Dat interview, daar was geen woord Spaans bij. Ik vind het ook wat slap hoe ze daar gisteren op reageerde, daaruit bleek wel dat het zo was. Ze staat toch voor wat ze zegt en doet? Dan moet ze daar ook voor staan.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:49 schreef Kozzmic het volgende:
Ze zou het gezegd hebben in het radiointerview waarin ze plotseling bekend maakte erover na te denken kandidaat voor het lijsttrekkerschap te willen worden...
De toon van het debat is te negatief... Waar hebben we dat ook al weer eerder gehoord?quote:Verdonk stoort zich aan harde campagne Rutte
ALMERE (ANP) - VVD-kandidaat-lijsttrekker Rita Verdonk stoort zich aan harde campagne die haar belangrijkste concurrent Mark Rutte voert in de strijd om het leiderschap van de partij.
Zondag, toen ze een boottochtje bij Almere maakte, gaf Verdonk in RTL Nieuws aan de toon te negatief te vinden, net als tijdens de VVD-campagne in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. ,,Je ziet het nu weer gebeuren met een negatieve lijn naar mij toe'', zei Verdonk. De harde toon in de gemeenteraadscampagne werd gekozen onder leiding van Rutte die toen campagneleider was.
Rutte heeft Verdonk de afgelopen week tijdens de campagne voor het VVD-lijsttrekkerschap aangevallen op haar vermeende onduidelijkheid over onderwerpen als hypotheekrenteaftrek en vrijheid van onderwijs. De VVD-leden kunnen vanaf woensdag stemmen op de nieuwe VVD-leider. Behalve Verdonk en Rutte is ook Kamerlid Jelleke Veenendaal kandidaat. Op 1 juni is de lijsttrekker voor de parlementsverkiezingen van volgend jaar bekend.
Verdonk die iemand anders verwijt te hard te zijnquote:Op maandag 8 mei 2006 09:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De toon van het debat is te negatief... Waar hebben we dat ook al weer eerder gehoord?
Het was Verdonk die tijdens haar eerste speech uithaale naar Rutte. Hij zei toen dat hij hoopte dat Verdonk in vervolg op de inhoud zou debateren. Daarna heeft ze hem nog een keer aangepakt. Sindsdien is Rutte verder gegaan op de manier zoals hij camapgne voerde tegen de pvda.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De toon van het debat is te negatief... Waar hebben we dat ook al weer eerder gehoord?
ze zegt: ''ik zie die lijn nu ook naar mij toe'' of iets in die trend. Bedoelt ze daar nu mee dat ze net als Fortuyn zo wordt aangepakt? Om maar weer de link met fortuyn en zijn zetels te kunnen leggen.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk die iemand anders verwijt te hard te zijn![]()
![]()
Ik krijg door dit soort uitlatingen ook wel het idee dat Verdonk niet meer is als een buikspreekpop van Kay van der Linden.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ze zegt: ''ik zie die lijn nu ook naar mij toe'' of iets in die trend. Bedoelt ze daar nu mee dat ze net als Fortuyn zo wordt aangepakt? Om maar weer de link met fortuyn en zijn zetels te kunnen leggen.
Of ze bedoeld de anti-pvda campagne van Rutte en dat dat nu op Verdonk wordt toegepast. Toen vond Verdonk het allemaal heel terecht en inhoudelijk oke. Nu ze zelf de lul is ineens niet meer. Is dat haar daadkracht?![]()
In beide gevallen is het een hypocriete doos![]()
Het ging inderdaad om die anti-PvdA campagne. Maar waaruit blijkt dat ze het eens was met die tactiek ten tijde van de gemeenteraadsverkiezingen?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:31 schreef One_of_the_few het volgende:
Of ze bedoeld de anti-pvda campagne van Rutte en dat dat nu op Verdonk wordt toegepast. Toen vond Verdonk het allemaal heel terecht en inhoudelijk oke. Nu ze zelf de lul is ineens niet meer.
Naar buiten toe ieder geval was ze het er niet mee oneens.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het ging inderdaad om die anti-PvdA campagne. Maar waaruit blijkt dat ze het eens was met die tactiek ten tijde van de gemeenteraadsverkiezingen?
Hoor hoor.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het was Verdonk die tijdens haar eerste speech uithaale naar Rutte. Hij zei toen dat hij hoopte dat Verdonk in vervolg op de inhoud zou debateren. Daarna heeft ze hem nog een keer aangepakt. Sindsdien is Rutte verder gegaan op de manier zoals hij camapgne voerde tegen de pvda.
Nu is het ineens Verdonk die begint te zeuren dat Rutte zo harde campagne voert.![]()
Steevast antwoord ze dan. ''Weet je wat ik liberaal vindt, ik ga uit van mijn eigen kracht''![]()
![]()
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:43 schreef Sickie het volgende:
Wat een gemekker over een lijsttrekkersverkiezing. En dan met name door mensen die niet eens op de partij stemmen.![]()
Alsof jij nooit mekkert op alles wat links moet zijnquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:43 schreef Sickie het volgende:
Wat een gemekker over een lijsttrekkersverkiezing. En dan met name door mensen die niet eens op de partij stemmen.![]()
Correct.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Alsof jij nooit mekkert op alles wat links moet zijn
het begin van het einde voor Verdonk. Kan er eigenlijk niet op wachtenquote:Op woensdag 10 mei 2006 08:44 schreef SCH het volgende:
Vandaag begint het stemmen
Zijn campagne met Pim was toch redelijk succesvol, zijn zusje kon idd geen deuk in een pakje boter slaan.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:41 schreef Verbal het volgende:
Waarom wordt die Van der Linde nog steeds ingehuurd? Hij heeft nog niets van de grond gekregen. Maar ja, hij is in Amerika geweest, dus dat wil wel wat zeggen. Of zo.
V.
Fortuyn was zo succesvol doordat die heel veel van zichzelf bijdroeg, de speech bij Leefbaar nederland was door Fortuyn zelf geschreven en ook de spreuk 'At your Service'...quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:00 schreef FreedonNadd het volgende:
Zijn campagne met Pim was toch redelijk succesvol
Kan je ergens tussenstanden zien?quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:44 schreef SCH het volgende:
Vandaag begint het stemmen
De eerste tussenstand is 5000.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Kan je ergens tussenstanden zien?
Veel mensen gebruiken de post. Laat dat nou net het medium zijn dat Veenendaal heeft gebruikt om campagne te voeren.quote:Ruim 5000 VVD'ers stemden op eerste dag
DEN HAAG (ANP) - Ongeveer 5700 VVD-leden hebben woensdag hun stem uitgebracht op de kandidaat-lijsttrekker van hun voorkeur. De in totaal bijna 40.000 VVD-leden hebben nog tot 25 mei de tijd om te bepalen wie de partij gaat aanvoeren op weg naar de verkiezingen in 2007: Rita Verdonk, Mark Rutte of Jelleke Veenendaal.
De VVD'ers kunnen stemmen per post, via internet of de telefoon. Woensdag, de eerste dag dat kon worden gestemd, bleken 4500 stemmen per post te zijn uitgebracht. Via internet gebeurde dat ruim duizend keer, zo meldde de VVD woensdag.
De ledenraadpleging sluit donderdag 25 mei om 04.00 uur. De uitslag wordt 31 mei bekendgemaakt in het Okura hotel in Amsterdam.
je denkt toch niet dat ze een kans heeft?quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De eerste tussenstand is 5000.
[..]
Veel mensen gebruiken de post. Laat dat nou net het medium zijn dat Veenendaal heeft gebruikt om campagne te voeren.
Zijn ze alledrie nog in de race bij jouw? Of gaat het tussen rutte of Verdonk?quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:20 schreef marky het volgende:
Vandaag een mailtje gehad van Jelleke Veenendaal en een brief van Rita het wachten is op post van Rutte. Zal wel ergens rond het einde van de stemperiode zijn dat ik ga stemmen. Ik heb nog steeds geen idee.
Ik denk niet dat Veenendaal echt een kans maakt bij mij of ik ga haar gebruiken als vluchtheuvel als ik echt niet weet wie ik moet kiezen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zijn ze alledrie nog in de race bij jouw? Of gaat het tussen rutte of Verdonk?
Dat de VVD in de peilingen nu zo goed scoort wil ik anders toch wel aan Rita toeschrijvenquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Hoezo piekt Rita te vroeg? Ik heb niet het idee dat ze aan de winnende hand is eigenlijk.
Ja maar dat heeft weinig tot niets met de stemming onder de VVD-leden te maken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat de VVD in de peilingen nu zo goed scoort wil ik anders toch wel aan Rita toeschrijven![]()
Waarom?quote:En hopelijk stemmen de VVD-leden in meerderheid ook voor haar![]()
Bij de VVD kiezers is ze anders behoorlijk populair. Populairder dan Rutte. Ook is het effect in de peilingen na haar kandidaatstelling duidelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Hoezo piekt Rita te vroeg? Ik heb niet het idee dat ze aan de winnende hand is eigenlijk.
Het gaat om de leden nu. Niet om de kiezers.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:12 schreef marky het volgende:
[..]
Bij de VVD kiezers is ze anders behoorlijk populair. Populairder dan Rutte. Ook is het effect in de peilingen na haar kandidaatstelling duidelijk.
Bij de leden is ze ook populairder dan Rutte.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat om de leden nu. Niet om de kiezers.
Oh, hoe weet je dat. Dat weet tot nu toe niemand namelijk omdat niemand het ledenbestand kent.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:15 schreef marky het volgende:
[..]
Bij de leden is ze ook populairder dan Rutte.
Wel lachen als je je bedenkt dat de VVD op het idee van deze lijsttrekkersstrijd is gekomen nadat de PvdA al in 2002 het 'goede' voorbeeld gaf.quote:PvdA kan leren van open strijd VVD
Toen het gevecht voor het lijsttrekkerschap losbarstte, riep het gilde der behoudzuchtige commentatoren in koor dat dit de VVD een flinke portie stemmen zou gaan kosten. Een paar weken later is die partij de top van haar electorale kunnen aan het naderen. Het publiek snakt niet alleen naar echtheid, maar verlangt ook naar directe democratie. En dat is wat de VVD momenteel geeft. Alles open en bloot, hard tegen hard, in de publieke arena. Voorlopig lijken de achterkamertjes van de oude politiek dichtgespijkerd. Al die venijnige stukjes, al die spottende keuteltjes op de achterpagina’s helpen niet meer: de liberalen zitten in de peilingen op het verbijsterende aantal van 36 zetels (M. de Hond). De kloof met de PvdA, merkte Verdonk gisteren triomfantelijk op, is van 30 zetels tot 11 teruggebracht. Pijnlijker voor de krantenideologen die overal en altijd een gevecht tussen goed en kwaad ontwaren als het om Verdonk gaat, is dat hun vaste zwarte schaap heel wat linkse stemmetjes aan het afsnoepen is. Sinds het begin van de VVD-campagne hebben PvdA, SP en GroenLinks hun virtuele meerderheid als een zakje ijsblokjes in een teiltje lauw water zien smelten. Idee voor de sociaal-democraten: organiseer als de bliksem een flinke serie publieke debatten tussen Wouter Bos en zijn potentiële uitdager Paul Scheffer.
http://www.trouw.nl/dever(...)an+open+strijd+VVD++
Mag hopen dat de VVD leden een goede afweging maken tussen Verdonk enquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:15 schreef marky het volgende:
[..]
Bij de leden is ze ook populairder dan Rutte.
Waarom wordt Rutte nou eigenlijk zo links-liberaal gevonden? ik snap wel dat Verdonk geprofileerd wordt aan de hand van haar asielbeleid en daarom als rechtser (hoewel een streng immigratiebeleid weinig met liberalisme van doen heeft) dan Rutte wordt gezien, maar ik heb nog geen goede analyse van de standpunten van Rutte gezien waaruit duidelijk naar voren komt dat hij links-liberaal is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:36 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Mag hopen dat de VVD leden een goede afweging maken tussen Verdonk en
Rutte, die ik zie als een ed Nijpels zonder ed Nijpels uitstraling, zodat de VVD
een goede verkiezingsuitslag neer kan zetten.
Dat is de enige manier om het maximale uit het partijprogramma te halen.
Hopelijk zien de links-liberale VVD'ers ook in dat dat de beste manier is om ook
na de verkiezingen hun thema-punten op de agenda te krijgen.
Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het Rita Verdonk zal worden.![]()
![]()
Inderdaad, maar zolang Sylvain de PvdA maar kan bashen is het allang goed. Het enige verschil tussen deze verkiezing en die van de PvdA is dat er nu twee serieuze kandidaten tegenover elkaar staan. De strijd tussen Wouter Bos en Klaas de Vries was natuurlijk een wassen neus.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:34 schreef Kozzmic het volgende:
Ephimenco in Trouw:
[..]
Wel lachen als je je bedenkt dat de VVD op het idee van deze lijsttrekkersstrijd is gekomen nadat de PvdA al in 2002 het 'goede' voorbeeld gaf.
Jeltje van Nieuwenhoven deed het destijds toch niet zo verkeerd. De Vries had volgens mij niet meer dan 10 procent van de stemmen. Maar goed, het ging hier wel om een ex-minister en een ex-kamervoorzitter die werden verslagen. Noem het maar een 'wassen neus'.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zolang Sylvain de PvdA maar kan bashen is het allang goed. Het enige verschil tussen deze verkiezing en die van de PvdA is dat er nu twee serieuze kandidaten tegenover elkaar staan. De strijd tussen Wouter Bos en Klaas de Vries was natuurlijk een wassen neus.
Ik ben geen vvd lid. Maar ik zou geen verdonk stemmen. Ik vind haar verschikkelijk slecht inhoudelijk. En in de debatten is ze ook zwaar onder de maat. Tegen Bos, marijnissen, rouvoet en balkenende zal ze het afleggen. Daar geef ik rutte meer kans in. Dan kan het zo zijn dat ze nu te vroeg piekt. je hebt niks aan peiling zetels als ze de debatten verliest, keer op keer. Dan zak je vanzelf en dat is niet meer recht te trekken dan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:59 schreef marky het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Veenendaal echt een kans maakt bij mij of ik ga haar gebruiken als vluchtheuvel als ik echt niet weet wie ik moet kiezen.
Probleem is een beetje dat ik het verhaal van Rutte het sterkst vind maar hem als persoon zwak. Ik vind het een te soft type. Rita is meer van het doordouw type wat ik graag als leider zie en die ook niet te bang is om dingen te zeggen. Inhoudelijk is ze gewoon zwakker en een niet al te beste debater (dat was Bolkestijn overigens ook niet maar dat was wel een man met kennis van zaken).
Wat het electoraal betekent weet ik ook niet. Rita scoort nu maar piekt ze niet te vroeg? Is Rutte niet een slow starter??
Dat zijn zo van die dingen waar ik dus nog niet uit ben.
Ik moet je eerlijk zeggen dat buiten het bijzonder onderwijs, Rutte fel voorstander enquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom wordt Rutte nou eigenlijk zo links-liberaal gevonden? ik snap wel dat Verdonk geprofileerd wordt aan de hand van haar asielbeleid en daarom als rechtser (hoewel een streng immigratiebeleid weinig met liberalisme van doen heeft) dan Rutte wordt gezien, maar ik heb nog geen goede analyse van de standpunten van Rutte gezien waaruit duidelijk naar voren komt dat hij links-liberaal is.
Naast het feit dat vooral Jeltje van Nieuwenhoven een echte serieuse kandidaat was, was Wouter Bos destijds nog lang niet de 'onaantastbare' leider die hij nu binnen de PvdA is. Men dacht dat het te vroeg voopr hem zou zijn, qua leeftijd en politieke ervaring in verhouding met Klaas de Vries en Van Niuewenhoven.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zolang Sylvain de PvdA maar kan bashen is het allang goed. Het enige verschil tussen deze verkiezing en die van de PvdA is dat er nu twee serieuze kandidaten tegenover elkaar staan. De strijd tussen Wouter Bos en Klaas de Vries was natuurlijk een wassen neus.
quote:Alleen VVD'ers die al per 1 januari van dit jaar lid waren, mogen meedoen aan de lijsttrekkersverkiezing. Het heeft dus voor aanhangers van één van de kandidaten geen zin zich op de valreep nog snel aan te melden.
Nee, niet serieus. HIj heeft snel gezegd dat hij niet beschikbaar was ivm de Uruzgan missie.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:42 schreef sizzler het volgende:
Ik heb het nieuws rond dit item niet helemaal gevolgd, maar was Kamp ooit een optie?
Klopt. Maar de inschrijfperiode is nu voorbij.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:46 schreef Sidekick het volgende:
Zowel Rutte als Verdonk hebben gezegd dat ze niet beschikbaar waren, maar zij kwamen daarop terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |