Dat recht door zee wordt haar toch niet in de mond gelegdquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:21 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees een beetje dat Verdonk al in deze campagne kapot gemaakt wordt... het hautaine 'Wees duidelijk Rita, Recht door zee!’ is een slimme truc om iemand op diens eigen woorden te pakken en helaas, ze is er weerloos tegen... iedere nuance die ze nu nog zou willen leggen wordt bij voorbaat al gecounterd met die spreuk...
Verdonk moet nu ieder 'programma' waar ze zelf in gelooft, iedere genuanceerde weloverwogen visie opgeven en gewoon puur op plat populisme inzetten, wil ze niet achtervolgd worden door haar eigen woorden 'recht door zee' te zijn..
Ik betwijfel of ze dat zou kunnen, ik denk eerder dat ze wel populair zal blijven bij het brede volk, een politica met een goed breed imago, maar bij nauwer betrokkenen en zeker bij actieve partijleden zal ze mogelijk door het ijs zakken ...
Bovenal, als het zou lukken deze campagne te winnen, bestaat de mogelijkheid dat Bos haar in debatten precies op dezelfde manier zal aanvallen , en daarmee des te makkelijker de wat links-liberalere VVD'ers van haar afweekt ...
het is oorspronkelijk haar eigen uitspraak geweest, in die persconferentie ...quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat recht door zee wordt haar toch niet in de mond gelegd
Ik ook en begrijp nog steeds helemaal niks van al die aandacht die er aan besteed wordt. Dat dorp heeft waarschijnlijk nog nooit zoveel cameraploegen e.d. bijelkaar gezien. Zal me ook niet verbazen dat er meer pers aanwezig was dan de aanwezige 200 belangstellenden.quote:
quote:Jelleke![]()
![]()
![]()
eerlijk gezegd vond ik jelleke net zo beroerd als de rest. Verdonk was het slechts. Rutte het best, zo van wat ik ervan heb gezien.quote:
Punt is, in een verkiezingscampagne zal Verdonk ook het debat met andere lijsttrekker moeten aangaan, dus mensen als pastors en Wilders aan de rechterzijde en dan weer aan de linkerzijde Marijnissen, Bos ..quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:51 schreef Urquhart het volgende:
Aan de andere kant denk ik dat de VVD meer zetels kan winnen met Verdonk aan het roer.
Dat is inderdaad wel een groot risico, en dat is iets wat Fortuyn wel had en zei niet. Fortuyn had een natuurlijke debatstijl, en wist dat ook met een bepaalde charme te brengen, en dat heeft Verdonk duidelijk niet als ik het gisteren zo zag.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Punt is, in een verkiezingscampagne zal Verdonk ook het debat met andere lijsttrekker moeten aangaan, dus mensen als pastors en Wilders aan de rechterzijde en dan weer aan de linkerzijde Marijnissen, Bos ..
Bovendien zal ze geconfronteerd worden met veel kritische journalisten die haar 'hard' kunnen gaan aanpakken....
Hoe gaat Verdonk daarmee om?
Ik vrees dat juist in een campagne Verdonk wel eens grandioos door het ijs zou kunnen zakken en dan juist de VVD enorme verliezen toe zou kunnen brengen ....
Het meeste aanzien heeft ze als betrouwbaar bestuurder, kabinetslid, maar op dat punt moet ze Balkenende duidelijk voor laten gaan en het kan wel eens vanuit populistisch oogpunt moeilijk zijn om het kabinetsbeleid volledig te moeten blijven verdedigen ... valt ze echter het kabinet aan, valt ze ook de basis van haar eigen populariteit aan.... (Bij Rutte speelt dat waarschijnlijk ook deels, maar toch minder dan Verdonk, die het meer moet hebben van haar populariteit buiten de partij VVD, en dus minder kan 'bouwen' op het partijkader)
Dat is nog best subtiel gebrachtquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een groot risico, en dat is iets wat Fortuyn wel had en zei niet. Fortuyn had een natuurlijke debatstijl, en wist dat ook met een bepaalde charme te brengen, en dat heeft Verdonk duidelijk niet als ik het gisteren zo zag.
Dat denk ik ook. Ze doet geforceerd, probeert popie-er dan popie te zijn, heeft de materie niet in de vingers, en kan na een aantal ad Ruttinems niet verder komen dan zelf janken dat er niet op de persoon moet worden gespeeld.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef RM-rf het volgende:
Ik vrees dat juist in een campagne Verdonk wel eens grandioos door het ijs zou kunnen zakken en dan juist de VVD enorme verliezen toe zou kunnen brengen ....
quote:Op woensdag 26 april 2006 08:08 schreef mariatrepp het volgende:
Leuke column van Martin Bril vandaag in de Volkskrant over Rita: "Ooit had een politicus volgelingen, gelijkgestemden, aanhangers. Rita niet - zij heeft fans."
Politiek komt dus echt wel dichter bij de burgerquote:Op woensdag 26 april 2006 08:08 schreef mariatrepp het volgende:
Leuke column van Martin Bril vandaag in de Volkskrant over Rita: "Ooit had een politicus volgelingen, gelijkgestemden, aanhangers. Rita niet - zij heeft fans."
Tja, wat vervelend toch voor Verdonk dat ze kiest voor een plat-populistische benadering en dat ze daar dan op kan worden aangevallen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Punt is, in een verkiezingscampagne zal Verdonk ook het debat met andere lijsttrekker moeten aangaan, dus mensen als pastors en Wilders aan de rechterzijde en dan weer aan de linkerzijde Marijnissen, Bos ..
Bovendien zal ze geconfronteerd worden met veel kritische journalisten die haar 'hard' kunnen gaan aanpakken....
Het meeste aanzien heeft ze als betrouwbaar bestuurder, kabinetslid, maar op dat punt moet ze Balkenende duidelijk voor laten gaan en het kan wel eens vanuit populistisch oogpunt moeilijk zijn om het kabinetsbeleid volledig te moeten blijven verdedigen ... valt ze echter het kabinet aan, valt ze ook de basis van haar eigen populariteit aan.... (Bij Rutte speelt dat waarschijnlijk ook deels, maar toch minder dan Verdonk, die het meer moet hebben van haar populariteit buiten de partij VVD, en dus minder kan 'bouwen' op het partijkader)
Dat is imho al het geval. Mijn indruk na het debat in Heerhugowaard was dat ze de inhoud nauwlijks beheerst. En heel arrogant denkt dat haar imago van harde rechtse tante genoeg is om Rutte te verslaan.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Maar zou je in dit geval ook niet Wouter Bos in kunnen vullen i.p.v. Verdonk?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Politiek komt dus echt wel dichter bij de burger![]()
Dat zeg ik helemaal niet maar ze is wel meer bezig met het uitschot van de samenleving veel meer dan iemand die in het buitenland voor de shell bezig is of op een afdeling personeelszaken van een concern. Ze maakt op dit moment al veel meer mee dan Rutte die nog bij zijn moeder op de koffie kan zonder dat hij van te voren het bij de politie moet aanvragen. Rita heeft een van de zwaarste functies in de politiek op dit moment.quote:Op maandag 24 april 2006 10:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
![]()
Jij denkt werkelijk dat een directeur van een gevangenis in aanraking komt met de gedetineerden?
Sorry hoor, beleidsmatig is hij bezig met het reilen en zeilen van een bajes en van zeer dichtbij maakte ik mee dat at soort mensen ladderzat van feestjes en bijeenkomsten wegreden onderwijl lachend dat er mensen vastzaten voor drankovertredingen maar dat zij dan min of meer *onschendbaar * waren omdat men bij aanhouding doorgaans met een knipoog naast het tonen van rijbewijs en autopapieren ook even terloops de toegangspasjes en personeelskaarten lieten zien.
Beetje vaag dat je zo'n functie ziet als *ervring met het omgaan met de afdeling bevolking van een inrichting.
Uiteraard komen ze *weleens* in aanraking met die bevolking aldaar maar dat is meer uitzondering dan regel.
Inderdaadquote:Op woensdag 26 april 2006 08:08 schreef mariatrepp het volgende:
Nou ja, dit is natuurlijk an sich al een probleem waarmee Verdonk mogelijk komt te zitten. Ze mag dan wel mogelijk een grote populariteit onder het electoraat genieten, met alleen dat kom je er niet. Minstens zo essentieel zijn een goed gefundeerd partijkader en een uitgebreid netwerk in politieke en bestuurlijke kringen. Verdonk kan het echt niet alleen in de rol van outsider bolwerken; ze zal de rest van de VVd hard nodig hebben, en het is dwaas om met controversiele uitspraken juist die zo onmisbare kaders van je te vervreemden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:21 schreef RM-rf het volgende:
Ik betwijfel of ze dat zou kunnen, ik denk eerder dat ze wel populair zal blijven bij het brede volk, een politica met een goed breed imago, maar bij nauwer betrokkenen en zeker bij actieve partijleden zal ze mogelijk door het ijs zakken ...
Ik denk dat het bij Bos een combinatie van beiden is.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zou je in dit geval ook niet Wouter Bos in kunnen vullen i.p.v. Verdonk?
Of komen zijn stemmen meer door de aversie tegen de huidige regering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |