abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37161990
quote:
VVD eist kipnuggets tijdens WK voetbal

Het besluit van de FIFA om geen kipnuggets en andere kippenproducten te verkopen in de Duitse voetbalstadions waar het WK wordt gehouden, is de VVD in het verkeerde keelgat geschoten.

Vogelgriep
Vanwege 'preventieve redenen' weren de FIFA en haar cateraar Aramark kippenvlees, want ze vrezen voor vogelgriep onder de miljoenen supporters. Dat is teleurstellend voor Nederlandse kippenboeren, want Duitsland is een belangrijke afnemer van Nederlands kippenvlees.

Signaal
Europees Parlementslid Jan Mulder (VVD) vraagt de Europese Commissie om in te grijpen in het besluit, als het daartoe bevoegd zou zijn. “Dit is een totaal verkeerd signaal", buldert Mulder. “Consumenten gaan op deze manier geloven dat er daadwerkelijk iets mis zou zijn met kippenvlees, terwijl dit 100% veilig is."
bron

Vrije markt, sukkels. En angst zaaien is juist een VVD-begrip, hoe denkt de VVD anders dat al die terrorismewetgeving erdoorheen is gedrukt?
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:22:24 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37162213
Eerst moesten de negerzoenen eraan geloven, nu de kipniggers al. Waar gaat het heen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:23:46 #3
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_37162246
Een verbod van de FIFA heeft volgens mij weinig met vrije markt te maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:24:45 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37162269
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:14 schreef pberends het volgende:

Vrije markt, sukkels.
Eerder de vrijheid van een organisatie om te beslissen over hun eigen evenement. Natuurlijk ook een hoeksteen van het liberalisme.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37162552
Waar is de VVD mee bezig?
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:37:38 #6
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37162623
Jan Mulder Die was toch van de postbank
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37162632
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
Ze weten natuurlijk dat negers veel kip eten, ze willen stemmen trekken met dit soort ideëen net zoals die bbq's in musea.
pi_37162660
Goeie zet van de FIFA. Nooit kwel je zoveel dieren als bij het eten van kip.
pi_37162811
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:37 schreef pberends het volgende:
Ze weten natuurlijk dat negers veel kip eten, ze willen stemmen trekken met dit soort ideëen net zoals die bbq's in musea.
Op deze manier nemen ze inderdaad Wouter Bos wind uit de zeilen. Ik ben benieuwd welke zet Wouter gaat doen om het wind weer terug in de zeilen te krijgen .
pi_37163198
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind dit niet eens zo vreemd om aan te kaarten, het is vrij absurd om kip te bannen terwijl er geen aanleiding voor is.
pi_37163406
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:
Ik vind dit niet eens zo vreemd om aan te kaarten, het is vrij absurd om kip te bannen terwijl er geen aanleiding voor is.
Ik vind het een beetje merkwaardig dat een politieke partij zich gaat bemoeien met iets waar ze mi niets over te zeggen hebben.

Ik begrijp het politieke belang wel om dit aan te kaarten maar dan nog.
pi_37163515
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje merkwaardig dat een politieke partij zich gaat bemoeien met iets waar ze mi niets over te zeggen hebben.

Ik begrijp het politieke belang wel om dit aan te kaarten maar dan nog.
Kip is anders een bijhoorlijk groot exportproduct voor Nederland, zeker naar Duitsland.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:07:29 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37163587
En het Budweiser bier in de stadions dan? Is dat ook al verboden? Ik hoop 't toch wel !!!

Daar word je pas ziek van.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37163652
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:05 schreef Chewie het volgende:
Kip is anders een bijhoorlijk groot exportproduct voor Nederland, zeker naar Duitsland.
Daarom begrijp ik de politieke motieven wel om dit aan te kaarten maar de FIFA besluit zoiets dan moet je je als politieke partij maar bij neer leggen.

Dat is nou economisch liberalisme.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:14:16 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37163799
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daarom begrijp ik de politieke motieven wel om dit aan te kaarten maar de FIFA besluit zoiets dan moet je je als politieke partij maar bij neer leggen.

Dat is nou economisch liberalisme.
De FIFA heeft natuurlijk wel het monopolie op wereldkampioenschappen voetbal. Daar maken ze misbruik van, want er is geen ander wereldkampioenschap voetbal dat kan besluiten om wél kip te verkopen. Ofzo.
pi_37163913
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:14 schreef Pool het volgende:
De FIFA heeft natuurlijk wel het monopolie op wereldkampioenschappen voetbal. Daar maken ze misbruik van, want er is geen ander wereldkampioenschap voetbal dat kan besluiten om wél kip te verkopen. Ofzo.
Bij de FIFA zitten toch de landelijke organisaties?

Dan moet de VVD het via de KNVB aankaarten .
pi_37163954
Zijn al die kippen voor niks opgehokt.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:45:17 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37164717
Bovendien is het competitievervalsing.

Oranje is gebaat bij supporters die na het eten van een paar lekkere goudgele nuggets, weer voldoende energie hebben om de tweede helft de longen uit hun lijf te schreeuwen. Probeer dat als rechtgeaarde Hollander maar eens na een hamburger met zuurkool.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:18:42 #19
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37168363
Eerst van Baalen die Iran wil weren van het WK om het regime te bewegen te stoppen met kernenergie. dat dreigen met kernwapens al geen invloed heeft doet van baalen niet vermoeden dat dit ook wel geen invloed zal hebben..

Dan hebben we nog Nijs die wil gaan picknicken in musea omdat allochtonen graag picknicken en zo vaker een museum zien.

En nu dit. De VVD begint karaktertrekken te krijgen van een mengsel LPF en GL
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37174299
Nou, dit vind ik anders toch behoorlijk serieus hoor. Het WK georganiseerd door de FIFA is een heel belangrijk evenement, met invloed op miljarden mensen op deze wereld. En als de FIFA, wat een voetbalbond is, en dus helemaal geen ene moer met kip of voedselveiligheid te maken heeft zulke dingen gaat weren geeft ze een verkeerd signaal af. Als de FIFA zo specifiek zegt dat ze geen kipnuggets in haar stadion wil hebben vanwege het gevaar op vogelgriep (hallo, die kipnuggets worden op hoge temperaturen gefrituurd, dat virus overleeft dat hoogstwaarschijnlijk niet eens, voor zover het er niet eens in zat), dan vind ik dat de FIFA gewoon echt z'n boekje te buiten gaat.

Als ik de kippensector was zou ik de FIFA dit dan ook zeer kwalijk nemen en eventueel de FIFA dan ook aansprakelijk proberen te stellen voor schade door middel van een rechtzaak. Een FIFA die invloed heeft op heel veel mensen gaat nu namelijk iets zeggen over iets waar ze werkelijk waar 0,0 verstand van heeft en pleegt in feite gewoon smaad of laster richting de pluimveesector.

Die andere twee ideeën (Iran niet op het WK en het picknicken in de musea) zijn inderdaad gewoon echt te stupide voor woorden trouwens...
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:33:44 #21
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37174517
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef ZevenZagen het volgende:
Nou, dit vind ik anders toch behoorlijk serieus hoor. Het WK georganiseerd door de FIFA is een heel belangrijk evenement, met invloed op miljarden mensen op deze wereld. En als de FIFA, wat een voetbalbond is, en dus helemaal geen ene moer met kip of voedselveiligheid te maken heeft zulke dingen gaat weren geeft ze een verkeerd signaal af. Als de FIFA zo specifiek zegt dat ze geen kipnuggets in haar stadion wil hebben vanwege het gevaar op vogelgriep (hallo, die kipnuggets worden op hoge temperaturen gefrituurd, dat virus overleeft dat hoogstwaarschijnlijk niet eens, voor zover het er niet eens in zat), dan vind ik dat de FIFA gewoon echt z'n boekje te buiten gaat.

Als ik de kippensector was zou ik de FIFA dit dan ook zeer kwalijk nemen en eventueel de FIFA dan ook aansprakelijk proberen te stellen voor schade door middel van een rechtzaak. Een FIFA die invloed heeft op heel veel mensen gaat nu namelijk iets zeggen over iets waar ze werkelijk waar 0,0 verstand van heeft en pleegt in feite gewoon smaad of laster richting de pluimveesector.

Die andere twee ideeën (Iran niet op het WK en het picknicken in de musea) zijn inderdaad gewoon echt te stupide voor woorden trouwens...
En wat nou als McDonalds de kipnuggets van het menu afhaalt? Ook kamervragen?
pi_37180879
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef ZevenZagen het volgende:

wow, ja dat is wel liberaal zeg
Een organisatie dwingen een product te laten verkopen omdat die organisatie nou eenmaal groot is.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37182037
Barbeques in musea, kipnuggets.....Nederland wordt wakker
pi_37188813
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:15 schreef Urquhart het volgende:
Barbeques in musea, kipnuggets.....Nederland wordt wakker
De slogan, Nederland kan zoveel beter wordt niet onderbouwd door de Pvda, dat doen de regeringspartijen zelf wel.
And that is the news.''
pi_37200147
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

wow, ja dat is wel liberaal zeg
Een organisatie dwingen een product te laten verkopen omdat die organisatie nou eenmaal groot is.
Nee, zo moet je het niet zien. De FIFA is letterlijk aan het stellen dat je door het eten van kipnuggets ziek kunt worden door vogelgriep. Wat totale onzin is uiteraard. Als ze zulke dingen gewoon niet naar buiten brengen is er niks aan de hand. Ze hoeven mijns inziens echt niet per sé kipnuggets te verkopen. Maar om als voetbalorganisatie die toch redelijk veel macht heeft te gaan stellen dat je door de vogelgriep maar geen kipnuggets meer moet eten, dat vind ik schade toebrengen aan een andere sector...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')