abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:04:32 #51
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37294996
Kan trouwens iemand mij uitleggen hoe die "minimum fee release clause" precies werkt? Ik speel dit spel niet erg vaak, vandaar.

Stel je wil een speler kopen die een minimum fee release clause van 4 miljoen euro in zijn contract heeft staan, als je dan 4 miljoen euro biedt, gaat de overgang dan automatisch, of betaal je juist 4 miljoen extra, dus 8 miljoen?

(Heb al een paar keer mijn handen verbrand toen ik over het hoofd had gezien dat er zo'n ding in zijn contract stond, ik bood dan 1 miljoen of zo, en een paar maanden later werd mijn clubkas voor 5 miljoen geplunderd... ).
---verdwijnt---
pi_37295348
Als iemand zo'n clausule heeft, dan kan ie voor dat bedrag weg. Wat je daaronder beschrijft is denk ik 'n bedrag dat 'n club na 'n aantal wedstrijden, doelpunten of interlands ontvangt. Dat kun je vastleggen in 't bod dat je doet op 'n speler.
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:21:21 #53
141722 X-fi
F.L.A.M.O.D.L.A.P.
pi_37295621
FC Groningen 4-1 Ajax
Ajax - AGOVV 1-5 (amstel cup, vierde ronde)
Ajax - NEC 1-2
PSV - Ajax 4-0

Hoezo dit?
XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:40:46 #54
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37296595
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:14 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als iemand zo'n clausule heeft, dan kan ie voor dat bedrag weg. Wat je daaronder beschrijft is denk ik 'n bedrag dat 'n club na 'n aantal wedstrijden, doelpunten of interlands ontvangt. Dat kun je vastleggen in 't bod dat je doet op 'n speler.
Hmm, nee, wat ik eigenlijk bedoelde is: als je "te laag" biedt op iemand met een minimum fee release clause, dan had ik dus vaak dat die andere club dat bod accepteerde, maar ik dus én het bedrag van mijn oorspronkelijke bod moest betalen, én het bedrag van die "minimum fee release clause".

Maar goed, ik ga het er denk ik maar op wagen denk ik (ik wil gaan bieden op Marcus Rosenberg).
---verdwijnt---
pi_37296768
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:40 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Hmm, nee, wat ik eigenlijk bedoelde is: als je "te laag" biedt op iemand met een minimum fee release clause, dan had ik dus vaak dat die andere club dat bod accepteerde, maar ik dus én het bedrag van mijn oorspronkelijke bod moest betalen, én het bedrag van die "minimum fee release clause".

Maar goed, ik ga het er denk ik maar op wagen denk ik (ik wil gaan bieden op Marcus Rosenberg).
Dan heb je vast iets over het hoofd gezien, want als een speler een minimale ontsnappingclausule heeft, kun je hem gewoon voor dat bedrag halen (vaak ook nog wel wat minder).
pi_37297107
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:44 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dan heb je vast iets over het hoofd gezien, want als een speler een minimale ontsnappingclausule heeft, kun je hem gewoon voor dat bedrag halen (vaak ook nog wel wat minder).
Dat denk ik ook ja, wat ik altijd doe is eerst vragen wat ze voor 'm willen hebben. Mochten ze de speler niet willen verkopen en ik heb 't idee dat de speler wel zou willen, dan ga ik openlijk interesse tonen. Vaak gaat 'n speler na 'n paar boden wel wat morren dat er niet geaccepteerd wordt. Ik heb 't idee dat 't werkt om zo'n speler dan voor 'n aardig bedrag aan te trekken.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_37299261
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:47 schreef Minotarumon het volgende:
is er een groot verschil tussen championship manager 06 of Football Manager 06
ja, champions manager is tegenwoordig een onderzetter voor je cola als je fm speelt. Maar ik vond m te duur voor een onderzetter, dus ik koop m niet.
  woensdag 26 april 2006 @ 00:34:26 #58
141722 X-fi
F.L.A.M.O.D.L.A.P.
pi_37300160
Ik heb Bakkati gekocht van Heerenveen 10.000.000
Nu aan het onderhandelen met PSV-verdediger Alex

[ Bericht 14% gewijzigd door X-fi op 26-04-2006 00:41:17 ]
XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
  woensdag 26 april 2006 @ 03:10:13 #59
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37301809
In mijn tweede seizoen Napoli, in de Serie B, een slechte periode gehad maar die heb ik nu achter me gelaten. Een serie van 7 gewonnen wedstrijden achter elkaar heeft me op een 4e plek gebracht, 6 punten achter de koplopers.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                   Iezzo

Grava    Saeijs    Saavedra    Zonneveld

Fernando     Guarin

Veldmate                      Luizinho
                 Cardenas

Calaio

Vooral Guarin en Fernando beginnen de laatste wedstrijden ontzettend in vorm te komen. Heb ook Luirink en Buijs nog, maar vooral eerstgenoemde gaat ontzettend vaak in de fout.

Daarnaast nog een talent genaamd Bruno Loasses, wat de opvolger van Calaio wordt wanneer ik die voor veel geld kan verkopen. Inacio Pia is inmiddels vervangen door Sherman Andres Cardenas, 17 jaren oud en gewoon minstens evengoed als Pia, die het in de Serie B echt heel erg moeilijk had.

Moet op zoek naar een nieuwe keeper en een goede rechtsback. Grava begint oud te worden en is niet top. Buijs is acceptabel, maar zie ik liever als backup voor Veldmate, en Philippe Billy die er eigenlijk moest spelen is gigantisch door het ijs gezakt.
pi_37304217
Met Partizan 3e geworden in de CL. Naar de UEFA Cup. Moest tegen Hertha BSC. Uit 1-1 thuis 2-1 winst. In de 2e ronde volgde Basel. Eerste duel gespeeld en nu is al duidelijk dat ik door ga. Na 40 minuten stond ik, in het uit-duel, met 0-2 voor toen Kleber(Basel) rood kreeg. Ik liep uit tot een 0-7!! overwinning.
Heb Quincy Owusu Abeiye naar Partizan weten te halen, alhoewel Grubjesic, Popovic, Scorza en invaller Kisliy het super doen. In het debuut van Quincy, Grubjesic was geblesseerd, tegen OFK Belgrado scoorde hij 3 maal. Het werd 6-0.
In de tussentijd ook weer een keer van Red Star verloren, waardoor ik 3 punten voor sta(als ik het duel wat ik achter sta win!)

Met Dalian niet aangenomen bij RKC, heb besloten het seizoen toch te gaan spelen omdat ik Aziatische Championsleague speel, 1e duel met 2-1 van een stel Jappaners gewonnen(onbekende club, met veel te lange naam)..
Guus Hiddink werd trouwens 2e in Aziatisch Manager van het Jaar(als manager Australie) vlak nadat hij ontslagen werd bij PSV(werd vervangen door Foeke Booy)
Verder is van Gaal bondscoach en Blind trainer van AZ
  woensdag 26 april 2006 @ 14:40:02 #61
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37311701
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:21 schreef X-fi het volgende:
FC Groningen 4-1 Ajax
Ajax - NEC 1-2
PSV - Ajax 4-0

Hoezo dit?
Heet je Blind van achteren?
pi_37315113
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef twi het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor een indirecte generaliserende opmerking?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_37334873
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef twi het volgende:

[..]

Sigloos...
pi_37335081
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:27 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor een indirecte generaliserende opmerking?
Het is een grapje

Ik moest er hard om lachen
We sure are cute for two ugly people.
pi_37335099
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:21 schreef X-fi het volgende:
FC Groningen 4-1 Ajax
Ajax - NEC 1-2
PSV - Ajax 4-0

Hoezo dit?
Wissel eens van taktiek
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 27 april 2006 @ 08:35:00 #66
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37335257
tvp
A.M.A.B
pi_37335313
Napoli is een erg mooie club om mee te spelen, daarmee kun je wel in de Serie A raken met een betje geluk
pi_37336877
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:19 schreef Morthill het volgende:

[..]

Wissel eens van taktiek
Dat is altijd het grootste mankement geweest van het spel, het is lastig om maar te blijven winnen want ineens besluit de game dat je tactiek niet meer werkt. Nou, probeer dat maar eens te voorspellen. En dan ben je weer tig wedstrijden bezig om de volgende tactiek uit te werken die je een stuk of 5 overwinningen achter elkaar brengt. En dan is die ook weer uitgewerkt en begint het geintje opnieuw.

Enorm voorspelbaar.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:27:44 #69
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37344596
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:39 schreef T1andonly het volgende:
Napoli is een erg mooie club om mee te spelen, daarmee kun je wel in de Serie A raken met een betje geluk
En dat is me dan ook gelukt In 't 2e seizoen na een krankzinnige eindfase van de competitie (opgeklommen van de 13e naar de 2e plek, en daarna gezakt naar de 4e). Op een gegeven moment hadden de nummers 1 t/m 5 gewoon allemaal 71 punten, en de nummer 6 70

Daarna playoffs gespeeld. Twee wedstrijden gelijk tegen een club die onder me stond, dus toen mocht ik door omdat ik higher seeded was. Toen thuis gelijk tegen Brescia, en in de uitwedstrijd kwam ik 1-2 voor. In de fucking 86e minuut werd het 2-2, maar Inacio Pia schoot me in de 89e minuut naar 2-3. Daarna zelfs nog 2-4 geworden en dus ben ik gepromoveerd.

Nu speel ik m'n eerste wedstrijd in de Serie A, en win ik met 2-1 van Siena. Hopelijk kan ik m'n hoofd boven water houden.
pi_37353109
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:17 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Het is een grapje

Ik moest er hard om lachen
Dat zijn geen grapjes, gek!!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 27 april 2006 @ 18:52:43 #71
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37353182
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:50 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Dat zijn geen grapjes, gek!!!
Ben je familie van 'm ofzo?
pi_37354545
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:52 schreef twi het volgende:

[..]

Ben je familie van 'm ofzo?
Wat gaat jou dat aan?
pi_37355761
Begonnen bij FC Basel, daarmee twee keer kampioen van Zwitserland geworden.
Vervolgens naar FC Barcelona gegaan, daar heb ik drie seizoenen gezeten. UEFA Cup gewonnen, twee keer landskampioen, drie keer de Copa del Rey gewonnen. Eén keer de Spaanse supercup. Ondertussen bondscoach geweest van Belgie, die ik naar de laatste acht bracht op het EK2008.
Toen vond ik het wel welletjes bij Barcelona, en koos ervoor om het eens te gaan proberen in Argentinie bij Velez Sarsfield. Dat team lag helemaal in puin en dreigde te degraderen (in hun 100-jarig jubileumjaar), nu enkele maanden later sta ik met die ploeg eerste in de PD Clausura. Ben nu tevens bondscoach van Kroatie.

En nu heb ik een aanbieding van Boca Juniors, wat zal ik doen?
  donderdag 27 april 2006 @ 20:11:05 #74
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37355986
Het tweede seizoen met 1.FC Koln zit er eindelijk op. Het begon zeer slecht, met 5 gelijke spelen uit de eerste 7 wedstrijden, en tot de winterstop kwam ik maar niet boven de 14e plaats uit. Het dieptepunt was toch wel de 2-1 nederlaag tegen Aachen II in de Duitse beker.

Pas toen het seizoen redelijk zijn eind begon te naderen, begon het te lopen met Koln. Direct na de winterstop was ik al naar de 10e plaats gekropen, maar de aanvallende tactiek die ik ging spelen werkte als een tiet!

Van de laatste 11 wedstrijden, gingen er 9 gewonnen. Bayern werd uit met 1-0 verslagen, Aachen thuis met 7-0, Gladbach met 6-1 en ik had nog een aantal 3-0 en 4-1's. Dat leidde aan het einde tot een geweldige zesde plaats.

Mijn succesopstelling:

Handanovic
Cullmann Vanden Borre Schlicke Fawcett
Anubi
Gasbaronni Denilson
Kranjcar
Podolski Portillo

De links- en rechtsbuiten hebben net als de AM een pijltje naar voren.

Op de bank:
Svensson
Lurling
Scorza
Schindzielorz
Wessels
Feulner

En nog een paar onbekenden.
  donderdag 27 april 2006 @ 23:02:01 #75
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37361959