tnxquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:12 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik was ook nog niet pessimistisch hoor![]()
Succes met je tentamens![]()
![]()
quote:Jürgen Habermas (s. 18. heinäkuuta 1929, Düsseldorf, Saksa) on saksalainen mannermainen filosofi ja sosiaaliteoreetikko kriittisen teorian hengessä. Hänen työnsä keskittyy sosiaaliteorian ja sitä kautta epistemologian perusteisiin, kehittyneen kapitalistis-teollisen yhteiskunnan analyysiin sekä demokratian ja oikeusvaltion tutkimiseen kriittisessä sosiaalievolutiivisessa kontekstissa. Habermas vaikutti ja vaikuttaa yhä myös vahvasti nykyisessä Saksan politiikassa.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:14 schreef boskov het volgende:
[..]
tnx![]()
Even een stuk over Habermas, ik bedoel
[..]
Habermas is wel ok, maar in het fins...quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:14 schreef boskov het volgende:
[..]
Even een stuk over Habermas, ik bedoel
Haista vittu!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Precies, dat kan je echt niet zeggen in paupertalen zoals Frans of Italiaans
Ik vind het nog boeiender!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Habermas is wel ok, maar in het fins...
Finsquote:Hei! Ja tervehdys Alankomaista! Minä toivon, että te osaatte lukea tätä ja että te pidätte kortista. Onnellinen Postcrossing!
Iddquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Precies, dat kan je echt niet zeggen in paupertalen zoals Frans of Italiaans
Opettele täällä suomea (Leer hier Fins)quote:
Mwa, zul je net zien dat ze voor veel termen van die verfinste leenwoorden hebben.quote:Je bent wel emteen de hoogtepunt van een feestje als je daar in het Fins begint te filosoferen
Ik ben begonnen met Chineesquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef boskov het volgende:
Is het lastig om Fins te leren?Je bent wel emteen de hoogtepunt van een feestje als je daar in het Fins begint te filosoferen
ik wist dat het topic ergens bestond!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Opettele täällä suomea (Leer hier Fins)
Er zijn meer Hongaren dan Finnen, als je toch een finoegrische taal wilt leren..quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met Chineesmaar met al die Finnen kan ik beter Fins gaan leren
![]()
![]()
![]()
I doubt it, maar het werkt idd wel een beetje hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:28 schreef boskov het volgende:
En ik zie nou dat de werkwoord vervoeging gebaseerd zijn op het Latijn
Chinees is echt hip tegenwoordig. In Leiden weten ze niet wat ze met al die studenten aanmoeten. Maar ik koop wel een boekje Fins voor beginners ofzoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met Chineesmaar met al die Finnen kan ik beter Fins gaan leren
![]()
![]()
![]()
eitjequote:Op dinsdag 25 april 2006 00:29 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
I doubt it, maar het werkt idd wel een beetje hetzelfde.
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginnersquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:30 schreef boskov het volgende:
[..]
Chinees is echt hip tegenwoordig. In Leiden weten ze niet wat ze met al die studenten aanmoeten. Maar ik koop wel een boekje Fins voor beginners ofzo
Hongaarsquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er zijn meer Hongaren dan Finnen, als je toch een finoegrische taal wilt leren..
En niet eens al die finnen spreken fins
quote:
Kan ik die lenen? Als het meezit heb ik een summerschool in China in Juniquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginners![]()
Ik weet alleen hoe ik chinees bier moet bestellen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb zo'n boekje Chinees voor beginners![]()
Hmm, die vervoeging deed me even aan Latijn denken, maar ik heb het vast fout. Er valt bijna niks aan vast te knopen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat topic is gestart door mijn vriendin die extra taalvakken fins doet... Best grappig hoor, maar wel een bizarre taal. Overigens ligt de oorsprong samen met het Hongaars ergens achter de oeral, vandaar dat ik denk dat de relatie met het latijn er niet direct is, wat niet wil zeggen dat het niet hetzelfde werkt ongeveer idd, in het hongaars net zo trouwens.
Chinees bier?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik weet alleen hoe ik chinees bier moet bestellen.
Nouja, dat is ook alles wat je hoeft te weten![]()
Net zoals in het latijn (zover ik de taal "ken" als niet-gymnasiast) kun je bezit enzo aangeven door vervoegingen van woorden. Finnen houden sowieso van vervoegen met heel veel naamvallen, ze vervoegen zelfs namen!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:35 schreef boskov het volgende:
[..]
Hmm, die vervoeging deed me even aan Latijn denken, maar ik heb het vast fout. Er valt bijna niks aan vast te knopen.
Ik ga het gewoon proberen in de vakantie
Dat is gewoon de zesde(? ) naamval in het Russisch en in het Servo-Kroatisch ook hebben. Dat is echt eitjequote:Op dinsdag 25 april 2006 00:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Net zoals in het latijn (zover ik de taal "ken" als niet-gymnasiast) kun je bezit enzo aangeven door vervoegingen van woorden. Finnen houden sowieso van vervoegen met heel veel naamvallen, ze vervoegen zelfs namen!
Ik ken het topicquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat topic is gestart door mijn vriendin die extra taalvakken fins doet... Best grappig hoor, maar wel een bizarre taal. Overigens ligt de oorsprong samen met het Hongaars ergens achter de oeral, vandaar dat ik denk dat de relatie met het latijn er niet direct is, wat niet wil zeggen dat het niet hetzelfde werkt ongeveer idd, in het hongaars net zo trouwens.
Ni hao ma?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:33 schreef boskov het volgende:
[..]
Kan ik die lenen? Als het meezit heb ik een summerschool in China in Juni
Je vergeet de "quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:39 schreef boskov het volgende:
[..]
Dat is gewoon de zesde(? ) naamval in het Russisch en in het Servo-Kroatisch ook hebben. Dat is echt eitje![]()
Ik ken maar een paar woorden fins. (Je pikt wat op van je vriendin zo af en toe..) En een paar zinnen hongaars, en tellen enzo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Helaas weet ik van beide talen te weinig om er ook echt iets in te herkennen![]()
Ja! Chinezen drinken veel bierquote:
Ook goedquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Heb me daar moeten behelpen met jasmijnthee![]()
![]()
Toen ik 16 was wist ik hoe ik in het Hongaars moest tellenquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik ken maar een paar woorden fins. (Je pikt wat op van je vriendin zo af en toe..) En een paar zinnen hongaars, en tellen enzo.
Ja die bolletjes, die zoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ook goed
Ik zou nog eens van die bolletjes krijgen van iemand...
Het begint met egy ..quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:42 schreef Vava het volgende:
[..]
Toen ik 16 was wist ik hoe ik in het Hongaars moest tellenmaar nooit meer gebruikt, misschien dat wanneer ik het hoor ik het weer weet
Ik zie een gat in de markt. Ze hebben hier 99 cent wijn en champagne.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja! Chinezen drinken veel bierhelaas lust ik geen bier en is wijn in China niet populair. Heb me daar moeten behelpen met jasmijnthee
![]()
![]()
Ik zou het echt niet meer wetenquote:
ye haoquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:44 schreef boskov het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja best goed, en met jou?
Met die prijzen kan je in NL al rijk wordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:45 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik zie een gat in de markt. Ze hebben hier 99 cent wijn en champagne.Even exporteren!
Het mooie is dat je gegarandeerd koppijn krijgt de dag ernaquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:52 schreef Vava het volgende:
[..]
Met die prijzen kan je in NL al rijk wordenlaat staan in China
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:57 schreef Allan24 het volgende:
Ik ben optimistisch ingesteld en vertrouw erop dat het toch nog goed komt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gaat over Finland!
Dat vertel je er uiteraard niet bijquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:54 schreef boskov het volgende:
[..]
Het mooie is dat je gegarandeerd koppijn krijgt de dag erna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |