Tex ik snap dat het niet leuk is maar ach voor een keertje moet zoiets toch wel kunnen? Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik om kwart over 9 thuiskom en Bram nog beneden is. Dan was Peet zo leuk met hem aan het spelen dat hij het te gezellig vond om hem in bed te leggen. Nouja af en toe een keertje moet kunnen denk ik dan. Het is wel anders als hij de volgende dag op tijd op moet omdat hij naar het kdv toe moet maar dan nog, dan doet hij daar maar een langer slaapje. Al snap ik dat het heel vervelend is als je net een nieuw slaapritueel aan het aanleren bent hoor.
Nu ik zelf een kind heb snap ik inderdaad niet dat ik als 15 jarige opgepast heb bij een gezin met 3 kinderen in de leeftijd van 6 tot 1 jaar samen met een vriendinnetje. En dan nog niet eens terwijl ze al in bed lagen, neehoor vaak hebben we ze ook in bed gelegd. Maarja inderdaad ging dat meestal heel goed. (1x wou 1 van die kinderen niet slapen en dat was best wel drama, zeker omdat er toen geen mobieltjes waren enzo, maargoed na een paar uurtjes is ze van vermoeidheid in slaap gevallen).
Ik zou dat nu dus echt absoluut niet doen met Bram. Misschien als ik zeker weet dat hij altijd goed doorslaapt 's avonds dat ik eens een meisje van die leeftijd vraag maar voorlopig dus niet. Of het moet een goede bekende zijn van Bram maar dat hebben wij niet echt in de omgeving.
Wij hebben wel de mazzel dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders graag oppassen. Alleen bij mijn ouders blijven slapen kan niet ivm de gezondheid van mijn vader. Maar mijn schoonouders vragen zelf wel eens of Bram een nachtje mag komen slapen, NATUUURLIJK! Al zijn de keren dat het gebeurd is wel op 2 handen te tellen hoor, zeker in de tijd dat Bram zo ontzettend moeilijk sliep vond ik niet dat je het iemand aan kon doen. En eigenlijk vragen wij het alleen bij bijzondere gelegenheden, met een verjaardag oid gaat hij mee of blijft 1 van ons thuis.
Mijn schoonouders passen om de week een dag op en als ik dan bedank voor het oppassen bedanken ze mij dat ze hem een dagje mochten hebben
![]()
Ze hebben ook wel eens in het weekend opgebeld om te vragen of ze hem een middagje mochten hebben omdat het zulk mooi weer was om bijvoorbeeld naar het strand te gaan.
En nu hebben mijn schoonouders gevraagd of ze Bram in het najaar een midweekje mee mogen op vakantie. Dat idee hadden ze al vaker laten vallen dus ik was erop voorbereid. Lijkt me toch heel wat om hem een paar dagen te missen maar ook wel ontzettend leuk voor Bram. Die zal het geweldig vinden. Dus hij gaat met opa en oma en zijn neefje samen op vakantie.