Betuttelende staat, gatverredamme.quote:Op maandag 24 april 2006 09:40 schreef MouseOver het volgende:
Misschien moeten we dit doorschuiven naar WOW en allemaal gaan jubelen dat het weer wat veiliger is
Het is echt de grootste naaiwet sinds tijden, vooral omdat "ja, neger, u gedraagt zich verdacht" zo uit je mouw petgeschud is.
Nou, ze zullen onder de indruk zijnquote:Op maandag 24 april 2006 12:35 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ja, uiteraard... maar dan nog is het fijn dat ze sinds de invoering van de identificatieplicht in '05 al de regel hebben dat de agent hetzelfde moet doen als de burger daarom vraagt.
En aangezien de regel waarschijnlijk nooit meer gaat verdwijnen (levert veel teveel geld op), is het fijn dat we dit kunnen blijven doen.
Ze worden er echt strontchagrijnig van...quote:Op maandag 24 april 2006 12:41 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, ze zullen onder de indruk zijn![]()
Ik herinner me nochtans enkele gevalletjes van moeder+baby in de eerste weken na invoeringquote:Op maandag 24 april 2006 12:09 schreef Arnold_fan het volgende:
Het grote voordeel is dat vooral tuig hier last van heeft, hangjongeren, sjonies zulke types. Een normaal burger hoeft het nooit te laten zien, alleen als je vervelend bent , volgens mij wordt het vooral gebruikt als je een boute krijgt en dan gaat lopen etteren, en ja dan verdien je niet beter
Yups.quote:Op maandag 24 april 2006 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Laten we het allemaal gewoon uit volle borst toegeven: we zijn weer genaaid en de staatskas is weer eens gespekt.
Geeft aan hoeveel nut deze maatregel heeft. Terroristen weten het toch wel te omzeilen en het is idd gemaakt om te kunnen cashen.quote:"Hij werd gecontroleerd op identiteitspapieren maar kwam door de controle met een vals document"
Het probleem is dat deze maatregelen er onder valse of op z'n minst zeer te betwisten voorwendselen doorheen is gedrukt.quote:Op maandag 24 april 2006 08:35 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zie het probleem niet van het bij je hebben van een identificatiebewijs. Ik heb m'n rijbewijs altijd bij me en anderen dragen andere vormen van zo'n ding.
Nichtje van me werd vorig jaar aangehouden in Australië terwijl ze in bikini aan het skeeleren was. Haar ID zat in haar skeeler! er is altijd wel plek voor. Maar het wordt wel tijd voor een ID op bankpasformaat.
Ik heb het inderdaad ook bijna altijd bij me, en als ik het eens niet bij me heb maar verder niets stouts doe vind ik mezelf op dat moment niet boetewaardig. Totdat iemand in z'n kop haalde dat het wel eens nuttig tegen gemene terroristen zou kunnen zijn was ik dat ook niet in die situatie.quote:Op maandag 24 april 2006 08:35 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zie het probleem niet van het bij je hebben van een identificatiebewijs. Ik heb m'n rijbewijs altijd bij me en anderen dragen andere vormen van zo'n ding.
Nichtje van me werd vorig jaar aangehouden in Australië terwijl ze in bikini aan het skeeleren was. Haar ID zat in haar skeeler! er is altijd wel plek voor. Maar het wordt wel tijd voor een ID op bankpasformaat.
Nog erger is dat we het blijkbaar met z'n allen nog accepteren ook, want volgende verkiezingen kiezen te toch weer gewoon dezelfde politici die deze wet er nu doorgedrukt hebben.quote:Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef Posdnous het volgende:
Het ergste is eigenlijk: iedereen ziet dus blijkbaar dat het een kansloze wet is die mensen voor niks op kosten jaagt... maar... wat gebeurt er nu eigenlijk. Niks, die wet blijft gewoon en we worden gewoon DOORgenaaid.
Er heeft namelijk nog nooit zo'n grote kloof tussen volk en kabinet gezeten als in deze periode.
Democratie? Ik zou het liever 'mediacratie' willen noemen.quote:Op maandag 24 april 2006 18:03 schreef Floridinges het volgende:
Dat is democratie nu eenmaal.
quote:Op maandag 24 april 2006 13:25 schreef Allochtoon het volgende:
Er zijn dus 80.000 potentiele terroristische daden voorkomen.
Integendeel, dit is makkelijk verdient, en dan hoeven ze minder snelheidboetes te gevenquote:Op maandag 24 april 2006 23:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
![]()
Ze brengen het wel mooi he, de overheid heeft weer goed geld verdiend met deze regel.
80,000 X 50 = 4000000 Euro.
Dat is makkelijk verdiend.
Overheid: :![]()
Politie :![]()
Justitie :![]()
Als ze dat dan eens zouden doen...quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Integendeel, dit is makkelijk verdient, en dan hoeven ze minder snelheidboetes te geven![]()
En dat geld komt dan weer van mensen die zich niet sociaal-wenselijk gedragen, want ik ben nog nooit aangehouden om mijn ID te vragen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:29 schreef mazaru het volgende:
Vandaar dat ze voortaan geen vast aantal bekeuringen hoeven te geven.
Er komt zat binnen.
Klopt tieners die zonder licht of door rood fietsen. Toch de grootste ongewenste groep in ons landquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En dat geld komt dan weer van mensen die zich niet sociaal-wenselijk gedragen, want ik ben nog nooit aangehouden om mijn ID te vragen.
Je moet Plato - Poleitia of ''Het bestel'' maar eens lezen. 400 VC geschreven, maar een prachtige weergave over het type staat waarin wij nu leven. Volgens Plato is de democratie een plaats waarin wij alles mogen, en alles vrij is. Waardoor men snel vervalt in een deugd om elkaar tevreden te houden. Zoals politici dat doen tov de burgers en zichzelf. Daarna komt volgens het boek een roep om een sterk persoon......ik dwaal af..... echt lezen!quote:Op maandag 24 april 2006 23:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Democratie? Ik zou het liever 'mediacratie' willen noemen.
Of tuig dat in winkelcentra rondhangtquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt tieners die zonder licht of door rood fietsen. Toch de grootste ongewenste groep in ons land
Hulde aan onze helden in het blauwquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:08 schreef heiden6 het volgende:
Na 20 minuten wachten werd ik door maar liefst acht leden van de blauwe maffia meegenomen en gevraagd naar mijn ID-bewijs, en vervolgens waarom ik dit niet wilde tonen. Terwijl ik dit uitlegde werd ik hardhandig tegen de muur gedrukt en in de boeien geslagen als ware ik een huurmoordenaar op de vlucht. Nadat ik mijn ongenoegen kenbaar maakte over de gewelddadige technieken van mijn beste vrienden, werd mij verteld dat dit 'lekker voor mij' was, waar ik mij in het geheel niet in kon vinden. Hieraan gaf ik blijk door de betreffende agent duidelijk te maken dat ik hoop dat hij kanker krijgt, wat mij uiteindelijk nog een boete opleverde, want meneer was op zijn blauwe pikkie getrapt.
Vervolgens werden al mijn spullen gestolen, ben ik vijf uur lang opgesloten waardoor ik een hele dag werk miste, en ben ik nu in afwachting van een tyfushoge boete.
Ja, ik voel me echt zoveel veiliger door deze wet, en het Nederlandse politiekorps in het algemeen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |