In ieder geval zijn de inspanningen rond het waarheidsgetrouw namaken van identiteitsbewijzen wel toegenomen. Maar daarom krijgen we nu allemaal mooie een openbaar op afstand afleesbare RFID tag in ons paspoort. Wat dat betreft hebben ze het wel goed gepland allemaal!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:36 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad het terrorisme verhoogd.
In sommige landen is homosexualiteit verboden. Dat is daar gewoon de wet. En als ze zo stom zijn om hun homosexualiteit uit te voeren dan moeten ze ook gewoon voor de gevolgen opdraaien. Je weet dat er een bepaalde kans bestaat dat je opgepakt wordt. En hoe moeilijk is het om geen sex te hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Dat die regel er is vanwege een ongegronde en belachelijke reden doet er niet toe.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:34 schreef dVTB het volgende:
Ik begrijp het gehuil dus ook echt nog steeds niet.
Je kunt twee dingen doen, je gewoon aan de wet houden, dan hoef je je in principe niet te identificeren, of zorgen dat je altijd een id op zak hebt, dan krijg je alleen een bon voor de overtreding.quote:
Maar het is niet moeilijk om een id kaart bij je te hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:00 schreef Monus het volgende:
En hoe moeilijk is het om geen sex te hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
ausweiss bitte, und schnell! bevel ist bevel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt twee dingen doen, je gewoon aan de wet houden, dan hoef je je in principe niet te identificeren, of zorgen dat je altijd een id op zak hebt, dan krijg je alleen een bon voor de overtreding.
Als je dus opzettelijk geen id meeneemt, en dan ook nog eens de wet overtreedt, zodat er naar gevraagd kan worden, dan is het je eigen schuld als je daar ook nog eens een prent voor krijgt.
Ben je ook zo overtrokken aan het janken als je in het buitenland bent?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:49 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
ausweiss bitte, und schnell! bevel ist bevel.
Ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben je ook zo overtrokken aan het janken als je in het buitenland bent?
Geen ID bij je betekent brommen als je gepakt wordt. Een paar dagen doorbrengen in minder luxe hotels dan in NL leer je het wel af.quote:
quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het echt een belachelijke wet en ik walg van het idee dat men met behulp ervan een heleboel mensen voor tientallen euro's meer heeft weten af te persen dan voorheen al het geval was.
Zelf stond ik een keer te liften 's nachts na gestrand te zijn, waarna twee leden van de blauwe maffia stopten. Niet om me een lift te geven uiteraard, mocht ik dat soms denken (sic), maar om mij om een ID-bewijs te vragen en te controleren of ik nog openstaande boetes had.
En een paar weken terug ben ik zelfs een middagje in de cel beland. Onderweg naar mijn werk deed de stempelautomaat op het station, aan het uiterlijk te zien neergezet in 1475, het niet. Omdat de trein er net aankwam stap ik maar in met mijn strippenkaart (rotterdam-schiedam, paar strippen, 4 minuten) en zoek een conducteur om het uit te leggen. Als ik er eindelijk een tref en het vertel, vraag ik of hij even een stempel kan zetten, eventueel na gecontroleerd te hebben dat er inderdaad sprake is van een defecte automaat. Nee dus, de heren willen mij een boete geven en weigeren na te gaan of de automaat defect was 'omdat dat niet hoeft'.
Nou goed, omdat ik weigerde mijn ID-bewijs te tonen zodat meneer mij 37 euro nogwat m'n reet in kon beuken, wilde hij mij aanhouden. Omdat we inmiddels al bij het station waren, probeerde ik de trein uit te lopen waarbij deze man met zijn 200 kg. wegende lichaam aan mijn tas ging hangen en deze kapottrok, en ondertussen een oudere mevrouw een elleboogstoot verkocht.
Na 20 minuten wachten werd ik door maar liefst acht leden van de blauwe maffia meegenomen en gevraagd naar mijn ID-bewijs, en vervolgens waarom ik dit niet wilde tonen. Terwijl ik dit uitlegde werd ik hardhandig tegen de muur gedrukt en in de boeien geslagen als ware ik een huurmoordenaar op de vlucht. Nadat ik mijn ongenoegen kenbaar maakte over de gewelddadige technieken van mijn beste vrienden, werd mij verteld dat dit 'lekker voor mij' was, waar ik mij in het geheel niet in kon vinden. Hieraan gaf ik blijk door de betreffende agent duidelijk te maken dat ik hoop dat hij kanker krijgt, wat mij uiteindelijk nog een boete opleverde, want meneer was op zijn blauwe pikkie getrapt.
Vervolgens werden al mijn spullen gestolen, ben ik vijf uur lang opgesloten waardoor ik een hele dag werk miste, en ben ik nu in afwachting van een tyfushoge boete.
Ja, ik voel me echt zoveel veiliger door deze wet, en het Nederlandse politiekorps in het algemeen.
Dat kan als nudist soms best wel lastig zijn...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het is niet moeilijk om een id kaart bij je te hebben.
Heb je er ervaring mee?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:40 schreef Monus het volgende:
[..]
Dat kan als nudist soms best wel lastig zijn...![]()
Zonder licht fietsen doe je bewust. Door rood licht rijden ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:06 schreef gronk het volgende:
Jij gaat ervanuit dat mensen zich bewust, expres, niet aan de wet houden. Veel gemaakte denkfout bij law-and-order typetjes.
Ze zijn echt de moeilijkste niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:40 schreef Monus het volgende:
Je mag niet naakt over straat. Binnen de grenzen van een nudistenkamp hoef je er niet mee rond te lopen. Mocht het nodig zijn, kun je het wel even op je verblijfsadresje gaan pakken. Heb je het toch bij je, dus.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:40 schreef Monus het volgende:
[..]
En als je gewoon braaf die boete betaald had aan de conducteur en daarna bezwaar aangetekend, was er niks aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:
-tegen de NS-boete heb ik uiteraard protest aangetekend, en hier heb ik al heel lang geen reactie op gehad;
-de boete voor belediging van een ambtenaar in functie heb ik uiteraard laten voorkomen, en deze is omgezet naar een voorwaardelijke;
-over twee weken moet ik voorkomen voor het niet tonen van mijn identificatiebewijs.
Als dat laatste ook goed verloopt kost het me uiteindelijk alleen het geld wat ik mis ben gelopen doordat ik niet kon werken, een hoop tijd, en een hoop frustratie.![]()
Conclusie: had gewoon je ID-bewijs in de trein getoond, je wat minder opstandig opgesteld. Goede kans dat de conducteur zich dan ter plekke een stuk begripvoller zou hebben opgesteld. Je had met een simpel briefje bezwaar kunnen aantekenen bij de NS, voila.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:58 schreef heiden6 het volgende:
Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:
-tegen de NS-boete heb ik uiteraard protest aangetekend, en hier heb ik al heel lang geen reactie op gehad;
-de boete voor belediging van een ambtenaar in functie heb ik uiteraard laten voorkomen, en deze is omgezet naar een voorwaardelijke;
-over twee weken moet ik voorkomen voor het niet tonen van mijn identificatiebewijs.
Als dat laatste ook goed verloopt kost het me uiteindelijk alleen het geld wat ik mis ben gelopen doordat ik niet kon werken, een hoop tijd, en een hoop frustratie.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |