abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46549140
quote:
De identificatieplicht, die sinds januari 2005 van kracht is in Nederland, is vooral in gebruik als boete-verdubbelaar bij kleine delicten.
Goh, nee, echt, je meent het?!

Walgelijk. De politie is een verkapt filiaal van de belastingdienst. Niets meer of minder. Wat een volksverlakkend tuig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47022585
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:

-tegen de NS-boete heb ik uiteraard protest aangetekend, en hier heb ik al heel lang geen reactie op gehad;
-de boete voor belediging van een ambtenaar in functie heb ik uiteraard laten voorkomen, en deze is omgezet naar een voorwaardelijke;
-over twee weken moet ik voorkomen voor het niet tonen van mijn identificatiebewijs.

Als dat laatste ook goed verloopt kost het me uiteindelijk alleen het geld wat ik mis ben gelopen doordat ik niet kon werken, een hoop tijd, en een hoop frustratie.
Nieuwe update, vandaag was de zitting. De kantonrechter vond het wel een goed plan om de agent in kwestie uit te nodigen. Over een paar maanden krijg ik opnieuw een oproep, en hij ook.

Ik heb er nu al zin in.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_47023044
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nieuwe update, vandaag was de zitting. De kantonrechter vond het wel een goed plan om de agent in kwestie uit te nodigen. Over een paar maanden krijg ik opnieuw een oproep, en hij ook.

Ik heb er nu al zin in.
Als je niet veroordeeld wordt kun je dan nog een andere zitting aanvragen om je misgelopen inkomsten vergoed te gaan krijgen veroorzaakt door deze incompettente kwallen. Want de betreffende agent zal mooi in de baas zijn tijd naar de zitting kunnen gaan, jij moet er weer een vrije dag voor opofferen.
pi_47023222
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je niet veroordeeld wordt kun je dan nog een andere zitting aanvragen om je misgelopen inkomsten vergoed te gaan krijgen veroorzaakt door deze incompettente kwallen. Want de betreffende agent zal mooi in de baas zijn tijd naar de zitting kunnen gaan, jij moet er weer een vrije dag voor opofferen.
Juist. Vandaag moest ik ook al vrij nemen, en dat kost me meer dan de 50 euro boete. Ik ga zeker proberen de kosten van alle gemiste werkuren terug te krijgen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 8 maart 2007 @ 03:28:13 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47041766
Goeie kick, want dit topic was zelfs ik alweer vergeten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_47045176
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:07 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Mooi verhaal. ( ) Hebben die blauwe klootzakken niks beters te doen ofzo??? En voor die kaartjesfetisjist heb ik al helemaal geen goed woord over, wat een droplul.

Ontopic: ik kreeg laatst (weer eens) een boete voor fietsen zonder licht. Uiteraard had ik geen ID bij me, hoppaaahhh mee naar het bureau. Trieste rukkers, alleen maar omdat ze hun bonnenquotum moeten halen. Als je ze een keer echt nodig hebt geven ze niet thuis.
Zonder licht rijden en geen id bij je hebben. Stel dat je platgereden wordt doordat een auto je niet ziet, je stort je familie en anderen in een hoop ellende willens en wetens en daarna nog de uitzoekerij wie je wel bent. Stoer hoor!

Practisch op de hele wereld is ID plicht, is het nou zo'n moeite om dat ding bij je te hebben? Als je auto rijdt moet je rijbewijs en kentekenbewijs ook bij je hebben, ik neem aan dat je je geld in je portemonnee hebt zitten en daar past vast de ID niet meer bij.
En nee, ik ben ook niet blij met de ID plicht.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:58:17 #147
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47045702
Natuurlijk totaal onverwacht dit misbruik van een regeltje om een boete-quotum te halen op zo een grote schaal plaatsvindt. Natuurlijk zijn de regeltjesmakers uitgegaan van het goede in de harten van onze blauwe medemens.

Zij hebben natuulijk nooit bedacht dat het een leger regeltjesneukers betreft die liever een boete geeft voor te hard lopen dan dat ze een inbreker proberen op te maken. Een broodje eten in de metro is een doodzonde, maar vernielzuchtige hangjeugd wordt met een boog omheen gelopen.

Ja, dit zijn absoluut het soort mensen dat ik zou toevertrouwen met een boete-mogelijkheid waar inzicht voor nodig is. Wel mooi dat het er voor gerzorgd heeft dat het aantal terorristische aanslagen in Nederland met een factor 100 verminderd is!

Oh, en ik heb nog een oud paspoort dat dik en groot is en ik dus nooit bij mij heb.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_47048286
Inderdaad aardig dat dit topic weer eens wordt gekickt. Natuurlijk gebruikt de politie deze wetgeving om haar boetequotum te halen. Ik vind dat beslist verwerpelijk, maar ben toch nog steeds van mening dat je je als burger gewoon aan de wet hebt te houden. Zo moeilijk is het niet om een ID bij je te hebben. Zelf heb ik standaard mijn rijbewijs op zak; iets dat sowieso al moet als je in een auto stapt. Voor rijden zonder rijbewijs op zak kun je ook bekeurd worden; iets waar je tot de invoering van de ID-plicht niemand over hoorde, terwijl het eigenlijk op hetzelfde neerkomt.

Natuurlijk... de politie doet aan matennaaierij, maar je WEET hoe ze zijn. Je WEET dat ze hun kliko's graag aan tweebaans 50-kilometerwegen zetten. Als je jezelf laat pakken, ben je niet erg slim bezig. Zo ook bij ID-bewijzen. Je WEET dat er een bepaalde kans bestaat dat je ergens je ID moet tonen, dus ben je gewoon dom als je 'm niet bij je hebt. Ik begrijp het gehuil dus ook echt nog steeds niet.
pi_47048601
Ik snap dat gehuil ook niet, sommigen doen net of ze konstant een zware hutkoffer moeten meesjouwen terwijl je mobieltje vele malen zwaarder weegt dan je ID kaart.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:54:12 #150
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47050932
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:34 schreef dVTB het volgende:
, maar ben toch nog steeds van mening dat je je als burger gewoon aan de wet hebt te houden.
Volksvertegenwoordiging zou bezig moeten zijn met de bescherming van het volk. Niet bezig zijn om maniertjes te zoeken om de brave burger geld uit zn zak te kloppen. En om wetten te gebruiken om dat laatste voor elkaar te krijgen: die wetten lap ik het liefst aan mijn laars.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:24:05 #151
3542 Gia
User under construction
pi_47054216
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik snap dat gehuil ook niet, sommigen doen net of ze konstant een zware hutkoffer moeten meesjouwen terwijl je mobieltje vele malen zwaarder weegt dan je ID kaart.
Inderdaad, dat vind ik nu ook.

Mijn oudste is 14 en draagt al sinds augustus elke dag zijn id-kaart mee in zijn portemonnee. Kost totaal geen moeite. Ik snap dat gezeur van sommigen echt niet.

En als je dan eens gepakt wordt voor fietsen zonder licht, vind ik het volledig terecht als je er een prent bij krijgt voor het niet kunnen identificeren.
Kijk, per ongeluk vergeten, kan altijd voorkomen. Rijbewijs in andere jas of zo. En dat is dan vervelend.
Maar willens en wetens niet meenemen omdat je tegen die wet bent is gevalletje eigen schuld dikke bekeuring.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:29:43 #152
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47056899
Ja, ga vooral voorbij aan het feit dat de wet aangenomen is op totaal andere gronden (terreurbestrijding.. vergroten van de veiligheid ..) en nu dus eigenlijk alleen gebruikt wordt om mensen wat extra geld uit de zak te kloppen. Wat mij betreft volksverlakkerij. Tuurlijk is het een kleine moeite om hem bij je te hebben. Het is ook een kleine moeite om je Joodse buren aan te geven bij de Sicherheidspolizei...
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:17:49 #153
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47063066
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:29 schreef Cheiron het volgende:
Ja, ga vooral voorbij aan het feit dat de wet aangenomen is op totaal andere gronden (terreurbestrijding.. vergroten van de veiligheid ..) en nu dus eigenlijk alleen gebruikt wordt om mensen wat extra geld uit de zak te kloppen. Wat mij betreft volksverlakkerij. Tuurlijk is het een kleine moeite om hem bij je te hebben. Het is ook een kleine moeite om je Joodse buren aan te geven bij de Sicherheidspolizei...
Ik zie dit nog binnenkort gebeuren ook. . Een burgernet, voor uw en onze veiligheid. .
http://www.koelman.com/br(...)urgernet.html#000103
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overal en altijd in Nederland je paspoort bij je moeten hebben is wel erg stom eigenlijk. Als je je mobieltje kwijt ben is het onhandig, ben je je paspoort kwijt, ben je goed de lul. Helemaal als je verder niet veel hebt om je te identificeren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47063668
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn oudste is 14 en draagt al sinds augustus elke dag zijn id-kaart mee in zijn portemonnee. Kost totaal geen moeite. Ik snap dat gezeur van sommigen echt niet.

En als je dan eens gepakt wordt voor fietsen zonder licht, vind ik het volledig terecht als je er een prent bij krijgt voor het niet kunnen identificeren.
Kijk, per ongeluk vergeten, kan altijd voorkomen. Rijbewijs in andere jas of zo. En dat is dan vervelend.
Maar willens en wetens niet meenemen omdat je tegen die wet bent is gevalletje eigen schuld dikke bekeuring.
Als iemand een topic opent dat hij een boete heeft gekregen voor 5 km te hard rijden, is 80% van FOK! het met hem eens dat het wel een beetje overdreven is om al die regeltjes zo strikt na te leven ("het is maar 5 km", "het was niet druk" of "op die weg kon het wel"), maar als je zonder dat je iets fout hebt gedaan al met extra papieren op zak moet gaan lopen is het ineens heel normaal om al die verplichtingen die door de overheid onder valse voorwendselen zijn ingevoerd slaafs op te volgen.

Wat is er met het kritisch denken gebeurd? Als je zonder licht fietst kost dat iets van 25 euro dacht ik. Het slaat toch nergens op dat je er dan een prent van 50 euro bij krijgt alleen omdat je je papiertje niet bij je hebt (er van uitgaande dat je voor de rest gewoon meewerkt)?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:00:55 #155
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47064826
quote:
Op maandag 24 april 2006 08:38 schreef LintuxCx het volgende:
Heb tegenwoordig voor mijn eigen gemoedsrust maar gewoon een ID-kaartje in mijn portemonnee zitten. Werd voor die tijd altijd zenuwachtig als ik politie zag.
Tsja, IMO is d'r dan toch iets mis met je staatsinrichting, als je bang bent van de politie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:08:48 #156
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47080857
Volgens mij is de staat bang voor de burger, anders maakten ze dit soort belachelijke regels niet.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47080862
quote:
[..]

[..]
Leg uit
pi_47080867
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef Loohcs het volgende:

Wat is er met het kritisch denken gebeurd? Als je zonder licht fietst kost dat iets van 25 euro dacht ik. Het slaat toch nergens op dat je er dan een prent van 50 euro bij krijgt alleen omdat je je papiertje niet bij je hebt (er van uitgaande dat je voor de rest gewoon meewerkt)?
Tsja laats lette ik extra goed op fietsers zonder licht op 't fietspad toen ik op een rotonde rechtsaf moest.
Politieauto achter me dus extra goed kijken.
Komt er een dwaas die 3/4 rotonde wil nemen met volle gang aan, moet remmen voor mijn actie om ook op donkere fietsers te letten.

Krijg ik een bekeuring omdat de jaaghals moest remmen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:28:56 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47080900
quote:

[..]

De ID plicht is genomen als maatregel om het terrorisme en de veiligheid op straat te verhogen. En werkt dat nee. Zinloze wetten en maatregelen nemen zou geen taak van een overheid moeten zijn. Helaas is dat het wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 04:36:05 #160
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47080909
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 04:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

De ID plicht is genomen als maatregel om het terrorisme en de veiligheid op straat te verhogen. En werkt dat nee. Zinloze wetten en maatregelen nemen zou geen taak van een overheid moeten zijn. Helaas is dat het wel.
Het heeft inderdaad het terrorisme verhoogd.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')