nou dat vind ik dan wel weer erg zaterdagavond!!!quote:Op zondag 23 april 2006 23:34 schreef -scorpione- het volgende:
d'r op en d'r over.
Dus wat zouden de VS moeten doen ipv de oorlogstrom te laten roffelen ?? Hetzelfde wat ze in Libie hebben gedaan. Maar dat gebeurt niet...quote:Op zondag 23 april 2006 21:30 schreef Jalu het volgende:
Dan kun je wel je kop in het zand steken en Israel en de VS het vuile werk laten opknappen, op de lange termijn zou het beter zijn voor de gehele wereld als de hele wereld, inclusief China en Rusland(want die zitten ook niet te wachten op een onbetrouwbaar regime in een land in hun achtertuin met de beschikking over kernwapens) tegen Iran zouden zeggen: Tot hier en niet verder..
Ik zou gewoon tegen zijn. Niet dat dat een verrassing zou zijn van mij, denk ik.quote:Op zondag 23 april 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
ff wat anders, wat als er een oorlog komt tegen Iran, 100% zeker, niet meer te voorkomen ... wat vinden jullie dat Nederland dan moet doen?
Ik mag hopen dat er niet weer zo'n half zacht standpunt komt als bij de Irak oorlog (wij steunen het politiek maar niet militair) want imo was dat gewoon beschamend, imo is het voor (dus met militaire deelname aan de gevechten) of tegen (en dan ook geen peacekeepers als het is afgelopen), je kunt niet van alle walletjes tegelijk eten.
zelf zou ik voor zijn en dat er dus ook Nederlandse eenheden in de frontlinie geplaatst worden, niet dat Iran zo'n grote dreiging voor ons is maar het is gewoon een smerig regime ... ik zou ook voor een invasie van Zimbabwe zijn bv
Als het via de VN gaat dan vind ik dat Nederland mee moet doen.quote:Op zondag 23 april 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
ff wat anders, wat als er een oorlog komt tegen Iran, 100% zeker, niet meer te voorkomen ... wat vinden jullie dat Nederland dan moet doen?
Ik mag hopen dat er niet weer zo'n half zacht standpunt komt als bij de Irak oorlog (wij steunen het politiek maar niet militair) want imo was dat gewoon beschamend, imo is het voor (dus met militaire deelname aan de gevechten) of tegen (en dan ook geen peacekeepers als het is afgelopen), je kunt niet van alle walletjes tegelijk eten.
zelf zou ik voor zijn en dat er dus ook Nederlandse eenheden in de frontlinie geplaatst worden, niet dat Iran zo'n grote dreiging voor ons is maar het is gewoon een smerig regime ... ik zou ook voor een invasie van Zimbabwe zijn bv
quote:Op zondag 23 april 2006 23:50 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Als het via de VN gaat dan vind ik dat Nederland mee moet doen.
Als het een eenzijdige aanval wordt van de VS vind ik dat wij niet mee moeten doen.
Drie keer raden wat ik vind.quote:Op zondag 23 april 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
Op zich snap ik die gedachte wel, de wereld een betere plek maken enzo. Maar je weet dat dit helemaal niet de motieven zijn. Dat waren ze ook niet voor Afghanistan en Irak.quote:zelf zou ik voor zijn en dat er dus ook Nederlandse eenheden in de frontlinie geplaatst worden, niet dat Iran zo'n grote dreiging voor ons is maar het is gewoon een smerig regime ... ik zou ook voor een invasie van Zimbabwe zijn bv
De VN veiligheidsraad beslist daar toch over ???quote:Op zondag 23 april 2006 23:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
De vn stelt geen fuck voor, als er één land tegen is gebeurt er niets. Een Frans nee is net zo relevant als een Amerikaans ja, alleen niet dus in de praatgroep van de vn. Kansloos.
Edit: je kunt zoiets sowieso niet zeggen. In de vn moet ook NL hun standpunt naar voren brengen, je kunt niet wachten tot andere landen dat doen en dan kiezen, als elk land dat doet gebeurt er niets. Je zult ook als NL een standpunt in moeten nemen, kiezen!
Je hebt als landen toch een stem. Frankrijk kwam toch met een veto stem in de Irak kwestie (omdat Chirac en Saddam dikke maatjes zijn) en dit leidde er toch toe dat er geen vn steun kwam en NLders dus begonnen te roepen van het kan niet.quote:Op maandag 24 april 2006 00:02 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
De VN veiligheidsraad beslist daar toch over ???
voorquote:
of het een vorm van zelfbedrog weet ik niet maar ik zou liever zien dat we doen wat we kunnen om de wereld te verbeteren dan dat we van de zijlijn toekijken omdat het toch niet altijd even goed uitpakt.quote:[..]
Op zich snap ik die gedachte wel, de wereld een betere plek maken enzo. Maar je weet dat dit helemaal niet de motieven zijn. Dat waren ze ook niet voor Afghanistan en Irak.
Is het dan niet een vorm van zelfbedrog om jezelf dan toch voor te houden dat 'we' bezig zijn de wereld te verbeteren?
Een vaak bij Irak gehoord argument was "Ja, het mag dan wel om verkeerde redenen zijn, maar als het resultaat is dat Saddam weg is en de bevolking het beter krijgt, wat maakt het dan uit?"
Mijn geloof is dat als het uitgangspunt niet klopt, dat de uitkomst het bijvoorbaat ook niet zal doen. Maw, een soort collateral positief effect oid is een illusie imo. De negatieven zullen tig keer meer zijn.
elk land dat homosexuelen ophangt is wat mij betreft een smerig regime ja en als Balkenende al dat soort landen ging bedreigen met militaire actie tenzij ze ermee ophouden dan zou ik hem een kratje bier sturen.quote:Iran mag dan in jouw ogen een smerige regime hebben, 'wij' zijn hier de agressors die opnieuw dreigen een hele bevolking te onderwerpen aan een oorlog. Veel smeriger bestaat imo niet.
Waar het mij op neer komt, zijn een paar punten. Ik zal ze 1 voor 1 aflopen.quote:Op zondag 23 april 2006 23:47 schreef sp3c het volgende:
kun je het motiveren?
itt Northernstar houd ik niet de persoonlijke voorkeur van elke user bij in mijn hoofd want daar komen vooroordelen van
The United Nations Security Council is the most powerful organ of the United Nations (UN). It is charged with maintaining peace and security between nations. While other organs of the United Nations only make recommendations to member governments, the Security Council has the power to make decisions which member governments must carry out under the United Nations Charter. The decisions of the Council are known as UN Security Council Resolutions. Presidency of the Security Council is rotated and lasts for one month.quote:Op maandag 24 april 2006 00:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je hebt als landen toch een stem. Frankrijk kwam toch met een veto stem in de Irak kwestie (omdat Chirac en Saddam dikke maatjes zijn) en dit leidde er toch toe dat er geen vn steun kwam en NLders dus begonnen te roepen van het kan niet.
onzin natuurlijk want Frankrijk was een van de grootste troepenleveranciers tijdens Desert Storm na de VS en het VK (lees het boek '100 miles from Baghdad' )quote:Op maandag 24 april 2006 00:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je hebt als landen toch een stem. Frankrijk kwam toch met een veto stem in de Irak kwestie (omdat Chirac en Saddam dikke maatjes zijn) en dit leidde er toch toe dat er geen vn steun kwam en NLders dus begonnen te roepen van het kan niet.
Lees dan ook even verder:quote:Op maandag 24 april 2006 00:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
The United Nations Security Council is the most powerful organ of the United Nations (UN). It is charged with maintaining peace and security between nations. While other organs of the United Nations only make recommendations to member governments, the Security Council has the power to make decisions which member governments must carry out under the United Nations Charter. The decisions of the Council are known as UN Security Council Resolutions. Presidency of the Security Council is rotated and lasts for one month.
bron
Met dit moeten wij dan toch gewoon uitvoeren wat er daar besloten wordt ??
Frankrijk was dikke mik met Irak ten tijde van Irak invasie en deden daarom niet mee.quote:Op maandag 24 april 2006 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin natuurlijk want Frankrijk was een van de grootste troepenleveranciers tijdens Desert Storm na de VS en het VK (lees het boek '100 miles from Baghdad' )
ze houden er gewoon niet van publiekelijk aan het kruis genageld te worden
okquote:Op maandag 24 april 2006 00:07 schreef Yildiz het volgende:
[...]
ze hadden 10.000 manschappen (incl. hun enige vliegdekschip) in de golfregio klaar liggen voor de oorlog in Irak ... die waren daar niet voor nietsquote:Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Frankrijk was dikke mik met Irak ten tijde van Irak invasie en deden daarom niet mee.
Heel simpel... een oorlog buiten de VN hoeven we niet aan mee te werken.quote:Op zondag 23 april 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
Je hypothese was dat het niet bij dreigen zou blijven maar er een oorlog zou komen.quote:Op maandag 24 april 2006 00:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
elk land dat homosexuelen ophangt is wat mij betreft een smerig regime ja en als Balkenende al dat soort landen ging bedreigen met militaire actie tenzij ze ermee ophouden dan zou ik hem een kratje bier sturen.
Ik heb toch ook al aangegeven, dat wanneer er een resolutie komt in de VN veiligheidsraad. En dan moeten er dus ook bewijzen zijn dat er daadwerkelijk in het geheim kernwapens worden gefabriceerd ik voor een oorlog ben.quote:Op maandag 24 april 2006 00:11 schreef -scorpione- het volgende:
@Krullenhoofd:
Waarom zie je dat landen die op botsingskoers met de VS liggen altijd bondgenoten zoeken met landen als Rusland, Frankrijk en China? Juist, die landen hebben een veto in de vn, als die tegen stemmen komt er geen vn steun. Iran werkt al samen met Rusland in het kernprogramma en heeft de afgelopen tijd ook de banden met China wat aangehaald. vn steun kun je dus vergeten. NL kan hier zijn standpunt niet op laten steunen.
Nog zo'n één...quote:Op maandag 24 april 2006 00:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heel simpel... een oorlog buiten de VN hoeven we niet aan mee te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |