Dus geen uitzonderingen op ras, geslacht, leeftijd, etc? Joepie, dan kom ik ook in aanmerkingquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:08 schreef HiZ het volgende:
niet zo zeuren, er staat in die resolutie niks over 'Al Queda' of 'Bin Laden'. Het gaat om het treffen van alle terroristen in alle landen ter wereld. .
De Hofstadgroep is crimineel (terroristisch) omdat onze cultuur hen niet aanstaat. Die willen heel Nederland Islamitisch maken. Dan zeg ik, dan moet je toch lekker ergens anders gaan wonen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En als het nu om autochtonen gaat? Idd, dan kun je verder helemaal niets. Constant maar dat gejank om uitzetten, gaat nergens over.
jij denk dat die ooit nog een baan gaan krijgen als er op je strafblad staat dat je veroordeeld bent voor terrorisme.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:38 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Jaja ik knuffel jij roept hysterisch regels zijn regels en vol is vol. Klaar?
Als je iemand opppakt en veroordeeld voor wat voor een misdaad dan ook, dan is ie nadat hij zijn straf heeft uitgezeten een vrij man. Het lijkt me dan ook handig dat je hem dan wat kansen in de maatschappij geeft anders krijg je een tikkende tijdbom. Als je hem niet vertrouwd in de maatschappij moet je hem ook niet vrijlaten. Zo simpel is het.
klopt ik snap ook niet dat ze maar een paar maanden krijgen.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:09 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dan moet je ze niet vrijlaten, als je ze niet vertrouwd. Klaar. Maar aan burgers met minder rechten hebben we niets. Werkt alleen maar averrechts. En zoek het woord rehabilitatie eens op.![]()
Ik ben autochtoon en mij staat de cultuur hier ook niet aan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:42 schreef Jor-El het volgende:
[..]
De Hofstadgroep is crimineel (terroristisch) omdat onze cultuur hen niet aanstaat. Die willen heel Nederland Islamitisch maken. Dan zeg ik, dan moet je toch lekker ergens anders gaan wonen.
Met autochtonen zul je dat probleem nooit hebben.
Die zijn ook wel crimineel maar dat is omdat ze snel rijk willen worden zonder al te veel werk te verrichten.
Niet echt dezelfde situatie. We zijn gewoon veel te soft voor die gasten.
Integreren, onze cultuur accepteren, anders kun je vertrekken.
Verdonkt voert alleen het beleid uit wat Cohen heeft bedacht...en het beleid is bedacht door de linkse meute (Cohen dus, PVDA)quote:Op donderdag 20 april 2006 10:07 schreef Zemi77 het volgende:
2e rangs burgertjes creeren zijn we tegenwoordig goed in. Zie Verdonks illegalen. En wie mag de troep volgend jaar gaan opruimen.... Juist!
O, jij wilt ook liever dat heel Nederland Islamitisch wordt?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik ben autochtoon en mij staat de cultuur hier ook niet aan.![]()
Ik denk toch dat je iets niet begrepen hebt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:42 schreef Jor-El het volgende:
[..]
De Hofstadgroep is crimineel (terroristisch) omdat onze cultuur hen niet aanstaat. Die willen heel Nederland Islamitisch maken. Dan zeg ik, dan moet je toch lekker ergens anders gaan wonen.
Met autochtonen zul je dat probleem nooit hebben.
Die zijn ook wel crimineel maar dat is omdat ze snel rijk willen worden zonder al te veel werk te verrichten.
Niet echt dezelfde situatie. We zijn gewoon veel te soft voor die gasten.
Integreren, onze cultuur accepteren, anders kun je vertrekken.
Nee hoor, ik ben geen moslim dus waar je deze opmerking nu weer vandaan haalt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:39 schreef Jor-El het volgende:
[..]
O, jij wilt ook liever dat heel Nederland Islamitisch wordt?
Figuren als in de Hofstadgroep hebben iets tegen de Westerse cultuur als zo danig. Die willen ze het liefst extreem veranderen. Als jij ook iets tegen de cultuur hier hebt wil je schijnbaar iets vergelijkbaars.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:55 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben geen moslim dus waar je deze opmerking nu weer vandaan haalt.
Jij bent niet echt snugger of wel?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:26 schreef Jor-El het volgende:
[..]
Figuren als in de Hofstadgroep hebben iets tegen de Westerse cultuur als zo danig. Die willen ze het liefst extreem veranderen. Als jij ook iets tegen de cultuur hier hebt wil je schijnbaar iets vergelijkbaars.
Dat leek me een vrij logische gevolg trekking mijnerzijds. Ook al omdat je je eigen ontevredenheid over onze cultuur vergelijkt met die van de Hofstadgroep met je opmerking.
Iemand 'bashen' maar niet zelf met een intelligente opmerking komen.quote:
Ik heb idd iets tegen de individualistische, kapitalistische, op machtspolitiek berustende, fraude-gevoelige, a-sociale, universalitische, regelneukende, waardenloze, geld is macht samenleving als je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:26 schreef Jor-El het volgende:
[..]
Figuren als in de Hofstadgroep hebben iets tegen de Westerse cultuur als zo danig. Die willen ze het liefst extreem veranderen. Als jij ook iets tegen de cultuur hier hebt wil je schijnbaar iets vergelijkbaars.
Dat leek me een vrij logische gevolg trekking mijnerzijds. Ook al omdat je je eigen ontevredenheid over onze cultuur vergelijkt met die van de Hofstadgroep met je opmerking.
Wie zit er nu te bashen. Anders ga je een user met de idealen van de Hofstadgroep vergelijken omdat ie de achterlijke gedachtegang van het bankverbod niet onderschrijftquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:46 schreef Jor-El het volgende:
[..]
Iemand 'bashen' maar niet zelf met een intelligente opmerking komen.
Typisch loser gedrag.
Fight fire with fire, als jij met ondoordachte, onintelligente opmerkingen komt dan krijg je die vaak terug.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:46 schreef Jor-El het volgende:
[..]
Iemand 'bashen' maar niet zelf met een intelligente opmerking komen.
Typisch loser gedrag.
Natuurlijk kunnen ze zichzelf wel degelijk rehabiliteren, maar ze krijgen om het zo maar te zeggen 'het nadeel van de twijfel' toebedeeld in dit geval. Het is niet meer de maatschappij die zich welwillend opstelt totdat zij wat fout doen, maar zij die zich helemaal moeten distantiëren van hun oude kringen willen ze weer opgenomen worden in de maatschappij.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:30 schreef Manono het volgende:
Op zich vind ik het een goede maatregel, er zitten alleen wat haken en ogen aan:
Tegenwoordig ben je al snel een terrorist ipv een crimineel. Veel zoekende jongeren die toch al problemen hebben zijn vatbaar voor het heldendom van het terrorisme en wervende organisaties. Het geeft ze de mogelijkheid om van kansloze 2e rangs burgers vrij snel iemand te worden.
Als mensen de rest van hun leven 2e rangs burgers zijn weet je wel zeker dat ze de maatschappij blijvend zullen ondermijnen. Ik denk dat je ze via een bepaald stappenplan de mogelijkheid moet geven zich weer op een positieve aktieve manier met de maatschappij te verbinden, waarmee ook de grond voor hun misstappen wordt aanpakt.
heel begrijpelijk, en terecht.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze zichzelf wel degelijk rehabiliteren, maar ze krijgen om het zo maar te zeggen 'het nadeel van de twijfel' toebedeeld in dit geval. Het is niet meer de maatschappij die zich welwillend opstelt totdat zij wat fout doen, maar zij die zich helemaal moeten distantiëren van hun oude kringen willen ze weer opgenomen worden in de maatschappij.
Jij bent degene die mij niet intelligent noemt. Terwijl jij degene bent die de thread schijnbaar niet goed gelezen heeft. Ik heb –scorpione- gevraagd of ‘ie ook van Nederland een Islamitische staat wilt maken, net als de Hofstadgroep. Ik heb het nooit over het bankverbod gehad. Ik ken –scorpione- ook niet en weet ook niet dat ''ie het bankverbod niet onderschrijft. Want dat zei hij namelijk niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wie zit er nu te bashen. Anders ga je een user met de idealen van de Hofstadgroep vergelijken omdat ie de achterlijke gedachtegang van het bankverbod niet onderschrijft.
Terrorisme kan niet gedijen zonder geld, en als je het onmogelijk maakt om geld te gebruiken dan ben je al een hele stap verder. De maatschappij is niet verantwoordelijk voor de rehabilitatie van mensen die haar proberen te vernietigen. De maatschappij is alleen verantwoordelijk voor de bescherming van haar leden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 07:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Domme actie. Zo geef je die gasten geen keus en zullen ze zowiezo het verkeerde pad op gaan..
Rehabilitatie zou natuurlijk wel handig zijn, maar bij gebrek daar aan geld idd het beschermings argument.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Terrorisme kan niet gedijen zonder geld, en als je het onmogelijk maakt om geld te gebruiken dan ben je al een hele stap verder. De maatschappij is niet verantwoordelijk voor de rehabilitatie van mensen die haar proberen te vernietigen. De maatschappij is alleen verantwoordelijk voor de bescherming van haar leden.
Hoe klinkt:quote:Op zaterdag 22 april 2006 07:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Domme actie. Zo geef je die gasten geen keus en zullen ze zowiezo het verkeerde pad op gaan..
Rehabilitatie is handig, maar niet onze verantwoordelijkheid meer. Zij hebben zichzelf buiten de maatschappij geplaatst, niet wij.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rehabilitatie zou natuurlijk wel handig zijn, maar bij gebrek daar aan geld idd het beschermings argument.
Waarom wel verzekeringen? Zodat ze met een auto kunnen rijden? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze dat niet gebruiken voor nieuwe terroristische plannetjes.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:20 schreef zoalshetis het volgende:
verzekering wel, bankzaken niet.
In zekere zin mee eens; ik denk niet dat rehabilitatie een optie is.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Rehabilitatie is handig, maar niet onze verantwoordelijkheid meer. Zij hebben zichzelf buiten de maatschappij geplaatst, niet wij.
autorijden kunnen ze altijd als ze een aanslag willen plegen of andere duister plannetjes willen voorbereiden of uithalen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom wel verzekeringen? Zodat ze met een auto kunnen rijden? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze dat niet gebruiken voor nieuwe terroristische plannetjes.
Niet zo makkelijk als ze toch al onder verscherpt toezicht staan. Op het moment dat ze achter het stuur van een auto kruipen kun je ze aanhouden wegens een overtreding.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
autorijden kunnen ze altijd als ze een aanslag willen plegen of andere duister plannetjes willen voorbereiden of uithalen.
En hoe dnek je dat ze nu aan geld zullen komen? Juist..quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Terrorisme kan niet gedijen zonder geld, en als je het onmogelijk maakt om geld te gebruiken dan ben je al een hele stap verder. De maatschappij is niet verantwoordelijk voor de rehabilitatie van mensen die haar proberen te vernietigen. De maatschappij is alleen verantwoordelijk voor de bescherming van haar leden.
Het juridische stelsel is voor de rest uitstekend in staat om criminele tendensen van dit soort mensen de kop in te drukken. Zeker met het verscherpte toezicht waar ze toch al onder staan.
Extra radicalisering dus.quote:TerrorismeDe sancties die genomen zijn tegen veroordeelde leden van de Hofstadgroep zijn zwaarder dan eerst werd aangenomen. Werd van de week al bekend dat ze een bank- en verzekeringsverbod hadden gekregen, nu blijkt dat ze óók al hun rechten op sociale uitkeringen kwijt raken en dat eventuele werkgevers hun geen salaris mogen betalen.
De sanctiemaatregel, die begin deze maand inging, heeft tot gevolg dat géén van de negen veroordeelde Hofstadgroepleden aanspraak kan maken op een uitkering na uitzitten van de straf. Een baan zoeken heeft ook geen zin, omdat het werkgevers verboden is om de leden een salaris te betalen. Verder mogen ze geen vermogen bezitten en geen verzekering afsluiten. De maatregel is gebaseerd op een resolutie van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Daarin staat omschreven dat alle landen maatregelen moeten nemen om te verbieden dat financiële middelen ter beschikking worden gesteld aan personen die terroristische daden plegen.
beroep
Voor ten minste één lid van de Hofstadgroep betekent dit nu al een financiële strop: hij is inmiddels vrijgelaten en leeft van een uitkering. De rest zit nog vast of bevindt zich in vreemdelingenbewaring in afwachting van een uitzettingsprocedure.
De advocaten van de Hofstadgroep zullen komende week een kort geding tegen de staat aanspannen, om de sancties voor hun cliënten van tafel te krijgen. Volgens een van de raadslieden worden met de maatregelen de Hofstadgroepleden regelrecht de criminaliteit ingedrukt. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat het de betrokkenen vrij staat in beroep te gaan tegen de maatregel bij een bestuursrechter. De uitkeringsinstantie van Amsterdam, waar het vrijgelaten Hofstadlid woont, zei gisteren niet te weten of de sanctiemaatregel ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
Daarnaast zullen die gasten als ze willen radicaliseren echt wel "sponsors" vinden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:20 schreef gelly het volgende:
Sja, ik vind dit soort maatregelen ook niet erg slim. Een overheid die bedrijven oplegt wie ze wel of niet als klant mogen aantrekken, absurd.
Ja, vertel het maar eens. Welke contacten kunnen deze mensen nog onderhouden en welke activiteiten kunnen ze nog ontplooien zonder dat de overheid ze in de gaten houdt?quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:52 schreef TimmyAsd het volgende:
En hoe dnek je dat ze nu aan geld zullen komen? Juist..
Een beetje land uit pesten, trouwens al helemaal lastig als het autochtonen van oorsprong zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:52 schreef Arendt het volgende:
Dit maakt een succesvolle terugkeer in de maatschappij vrijwel onmogelijk, nogal een domme actie dus.
Het streven van justitie is- neem ik aan- niet dat mensen paria's worden, maar dat ze na hun straf zo normaal mogelijk deel kunnen nemen aan de maatschappij... dat gaat zeer moeilijk zonder salaris en verzekering.
Dan stel je je dan verkeerd voorquote:Op donderdag 20 april 2006 11:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik weet de exacte tekst van de VN resolutie niet. Maar ik kan me voorstellen dat er sprake moet zijn van een veroordeling.
Dit verdrag is niet gevolgd uit een resolutie van de Veiligheidsraad voor zover ik weet. Wel een VN resolutie, maar niet van de veiligheidsraad.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fout, internationale verplichtingen gaan boven nationale wetgeving. Een resolutie van de Veiligheidsraad is internationale wetgeving waaraan Nederland zich verplicht heeft te houden.
Er is geen methode om van deze sanctie af te komen die binnen invloedssfeer van burgers ligt. Wie op de lijst staat komt er misschien achter waarom, maar niet hoe je er weer af komt. Geheime dienst bepaalt. Geheim.quote:De enige methode om van dit soort sancties af te komen is je absoluut afzijdig te houden van terrorisme en personen en organisaties die het terrorisme steunen. Zolang je echter wordt aangeduid als een persoon met terroristische banden moet de staat je afsnijden van financiële middelen en diensten.
Oh ja? Waar staat dat? Aan welke voorwaarden moeten ze voldoen? Wie controleert?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:09 schreef HiZ het volgende:
Wie heeft het hier over straffen? Het gaat hier niet om een straf, maar om een dwarsbomen van terrorisme. Als deze mensen zich niet met terrorisme bezig houden dan hebben ze nergens last van. Gewoon netjes gedragen, geen plannetjes maken om Schiphol op te blazen en geen terroristische bijeenkomsten bezoeken en je wordt van de lijst afgehaald.
Er is wel degelijk een resolutie van de Veiligheidsraad geweest. Er is geen sprake van een 'straf'. De Veiligheidsraad heeft besloten dat de leden van de VN moeten voorkomen dat terroristen zich kunnen financieren of gebruik kunnen maken van financiele diensten. De persoon of instelling die geld of financiële diensten ter beschikking stelt is strafbaar.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja? Waar staat dat? Aan welke voorwaarden moeten ze voldoen? Wie controleert?
Wie heeft deze straf opgelegd en wie kan deze opheffen?
Ik ga ervan uit dat de meningen verschillen van "succesvol" terugkeren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:52 schreef Arendt het volgende:
Dit maakt een succesvolle terugkeer in de maatschappij vrijwel onmogelijk, nogal een domme actie dus.
Aangezien de rechten zijn gereduceerd tot in- en uitademen ga ik ervan uit dat het de opzet is ze weg te pesten, ze kunnen ook weinig anders dan dit of de criminaliteit opzoeken.quote:Het streven van justitie is- neem ik aan- niet dat mensen paria's worden, maar dat ze na hun straf zo normaal mogelijk deel kunnen nemen aan de maatschappij... dat gaat zeer moeilijk zonder salaris en verzekering.
Familie is niet uitgesloten, dus dat wordt teren op de zak van de ouders of vrouw.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:47 schreef sleepflower het volgende:
Ik ben het er wel eens dat die lieden hard moeten worden aangepakt, maar als ze nu vrijkomen waar moeten ze dan van leven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |