abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:02:43 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37271491
Die Verdonk begint een beetje een karikatuuur van zichzelf te worden, al zo vroeg in het seizoen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:21:12 #102
33189 RM-rf
1/998001
pi_37272014
Ik vrees een beetje dat Verdonk al in deze campagne kapot gemaakt wordt... het hautaine 'Wees duidelijk Rita, Recht door zee!’ is een slimme truc om iemand op diens eigen woorden te pakken en helaas, ze is er weerloos tegen... iedere nuance die ze nu nog zou willen leggen wordt bij voorbaat al gecounterd met die spreuk...

Verdonk moet nu ieder 'programma' waar ze zelf in gelooft, iedere genuanceerde weloverwogen visie opgeven en gewoon puur op plat populisme inzetten, wil ze niet achtervolgd worden door haar eigen woorden 'recht door zee' te zijn..

Ik betwijfel of ze dat zou kunnen, ik denk eerder dat ze wel populair zal blijven bij het brede volk, een politica met een goed breed imago, maar bij nauwer betrokkenen en zeker bij actieve partijleden zal ze mogelijk door het ijs zakken ...
Bovenal, als het zou lukken deze campagne te winnen, bestaat de mogelijkheid dat Bos haar in debatten precies op dezelfde manier zal aanvallen , en daarmee des te makkelijker de wat links-liberalere VVD'ers van haar afweekt ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37272085
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:21 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees een beetje dat Verdonk al in deze campagne kapot gemaakt wordt... het hautaine 'Wees duidelijk Rita, Recht door zee!’ is een slimme truc om iemand op diens eigen woorden te pakken en helaas, ze is er weerloos tegen... iedere nuance die ze nu nog zou willen leggen wordt bij voorbaat al gecounterd met die spreuk...

Verdonk moet nu ieder 'programma' waar ze zelf in gelooft, iedere genuanceerde weloverwogen visie opgeven en gewoon puur op plat populisme inzetten, wil ze niet achtervolgd worden door haar eigen woorden 'recht door zee' te zijn..

Ik betwijfel of ze dat zou kunnen, ik denk eerder dat ze wel populair zal blijven bij het brede volk, een politica met een goed breed imago, maar bij nauwer betrokkenen en zeker bij actieve partijleden zal ze mogelijk door het ijs zakken ...
Bovenal, als het zou lukken deze campagne te winnen, bestaat de mogelijkheid dat Bos haar in debatten precies op dezelfde manier zal aanvallen , en daarmee des te makkelijker de wat links-liberalere VVD'ers van haar afweekt ...
Dat recht door zee wordt haar toch niet in de mond gelegd
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:29:34 #104
33189 RM-rf
1/998001
pi_37272257
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat recht door zee wordt haar toch niet in de mond gelegd
het is oorspronkelijk haar eigen uitspraak geweest, in die persconferentie ...

Tijdens het debat heeft Rutte het heel slim tegen haar gebruikt ( ik denk dat hij dat voorbereid had, die quote had klaarliggen als zij ietsjes zou aarzelen of een nuance wilde leggen )...
je merkt dat dat juist zo'n onliner-quote is die de media graag oppikt, in meerdere artikelen komt exact die uitspraak van Rutte tegen Verdonk naar voren (overigens, de ene keer merkt men op dat die uitspraak gedan werd toen Verdonk een genuanceerde mening had over de Hypotheekrente-aftrek, een ander artikel meld dat dat gezegd werd 'toen Verdonk licht aarzelde' ... beide weergaves kunnen correct zijn, maar opvallend waar journalisten veel waarde opleggen, de quote is in beide gevallen exact gelijk, enkel de situatie waarin die gedaan is wordt compleet anders uitgelegd)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37274498
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond ze beide maar magertjes
Ik ook en begrijp nog steeds helemaal niks van al die aandacht die er aan besteed wordt. Dat dorp heeft waarschijnlijk nog nooit zoveel cameraploegen e.d. bijelkaar gezien. Zal me ook niet verbazen dat er meer pers aanwezig was dan de aanwezige 200 belangstellenden.
quote:
Jelleke
Altijd voor de underdog.

Echt slecht lijkt ze me ook niet maar ze is denk ik ook niet geschikt als lijsttrekker.
pi_37281973
Ik betwijfel het zo zou de lijsttrekker zal worden. In een debat is Rutte veel goedgebekter, en dat zal haar misschien weleens duur komen te staan.
Aan de andere kant denk ik dat de VVD meer zetels kan winnen met Verdonk aan het roer.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:55:43 #107
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37282101
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond ze beide maar magertjes

Jelleke
eerlijk gezegd vond ik jelleke net zo beroerd als de rest. Verdonk was het slechts. Rutte het best, zo van wat ik ervan heb gezien.
Als verdonk begint te praten als ze zich moet verdedigen. Afgrijselijk om te horen. Die intonatie en die arrogantie van de oneliner . Ik stem geen vvd, maar mocht ik het stemmen, dan rutte. Daar is nog niks aan veranderd. verdonk kan gewoon niks inhoudelijks vertellen. gisteren weer niet. Maar goed, voor andere partijen is verdonk wel goed, kunnen ze zetels pakken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:59:26 #108
33189 RM-rf
1/998001
pi_37282198
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:51 schreef Urquhart het volgende:

Aan de andere kant denk ik dat de VVD meer zetels kan winnen met Verdonk aan het roer.
Punt is, in een verkiezingscampagne zal Verdonk ook het debat met andere lijsttrekker moeten aangaan, dus mensen als pastors en Wilders aan de rechterzijde en dan weer aan de linkerzijde Marijnissen, Bos ..
Bovendien zal ze geconfronteerd worden met veel kritische journalisten die haar 'hard' kunnen gaan aanpakken....

Hoe gaat Verdonk daarmee om?
Ik vrees dat juist in een campagne Verdonk wel eens grandioos door het ijs zou kunnen zakken en dan juist de VVD enorme verliezen toe zou kunnen brengen ....

Het meeste aanzien heeft ze als betrouwbaar bestuurder, kabinetslid, maar op dat punt moet ze Balkenende duidelijk voor laten gaan en het kan wel eens vanuit populistisch oogpunt moeilijk zijn om het kabinetsbeleid volledig te moeten blijven verdedigen ... valt ze echter het kabinet aan, valt ze ook de basis van haar eigen populariteit aan.... (Bij Rutte speelt dat waarschijnlijk ook deels, maar toch minder dan Verdonk, die het meer moet hebben van haar populariteit buiten de partij VVD, en dus minder kan 'bouwen' op het partijkader)
pi_37282294
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Punt is, in een verkiezingscampagne zal Verdonk ook het debat met andere lijsttrekker moeten aangaan, dus mensen als pastors en Wilders aan de rechterzijde en dan weer aan de linkerzijde Marijnissen, Bos ..
Bovendien zal ze geconfronteerd worden met veel kritische journalisten die haar 'hard' kunnen gaan aanpakken....

Ik vrees dat juist in een campagne Verdonk wel eens grandioos door het ijs zou kunnen zakken en dan juist de VVD enorme verliezen toe zou kunnen brengen ....

Het meeste aanzien heeft ze als betrouwbaar bestuurder, kabinetslid, maar op dat punt moet ze Balkenende duidelijk voor laten gaan en het kan wel eens vanuit populistisch oogpunt moeilijk zijn om het kabinetsbeleid volledig te moeten blijven verdedigen ... valt ze echter het kabinet aan, valt ze ook de basis van haar eigen populariteit aan.... (Bij Rutte speelt dat waarschijnlijk ook deels, maar toch minder dan Verdonk, die het meer moet hebben van haar populariteit buiten de partij VVD, en dus minder kan 'bouwen' op het partijkader)
Dat is inderdaad wel een groot risico, en dat is iets wat Fortuyn wel had en zei niet. Fortuyn had een natuurlijke debatstijl, en wist dat ook met een bepaalde charme te brengen, en dat heeft Verdonk duidelijk niet als ik het gisteren zo zag.
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:03:53 #110
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37282331
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:02 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een groot risico, en dat is iets wat Fortuyn wel had en zei niet. Fortuyn had een natuurlijke debatstijl, en wist dat ook met een bepaalde charme te brengen, en dat heeft Verdonk duidelijk niet als ik het gisteren zo zag.
Dat is nog best subtiel gebracht
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 26 april 2006 @ 08:08:59 #111
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37302598
Leuke column van Martin Bril vandaag in de Volkskrant over Rita: "Ooit had een politicus volgelingen, gelijkgestemden, aanhangers. Rita niet - zij heeft fans."
  woensdag 26 april 2006 @ 16:44:29 #112
136 V.
Like tears in rain...
pi_37315575
quote:

Dat denk ik ook. Ze doet geforceerd, probeert popie-er dan popie te zijn, heeft de materie niet in de vingers, en kan na een aantal ad Ruttinems niet verder komen dan zelf janken dat er niet op de persoon moet worden gespeeld.

Nooit gedacht dat ik het met Nijpels eens zou zijn, maar dat mens is een brokkenpiloot.

Laat haar maar lijsttrekker worden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37326523
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:08 schreef mariatrepp het volgende:
Leuke column van Martin Bril vandaag in de Volkskrant over Rita: "Ooit had een politicus volgelingen, gelijkgestemden, aanhangers. Rita niet - zij heeft fans."
.
pi_37327575
quote:
Politiek komt dus echt wel dichter bij de burger
pi_37327859
quote:

[..]

Tja, wat vervelend toch voor Verdonk dat ze kiest voor een plat-populistische benadering en dat ze daar dan op kan worden aangevallen.
Waarom mag ze niet gewoon haar populistische gang gaan. 't Is niet eerlijk.
Per slot van rekening mag ze van Kay
1 niet liegen
2 geen interviews geven die langer dan 3 kwartier duren, want dan komt de waarheid aan de orde
dus ze heeft het al zo moeilijk.
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal Mevrouw Verdonk in ons hart sluiten als de sterke, rechtdoorzeeë, principieel populistische vrouw die ze is.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 27 april 2006 @ 16:33:05 #116
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37348698
quote:

[..]

Dat is imho al het geval. Mijn indruk na het debat in Heerhugowaard was dat ze de inhoud nauwlijks beheerst. En heel arrogant denkt dat haar imago van harde rechtse tante genoeg is om Rutte te verslaan.

Wat ik ook wel zou willen dat ieen journalist die Jelleke eens aan de tand voelt. Wat bezielt dat mens om mee te doen? Denkt ze nu echt te kunnen winnen? Heeft ze altijd zoveel realiteitszin gehad?
pi_37348921
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Politiek komt dus echt wel dichter bij de burger
Maar zou je in dit geval ook niet Wouter Bos in kunnen vullen i.p.v. Verdonk?

Of komen zijn stemmen meer door de aversie tegen de huidige regering?
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:06:50 #118
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37396843
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat een directeur van een gevangenis in aanraking komt met de gedetineerden?

Sorry hoor, beleidsmatig is hij bezig met het reilen en zeilen van een bajes en van zeer dichtbij maakte ik mee dat at soort mensen ladderzat van feestjes en bijeenkomsten wegreden onderwijl lachend dat er mensen vastzaten voor drankovertredingen maar dat zij dan min of meer *onschendbaar * waren omdat men bij aanhouding doorgaans met een knipoog naast het tonen van rijbewijs en autopapieren ook even terloops de toegangspasjes en personeelskaarten lieten zien.

Beetje vaag dat je zo'n functie ziet als *ervring met het omgaan met de afdeling bevolking van een inrichting.
Uiteraard komen ze *weleens* in aanraking met die bevolking aldaar maar dat is meer uitzondering dan regel.
Dat zeg ik helemaal niet maar ze is wel meer bezig met het uitschot van de samenleving veel meer dan iemand die in het buitenland voor de shell bezig is of op een afdeling personeelszaken van een concern. Ze maakt op dit moment al veel meer mee dan Rutte die nog bij zijn moeder op de koffie kan zonder dat hij van te voren het bij de politie moet aanvragen. Rita heeft een van de zwaarste functies in de politiek op dit moment.
pi_37396862
quote:
Inderdaad
  zondag 30 april 2006 @ 21:32:03 #120
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37437207
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:21 schreef RM-rf het volgende:
Nou ja, dit is natuurlijk an sich al een probleem waarmee Verdonk mogelijk komt te zitten. Ze mag dan wel mogelijk een grote populariteit onder het electoraat genieten, met alleen dat kom je er niet. Minstens zo essentieel zijn een goed gefundeerd partijkader en een uitgebreid netwerk in politieke en bestuurlijke kringen. Verdonk kan het echt niet alleen in de rol van outsider bolwerken; ze zal de rest van de VVd hard nodig hebben, en het is dwaas om met controversiele uitspraken juist die zo onmisbare kaders van je te vervreemden.
pi_37439610
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar zou je in dit geval ook niet Wouter Bos in kunnen vullen i.p.v. Verdonk?

Of komen zijn stemmen meer door de aversie tegen de huidige regering?
Ik denk dat het bij Bos een combinatie van beiden is.
pi_37460052
Verdonk for President
  maandag 1 mei 2006 @ 19:47:33 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37463718
Hoewel VVD-kiezers in meerderheid voor Verdonk kiezen, en Verdonk voor meer zetels kan zorgen, is het een ne-aan-nek race tussen de twee bij VVD-leden, volgens de partijvoorzitters.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 1 mei 2006 @ 21:23:31 #124
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_37467129
debat is rechtstreeks te volgen via vvd-tv.nl. erg leuk
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_37473715
Ik vond het wederom een tenenkrommend "debat". Vooral Verdonk lijkt redelijk door de mand te vallen met inkoppertjes en loze kreten.

Rutte is meer inhoudelijk althans wat ik op tv heb gezien tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')