bronquote:VVD eist kipnuggets tijdens WK voetbal
Het besluit van de FIFA om geen kipnuggets en andere kippenproducten te verkopen in de Duitse voetbalstadions waar het WK wordt gehouden, is de VVD in het verkeerde keelgat geschoten.
Vogelgriep
Vanwege 'preventieve redenen' weren de FIFA en haar cateraar Aramark kippenvlees, want ze vrezen voor vogelgriep onder de miljoenen supporters. Dat is teleurstellend voor Nederlandse kippenboeren, want Duitsland is een belangrijke afnemer van Nederlands kippenvlees.
Signaal
Europees Parlementslid Jan Mulder (VVD) vraagt de Europese Commissie om in te grijpen in het besluit, als het daartoe bevoegd zou zijn. “Dit is een totaal verkeerd signaal", buldert Mulder. “Consumenten gaan op deze manier geloven dat er daadwerkelijk iets mis zou zijn met kippenvlees, terwijl dit 100% veilig is."
Eerder de vrijheid van een organisatie om te beslissen over hun eigen evenement. Natuurlijk ook een hoeksteen van het liberalisme.quote:
Ze weten natuurlijk dat negers veel kip eten, ze willen stemmen trekken met dit soort ideëen net zoals die bbq's in musea.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
Waar is de VVD mee bezig?
Op deze manier nemen ze inderdaad Wouter Bos wind uit de zeilen. Ik ben benieuwd welke zet Wouter gaat doen om het wind weer terug in de zeilen te krijgenquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:37 schreef pberends het volgende:
Ze weten natuurlijk dat negers veel kip eten, ze willen stemmen trekken met dit soort ideëen net zoals die bbq's in musea.
Ik vind dit niet eens zo vreemd om aan te kaarten, het is vrij absurd om kip te bannen terwijl er geen aanleiding voor is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
Waar is de VVD mee bezig?
Ik vind het een beetje merkwaardig dat een politieke partij zich gaat bemoeien met iets waar ze mi niets over te zeggen hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:
Ik vind dit niet eens zo vreemd om aan te kaarten, het is vrij absurd om kip te bannen terwijl er geen aanleiding voor is.
Kip is anders een bijhoorlijk groot exportproduct voor Nederland, zeker naar Duitsland.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje merkwaardig dat een politieke partij zich gaat bemoeien met iets waar ze mi niets over te zeggen hebben.
Ik begrijp het politieke belang wel om dit aan te kaarten maar dan nog.
Daarom begrijp ik de politieke motieven wel om dit aan te kaarten maar de FIFA besluit zoiets dan moet je je als politieke partij maar bij neer leggen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:05 schreef Chewie het volgende:
Kip is anders een bijhoorlijk groot exportproduct voor Nederland, zeker naar Duitsland.
De FIFA heeft natuurlijk wel het monopolie op wereldkampioenschappen voetbal. Daar maken ze misbruik van, want er is geen ander wereldkampioenschap voetbal dat kan besluiten om wél kip te verkopen. Ofzo.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik de politieke motieven wel om dit aan te kaarten maar de FIFA besluit zoiets dan moet je je als politieke partij maar bij neer leggen.
Dat is nou economisch liberalisme.
Bij de FIFA zitten toch de landelijke organisaties?quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:14 schreef Pool het volgende:
De FIFA heeft natuurlijk wel het monopolie op wereldkampioenschappen voetbal. Daar maken ze misbruik van, want er is geen ander wereldkampioenschap voetbal dat kan besluiten om wél kip te verkopen. Ofzo.![]()
En wat nou als McDonalds de kipnuggets van het menu afhaalt? Ook kamervragen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef ZevenZagen het volgende:
Nou, dit vind ik anders toch behoorlijk serieus hoor. Het WK georganiseerd door de FIFA is een heel belangrijk evenement, met invloed op miljarden mensen op deze wereld. En als de FIFA, wat een voetbalbond is, en dus helemaal geen ene moer met kip of voedselveiligheid te maken heeft zulke dingen gaat weren geeft ze een verkeerd signaal af. Als de FIFA zo specifiek zegt dat ze geen kipnuggets in haar stadion wil hebben vanwege het gevaar op vogelgriep (hallo, die kipnuggets worden op hoge temperaturen gefrituurd, dat virus overleeft dat hoogstwaarschijnlijk niet eens, voor zover het er niet eens in zat), dan vind ik dat de FIFA gewoon echt z'n boekje te buiten gaat.
Als ik de kippensector was zou ik de FIFA dit dan ook zeer kwalijk nemen en eventueel de FIFA dan ook aansprakelijk proberen te stellen voor schade door middel van een rechtzaak. Een FIFA die invloed heeft op heel veel mensen gaat nu namelijk iets zeggen over iets waar ze werkelijk waar 0,0 verstand van heeft en pleegt in feite gewoon smaad of laster richting de pluimveesector.
Die andere twee ideeën (Iran niet op het WK en het picknicken in de musea) zijn inderdaad gewoon echt te stupide voor woorden trouwens...
wow, ja dat is wel liberaal zegquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef ZevenZagen het volgende:
Nou, dit vind ik anders toch behoorlijk serieus hoor. Het WK georganiseerd door de FIFA is een heel belangrijk evenement, met invloed op miljarden mensen op deze wereld. En als de FIFA, wat een voetbalbond is, en dus helemaal geen ene moer met kip of voedselveiligheid te maken heeft zulke dingen gaat weren geeft ze een verkeerd signaal af. Als de FIFA zo specifiek zegt dat ze geen kipnuggets in haar stadion wil hebben vanwege het gevaar op vogelgriep (hallo, die kipnuggets worden op hoge temperaturen gefrituurd, dat virus overleeft dat hoogstwaarschijnlijk niet eens, voor zover het er niet eens in zat), dan vind ik dat de FIFA gewoon echt z'n boekje te buiten gaat.
Als ik de kippensector was zou ik de FIFA dit dan ook zeer kwalijk nemen en eventueel de FIFA dan ook aansprakelijk proberen te stellen voor schade door middel van een rechtzaak. Een FIFA die invloed heeft op heel veel mensen gaat nu namelijk iets zeggen over iets waar ze werkelijk waar 0,0 verstand van heeft en pleegt in feite gewoon smaad of laster richting de pluimveesector.
Die andere twee ideeën (Iran niet op het WK en het picknicken in de musea) zijn inderdaad gewoon echt te stupide voor woorden trouwens...
De slogan, Nederland kan zoveel beter wordt niet onderbouwd door de Pvda, dat doen de regeringspartijen zelf wel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:15 schreef Urquhart het volgende:
Barbeques in musea, kipnuggets.....Nederland wordt wakker
Nee, zo moet je het niet zien. De FIFA is letterlijk aan het stellen dat je door het eten van kipnuggets ziek kunt worden door vogelgriep. Wat totale onzin is uiteraard. Als ze zulke dingen gewoon niet naar buiten brengen is er niks aan de hand. Ze hoeven mijns inziens echt niet per sé kipnuggets te verkopen. Maar om als voetbalorganisatie die toch redelijk veel macht heeft te gaan stellen dat je door de vogelgriep maar geen kipnuggets meer moet eten, dat vind ik schade toebrengen aan een andere sector...quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
wow, ja dat is wel liberaal zeg![]()
Een organisatie dwingen een product te laten verkopen omdat die organisatie nou eenmaal groot is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |