abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37196861
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar wie is verantwoordelijk voor landelijke regels die hard aan kunnen komen voor bepaalde groepen. Wie heeft ook alweer het nieuwe zorgstelsel bedacht?
Het nieuwe zorgstelsel?
Was dat niet nog een product van Paars?

correct me if i'm wrong, weet het namelijk niet zeker. heb me er niet echt in verdiept.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:25:41 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37197721
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar wie is verantwoordelijk voor landelijke regels die hard aan kunnen komen voor bepaalde groepen.
Landelijke regels zijn er voor bijzondere bijstand, die voorziet dat mensen die in de problemen zitten wat extra kunnen krijgen. Zoals gezegt, de gemeentes zijn verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.
Zo zijn er ook kwijtscheldingsregels voor gemeentelijke belastingen, maar ja, daar zijn de gemeentes ook verantwoordelijk, en een bijstandstrekker die zijn schulden aflost met zeg een 50 euro per maand en kwijtschelding aanvraagt krijgt dan maar al te vaak te horen dat schulden aflossen sparen met terugwerkende kracht, en die persoon krijgt geen kwijtschelding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37197821
Hele wereld lacht NL uit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:34:48 #179
45206 Pietverdriet
pi_37198037
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:28 schreef Meki het volgende:
Hele wereld lacht NL uit
Als je denkt dat het elders beter is, waarom ga je daar dan niet heen Meki?
Het antwoord hoef je niet te geven, je bent te goed geintegreerd, je bent Nederlander geworden of je het leuk vind of niet. Je bent net zo provinciale kankeraar, je loopt over alles te klagen, je hebt nauwelijks omgangsmanieren, bent drammerig en zit vol met vooroordelen.
Face it, je bent meer Nederlander dan veel Nederlanders.
pi_37198917
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je denkt dat het elders beter is, waarom ga je daar dan niet heen Meki?
Het antwoord hoef je niet te geven, je bent te goed geintegreerd, je bent Nederlander geworden of je het leuk vind of niet. Je bent net zo provinciale kankeraar, je loopt over alles te klagen, je hebt nauwelijks omgangsmanieren, bent drammerig en zit vol met vooroordelen.
Face it, je bent meer Nederlander dan veel Nederlanders.
Ik vind het perfect - Zoals Meneer Klaas zei Alles gaat goed

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37199385
- 71% maakt geen gebruik van bijzondere bijstand

Logisch, de bijzondere bijstand is dusdanig aangescherpt dat je b.v voor een koelkast of wasmachine niets meer vergoed krijgt.

bron: http://www.rotterdam.nl/smartsite.dws?Tekstmode=1&Menu=267127&id=229&goto=2055091&style=2125
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:32:50 #182
45206 Pietverdriet
pi_37199748
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:19 schreef nz1900 het volgende:
- 71% maakt geen gebruik van bijzondere bijstand

Logisch, de bijzondere bijstand is dusdanig aangescherpt dat je b.v voor een koelkast of wasmachine niets meer vergoed krijgt.

bron: http://www.rotterdam.nl/smartsite.dws?Tekstmode=1&Menu=267127&id=229&goto=2055091&style=2125
Jep, en dat doen de gemeentes.
Gemeentes als Amsterdam en Nijmegen waar de schandaal schandaal over voedselbanken roepende PvdA het beleid heeft bepaald....
pi_37202873
quote:
Ik zal onze beste Piet maar ff quoten:
Klopt.. en de politiek voor de hoofdlijnen en algemene staat van ons land.
pi_37202974
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terecht, de bijstand is ook niet bedoeld als studiefinanciering.
ach hou toch op
die bijstand is allang blij dat er mensen zijn die een uitkering wensen!
Lekker goedkoop allemaal
schei toch uit zeg!
waar lullen we over!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37203009
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:34 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Wat is er dan zo studiefinanciering aan als je het ZELF betaald?
die piet weet alles!
Hij is zo slim! Nml hij weet precies waar men heen wil met de uitkeringen etc en is zo pissed off dat men hem belasting laat betalen voor al die lapzwanzen!
In feite had piet zelf graag het lef gehad om een lapzwans te zijn!
Maar hij kan niet want zijn ouders hebben hem zo geprogrammeerd dat hij wel moet voldoen aan maatschappelijke eisen en normen
nu voelt hij zich gelijk een ezel
"werken is voor de dommen"
*lacht*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37204739
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
Nou bijvoorbeeld Zwitserland en andere landen

Maar een rijke land hoort Armen te beschermen tegen elke kwaad van de rijken
elk land hoort de arbeiders te beschermen tegen de criminele armen
pi_37204750
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

In Zwitserland wordt elke allochtone werkloze eruit gegooid.
pi_37204780
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Communisme is ook wel goed
voordeel van Communisme is dat religie verboden is
pi_37205019
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hoe lang is dat links college überhaupt aan de macht?
Amsterdam is een 'linkse' stad, al sinds liberalen als Willem Treub in het bestuur zaten. En al zo'n honderd jaar speelt de sociaal-democratie een belangrijke rol in het gemeentebestuur met grote namen als Wibaut, Miranda en Schaefer. Er zijn ook altijd heel wat kiezers links van de SDAP en PvdA geweest, meestal verdeeld over meerdere partijen. En het anarchistisch sentiment (Domela rond 1900, Provo in de jaren 1960) is ook altijd sterk geweest.

Geen wonder dat het daar een bende is (samen met Rotterdam).
  zondag 23 april 2006 @ 09:39:31 #190
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37205044
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/18/ams4.html

Schandalig dat een rijke land voedselpakketten kent.
idd meteen afschaffen die onzin.
ada fare stop stalking me
pi_37205524
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Rijken moet meer geld afstaan aan de belastingdienst
en Armen moeten juist geld krijgen van belastingdienst
Ja precies, Meki. Dus een zwerver die te lui is om te werken, moet dan maar geld krijgen van mensen die wel keihard moeten werken voor hun geld?

Of iemand die op zich prima kan rondkomen van zijn of haar inkomen, maar per se de nieuwste computer, nieuwste televisie en zo voort willen hebben, zich helemaal kapot lenen, en daardoor in de schulden komen, die moeten zeker ook maar geld krijgen van mensen die wel zuinig met hun geld omgaan?

Er bestaan in Nederland geen arme mensen Meki. Iedereen in dit land heeft recht op bijstand. Iedereen. Dat is misschien geen vetpot, maar je hoeft in ieder geval niet verhongeren, en je hebt een dak boven je hoofd. Mensen die klagen dat ze van hun bijstand niet rond kunnen komen, hebben vaak wel een auto, televisie, etc. Als je die wel kunt betalen, en je eten niet, dan ben jij degene die je prioriteiten verkeerd legt, niet ik. Maar dan zou ik daar wel voor moeten opdraaien?

Wat je dus in feite wilt zeggen, is dat je beter niet kunt gaan werken. Dan ben je namelijk arm, en krijg je geld toegestopt. Terwijl als je wel werkt, je je zuurverdiende centen weer mag afstaan aan mensen die te beroerd zijn hun eigen eindjes aan elkaar te knopen.

(Begrijp me niet verkeerd, ik ben meer dan bereid een gedeelte van mijn salaris af te staan aan mensen die niet kunnen werken, maar suggereren dat die mensen arm zijn, sorry, dat gaat er bij mij niet in)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37205809
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat valt tegen blijkt, en was ook al eerder vast gesteld.
De meeste van deze probleemgevallen hebben een verkeerd uitgavepatroon en/of hebben teveel geld geleend. Bijstandsgezinnen hebben het niet "vet" maar dat is ook niet de bedoeling.
pi_37209822
quote:
Op zondag 23 april 2006 10:48 schreef more het volgende:

[..]

De meeste van deze probleemgevallen hebben een verkeerd uitgavepatroon en/of hebben teveel geld geleend. Bijstandsgezinnen hebben het niet "vet" maar dat is ook niet de bedoeling.
Het gaat dus om mensen die het minder dan "niet vet" hebben, die maandelijks minder dan 150 euro kunnen uitgeven aan eten e.d. (én kleren én schoolboeken én busgeld). Dat zijn dus ook bejaarden met een minimaal pensioentje (jeweetwel, diezelfde bejaarden die het in hun jeugd met tulpenbollen hebben moeten doen) of arbeidsongeschikten en dat soort gevallen. Of denk eens aan het bijstandsgezinnetje met een gehandicapt gezinslid. Enig idee hoeveel geld dat kost (en hoeveel tijd voordat de instanties wakker worden en bij gaan springen). Rolstoeltje, aangepast speelgoed, daar gaat je geldje.
Denk je nou echt dat het uitgavenpatroon van de mensen die in aanmerking komen voor de voedselbank niet onder de loep geweest is?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 23 april 2006 @ 14:39:48 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37213082
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het gaat dus om mensen die het minder dan "niet vet" hebben, die maandelijks minder dan 150 euro kunnen uitgeven aan eten e.d. (én kleren én schoolboeken én busgeld). Dat zijn dus ook bejaarden met een minimaal pensioentje (jeweetwel, diezelfde bejaarden die het in hun jeugd met tulpenbollen hebben moeten doen) of arbeidsongeschikten en dat soort gevallen. Of denk eens aan het bijstandsgezinnetje met een gehandicapt gezinslid. Enig idee hoeveel geld dat kost (en hoeveel tijd voordat de instanties wakker worden en bij gaan springen). Rolstoeltje, aangepast speelgoed, daar gaat je geldje.
Denk je nou echt dat het uitgavenpatroon van de mensen die in aanmerking komen voor de voedselbank niet onder de loep geweest is?
Minder als 150 euro! . Ik dacht dat het totale bedrag van de bijstand, aangevuld met kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand en alle overige, mij onbekende, subsidie-maatregelen toch een veelvoud hiervan was.
Sterker nog: iemand die het minimumloon verdient heeft slechts een gering bedrag meer tot zijn beschikking als de uitkeringsgerechtigde. Zodat hem per werkuur slechts een enkele euro extra overblijft. Dat noemen we de armoedeval.
Maar hoeveel bijstandstrekkers zijn nog bereid om zélf de kleertjes voor de kinderen te naaien? Ik zie in Nederland nooit meer kinderen met zelfgemaakte kleding rondlopen, ook niet de kinderen van de zogenaamde uitkeringsgerechtigden. Of zijn deze te goed om zelf kleding te maken? Aan tijd kan het hen immers niet ontbreken.
En busgeld? Wat voor busgeld dan? Waarom zouden zij met bus en trein stad en land moeten afreizen? Laat ze te voet gaan, of met de fiets.
The End Times are wild
pi_37213134
Wie kan er nog naaien eigenlijk?
  zondag 23 april 2006 @ 14:50:36 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37213473
Kleren naaien nog maar heel weinig mensen, ben ik bang.
The End Times are wild
pi_37213557
Dat bedoel ik. Die zelfvoorziening is er ook niet meer. Of groente verbouwen of zo...
  zondag 23 april 2006 @ 15:00:59 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37213836
Aangezien het grootste deel van de zogenaamde uitkeringsgerechtigden op flatjes drie-hoog woont zal dat niet altijd mogelijk zijn. Alhoewel, een kleine volkstuin langs de spoorbaan moet tot de mogelijkheden behoren.
Misschien is dat wel een oplossing! Iedere noodruftige het recht geven op een klein stukje grond dat nu toch tot niets dient, waarop hij dan zijn eigen groenten en fruit kan verbouwen! Zo zijn deze mensen meteen van de straat of achter de te-le-vi-sie vandaan. En als dezen dan hun overtollige oogst verkopen, staan we dat oogluikend toe!
Dat deze mensen aanleg voor groene vingers hebben blijkt wel uit het immer toenemende aantal hennepkwekerijen.
The End Times are wild
pi_37214188
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat bedoel ik. Die zelfvoorziening is er ook niet meer. Of groente verbouwen of zo...
*kucht*
Wij doen dat hier toch echt zelf!
Onder mijn balkon ligt een enorme moestuin. En ik heb zelfs een aantal buurvrouwen die hun eigen kleding maken. En nee, geen bijstandbuurvrouwen, maar mensen met echte banen.
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37214226
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:11 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

*kucht*
Wij doen dat hier toch echt zelf!
Onder mijn balkon ligt een enorme moestuin. En ik heb zelfs een aantal buurvrouwen die hun eigen kleding maken. En nee, geen bijstandbuurvrouwen, maar mensen met echte banen.
En je zit niet in een of andere sekte of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')