Genau! Ordnung muss sein!quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zullen we in dit land dan ook maar de regel invoeren dat je in je onderbroek op straat moet lopen? Daar wordt dit land evenmin veiliger van. Maar ja, regels zijn regels. Tja, en als je dan toch in een broek gaat rondlopen, dan VRAAG je natuurlijk om een boete.
Wat een bespottelijke, misselijkmakende vergelijking. Een democratisch genomen beslissing vergelijken met de tirannie van de bezetter.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:52 schreef heiden6 het volgende:
"Er is in dit land nu eenmaal een regel dat je joden aan moet geven, als je ze dan in een zolderkamertje verstopt vraag je om een arrestatie."
Een al bijna net zo belachelijke vergelijking. Er wordt in Nederland niemand uitgekleed. Je moet alleen een papiertje op zak hebben. Als er in dit land langs democratische weg een wet wordt aangenomen dat iedereen in onderbroek over straat moet, dan moet dat. Je geeft verder zelf al het antwoord: als je je niet aan regels houdt, vraag je om een boete.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:19 schreef Seneca het volgende:
Zullen we in dit land dan ook maar de regel invoeren dat je in je onderbroek op straat moet lopen? Daar wordt dit land evenmin veiliger van. Maar ja, regels zijn regels. Tja, en als je dan toch in een broek gaat rondlopen, dan VRAAG je natuurlijk om een boete.
Het gaat niet om de beslissing, maar om jouw argumentatie die getuigt van regelfetisjisme.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wat een bespottelijke, misselijkmakende vergelijking. Een democratisch genomen beslissing vergelijken met de tirannie van de bezetter.Met jou ga ik niet eens serieus meer discussiėren.
ahahahquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wat een bespottelijke, misselijkmakende vergelijking. Een democratisch genomen beslissing vergelijken met de tirannie van de bezetter.Met jou ga ik niet eens serieus meer discussiėren.
[..]
nou de politiek is geheid blij met zon brave piet als jijquote:Een al bijna net zo belachelijke vergelijking. Er wordt in Nederland niemand uitgekleed. Je moet alleen een papiertje op zak hebben. Als er in dit land langs democratische weg een wet wordt aangenomen dat iedereen in onderbroek over straat moet, dan moet dat. Je geeft verder zelf al het antwoord: als je je niet aan regels houdt, vraag je om een boete.
uberhaupt belasting is al een criminele actie van de overheid.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:29 schreef heiden6 het volgende:
Geld afpersen onder het mom van bescherming is inderdaad een van de belangrijkste mafiakenmerken van een overheid.
Exact.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
uberhaupt belasting is al een criminele actie van de overheid.
laat al genoeg zijn dat het mafia is.
En mag ik jou eens vragen hoe heilig jij bent en of je nooit een regeltje overtreed?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef dVTB het volgende:
Je geeft verder zelf al het antwoord: als je je niet aan regels houdt, vraag je om een boete.
Be that as it may, dat iets nu eenmaal een regel is, rechtvaardigt nog niet het bestaan van die regel. Dat probeerde ik met mijn voorbeeld te illustreren. Mijns inziens is het zeker goed om kritisch te zijn over een regel waarvan het nut niet is aangetoond, en waar de meerderheid van de bevolking tegen is. We leven hier per slot van rekening niet in een politiestaat.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef dVTB het volgende:
Een al bijna net zo belachelijke vergelijking. Er wordt in Nederland niemand uitgekleed. Je moet alleen een papiertje op zak hebben. Als er in dit land langs democratische weg een wet wordt aangenomen dat iedereen in onderbroek over straat moet, dan moet dat. Je geeft verder zelf al het antwoord: als je je niet aan regels houdt, vraag je om een boete.
Wanneer was die tijd?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
goeie oude tijd was het toen de mens zijn eigen bezit nog was, en de meerderheid ook werkelijk kreeg wat het voor en naartoe werkte.
Nou, dan verdubbel je toch gewoon de boete voor zonder licht?quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:44 schreef dVTB het volgende:
Ik snap dat gehuil niet. Echt niet. Er is in dit land een regel dat je een ID-bewijs op zak moet hebben. Als je dan zonder licht gaat fietsen en zonder ID-bewijs, VRAAG je gewoon om een dubbele boete.
Ja, de media is een volledig realistische afspiegeling van de wereld, en daarom moeten we een ID kaart meesjouwen. Ten alle tijden, want, terrorisme!quote:Gisteren op TV te zien: aso-hardrijder (uiteraard in een donkere VW Golf) werd aangehouden. Had veel te hard gereden, had geen rijbewijs bij zich, had geen ID bij zich en de APK van zijn auto was verlopen. Die knakker kreeg vervolgens alleen een boete voor te hard rijden en de verlopen APK. Dat zijn er dus twee te weinig! Autorijden zonder rijbewijs bij je te hebben? Boete. Geen ID bij je hebben? Boete.
Uitgekleed van privacy bedoel je?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
[..]
Een al bijna net zo belachelijke vergelijking. Er wordt in Nederland niemand uitgekleed. Je moet alleen een papiertje op zak hebben. Als er in dit land langs democratische weg een wet wordt aangenomen dat iedereen in onderbroek over straat moet, dan moet dat. Je geeft verder zelf al het antwoord: als je je niet aan regels houdt, vraag je om een boete.
Ik wou er geen samenvatting van maken, zo walgelijk is het.quote:http://www.bof.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief_2006_7.html
1. AIVD mag databestanden opeisen
=====================================================================
Het kabinet werkt aan een ontwerp-wetsvoorstel waardoor de AIVD
nieuwe en bijzondere bevoegdheden krijgt, zoals data-mining en
rechtstreekse toegang tot gegevensbestanden. Deze wijziging van de
Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (WIV) is door minister
Remkes van binnenlandse zaken in juli 2004 aangekondigd als onderdeel
van de zogenaamde post-Madrid maatregelen.
Het ontwerp-wetsvoorstel is nog niet aan de Tweede Kamer gestuurd
maar is beschikbaar via de website van buro Jansen & Janssen. Het
kabinet wil de AIVD de mogelijkheid geven door middel van
'geautomatiseerde data-analyse' gegevens uit databestanden te
doorzoeken aan de hand van profielen en patronen.
De nieuwe bevoegdheden moeten het mogelijk maken "verschillende
aspecten van het gedrag van [..] personen en organisaties" in kaart
te brengen. "Daarbij staan met name de aspecten identificatie,
verplaatsing, communicatie en financieren centraal." De AIVD kan in
de nieuwe WIV online en realtime toegang krijgen tot gegevens bij
bestuursorganen van de overheid. Ook mag de AIVD gegevens over
gebruikers en klanten van communicatiediensten, financiėle diensten
en vervoerders opeisen.
Op dit moment zijn de verplichtingen om gegevens te verstrekken
(buiten de overheidssfeer) beperkt tot de telecommunicatie sector,
zoals internet providers en aanbieders van telefonie. In het
ontwerp-wetsvoorstel wordt dit uitgebreid naar communicatiediensten
waardoor ook webhosting en webfora eronder vallen. Maar ook banken en
openbaar vervoersbedrijven moeten gegevens over klanten aan de AIVD
gaan verstrekken. Daarbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan
gegevens over het reisgedrag zoals die binnenkort door de invoering
van de OV chipkaart worden vastgelegd.
[..]
Die is er al meer dan 3 jaar hoorquote:Op maandag 24 april 2006 08:35 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zie het probleem niet van het bij je hebben van een identificatiebewijs. Ik heb m'n rijbewijs altijd bij me en anderen dragen andere vormen van zo'n ding.
Nichtje van me werd vorig jaar aangehouden in Australiė terwijl ze in bikini aan het skeeleren was. Haar ID zat in haar skeeler! er is altijd wel plek voor. Maar het wordt wel tijd voor een ID op bankpasformaat.
Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het echt een belachelijke wet en ik walg van het idee dat men met behulp ervan een heleboel mensen voor tientallen euro's meer heeft weten af te persen dan voorheen al het geval was.
Zelf stond ik een keer te liften 's nachts na gestrand te zijn, waarna twee leden van de blauwe maffia stopten. Niet om me een lift te geven uiteraard, mocht ik dat soms denken (sic), maar om mij om een ID-bewijs te vragen en te controleren of ik nog openstaande boetes had.
En een paar weken terug ben ik zelfs een middagje in de cel beland. Onderweg naar mijn werk deed de stempelautomaat op het station, aan het uiterlijk te zien neergezet in 1475, het niet. Omdat de trein er net aankwam stap ik maar in met mijn strippenkaart (rotterdam-schiedam, paar strippen, 4 minuten) en zoek een conducteur om het uit te leggen. Als ik er eindelijk een tref en het vertel, vraag ik of hij even een stempel kan zetten, eventueel na gecontroleerd te hebben dat er inderdaad sprake is van een defecte automaat. Nee dus, de heren willen mij een boete geven en weigeren na te gaan of de automaat defect was 'omdat dat niet hoeft'.
Nou goed, omdat ik weigerde mijn ID-bewijs te tonen zodat meneer mij 37 euro nogwat m'n reet in kon beuken, wilde hij mij aanhouden. Omdat we inmiddels al bij het station waren, probeerde ik de trein uit te lopen waarbij deze man met zijn 200 kg. wegende lichaam aan mijn tas ging hangen en deze kapottrok, en ondertussen een oudere mevrouw een elleboogstoot verkocht.
Na 20 minuten wachten werd ik door maar liefst acht leden van de blauwe maffia meegenomen en gevraagd naar mijn ID-bewijs, en vervolgens waarom ik dit niet wilde tonen. Terwijl ik dit uitlegde werd ik hardhandig tegen de muur gedrukt en in de boeien geslagen als ware ik een huurmoordenaar op de vlucht. Nadat ik mijn ongenoegen kenbaar maakte over de gewelddadige technieken van mijn beste vrienden, werd mij verteld dat dit 'lekker voor mij' was, waar ik mij in het geheel niet in kon vinden. Hieraan gaf ik blijk door de betreffende agent duidelijk te maken dat ik hoop dat hij kanker krijgt, wat mij uiteindelijk nog een boete opleverde, want meneer was op zijn blauwe pikkie getrapt.
Vervolgens werden al mijn spullen gestolen, ben ik vijf uur lang opgesloten waardoor ik een hele dag werk miste, en ben ik nu in afwachting van een tyfushoge boete.
Ja, ik voel me echt zoveel veiliger door deze wet, en het Nederlandse politiekorps in het algemeen.
Mooi verhaal. (quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:
-tegen de NS-boete heb ik uiteraard protest aangetekend, en hier heb ik al heel lang geen reactie op gehad;
-de boete voor belediging van een ambtenaar in functie heb ik uiteraard laten voorkomen, en deze is omgezet naar een voorwaardelijke;
-over twee weken moet ik voorkomen voor het niet tonen van mijn identificatiebewijs.
Als dat laatste ook goed verloopt kost het me uiteindelijk alleen het geld wat ik mis ben gelopen doordat ik niet kon werken, een hoop tijd, en een hoop frustratie.
Noem mij eens een goed argument vóór de identificatieplicht, denk je dat er ook maar 1 terrorist mee gepakt is?quote:Op woensdag 26 april 2006 23:34 schreef LennyKravitz het volgende:
ik heb nou eigenlijk nog steeds geen goed argument gehoord tegen het bij je hebben van je ID; ik bedoel... je rijbewijs/paspoort of ID kaart bij je hebben... was is daar nou zo lastig aan?
Goh, nee, echt, je meent het?!quote:De identificatieplicht, die sinds januari 2005 van kracht is in Nederland, is vooral in gebruik als boete-verdubbelaar bij kleine delicten.
Nieuwe update, vandaag was de zitting. De kantonrechter vond het wel een goed plan om de agent in kwestie uit te nodigen. Over een paar maanden krijg ik opnieuw een oproep, en hij ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Update van dit verhaaltje, voor de mensen die dat mocht boeien:
-tegen de NS-boete heb ik uiteraard protest aangetekend, en hier heb ik al heel lang geen reactie op gehad;
-de boete voor belediging van een ambtenaar in functie heb ik uiteraard laten voorkomen, en deze is omgezet naar een voorwaardelijke;
-over twee weken moet ik voorkomen voor het niet tonen van mijn identificatiebewijs.
Als dat laatste ook goed verloopt kost het me uiteindelijk alleen het geld wat ik mis ben gelopen doordat ik niet kon werken, een hoop tijd, en een hoop frustratie.![]()
Als je niet veroordeeld wordt kun je dan nog een andere zitting aanvragen om je misgelopen inkomsten vergoed te gaan krijgen veroorzaakt door deze incompettente kwallen. Want de betreffende agent zal mooi in de baas zijn tijd naar de zitting kunnen gaan, jij moet er weer een vrije dag voor opofferen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nieuwe update, vandaag was de zitting. De kantonrechter vond het wel een goed plan om de agent in kwestie uit te nodigen. Over een paar maanden krijg ik opnieuw een oproep, en hij ook.
Ik heb er nu al zin in.![]()
Juist. Vandaag moest ik ook al vrij nemen, en dat kost me meer dan de 50 euro boete. Ik ga zeker proberen de kosten van alle gemiste werkuren terug te krijgen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je niet veroordeeld wordt kun je dan nog een andere zitting aanvragen om je misgelopen inkomsten vergoed te gaan krijgen veroorzaakt door deze incompettente kwallen. Want de betreffende agent zal mooi in de baas zijn tijd naar de zitting kunnen gaan, jij moet er weer een vrije dag voor opofferen.
Zonder licht rijden en geen id bij je hebben. Stel dat je platgereden wordt doordat een auto je niet ziet, je stort je familie en anderen in een hoop ellende willens en wetens en daarna nog de uitzoekerij wie je wel bent. Stoer hoor!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:07 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Mooi verhaal. () Hebben die blauwe klootzakken niks beters te doen ofzo??? En voor die kaartjesfetisjist heb ik al helemaal geen goed woord over, wat een droplul.
Ontopic: ik kreeg laatst (weer eens) een boete voor fietsen zonder licht. Uiteraard had ik geen ID bij me, hoppaaahhh mee naar het bureau. Trieste rukkers, alleen maar omdat ze hun bonnenquotum moeten halen. Als je ze een keer echt nodig hebt geven ze niet thuis.
Volksvertegenwoordiging zou bezig moeten zijn met de bescherming van het volk. Niet bezig zijn om maniertjes te zoeken om de brave burger geld uit zn zak te kloppen. En om wetten te gebruiken om dat laatste voor elkaar te krijgen: die wetten lap ik het liefst aan mijn laars.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:34 schreef dVTB het volgende:
, maar ben toch nog steeds van mening dat je je als burger gewoon aan de wet hebt te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |