abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37215946
MBO's schrappen het vak Nederlands
Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij.

Hoe komt iemand op een dergelijke beslissing?

Tevens is het wellicht een goed topic om de uitholling van het Nederlands leerstelsel in zijn totaal eens te bespreken. En dan bedoel ik met name de golf van bezuinigingen op onderwijs en het voortdurend bijstellen van slagingscriteria zodat straks iedere mongool een diploma meekrijgt.
Profiel opgeheven.
pi_37216047
Dat gaat leuk worden. Niet alleen komen de VMBO'ers niet aan een baan in de toekomst; ze weten ook niet meer hoe ze een fatsoenlijke sollicitatiebrief moeten opstellen.
Ja, dit gaat echt werken.

edit: over 30 jaar, een leraar/lerares nederlands: "Hun kennen het best goed hoor, ik vind het niks voor nodig dat ze beiles krijgen."

[ Bericht 22% gewijzigd door Bot13 op 23-04-2006 16:26:03 ]
pi_37216230
Belachelijk!
Vandaag de dag spreekt al bijna geen enkele Nederlander de taal correct. Laat staan dat ze de grammatica kennen. En dan gaan ze de lessen ook nog eens schrappen?
Dat Nederlandse taal tijdens praktijklessen ook aangepakt moet worden vind ik goed, maar de echte lessen schrappen?

*sprakeloos*
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37222529
Dat is toch een puntje in de checklist om je eigen land te vernietigen? "Schrap geschiedenislessen en stop met het onderwijzen van je eigen taal.... check!"

Ik weet niet wat die mensuh besield maar ik vindt dat ze best noch wat aandagt kunen besteeden aan taal onderweis!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37223491

Meer kan ik er echt niet over zeggen..
  zondag 23 april 2006 @ 20:23:43 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37224428
En hoe moet het dan met de kenniseconomie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37225429
Het viel toch niet meer te redden. =X Iig, matige boel.
pi_37226910
Vreemde boel. De lessen stop zetten terwijl er een grote groep met een taalachterstand is.
  zondag 23 april 2006 @ 21:47:43 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37227685
Och, veel stelt het toch al niet voor.

Engels is ook al afgeschaft, omdat men denkt dat je dat toch al leert van de films.
Duits, nouja, dan kijk je gewoon een paar keer commissaris Rex, en Cobra 11, ofzo...

Wiskunde,... wiskunde? Vaak ook al niet meer.

Alleen nog wat tekstjes uit je hoofd leren voor de theorie. Maargoed, zal wel de schuld van links zijn ofzo, om het een oorzaak te geven, en daarmee een excuus om er niks aan te hoeven doen.

Hoezo, maakbaar Nederland? Laat maar afzinken, ik kan het toch niet meer redden, denken de meesten. Maar wel een dikke Audi van de stichting.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 23 april 2006 @ 21:49:17 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37227757
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe moet het dan met de kenniseconomie?
Dat is een praatgroepje. Waar de directeuren van de bedrijven 'geen tijd' voor hebben.
Dus dan zitten daar de ambtenaren aan tafel kroketten te eten, omdat het anders zo suf is.

Bezuinigen kan ik trouwens niet eens begrijpen. Eerst al dat hele competentie-gedoe, zelfstandig leren, nagekeken van de tweede fase, etc.

Allemaal om het beter voor de student (lees, goedkoper) te maken, en wat leer je er? Geen drol meer, de samenhang is compleet weggedrukt.
Zelfs het HBO al, waar sommige studies niet meer dan 20 uur per week in beslag nemen. Wat is dat voor teringzooi!?
pi_37229037
Zoals al genoemd is het te triest voor woorden.
En dan zijn de heren politici in de opperste staat van verbazing als blijkt dat de migratiecijfers naar het buitenland toe explosief stijgen.

Mensen zijn het ronduit beu. En terecht.
Profiel opgeheven.
  zondag 23 april 2006 @ 23:17:37 #12
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37229666
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:10 schreef Bierie het volgende:
MBO's schrappen het vak Nederlands
Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij.

Hoe komt iemand op een dergelijke beslissing?
Heel simpel, ze hebben gewoon een lerarentekort, dan schrap je gewoon wat lessen en dan komt het weer helemaal goed.
quote:
Tevens is het wellicht een goed topic om de uitholling van het Nederlands leerstelsel in zijn totaal eens te bespreken. En dan bedoel ik met name de golf van bezuinigingen op onderwijs en het voortdurend bijstellen van slagingscriteria zodat straks iedere mongool een diploma meekrijgt.
Ik vind dat de overheid juist niet moet bezuinigen op onderwijs, sterker nog ik vind dat er juist geinvesteerd moet worden in het onderwijs.
Er moeten meer leraren komen dus maak het dan ook aantrekkelijk voor leraren om voor de klas te staan.
Verder ben ik voor een school in de oude stijl, gewoon een leraar in de klas en gewoon leren.
Niet meer dat je zelf je tempo bepaald, zo creëer je geen discipline.
Ik was vroeger ook heel erg ongedisciplineerd en ik heb dat op de harde manier moeten leren.
Iets wat niet nodig hoeft te zijn als men gewoon op de oude manier lesgeeft.
pi_37229746
Beter zou zijn: Nederlanders schrappen MBO opleidingen.
  zondag 23 april 2006 @ 23:19:26 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37229759
Onze beschaving gaat ten onder, ik zeg het je

Over 100 jaar lopen we weer in berenvellen. (ok, berenburqa's dan)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 23:20:10 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37229782
Dit MOET een geintje zijn .
  zondag 23 april 2006 @ 23:23:36 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_37229911
quote:
Op zondag 23 april 2006 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Beter zou zijn: Nederlanders schrappen MBO opleidingen.

Maargoed, dit is natuurlijk belachelijk. Taal en communicatie is waar de wereld op draait en dat gaan we schrappen. Goed bezig weer. Kenniseconomie gaat het helemaal worden in Nederland.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_37230513
quote:
Op zondag 23 april 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit MOET een geintje zijn .
++

een 23-april-grap!
pi_37230588
Hehe, leuk!
Grappig!
Wat een humor heeft ons landje toch, hahaha
  zondag 23 april 2006 @ 23:50:19 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37230776
En vervolgens gaan we het geld wat we 'winnen' uit de bezuingingen zeker stekken in wat 'leuke Tomahawks van enkele miljoenen' naar een 'vredes- danwel opbouwmissie' in Uruzgan, right?

De politiek zegt overigens, naar mijn indruk, steeds vaker de volgende frase:
quote:
'Het spijt me dat ik het volk niet uit kan leggen dat ik het bij het juiste eind heb.'
Misschien zou die politicus de schuld dan bij zichzelf moeten leggen, omdat het volk te dom opgeleid is, dankzij bezuinigingen, van zijn kant. Dat het volk hem of haar niet begrijpt, is dus indirect zijn 'schuld', om het politiek uit te drukken.
  maandag 24 april 2006 @ 00:06:43 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37231365
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:47 schreef Yildiz het volgende:
Och, veel stelt het toch al niet voor.

Engels is ook al afgeschaft, omdat men denkt dat je dat toch al leert van de films.
Duits, nouja, dan kijk je gewoon een paar keer commissaris Rex, en Cobra 11, ofzo...

Wiskunde,... wiskunde? Vaak ook al niet meer.

Alleen nog wat tekstjes uit je hoofd leren voor de theorie. Maargoed, zal wel de schuld van links zijn ofzo, om het een oorzaak te geven, en daarmee een excuus om er niks aan te hoeven doen.

Hoezo, maakbaar Nederland? Laat maar afzinken, ik kan het toch niet meer redden, denken de meesten. Maar wel een dikke Audi van de stichting.
Wat wordt er dan nog wél gedaan op school, vraag ik me af?
Is het echt alleen nog maar sms'en, stickies roken en rondcrossen op brommers?
The End Times are wild
  maandag 24 april 2006 @ 00:11:27 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37231521
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat wordt er dan nog wél gedaan op school, vraag ik me af?
Is het echt alleen nog maar sms'en, stickies roken en rondcrossen op brommers?
Ik verbaas me soms serieus wat leraren zélf doen tussen het les geven door.
Dan hebben ze een 'coördinator' functie, of wat dan ook. Maar dan zie je dat ze gewoon rustig een syllabus uitgeven van 2-3 jaar geleden. Kleine moeite om die data aan te passen, denk ik dan...

Om nog maar niet te spreken van het aantal managers wat zich er tegenwoordig mee wil bemoeien, en zich via statistieken wil bewijzen dat dankzij zíjn beleid, het systeem beter is, omdat het slagingspercentage omhoog is gegaan.
Dat dat eigenlijk betekend dat kinderen niet aan de CITO toets hebben meegedaan, telt dan even niet mee, als voorbeeld uit de basisscholen.

Op het hele competentiegericht onderwijs geven in het MBO kots ik sowieso al, maar dat terzijde.
  maandag 24 april 2006 @ 00:34:07 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37232282
Wat een puinhoop is dat onderwijs toch.
In plaats van beter onderwijs gaan ze elke keer de drempel lager leggen om ervoor te zorgen dat er nog genoeg doorstroming is.
Als scholieren niet thuishoren op een MBO dan moet je ze ook geen papiertje 'van goede dienst' meegeven (simpel zat).
  maandag 24 april 2006 @ 00:35:28 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37232313
Inderdaad. Op die manier wordt het wel heel erg gemakkelijk om iedereen uiteindelijk universiteit te laten doen!
The End Times are wild
pi_37232510
Dit is een nieuw dieptepunt in een onderdeel van de maatschappij die zo enorm belangrijk is en eigenlijk al jaren van dieptepunt naar dieptepunt gaat.

Welke dwaas bedenkt zoiets?
pi_37232935
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Dit is een nieuw dieptepunt in een onderdeel van de maatschappij die zo enorm belangrijk is en eigenlijk al jaren van dieptepunt naar dieptepunt gaat.

Welke dwaas bedenkt zoiets?
Och, OC&W laat mij nergens meer versteld door staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')