Dam...da's waar....en dat is een onderdeel wat ik al een hele tijd aan het uitstellen ben.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:33 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
het is meer het feit dat je de hele tijd gewichten bij aan het kopen bent en dat kost je een fortuin.
Door slijtage zal je liggen wat meer kalk aanmaken in je botten, ze worden dus wat steviger, en wat breeder. Langer zullen ze niet worden, tenzij je ze express gaat uitrekken....quote:Op donderdag 27 april 2006 19:54 schreef ivosnivo het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat gebeurt er met je botten als je breder wordt? Je botten worden niet langer neem ik aan. Of als je Coleman bv hebt, die heeft zulke mega dikke traps en lange nek. Drukken zijn traps zijn schouders naar beneden ofzo? Zodat er meer ruimte ontstaat?
Dit lees ik ook steeds, dus best goed idee om je grootouders, als je die hebt, mee te nemen naar de gym en ze flink te laten curlen, pressen en squatten.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:12 schreef Haijo het volgende:
Door slijtage zal je liggen wat meer kalk aanmaken in je botten, ze worden dus wat steviger, en wat breeder. Langer zullen ze niet worden, tenzij je ze express gaat uitrekken....
Krachttraining is sowieo voor bijna iedereen aan te raden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:27 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Dit lees ik ook steeds, dus best goed idee om je grootouders, als je die hebt, mee te nemen naar de gym en ze flink te laten curlen, pressen en squatten.
Creatine wordt dan omgezet naar creatini (het afval product van creatine), dus ik zou het niet van te voren mengen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:34 schreef McGilles het volgende:
Een vraag:
Is het erg als ik mijn creatine + glutamine ongeveer 1,5uur voor het innemen al meng met vruchtendrank thuis en dat dan na de training opdrink?
Of moet ik het perse mengen na de training en gelijk opdrinken?
Dank!!
ps: Net weer begonnen met trainen maar toch nog 110kg met bankdrukkenhad veel minder verwacht!
das ook alweer achterhaalt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:51 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Creatine wordt dan omgezet naar creatini (het afval product van creatine), dus ik zou het niet van te voren mengen.
Aardappelen in een jute zak?quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:32 schreef Genjuro het volgende:
koop aarappelen in een grote zak, krijg je de jute zak er gratis bij
hier in belgie bij onze lokale boerquote:
En een paar maanden later dat weer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:10 schreef Celt het volgende:
[..]
das ook alweer achterhaalt.
[afbeelding]
Dan doe ik het al die jaren al verkeerd dusquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:51 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Creatine wordt dan omgezet naar creatini (het afval product van creatine), dus ik zou het niet van te voren mengen.
Dat is een fabeltje. Verhaal gaat van, als je maar lang genoeg doet kan je vroeg of laat een olifant op je rug dragen.quote:Op zondag 30 april 2006 17:15 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb ooit es gelezen over iemand die met een kalf trainde door die iedere dag een tijdje op de nek te sjouwen....tot het beest volwassen was.
Vraag me af of dat wel lekker voor de rug is........en dan bedoel ik voor zowel mens als kalf.
Nee, want hun botten zijn verrot en maken helemaal niks meer aan. Dus breken ze.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:27 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Dit lees ik ook steeds, dus best goed idee om je grootouders, als je die hebt, mee te nemen naar de gym en ze flink te laten curlen, pressen en squatten.
Het blijft een leuk extreem verhaaltje waarmee je de aandacht van iemand kan krijgen.quote:Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje. Verhaal gaat van, als je maar lang genoeg doet kan je vroeg of laat een olifant op je rug dragen.
De dag dat je dat bereikt krijg je van mij 100 euroquote:Op zondag 30 april 2006 18:05 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het blijft een leuk extreem verhaaltje waarmee je de aandacht van iemand kan krijgen.
Mijn eerste gedachte toen ik het las was dat zo'n beest toch wel tegenspartelt en hoe groter het wordt hoe harder het spartelt en dan krijg je die zware hoeven tegen je kop....auwie.
Die kilo per week staat weer lijnrecht tegenover het feit dat mensen vaak "plateaus" tegenkomen.
Jammer, lijkt me wel wat om 1350 kilo te kunnen benchen. Maar mezelf kennende doe ik dat eerder met de leg press.![]()
Sommigen vinden drukken in smith makkelijker, sommigen moeilijker. Gewoon proberen.quote:Op zondag 30 april 2006 19:51 schreef BertV het volgende:
k, Smith Machine, 80kg voor een mannetje van 77kg
Nu loop ik nog met een boogje om het "echte" bankdrukken heen.
Zou ik met de goede techniek, die ik vast niet heb, gewoon die 80 kg kunnen drukken?
(Vergeet de spotter niet)
Een zichtbare stop op de borstkas bij powerliftingwedstrijden, houd dat maar aan, rekt de borst lekker opquote:Op zondag 30 april 2006 20:15 schreef Fugie het volgende:
ik vind het in de smith maar nix, gewoon het echte werk
trouwens wat is de exacte techniek, instructeur zei dat je je borst moet aantikken en dan weer wegdrukken, maar zelf dacht ik meer gewoon in rust net boven je borst en dan weer wegdrukken![]()
Borst net aantikken (niet laten rusten) en dan krachtig maar gecontroleerd uitstoten.quote:Op zondag 30 april 2006 20:15 schreef Fugie het volgende:
ik vind het in de smith maar nix, gewoon het echte werk
trouwens wat is de exacte techniek, instructeur zei dat je je borst moet aantikken en dan weer wegdrukken, maar zelf dacht ik meer gewoon in rust net boven je borst en dan weer wegdrukken![]()
Ik vind het een goed schema, maar pas in godsnaam op voor overtraining, want dit grenst aan het onmogelijke. Daarom adviseer ik om slechts 1 keer per week zwaar te squatten, evenzo voor deadlift. Squat kan je dan 1 of 2 extra pakken (licht en medium intensiteit bv), deadlift zou ik het bij 1x per week laten. In ruil daarvoor kan je goodmorning pakken, maar of je onderrug het aankan is de vraag (elke training al onderrugbelasting - zwaar ook).quote:Op zondag 30 april 2006 22:41 schreef Celt het volgende:
een nieuw schema'tje flink squatten deadliften en de bench natuurlijk. Waarschijnlijk voor in het najaar als ik weer lekker ga bulken. train nu 10 maanden en mun max Squat is 1x 110 deadlift 2x 120 en bench 1x 80 dat moet dus omhoog, en ik moet fatsoenlijk kunnen dippen en chinnen dus dat wordt ook aangepakt.
Ik heb het idee dat het een zwaar schema is, zal dus ook zeker niet tot failure trainen en zo nodig af en toe een extra dag rust in voegen, de opzet is 4x per week trainen en vooral op de grote 3 te richten (squat, deadlift, bench)
Dag 1
- Squat (5x5)
- Lunges (3x6)
- Squat lunge variant (3x6)
- Romanian deadlift (5x5)
- leg curl (3x6)
- kuiten 6-8 setjes calf raises
Dag 2
- Chin (hoeveel?)
- Bent over row (5x5)
- Db pullover/shrugs/ Db row (3x6)
- Deadlift (5x5)
- rear leteral raise (4x6)
- Bb curl (3x6)
- Hammer curl (3x6)
Dag 3
- Squat (3x6)
- dips (hoeveel?)
- Bb bench press
- Db bench press/fly (3x6)
- Military press (4x6)
- upright row (4x6)
- Tate press (3x6)
- Triceps extension (3x6)
iig 1 dag rust
dag 5
- Squat (5x5)
- Bench (5x5)
- Deadlift (5x5)
- Chin (hoeveel?)
- Dips (hoeveel?)
iig 1 dag rust, dan heb ik elke week nog 1 dag over om ergens tussen te voegen als ik niet zoveel tijd heb om te trainen of een off day heb.
waarschijnlijk begin ik pas aan dit schema als ik weer lekker flink in de bulk zit.
nog tips? (wss wel)
ziet er heel strikt uit dit schema maar tis eigenlijk een richtlijn zodat ik het iig duidelijk op papier heb staan. Sta mezelf wel toe om het en ander te varieren tijdens het trainenalleen de 5x5 oefeningen, dips, chins, bench, squat, en deadlift moeteniig gebeuren op de trainingen
![]()
Celt.
Ik doe bijna alleen maar crunches en dat gaat perfect hoorquote:Op maandag 1 mei 2006 11:34 schreef LedZep het volgende:
Om terug te komen op een vraag van alweer lang geleden:
Het is niet een onder- of bovenkant van je abs te trainen, omdat het 1 spier is die dus ook in z'n geheel aangesproken wordt tijdens een beweging.
Post van ons aller Adema:
"'onderkant buik' trainen is een even grote fabel als 'binnenkant borst'. De rectus abdominis is één spier. Doordat bij de zgn. onderkant buik oefeningen de hipflexors ferm getrained worden, geeft verzuring/vermoeiing in die regio vaak de illusie dat de onderkant van de rectus abdominis getrained wordt. "
en ook:
"Crunches zijn overigens waardeloos; dynamische kracht in je abs heeft amper een functie, en bijna zero carry-over naar andere oefeningen."
maar dat wisten de meesten al.
Ik ben de puntjes op de i aan het zetten. Buik mag wat meer, onderarmen ook (kunnen nooit dik genoeg) kuiten nog. En dan nog proberen alles symetrisch te krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:44 schreef LedZep het volgende:
(hanging) leg raises, dragon flags, ab pulldown EN zware squats, pushdowns, deadlifts, pull ups EN one arm lifts (side deadlift, side press e.d.) doe ik.
Btw, ik dacht dat jij je abs nooit trainde? Of toch gezwicht voor het strandlichaam?![]()
Tja, stop dan helemaal. Zal je goed doen.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ben de puntjes op de i aan het zetten. Buik mag wat meer, onderarmen ook (kunnen nooit dik genoeg) kuiten nog. En dan nog proberen alles symetrisch te krijgen.
ben zelfs voor het eerst sinds 3 jaar een tijdje gestopt met blowen, en kan ineens veel meer tillen dan voorheen. best moeilijk om dan je doelstellingen niet op te schroeven.........
Alsof ik dat nog niet eerder heb geprobeerdquote:Op maandag 1 mei 2006 11:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, stop dan helemaal. Zal je goed doen.
Blowen lijkt me nou ook niet echt bevordelijk voor astmaquote:Op maandag 1 mei 2006 11:56 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Alsof ik dat nog niet eerder heb geprobeerdHeb zo een gruwelijke astma aanval gehad, dat ik wel moet. Had echt 3 dagen het gevoel dat ik elk moment kon stikken man. Dat heb ik voor het laatst gehad toen ik 12 was (en we niet wisten dat ik allergisch was voor donsveertjes en sliep met zo''n kussen en dekbedovertrek).
Heb ik ook al zovaak geprobeerd, maar het zakje moest altijd leeg (omdat ik dan een dag later zou stoppenquote:Op maandag 1 mei 2006 11:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Blowen lijkt me nou ook niet echt bevordelijk voor astma. Kan je niet heel langzaam proberen te minderen oid?
quote:Op maandag 1 mei 2006 11:59 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb ik ook al zovaak geprobeerd, maar het zakje moest altijd leeg (omdat ik dan een dag later zou stoppen). En na een paar dagen gestopt te zijn dacht ik altijd, ach 1 keer in de zoveel dagen kan wel, en dan ging ik weer......
Het helpt opzich wel met eten, dat is het enige voordeel eraan.
Kuchkuchkuchquote:Op maandag 1 mei 2006 12:00 schreef LedZep het volgende:
[..]Rasechte kettingblower
Hoevaak doe je het nu dan? Of tenminste, als je nu gestopt bent, hoevaak hiervoor? 1x per dag?
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kuchkuchkuch. Vet veel mensen in het dagelijkse leven verwachten het ook totaal niet van mij. Omdat ik voor de rest opperst gezond leef.
Maar ik rookte er wel een stuk of 4 op een werkdagen als ik vrij was nog wel meer
.
quote:
Hij is ook stout, als je dan toch stout wil zijn kun je beter goed stout zijn.quote:
Maar maar maar...van bier word je sterk!quote:Op maandag 1 mei 2006 12:08 schreef ivosnivo het volgende:
Misschien moet ik Jomanda eens bellen.
Jouw onderschrift is ook best stout anders.
Dat heb ik ook. Kan liggen aan zwakke rug, MAAR sommige mensen zijn ook gewoon niet zo goed in chins, of hebben verkeerde techniek (zoals ik, ik ga meer naar voren dan naar boven, moet ik nog wat aan doen btw)quote:Op maandag 1 mei 2006 12:14 schreef ivosnivo het volgende:
In dips ben ik veel en veel beter dan optrekken, zijn me triceps dan sterker in verhouding met me rug ofzo? Of is dat logisch?
dips kan ook ik veel en veel beter. Maar dat heeft er denk ik gewoon mee te maken dat triceps veel sterker zijn dan biceps. Als ik niet verder kan met chins, dan ligt dat aan mijn biceps, en niet mijn rug.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:14 schreef ivosnivo het volgende:
In dips ben ik veel en veel beter dan optrekken, zijn me triceps dan sterker in verhouding met me rug ofzo? Of is dat logisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |