zo dan had ik toch gelijk. Heb je toevallig een link naar die post?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:34 schreef LedZep het volgende:
Om terug te komen op een vraag van alweer lang geleden:
Het is niet een onder- of bovenkant van je abs te trainen, omdat het 1 spier is die dus ook in z'n geheel aangesproken wordt tijdens een beweging.
Post van ons aller Adema:
"'onderkant buik' trainen is een even grote fabel als 'binnenkant borst'. De rectus abdominis is één spier. Doordat bij de zgn. onderkant buik oefeningen de hipflexors ferm getrained worden, geeft verzuring/vermoeiing in die regio vaak de illusie dat de onderkant van de rectus abdominis getrained wordt. "
en ook:
"Crunches zijn overigens waardeloos; dynamische kracht in je abs heeft amper een functie, en bijna zero carry-over naar andere oefeningen."
maar dat wisten de meesten al.
Denk dat cable crunches hetzelfde zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:42 schreef Genjuro het volgende:
[..]
zo dan had ik toch gelijk. Heb je toevallig een link naar die post?
Maar dat over crunches wist ik niet, moet ik dus een andere oefening vinden
Heeft iemand een goede buikspierschema (2 keer per week, 2 a 3 oefeningen)
Hanging leg raises word al 1 ervan
cable crunches zijn ab pulldowns niet?
en dragon flags reverse crunches?
Do whatever you think is the best. Iedereen heeft zijn eigen methodenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:27 schreef ivosnivo het volgende:
Ik vind het maar een beetje vaag hoor, als ik crunches doe span ik me buikspieren gewoon snoeihard aan. En ik heb er altijd spierpijn in, en ze verzuren ook als een gek. Dus waarom zou ik ze dan niet trainen?
WAAROM wil je in godsnaam 250 gram binnen krijgen? Hoe zwaar ben je? Ik heb ook maar iets van 200 gram.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:33 schreef Gio het volgende:
Ik krijg niet genoeg eiwitten per dag binnen. Ik probeer zo rond de 250 gr binnen te krijgen (40/40/20) split voor cutten, maar ik haal het echt niet. S'morgens een eitje, wat kalkoenfilet en kipfilet, smiddags kip en tonijn, s'avond ook kip of vis, tussendoor kwark en een proteine shake na de avond training, en nog kom ik te kort (zowel qua proteinen als calorieen).
Ik moet er niet aan denken hoe het gaat worden als ik ga bulken, moet ik dan voor elke maaltijd een 3 gangen menu naar binnen werken ofzo?
85 Kilo. Het is vrij veel ja, maar ik wil cutten, en met de vorige diet instellingen kwam ik niet veel verder, dus ga ik nu dit proberen. Het is een dieet van 2560 calorieen, 40/40/20 split, 6 dagen per week zweten.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
WAAROM wil je in godsnaam 250 gram binnen krijgen? Hoe zwaar ben je? Ik heb ook maar iets van 200 gram.
Ja met brood en pindakaas kom je makkelijk aan de calorieen, echter, dan worden het veels te veel koolhydraten.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:36 schreef LedZep het volgende:
Btw, voor de calorieen vreet je gewoon brood met pindakaas en vleeswaren. Makkelijk en gezond. En 's morgens brinta of havermout, 's middags mss nog eens. En veel melk. Dan kom je er makkelijk.
Wie zegt dat die formules het goed hebben>>?quote:Op maandag 1 mei 2006 15:43 schreef Gio het volgende:
[..]
85 Kilo. Het is vrij veel ja, maar ik wil cutten, en met de vorige diet instellingen kwam ik niet veel verder, dus ga ik nu dit proberen. Het is een dieet van 2560 calorieen, 40/40/20 split, 6 dagen per week zweten.
VInd het vrij veel voor een cutting dieet, maarja, dit is wat de formules mij hebben verteld.
[..]
Ja met brood en pindakaas kom je makkelijk aan de calorieen, echter, dan worden het veels te veel koolhydraten.![]()
Ik heb de formules van Harris-Benedict en Katch-McArdle gebruikt, die (schijnbaar) voor veel mensen goed uitkomen.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:45 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Wie zegt dat die formules het goed hebben>>?
Er gaat elke dag al minimaal 1 bak kwark doorheen. Het nadeel van brood is dat er te veel koolhydraten in zitten, dat schopt de boel weer in de war.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:46 schreef LedZep het volgende:
Ik zou in ieder geval minstens 1 bak kwark nemen, mss zelfs 1,5. En dan ipv 1 ei een stuk of 3. Dan tikt het aan heur.
bedankt!quote:Op zondag 30 april 2006 22:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik vind het een goed schema, maar pas in godsnaam op voor overtraining, want dit grenst aan het onmogelijke. Daarom adviseer ik om slechts 1 keer per week zwaar te squatten, evenzo voor deadlift. Squat kan je dan 1 of 2 extra pakken (licht en medium intensiteit bv), deadlift zou ik het bij 1x per week laten. In ruil daarvoor kan je goodmorning pakken, maar of je onderrug het aankan is de vraag (elke training al onderrugbelasting - zwaar ook).
Dag 1 is lowerbody, dag 2 en 3 upperbody met squats en dag 5 fullbody. Ik zou OF UB/LB (dwz 2x UB en 2x LB) OF 3x per week fullbody doen. Dus daar kan je het een beetje op aanpassen.
Bovenstaand in overweging nemend + prioriteiten
Dag 1:
Squat zwaar
Assistance voor squat/deadlift (veel hamstrings, core)
Dag 2:
upperbody, zwaar benchen, veel rug, assistance bench (in volgorde: triceps, rug, schouders (GEEN presses, side/bent over raises)
Dag 3:
Deadlift zwaar
Squat licht
Assistance voor squat/deadlift
Dag 4:
upperbody, zwaar overhead pressen (ook: push press/ clean & press/ one arm lifts), wederom veel rug, en assistance oefeningen, zelfs als op dag 2.
Dips en chins:
Beste is weighted en onder 8 reps.
Alternatief: Pavel's ladder chins/dips
Je doet het normaal met z'n tweeen, om en om, als je alleen traint neem je steeds tussen de "sets" evenveel rust als de tijd die je trainingspartner bezig zou zijn.
1 rep - 1 reptijd rust - 2 reps - 2 reptijden rust, 3 reps - etc, tot bv 5 reps
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1
Dan doe je in totaal dus 1+2+3+4+5+1+2+3+4+1+2+3+1+2+1=35 reps, en je bent zo klaar!
uh stiekem welquote:Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef ivosnivo het volgende:
Ben je niet bang dat je benen veel te dik worden in verhouding met de rest?
hoe kun je nu TEveel koolhydraden binnen krijgen? ga dan wat langer trainen, zwemmen of fietsenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:56 schreef Gio het volgende:
Er gaat elke dag al minimaal 1 bak kwark doorheen. Het nadeel van brood is dat er te veel koolhydraten in zitten, dat schopt de boel weer in de war.
Hoe drastisch wil je wel niet cutten dan? Is je vet% zo enorm hoog? Ik wil ook altijd cutten, maar zo gauw ik slapper wordt vind ik het wel weer welletjesquote:Op maandag 1 mei 2006 15:56 schreef Gio het volgende:
[..]
Ik heb de formules van Harris-Benedict en Katch-McArdle gebruikt, die (schijnbaar) voor veel mensen goed uitkomen.
[..]
Er gaat elke dag al minimaal 1 bak kwark doorheen. Het nadeel van brood is dat er te veel koolhydraten in zitten, dat schopt de boel weer in de war.
Simpelweg een kwestie van rekeken. Als je weet hoeveel calorieen je per dag mag hebben, en hoe de verdeling is tussen de proteinen, koolhydraten en vetten, dan kan je simpelweg zien wanneer je te veel krijgt.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:02 schreef Tommy__ het volgende:
hoe kun je nu TEveel koolhydraden binnen krijgen? ga dan wat langer trainen, zwemmen of fietsen![]()
Ik zit nu op 21%, dat moet minimaal naar 14, maar ik richt op 12. En als ik spiermassa verlies, tja, dat moet dan meer even voor deze ene keer.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:17 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe drastisch wil je wel niet cutten dan? Is je vet% zo enorm hoog? Ik wil ook altijd cutten, maar zo gauw ik slapper wordt vind ik het wel weer welletjesIk ben veel te bang dat ik spiermassa verlies.
21% op een weegschaal of 21% met klemmetjes? Collega van mij ook, kleine man die kurk en kurk droog is had volgens hem 20%. Er liepen allemaal aders over zijn onderarmen heen enzo, maar ik kon hem niet aan zijn verstand brengen dat ie veel lager in zijn vet zat dan mij.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:24 schreef Gio het volgende:
[..]
Simpelweg een kwestie van rekeken. Als je weet hoeveel calorieen je per dag mag hebben, en hoe de verdeling is tussen de proteinen, koolhydraten en vetten, dan kan je simpelweg zien wanneer je te veel krijgt.
Ik zit nu 6 dagen per week in de zaal, 3 keer een uur gewichtheffen, 3 keer een uur cardio.
[..]
Ik zit nu op 21%, dat moet minimaal naar 14, maar ik richt op 12. En als ik spiermassa verlies, tja, dat moet dan meer even voor deze ene keer.
ik denk dat ik wel een pak onder de 10% zitquote:Op maandag 1 mei 2006 16:02 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
hoe kun je nu TEveel koolhydraden binnen krijgen? ga dan wat langer trainen, zwemmen of fietsen![]()
m'n aders beginnen al vlot zichtbaar te worden.. bovenop m'n borstspieren![]()
dringend wat meer eten![]()
Dat kan ik dan mooi gebruiken voor de ziektekosten die ik dan maak.quote:Op zondag 30 april 2006 18:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
De dag dat je dat bereikt krijg je van mij 100 euro.
Net een vetpercentagemeter gekocht in de supermarktquote:Op maandag 1 mei 2006 16:27 schreef Gio het volgende:
21 met calipers (klemmen), laten meten op de sportschool door een instructeur, waarvan ik weet dat hij verstand van zaken heeft, dus dat vertrouw ik wel. Ik heb thuis zo'n weegschaal staan, maar dat is absoluut waardeloos.
quote:Op maandag 1 mei 2006 17:42 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Net een vetpercentagemeter gekocht in de supermarkt. Alles net ingevuld, ik verkeer in levensgevaar ik zit op 36%
![]()
Preciesquote:Op maandag 1 mei 2006 17:42 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Net een vetpercentagemeter gekocht in de supermarkt. Alles net ingevuld, ik verkeer in levensgevaar ik zit op 36%
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |