abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:31:38 #1
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37153885
quote:
Na het opstappen van Van Aartsen mogen de VVD'ers zich opmaken voor het kiezen van een nieuwe lijssttrekker. Wordt het Mark Rutte of Rita Verdonk? Dat is niet alleen een keuze tussen twee politici, maar nog veel meer een keuze tussen een rechtsere VVD en een sociaal-liberale VVD. Een keuze tussen de strijd aangaan met partijen als LPF en de nieuwe partij van Wilders en andere sociaal-liberale partijen als D66 en PvdA.

Onder de weggemoffelde Hans Dijkstal -die trouwens in De Volkskrant van gisteren weer eens kritiek op het regeringsbeleid had en dan met name het integratiebeleid. Wat heeft hij daar zelf aangedaan?) was de VVD al een copie van D66 en PvdA. Er was nauwelijks debat in de partij en tussen de drie regeringspartijen onderling. Van Aartsen duwde de VVD iets meer naar rechts, maar weigerde om op een aantal essentiele punten keuzes te maken. Zo probeerde hij de linker en de rechtervleugel van de VVD tevreden te houden, hetgeen zijn geloofwaardigheid niet ten goede kwam. Bovendien kostte het de VVD kiezers.

Wil de VVD ooit de grootste partij worden en een serieuze concurrent voor PvdA en D66 zijn dan zal naar rechts moeten worden opgeschoven en dus worden gekozen voor Verdonk. Daar ligt de ruimte voor wat betreft zetelwinst. Niet aan de andere kant. Daar vissen PvdA, D66 en VVD uit dezelfde vijver, waarbij Wouter Bos waarschijnlijk de winnaar wordt. Veel zetels zullen er dan niet worden gewonnen en nog veel erger: de partijen zullen zich nauwelijks nog van elkaar onderscheiden, net als in Paars II. De VVD zal kleinder worden en aan de rechterkant worden aangepakt door mensen als Pastors en Wilders.

Rutte is een politicus die net zo goed bij D66 als bij de PvdA had kunnen zitten. Hij heeft het bovendien druk genoeg met de broodnodige hervorming (privatisering) van onze hoger onderwijs wat internationaal gezien steeds meer een giller wordt door de nadruk op de kwantiteit van het aantal studenten in plaats van de kwaliteit. Kiest de VVD voor hem, dan gaan we waarschijnlijk terug naar de non-profileringtijd als onder Dijkstal en moet er met een vergrootglas worden gezocht naar verschillen tussen de drie partijen.

Verdonk is daarentegen een politica met een veel duidelijker profiel die alleen daarom al veel kiezers zal trekken. Deze 'iron lady' heeft veel puin geruimd die haar voorgangers ten aanzien van de multiculturele samenleving hebben gecreeerd. Er is eindelijk een minister die de problemen benoemd, er iets aan doet en van iedereen eist dat ze zich als Nederlanders gedragen. Dat profiel maakt haar geliefd en gehaat, maar in ieder geval een grotere concurrent voor de zwalkende Bos dan zijn 'broertje' Mark Rutte.
Hier verder ..............
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De campagne heeft een triest niveau bereikt. Het is nu wachten op het moment dat de doodstraf ter sprake komt.
Zou dat erg zijn dan? Volgens de laatste peiling is ongeveer 49% vd bevolking voor de doodstraf (meen ik). Meer aandacht hiervoor is electoraal gezien erg intressant.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:36:02 #2
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37154005
Dat is juist het punt! Verdonk en Rutte zijn elkaar momenteel aan het overschreeuwen om het electoraat te bereiken en daardoor komen ze met tal van oneliners in de publiciteit zonder de duidelijk maken hoe dat in z'n werk zou moeten gaan. Bovendien blijft het raar om als VVD het beleid van de laatste jaren zo scherp te bekritiseren aangezien de VVD met afstand de partij is die de afgelopen 25 jaar het vaakst geregeerd heeft.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37154330
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:36 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is juist het punt! Verdonk en Rutte zijn elkaar momenteel aan het overschreeuwen om het electoraat te bereiken en daardoor komen ze met tal van oneliners in de publiciteit zonder de duidelijk maken hoe dat in z'n werk zou moeten gaan. Bovendien blijft het raar om als VVD het beleid van de laatste jaren zo scherp te bekritiseren aangezien de VVD met afstand de partij is die de afgelopen 25 jaar het vaakst geregeerd heeft.
Mee eens. Echter begrijp ik niet goed waarom deze lijsttrekkerscampagne zo vaak onderwerp van gesprek is in de media, terwijl het alleen VVD-leden aangaat, zij kiezen immers. Moet ik dat zien als een soort verkiezingscampagne?
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:51:52 #4
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37154406
Verdonk: lagere belastingen
Rutte: slachtoffers niet meer straffen na bijv. geweld voor bescherming.

allebei top ideeen, dus tot nu toe vind ik de strijd wel mooi!!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_37154448
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:51 schreef pmb_rug het volgende:
Verdonk: lagere belastingen
Rutte: slachtoffers niet meer straffen na bijv. geweld voor bescherming.

allebei top ideeen, dus tot nu toe vind ik de strijd wel mooi!!
Heb ik ook op de radio gehoord. Kun jij een artikeltje vinden? Ik vind trouwens dat voorstel van Rutte vaag.
I´m back.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:57:06 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37154516
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb ik ook op de radio gehoord. Kun jij een artikeltje vinden? Ik vind trouwens dat voorstel van Rutte vaag.
Frontpage.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:02:19 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37154626
Uit de gedragscode persoonlijke campagne:
quote:
Iedere kandidaat houdt zich aan het relevante verkiezingsprogramma (en indien van toepassing een puntenplan) en bedenkt geen eigen programma.
pi_37154800
Tja, maar wat Rutte wil is toch al bestaande praktijk? Noodweer exces? Of bedoelt-ie nu dat als een belager weerloos is, dat je dan nog even je frustratie op hem mag botvieren, door hem lens te slaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-04-2006 11:19:03 ]
I´m back.
pi_37154994
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:36 schreef Plato1980 het volgende:
Is dat niet zo'n beetje de taak van een lijsttrekker?
pi_37155102
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, maar wat Rutte wil is toch al bestaande praktijk? Noodweer exces? Of bedoelt-ie nu dat als je een belager weerloos is, dat je dan nog even je frustratie op hem mag botvieren, door hem lens te slaan?
Nee, noodweer-exces is een heel erg beperkte uitzondering.
pi_37155342
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Die niet voor niets op deze wijze vormgegeven is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37155466
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die niet voor niets op deze wijze vormgegeven is.
En daar wil Rutte dus verandering in brengen.

Nu is het dus zo dat wanneer je een inbreker betrapt in je eigen huis je die niet mag overmeesteren maar het huis uit moet rennen. Zo beperkt is die noodweer-exces dus.
pi_37155556
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:32 schreef nikk het volgende:

[..]

En daar wil Rutte dus verandering in brengen.

Nu is het dus zo dat wanneer je een inbreker betrapt in je eigen huis je die niet mag overmeesteren maar het huis uit moet rennen. Zo beperkt is die noodweer-exces dus.
Lijkt me voor je eigen gezondheid ook een stuk verstandiger. We hebben niks aan mislukte rambo's die met een steekwond in het ziekenhuis liggen .
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:36:40 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37155583
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:48 schreef dawg het volgende:

[..]

Mee eens. Echter begrijp ik niet goed waarom deze lijsttrekkerscampagne zo vaak onderwerp van gesprek is in de media, terwijl het alleen VVD-leden aangaat, zij kiezen immers.
Die twee lachen zich dood. Het gaat er gewoon om DAT ze in het nieuws komen, en dat lukt ze, want de journalisten lopen er braaf achteraan. En vrijwel niemand die inhoudelijk kritische vragen stelt, ze mogen voor de microfoon gewoon leeglopen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37155603
quote:

[..]

Dus je mag een inbreker niet staande houden en wachten tot de politie arriveert?
I´m back.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:38:29 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37155631
quote:

[..]

Noodweer daarentegen is redelijk breed.

Ik denk niet dat Rutte iedere overtreder vogelvrij wil verklaren en dat je maar alles met diegene mag doen wat je wilt, dus blijft het wel weer oude wijnwetgeving in nieuwe slagzinzakken.
pi_37155680
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Rutte iedere overtreder vogelvrij wil verklaren en dat je maar alles met diegene mag doen wat je wilt,
Ja, okee, toen ik het hoorde dacht ik meteen wat bedoelt-ie wel?
I´m back.
pi_37155696
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijkt me voor je eigen gezondheid ook een stuk verstandiger. We hebben niks aan mislukte rambo's die met een steekwond in het ziekenhuis liggen .
Je bedoeld dat deze would-be Rambo in de cel zit wegens zelfverdediging
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:41:11 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37155705
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:02 schreef Sidekick het volgende:
Uit de gedragscode persoonlijke campagne:

Iedere kandidaat houdt zich aan het relevante verkiezingsprogramma (en indien van toepassing een puntenplan) en bedenkt geen eigen programma.

Ja, dat snap ik ook niet heel erg... De lijsttrekker stelt het partijprogramma niet op, maar draagt het uit. Dat lijken die knuppels een beetje te vergeten. Het is een persoonlijkheidscultus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37155737
Verdonk moet die campagne leider van haar dumpen, bij Fortuyn was het origineel, maar nu wordt het een parodie.
pi_37155767
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je bedoeld dat deze would-be Rambo in de cel zit wegens zelfverdediging
Nee hoogstens wegens een aanval.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:43:57 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37155806
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:32 schreef nikk het volgende:

Je mag iemand staande houden. Daarbij mag je gepast geweld gebruiken.

Noodweer is op zo'n situatie niet toepasbaar omdat je de kans hebt om te vluchten. Het staat dan ook los van het pleidooi van Rutte voor zelfverdedigers.
pi_37155880
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Veel mensen zeggen noodweerexces wanneer ze gewoon noodweer bedoelen. Ik ging er voor het gemak maar vanuit dat er telkens noodweer bedoeld werd. Noodweer is behoorlijk beperkt, maar er lijkt langzamerhand verandering in te komen.

(noodweerexces is noodweer maar dan in een 'hevige gemoedsbeweging', stress/paniek/etc)
quote:
Ik denk niet dat Rutte iedere overtreder vogelvrij wil verklaren en dat je maar alles met diegene mag doen wat je wilt, dus blijft het wel weer oude wijnwetgeving in nieuwe slagzinzakken.
Niet helemaal heb ik het idee.
pi_37155938
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet helemaal heb ik het idee.
Wat bedoelt-ie dan volgens jou?
I´m back.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:48:32 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37155968
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, toen ik het hoorde dacht ik meteen wat bedoelt-ie wel?
Hij roept natuurlijk sentimenten op bij de achterban. Net als de bijstand: goedkope retoriek als "we slepen ze de arbeidsmarkt op", "iedereen die kan werken moet werken". Gewoon een ongenuanceerde versie van de huidige werkelijkheid waarbij de suggestie wordt gewekt dat hij veel verder wil gaan. Maar Rutte is geen Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')