dan wel een korte periode zijn omdat ik niet zo heel lang vakantie op kan nemen, Parijs zou dan ook echt maar max. 2 weken zijn, echt een taalvakantie dus
maar wel leuk om er iig iets van mee te krijgen
Jaaaa Spaans in Salamancaquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:17 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat echt niet effectief vind. Taalvakanties, ik heb hier Frans, maar beroerd niveau zeg, bah. Ik wil het wel een keer Spaans in Salamanca doen, dat lijkt me echt tof!
Ik hoor ook hele goede dingen over Salamancaquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:22 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaaa Spaans in Salamancadat is volgens mij echt de beste stad om Spaans te leren, in elk geval de leukste stad. Mijn moeder is daar een paar jaar geleden geweest, ook om wat van de Spaanse taal op te pikken
ik moet zeggen, het is haar best goed gelukt
Mijn Frans is nu redelijk, lang niet goed maar ik kan me er verstaanbaar mee maken, als ik naar Parijs zou gaan zou het dus zijn om van beginner naar gevorderde te gaan
Je bent in elk geval in Chinaquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:17 schreef boskov het volgende:
even ontopic:') : Jammer dat Wuhan in the middle of nowhere ligt
Engels uiteraardquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:25 schreef Vava het volgende:
[..]
Je bent in elk geval in Chinaom even ontopic en optimistisch te blijven
![]()
Maar zo niet beter? Je wordt dan wel gedwongen je best te doen op de Chinese taalMaar zou je ook echt de tekens leren? Of blijft het bij Pinyin?
Ja mijn vader woont ook maar 2 uur met de trein van Parijs af (hij woont in Normandie)quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:24 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik hoor ook hele goede dingen over Salamanca
Parijs moet je dan doen he
Ik ga slapen overigens
Chinezen die Engels spreken leren verstaanquote:
Ik heb ze hier in Parijs. Engels praten is al onmogelijk, maar Chinezen die Frans praten, dat is gewoon hilarischquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:29 schreef Vava het volgende:
[..]
Chinezen die Engels spreken leren verstaaneen vak apart
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:32 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik heb ze hier in Parijs. Engels praten is al onmogelijk, maar Chinezen die Frans praten, dat is gewoon hilarisch
Coolquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:33 schreef boskov het volgende:
Overigens zie ik wel dat ik een cursus caligrafie heb, dus wel de Chinese tekens
/zullen we maar over de Finnen gaan praten
Het klinkt helemaal nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:36 schreef Vava het volgende:
[..]
ik kan me er wel wat bij voorstellen
die Engels sprekende Chinezen, ik spreek ze bijna dagelijks, en het is te leren
ik versta ze nu wel
maar in het Frans
ben wel benieuwd hoe dat klinkt
![]()
Kan je het niet eens stieken opnemen ofzo![]()
Jaaa geen rquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:41 schreef boskov het volgende:
[..]
Het klinkt helemaal nietHet is mompelen met een Chinees accent (je weet wel, geen r enzo
), en verder hoor je soms enige invloeden van slecht Frans. Hilarisch
wat heeft orange nou met Finse Chinezen te maken?quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:44 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaa geen rdaar heb ik echt aan moeten wennen
![]()
Hmm... misschien heeft Orange nog wel een leuk baantje, klantenservice![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:49 schreef boskov het volgende:
[..]
wat heeft orange nou met Finse Chinezen te maken?
of haal ik dingen door elkaar?
En dan antwoord jij in het Fins. Ik zie die Chinezen al kijkenquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:52 schreef Vava het volgende:
[..]
Chinezen in Frankrijk, die proberen Frans te praten en een abonnement bij Orange hebben
Ze komen terug... Optimistisch blijven hequote:Op dinsdag 25 april 2006 02:53 schreef Vava het volgende:
Maar de Finnen zijn inmiddels een eind weg in dit topic![]()
Geen Finoegrisch maar Finchineesquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:54 schreef boskov het volgende:
[..]
En dan antwoord jij in het Fins. Ik zie die Chinezen al kijken![]()
Jaaaaquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Ze komen terug... Optimistisch blijven he
Ik drie uit Finland, ha!quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaaaik heb in elk geval al een kaart uit China ontvangen
[afbeelding]
Ik wil ook een kaart uit China!quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaaaik heb in elk geval al een kaart uit China ontvangen
[afbeelding]
Stoer hequote:
Ik heb hier zat Chinese kaartenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:02 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik wil ook een kaart uit China!
[optimistisch] Als ik er zelf maar genoeg verstuur, zal er bij de ontvangen kaarten straks vast wel een uit China zijn!
quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:03 schreef Allan24 het volgende:
Ik moet morgen gewoon werken!
[optimistisch] Ik hoef wel pas om 9 uur te beginnen!
Ik ben helaas vrij morgenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:03 schreef Allan24 het volgende:
Ik moet morgen gewoon werken!
[optimistisch] Ik hoef wel pas om 9 uur te beginnen!
OOh, doen, ik hoef geen Goes kaart, ik wil een Chinese kaart. Hoe komt het dat jij zoveel met China te maken hebt?quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:04 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb hier zat Chinese kaartenik kan er best een van de Muur of de Verboden Stad sturen
alleen zitten er wel NL postzegels op
Maar!!! Optimistisch als we zijn![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:05 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben helaas vrij morgenzou er een moord voor doen om vroeg
mijn lieve bedje te verlaten
![]()
Pas naar China op vakantie geweestquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:06 schreef boskov het volgende:
[..]
OOh, doen, ik hoef geen Goes kaart, ik wil een Chinese kaart. Hoe komt het dat jij zoveel met China te maken hebt?
whehehe. Ook in Wuhan? Want dat ga ik checken hequote:Op dinsdag 25 april 2006 03:06 schreef Allan24 het volgende:
In China is het nu al 9 uurdaar zijn ze al aan het werk [afbeelding]
Dan is het 10 uur, dus 9 uur in Wuhanquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:08 schreef Vava het volgende:
9 uur al? Toen ik er was was het 7 uur later in Beijing dan in Amsterdam, dat was wel in de winter
Jaquote:
Geen zomertijd dusquote:
Daardoor ligt het nu wel een uur dichterbij dan in de winter, 14.gifquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:13 schreef Vava het volgende:
[..]
Geen zomertijd dus
Da's niet zo optimistisch![]()
Wel! Zo ver zijn mijn lessen nog niet gegaanquote:
Oja!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:14 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Daardoor ligt het nu wel een uur dichterbij dan in de winter, 14.gif![]()
Nog even wakker blijven en wij zitten ook aan die tijdquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:17 schreef boskov het volgende:
De zon komt daar op om 5.23. Wat een mooie tijd om fris aan je dag te beginnen
+1 Optimistischquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:17 schreef boskov het volgende:
De zon komt daar op om 5.23. Wat een mooie tijd om fris aan je dag te beginnen
Het is nog beter om gewoon al wakker te zijn om 5.23quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:18 schreef Vava het volgende:
[..]
Nog even wakker blijven en wij zitten ook aan die tijd![]()
![]()
Dat moet toch geweldig zijn, wakker worden op 5.23![]()
![]()
Ik moet er momenteel niet aan denkenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:18 schreef Vava het volgende:
[..]
Nog even wakker blijven en wij zitten ook aan die tijd![]()
![]()
Dat moet toch geweldig zijn, wakker worden op 5.23![]()
![]()
Neem een voorbeeld aan onze Oosterburen, en gewoon om 5.23 eruit!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:20 schreef Allan24 het volgende:
Ik ga echt slapen, anders want dan ben ik morgen niet goed uitgerust!
2 uur en 2 minuten. Normaal zou je zeggen twee uur, maar die twee minuten extra voegen zoveel toe aan je slaapquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:20 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik moet er momenteel niet aan denken
Nee, gewoon nog steeds wakker te zijnquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Het is nog beter om gewoon al wakker te zijn om 5.23![]()
Drie minuten zijn fijn... die kunnen net het verschil maken tussen een rotdag en een topdagquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:21 schreef boskov het volgende:
[..]
2 uur en 3 minuten. Normaal zou je zeggen twee uur, maar die drie minuten extra voegen zoveel toe aan je slaap
quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:21 schreef boskov het volgende:
[..]
2 uur en 2 minuten. Normaal zou je zeggen twee uur, maar die twee minuten extra voegen zoveel toe aan je slaap
Ja maar jij bent morgen vrij!quote:
Kijk! Jij kan echt genieten van het leven, ik merk het al!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Drie minuten zijn fijn... die kunnen net het verschil maken tussen een rotdag en een topdag
Pooldag is oké!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ja maar jij bent morgen vrij!
Trouwens - in de zomer is het in Finland soms 24 uur per dag licht!
Het knopje van je wekker indrukken met de gedachte dat je nog 3 minuten kunt blijven liggenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Drie minuten zijn fijn... die kunnen net het verschil maken tussen een rotdag en een topdag
psst: Ik postte het om 3.21, ik heb het dus naar 2 minuten moeten edittenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Het knopje van je wekker indrukken met de gedachte dat je nog 3 minuten kunt blijven liggen![]()
![]()
Ehm jaquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ja maar jij bent morgen vrij!
Trouwens - in de zomer is het in Finland soms 24 uur per dag licht!
Ik zie hem vanzelf wel verschijnen in de brievenbus hierquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:23 schreef boskov het volgende:
Btw, Allan, je kaartje is al op de postEn Vava, die van jou niet, omdat ik geen kaartjes meer had vanmorgen
quote:There are nine million bicycles in Beijing
quote:There are many Finnish people on Postcrossing
Je wekker enkele minuten later zetten omdat je nog maar een paar minuten had om te edittenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:25 schreef boskov het volgende:
[..]
psst: Ik postte het om 3.21, ik heb het dus naar 2 minuten moeten editten
+2 Brilliantquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:26 schreef Allan24 het volgende:
Oh!! Briljant bruggetje gevonden binnen dit topic!
Vergelijk:
[..]
[..]
That's a fact. it's a thing we can't denyquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:26 schreef Allan24 het volgende:
Oh!! Briljant bruggetje gevonden binnen dit topic!
Vergelijk:
[..]
[..]
aaah blijf!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:27 schreef Allan24 het volgende:
En slaperig -- dus ik ga nu echt
Welterusten allemaal
Als ze in het andere nummer zingt: I'm on the road again, zou dat in Finland zijn?quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:28 schreef Vava het volgende:
[..]
That's a fact. it's a thing we can't deny![]()
Nee, anders had ze wel Kääthi Mäluuhää gehetenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:29 schreef boskov het volgende:
[..]
Als ze in het andere nummer zingt: I'm on the road again, zou dat in Finland zijn?
Bedtijdquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:27 schreef Allan24 het volgende:
En slaperig -- dus ik ga nu echt
Welterusten allemaal
quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:30 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nee, anders had ze wel Kääthi Mäluuhää geheten
Misschien, of ze had de weg in China weer gevondenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:29 schreef boskov het volgende:
[..]
Als ze in het andere nummer zingt: I'm on the road again, zou dat in Finland zijn?
En was ze op de fietsquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Misschien, of ze had de weg in China weer gevonden
Ojaquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:30 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nee, anders had ze wel Kääthi Mäluuhää geheten
Zonder twijfelquote:
ja uiteraardquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Zonder twijfel![]()
Op een van die 9 millioen fietsen in Beijing![]()
Fietsenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:42 schreef boskov het volgende:
[..]
[afbeelding] Allemaal mensen die im 5.23 zijn opgestaan!
Je hebt nog 5 uur om te slapenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:43 schreef Allan24 het volgende:
99 bottles of beer on the wall
99 bottles of beer
if one of those bottles should happen to fall
98 bottles of beer on the wall
hm.
9000000 bicycles in beijing
if one of these bicycles should happen to fall
8999999 bicycles in beijing
(nee, ik kan niet slapen)
Duidelijk dat jij niet kunt slapenquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:43 schreef Allan24 het volgende:
99 bottles of beer on the wall
99 bottles of beer
if one of those bottles should happen to fall
98 bottles of beer on the wall
hm.
if one of these bicycles should happen to fall
8999999 bicycles in beijing
(nee, ik kan niet slapen)
Nog 5 uur slapenquote:
en die 12 minuten hequote:Op dinsdag 25 april 2006 03:47 schreef Vava het volgende:
[..]
Nog 5 uur slapenecht geweldig joh! Nog 5 hele uurtjes
![]()
![]()
De wekker nog 12 minuten op snooze mogen zettenquote:
Ja hequote:
Is dit topic het tweede meest succesvolle topic op dit forumquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:50 schreef boskov het volgende:
Nog 61 posts tot: Er zitten veel Finnen op Postcrossing #2
Altijd optimistisch blijven!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:52 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja he
Best wel optimistischal zeg ik het zelf
Oh, de complete titel moet iets zijn in de trand: Er zitten veel Finnen op Postcrossing #2 China de Gekste!quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:53 schreef Vava het volgende:
[..]
Is dit topic het tweede meest succesvolle topic op dit forum![]()
![]()
![]()
![]()
Je bent toch niet gaan slapen he?quote:Op dinsdag 25 april 2006 03:51 schreef Allan24 het volgende:
Nou, ik moet morgen vóór 't werk nog:
- douchen
- aankleden
- ontbijten
- kaarten op de post doen (NL, Finlanden Singapore
)
- koffiedrinken
- naar m'n werk rijden.
Dus ik moet hoef er al pas om 8:09 uit
Deel twee heeft zeker China op de eerste plaatsquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Oh, de complete titel moet iets zijn in de trand: Er zitten veel Finnen op Postcrossing #2 China de Gekste!
geweldige woordspelingquote:Op dinsdag 25 april 2006 03:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Deel twee heeft zeker China op de eerste plaats![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel, ik zat even illegaal te internettenquote:
quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:15 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Jawel, ik zat even illegaal te internetten
quote:Finland, Finland, Finland,
The country where I want to be,
Pony trekking or camping,
Or just watching TV.
Finland, Finland, Finland.
It's the country for me.
You're so near to Russia,
So far from Japan,
Quite a long way from Cairo,
Lots of miles from Vietnam.
Finland, Finland, Finland,
The country where I want to be,
Eating breakfast or dinner,
Or snack lunch in the hall.
Finland has it all.
You're so sadly neglected
And often ignored,
A poor second to Belgium,
When going abroad.
The country where I quite want to be,
Your mountains so lofty,
Your treetops so tall.
Finland has it all.
The country where I quite want to be,
Your mountains so lofty,
Your treetops so tall.
Finland has it all.
Finland has it all.
[optimistisch] En morgen ben ik vrij!quote:
bofkont!quote:Op woensdag 26 april 2006 01:43 schreef Allan24 het volgende:
[..]
[optimistisch] En morgen ben ik vrij!
Die hoorde ik vandaag nog in de auto, moest gelijk aan dit topic denkenquote:
Het stikt er van de fietsen, doorgaans een beetje vreemde lage fietsjes waar de Chinezen erg doorgezakt en gezapig mee tussen het drukke verkeer door fietsenquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:09 schreef boskov het volgende:
Even over China heWat voor fietsen hebben ze daar nou eigenlijk. Omafietsen? Mountainbikes? Tandems?
Heel handig om te weten!quote:Op woensdag 26 april 2006 18:49 schreef Vava het volgende:
[..]
Het stikt er van de fietsen, doorgaans een beetje vreemde lage fietsjes waar de Chinezen erg doorgezakt en gezapig mee tussen het drukke verkeer door fietsen
Maar, sommige Chinezen hebben een echte mountainbike![]()
En verder, dezelfde vreemde lage fietsjes maar dan met een bakje er achter
Zekerquote:
Ik hoor het over een weekquote:Op donderdag 27 april 2006 00:15 schreef Vava het volgende:
[..]
Zekervoor als je nog eens naar China gaat
We zagen trouwens een keer, een Chinees mannetje met een fiets met bakje er achter, stond het bakje in de fikik vond het zo sneu
ik wilde al bijna een inzamelingsactie gaan houden om een nieuwe fiets voor hem te kopen
Ja! Zou echt leuk zijn als het doorgaatquote:Op donderdag 27 april 2006 00:26 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik hoor het over een week
Ik wil best wat doneren
Ik zoek 'm wel opquote:Op donderdag 27 april 2006 00:28 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja! Zou echt leuk zijn als het doorgaatalleen zou ik niet weten hoe ik de eigenaar van die afgebrande bakfiets terug zou moeten vinden tussen die enorme hoeveelheid Chinezen met bakfiets
Ik heb hier nog wel een stukje film waar hij op staatquote:
Was het in Beijing? Ik bedoel Yuha-Beijing is maar drie dagen met de busquote:Op donderdag 27 april 2006 00:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een stukje film waar hij op staatdoe je best
![]()
![]()
Jaaaa in Beijingquote:Op donderdag 27 april 2006 00:32 schreef boskov het volgende:
[..]
Was het in Beijing? Ik bedoel Yuha-Beijing is maar drie dagen met de bus
doe ik, geen punt, moet je even een foto sturenquote:Op donderdag 27 april 2006 00:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaaa in Beijingik ben alleen maar in Beijing geweest een een dag naar de Chinese Muur
Ik zou die 3 dagen bus er zeker voor over hebben om de betreffende man te vinden
Oja, screenshotje is zo gemaaktquote:Op donderdag 27 april 2006 00:37 schreef boskov het volgende:
[..]
doe ik, geen punt, moet je even een foto sturen
Krijgt die arme man eindelijk een nieuwe fiets met bakquote:
Je wilt niet weten wat voor bakquote:Op donderdag 27 april 2006 00:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Krijgt die arme man eindelijk een nieuwe fiets met bak![]()
Ehm....quote:
Hollandsche Import!quote:Op donderdag 27 april 2006 00:48 schreef Vava het volgende:
[..]
Ehm....ze hebben maar een soort bakfiets volgens mij daar dus geen idee waar jij mee aan wil komen zetten
We zijn daar echt beroemd aan het wordenquote:
Proestquote:Op donderdag 27 april 2006 01:27 schreef Vava het volgende:
[afbeelding]![]()
ow, ff ergens anders hosten
-edit- ergens anders gehost
Dit is niet die ik zag hoorquote:
owquote:Op donderdag 27 april 2006 01:34 schreef Vava het volgende:
[..]
Dit is niet die ik zag hoordeze kwam ik tegen op Google
maar maak het weekend wel even een screenschotje
de bakfiets (letterlijk
) die ik zag had ook echt vlammen