Dan ben ik maar een domme lul, maar ik verken eerst mn limieten bij circuit rijden voordat ik snelheid ga opvoeren in bochtenquote:Op maandag 17 juli 2006 14:41 schreef t0n het volgende:
Wees blij dat ze 't op 'n gesloten circuit doen, domme lul.
Gebruik jij je alfa nu ook voor het dagelijkse verkeer Sander? Het enige nadeel aan circuitrijden daarbij is als je auto aan gort gereden wordt door jou of iemand anders... Ik zat er zelf nogal mee dat mijn auto op de paddock onverzekerd stond... een heikneuter die een deur te ver open gooit of er tegenaan rijdt en je mag zelf de schade vergoedenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:02 schreef ConQuestador het volgende:
http://homepage.mac.com/kareldekoning/dieselen.mov
Filmpje geschoten vanuit een GTA welke achter mij aan reed, het bewijs dat een diesel zo slecht nog niet is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De kans dat je zo'n 'heikneuter' tegenkomt, is 1000x groter op het parkeerterrein van een flinke supermarkt... En de dader ligt op het kerkhof, dus dan kun je ook naar je verzekeringsgeld fluiten.quote:Ik zat er zelf nogal mee dat mijn auto op de paddock onverzekerd stond... een heikneuter die een deur te ver open gooit of er tegenaan rijdt en je mag zelf de schade vergoeden
Jup, dit is gewoon mijn woon-werk auto.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:09 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Gebruik jij je alfa nu ook voor het dagelijkse verkeer Sander? Het enige nadeel aan circuitrijden daarbij is als je auto aan gort gereden wordt door jou of iemand anders
quote:de 3 laatste data voor het VRIJ RIJDEN in 2006:
* ZATERDAG 7 oktober 2006: 17-19 uur
* ZATERDAG 4 november 2006: 09-13 uur
* ZATERDAG 16 december 2006: 09-13 uur
De details over de indeling kun je binnenkort terug vinden op onze website.
Op zaterdag 7 oktober zijn er overdag races van het DNRT / Zomer Avond Competitie. Toegang is gratis, parkeren op Paddock 2 of Restaurant / Tribune terrein. Voor het VRIJ RIJDEN op deze dag kunnen we vanaf 16.15 uur parkeren in de uiterste punt bij de Mickey’s bar op Paddock 1.
Opstellen is in de pitsstraat, toegang via pitbox nummer 0 (nul).
Vooraf inschrijven is niet mogelijk, kaartverkoop uitsluitend vanaf 15.30 uur in de Mickey’s Bar. Kosten blijven laag: 20,= euro per sessie, passagier mag mee rijden. Indien je auto een roll bar heeft, is het dragen van een helm verplicht.
Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten!
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
offtopic:quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:11 schreef t0n het volgende:
Volgend jaar boys... Volgend jaar...
900kg, 200pk... N/A... Hoop ik...
Hahaha ben 100%quote:Op donderdag 21 september 2006 18:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
17 oktober ga ik naar de vroemdag op Zolder, niet echt te vergelijken maargoed. Voor degene die vroemdag niet kennen. is een dag speciaal voor gehandicapte kinderen, kunnen dan enkele rondjes bij iemand in de auto meerijden. Voor de rijders is alles voor niks. Is plezier gegarandeerd
hmm wat voor auto mag dat wezen?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:11 schreef t0n het volgende:
Volgend jaar boys... Volgend jaar...
900kg, 200pk... N/A... Hoop ik...
Ik heb je inderdaad 2x of 3x ingehaald, ik reed in een rode Miata. Hoeveel sessie's heb je gereden?quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:59 schreef Party_P het volgende:
Waaah was echt super![]()
![]()
![]()
![]()
Toen we (ik + neefje) in de pitsstraat stonden werden we uitgelachen omdat we met m'n oude Nissan Micra aan kwamen zetten en tussen allemaal BMW's, Alfa's e.d. stonden. De enige auto die ik kon bijhouden was een oude Pickup (en zelfs een keertje kon inhalen). Maar was erg leuk, volgende maand weer, maar dan met een Yaris T-Sport![]()
Mex_...in wat voor auto rijd jij? In reed in de eerste Toursessie en je zult me vast (meerdere keren) ingehaald hebben.
Ik heb foto's en filmpjes gemaakt. Zal straks wel posten
Foto's van autofotos.nl:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jij stond naast me op de paddock na toursessie 1. Wat leuk om Fokkers tegen te komenquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:17 schreef ddx het volgende:
2e toersessie sloeg idd nergens op met sommige mensen (op bepaald moment ging ik met auto naast me door tarzan, dacht er iemand nog ff tussendoor te kunnen)
of bmw's die zonodig moeten bewijzen dat ze mij wel kunnen inhalen in bochten op slicks
maar die ik daarna direct weer inhaal
maargoed heb me weer vermaakt![]()
[afbeelding]
idd. Ik heb dan maar 1x iemand in kunnen halen en dat was die pickup, maar die was dan ook erg traag in de bochten.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:29 schreef ddx het volgende:
tja sommige mensen willen zich wel erg graag bewijzen/maken er een wedstrijd van
ik heb soms ook ff half rondje achter iemand gereden die ik makkelijk kon inhalen, alleen doe ik dat pas als ik 100% zeker weet dat er ruimte is/persoon mij gezien heeft
genoeg rechte stukken waar ik er makkelijk voorbij blaas
alleen irritant als er op rechte stuk dan 2 man met max 160 naast elkaar gaan rijden...
in wat voor auto wordt er gefilmd?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:13 schreef ddx het volgende:
en nog een nieuw filmpje (begin zelfde als vorige, maar 2e helft is andere sessie)
http://dl.a2000.nu/zandvoort-7okt2006/k04cupra3.wmv
Ibiza Cupraquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:34 schreef Party_P het volgende:
[..]
in wat voor auto wordt er gefilmd?
Ik weet nog niet of ik ga, even me pa over halen dat met zijn auto kanquote:Vrij rijden op het Circuit Park Zandvoort
In navolging op het succes van het VRIJ RIJDEN, komt RENSPORTSCHOOL ZANDVOORT met nieuwe data:
Zaterdag 4 november en 16 december 2006.
Het VRIJ RIJDEN is bedoeld voor:
• Iedereen die graag (eens) op het Circuit Park Zandvoort wil rijden
• Iedereen die eens ongestoord gas wil geven zonder geflitst te worden!
• Iedereen die zuinig is op zijn auto maar ook op die van anderen...
• Iedereen die zich aan de spelregels houdt en niet boven zijn macht op de baan vliegt!
Er kan uitsluitend ter plaatse ingeschreven worden voor deelname aan de volgende groepen:
• TOER klasse: voor de toerrijders met standaard straatauto’s en weinig tot geen circuitervaring. Instructie is mogelijk, een tweede passagier is toegestaan.
• SPORT klasse: voor rijders met enige ervaring en/of snelle auto’s Auto’s met rolkooi zijn wel toegestaan. Een tweede passagier mag meerijden, maar dan is een helm verplicht.
• SNELLE MEIDEN klasse: Uitsluitend voor snelle meiden maar natuurlijk ook voor minder snelle dames. Instructie is mogelijk, een tweede passagier mag meerijden. Auto's met rolkooi zijn wel toegestaan, maar dan een helm verplicht!!!
TIJDSCHEMA voor deze ZATERDAGEN
• TOER klasse: 09.20 – 10.00 – 10.40 – 11.00 – 12.20
• SPORT klasse: 09.00 – 09.40 – 10.20 – 11.00 – 11.40
• Snelle Meiden klasse: 12.00
Kosten
Iedere sessie duurt 20 minuten en kost 20 euro. Een sessie met instructie kost 30 euro. Verkoop van sessies uitsluitend à contant en start om 08:00 uur in de Mickey’s Bar op het circuit. Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
Spelregels
Opstellen op Paddock 1 volgens aanwijzingen van de officials en uitsluitend op vertoon van een geldige stempelkaart. Het aantal deelnemers per sessie is gelimiteerd. Wie roekeloos rijgedrag vertoond wordt uitgesloten van deelname. Wie inhaalt onder een BEWOGEN GELE VLAG wordt genoteerd en gewaarschuwd, twee keer inhalen onder GEEL = sessie overslaan, drie keer is einde deelname.
Voor meer informatie: www.vrijrijden.nl
Wij wensen u veel circuitplezier!
Waar reed je in dan?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:23 schreef Kolkie het volgende:
Heb me vanmiddag weer uitstekend vermaakt op de nurburgring. Ben geeneens ontevreden over de performance van m'n winterbanden, 'slechts' 25 seconden langzamer. Best 'n boel natuurlijk maar 't was kurkdroog en ietsje meer verkeer. Zat as usual in elke bocht wel aardig op de limiet en - ook niet onbelangrijk - ze geven vertrouwen. En ze houden grip als het nat en kouder word - best fijn als het later op de dag gaat sneeuwen (!) zoals vanaag(hetgeen op het einde toch nog even resulteerde in een schadegevalletj voor een race-bmw
.
Maar was weer goed vertoeven out there. Wel jammer dat ik vooral na bergwerk 2 km enkel en alleen door het vermogen beperkt word (voet tegen het schutbord en de snelheid blijft constant). Tijd voor een sterker blok of een andere toyota dus.
ik neem aan de 1.3? Welk bouwjaar issie?quote:Op woensdag 1 november 2006 21:17 schreef Kolkie het volgende:
Een starslet. Klinkt behoorlijk unworthy, niet? Viel vandaag niet eens zo heel gek uit de toon aangezien er veel oudere straatauto's rondreden (polo's/passats uit 90, golf 2, E-kadett, calibra, audi 80) een iveco bestelbus, een renault traffic). Sterke punt van deze auto is dat het blok lekker aan het pedaal hangt (zolang ie nog puf heeft om te versnellen, hetgeen na bergwerk niet meer het geval is (130 van 3 naar 4 en dan is het koppel aan de wielen gelijk aan het koppel benodigd om 'm heuvel op te krijgen
). Verder heeft de auto een lekker breed grensgebied waardoor het lijkt alsof je heel wat kunt (lees: over langere stukken met zwaar piepende banden voorbij komen,
), terwijl het allemaal helemaal niet zo spectaclair gaat. Een ideale auto om mee te beginnen qua ringen if you ask me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |