abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2006 @ 02:09:40 #101
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37116809
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen ik 14 was werkte ik bij een tuinder. Ik moest daarvoor drie kwartier heen fietsen en drie kwartier terug. Ik kreeg netto drie gulden per uur . Door veel uren te maken (60 per week) verdiende ik toch nog heel aardig. (Biertje was toen fl 1,50 )
Als ik dat als veertienjarige jongen kon, terwijl ik het geld eigenlijk niet eens nodig had, dan kan een werkeloze kerel van 25 dat toch ook? En die verdient echt wel meer als drie gulden.
Met wat hij zo in de zomermaanden verdient kan hij een leuk extra zakcentje opbouwen voor de winter. Wanneer het Polen lukt om hier werk te vinden, of illegalen, die de taal nog niet eens spreken en van veel verder moeten komen, waarom Koos Werkeloos dan niet?
Heel simpel omdat het gewoon niet loont om te werken voor een tuinder, je vangt mischien 100 Euro meer dan als je een uitkering neemt.
Dan is voor veel mensen de keus al gemaakt, en terecht.
pi_37116854
quote:
Op donderdag 20 april 2006 01:37 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jezus man je bent jaloers!
Heb je daar wel eens over gesproken met je hulpverlenerd?
Uiteraard ben ik jaloers
Ik wil ook de hele dag als een werkeloze parasiet op de bank hangen voor een 80 cm tv met ps2
Blij dat je me door hebt ....
Voor de rest , laatste keer dat ik op jou heb gereageerd , helaas werkt fok! block niet meer was veel rustiger toen ik de posts van alle debielen zoals jou niet meer hoefde te zien ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_37116885
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:09 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Heel simpel omdat het gewoon niet loont om te werken voor een tuinder, je vangt mischien 100 Euro meer dan als je een uitkering neemt.
Dan is voor veel mensen de keus al gemaakt, en terecht.
Met zo'n instelling lopen al teveel mensen rond.

Verplicht voor een uitkering werken, zoniet strafkorting. Blijft er meer over
voor diegene die het echt nodig hebben.

Alleen al de manier waarop je zegt dat je een uitkering neemt.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37116957
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:37 schreef TC03 het volgende:
Als je je geld liever aan plasma TV's en drank uitgeeft wordt eten kopen wat lastiger ja... Niet ons probleem.
Het geld zal eerder aan de crackpijp of heroinespuit uitgegeven worden en dan komen ze huilen dat hun kinderen geen eten hebben,ga dan allochtonen beroven ofzo,luie donders!
  donderdag 20 april 2006 @ 02:44:48 #105
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37117043
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:20 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Met zo'n instelling lopen al teveel mensen rond.

Verplicht voor een uitkering werken, zoniet strafkorting. Blijft er meer over
voor diegene die het echt nodig hebben.

Alleen al de manier waarop je zegt dat je een uitkering neemt.
Mischien zou de staat ook wel een beetje bij kunnen springen bij die extreem lage lonen.
Aan instellingen van mensen kan je niks veranderen.
Je kunt ze alleen belonen voor het werk dat ze doen.
Op deze manier zijn ze productief en kost het minder geld als dat ze in de bijstand zitten.
pi_37117074
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:44 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Mischien zou de staat ook wel een beetje bij kunnen springen bij die extreem lage lonen.
Op deze manier zijn ze productief en kost het minder geld als dat ze in de bijstand zitten.
Of je laat ze geoon werken voor de zelfde bijstands uitkering ....
Blijkbaar is het in Nederland dood normaal dat je lekker op de bank kan hangen en geld van de staat krijgt .
Laat ze voor dat geld van mij part water naar de zee dragen of het aantal zandkorrels op zandvoort tellen , moet je opletten hoe snel ze die echte baan wel nemen.
Softe gezeik ook altijd.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  donderdag 20 april 2006 @ 03:06:51 #107
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37117148
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:51 schreef dontcare het volgende:

[..]

Of je laat ze geoon werken voor de zelfde bijstands uitkering ....
Blijkbaar is het in Nederland dood normaal dat je lekker op de bank kan hangen en geld van de staat krijgt .
Laat ze voor dat geld van mij part water naar de zee dragen of het aantal zandkorrels op zandvoort tellen , moet je opletten hoe snel ze die echte baan wel nemen.
Softe gezeik ook altijd.
Maar dan pak je ook de mensen die noodgedwongen in de bijstand zitten.
Ik denk dat iedereen wel een baan wil maar het moet wel de moeite waard zijn.
Dat betekent dus dat je ze gewoon meer moet betalen als ze werken, anders is het niet echt lekker leven voor die mensen.
pi_37117156
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:44 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de huidige generatie jongeren(ik ben al wat ouder ) mis ik
trots. De trots om je eigen geld te verdienen. Ik ben opgegroeid in de
jaren 80 tijdens de massawerkeloosheid. Het duurde 2 jaar voordat ik een passende
baan na mijn studie gevonden had.

Ik heb in die 2 jaar wc's schoongemaakt,in fabrieken gewerkt en in magazijnen
voor verdomd weinig geld mezelf 6 slagen in de rondte gewerkt.
Het gevoel om niet afhankelijk te zijn van een uitkerende instantie was voor
mij onbetaalbaar.
Dat terwijl ik bij sommige baantjes slechts Hfl 75 meer verdiende dan een uitkering.

ik kan deze generatie het eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat er zo gedacht word maar
vind het wel triest.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37117240
quote:
Op donderdag 20 april 2006 03:06 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Maar dan pak je ook de mensen die noodgedwongen in de bijstand zitten.
Ik denk dat iedereen wel een baan wil maar het moet wel de moeite waard zijn.
Dat betekent dus dat je ze gewoon meer moet betalen als ze werken, anders is het niet echt lekker leven voor die mensen.
Waarom ?
ik zie het nut niet , van mij part maken ze een andere uitkering voor de gevallen waar het wel nodig is.
Dus omdat Koos werkeloos geen zin heeft om voor 1000 euro te werken omdat ie ook voor 900 euro op zijn luie reet kan parasiteren moet hij dan maar 1400 euro gaan verdienen want dan gaat hij mischien wel werken ? Wat een bullshit zeg wat dat betreft ben ik het eens met Clairvaux.
Ik heb nog nooit in mijn leven mijn hand op gehouden bij de overheid en daar ben ik te trots voor ook.
Een mentaliteits verandering is nodig en niet meer steun voor steun trekkers.

Maar goed , er zullen vast niet alleen uitkering trekkers bij de voedselbank komen maar ook mensen die het echt niet redden en wel gewoon werken.

Imo zou trouwens niemand in Nederland afhankelijk moeten zijn van de voedselbank en zou de overheid hier stappen tegen moeten ondernemen want toch wel vaag (niet echt eigenlijk) dat ze sinds de Euro zo in opkomst zijn.
Aan de andere kant denk ik ook dat het voor sommige mensen idd wel makelijk is om gratis voedsel te halen en dat die het niet echt nodig hebben maar dat is mijn persoonlijke mening.

[ Bericht 2% gewijzigd door dontcare op 20-04-2006 03:44:19 ]
pi_37117670
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:37 schreef TC03 het volgende:
Als je je geld liever aan plasma TV's en drank uitgeeft wordt eten kopen wat lastiger ja... Niet ons probleem.
Precies. Armoede is er in Nederland niet. Wat een kolder zeg, voedselpakketten... komen ze die op hun scooter afhalen, in de leren jas, met de nieuwste nike airs,een goude ketting rond hun nek en een peuk in hun bek?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37117695
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

Precies. Armoede is er in Nederland niet. Wat een kolder zeg, voedselpakketten... komen ze die op hun scooter afhalen, in de leren jas, met de nieuwste nike airs,een goude ketting rond hun nek en een peuk in hun bek?
en een krat bier achter op .....
pi_37118953
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:44 schreef Loedertje het volgende:
Zolang die groep roept * ja maar dan ga ik er niet op vooruit* zal er niets veranderen.
Mentaliteit is vaak *wij hebben RECHT op een uitkering* maar dat daartegenover ook plichten zijn gaat er niet in.
Een vriendin van me ma is pas ontslagen en krijgt nu een uitkering. Dat is een x bedrag (70% van je laatsteverdiende loon ofzo ?) en dat wordt dan teruggerekend naar een x bedrag per uur. Als ze nu dus 10 uur werkt dan gaat daar 10 * x bedrag per uur vanaf. Dat bedrag per uur is echter hoger dan wat ze verdiend. Ze kan nu simpelweg niet meer werken omdat ze dan niet meer kan leven ! Elk uur extra werk kost haar namelijk geld.

Als de overheid daar nou eens wat aan zou doen, ze wil namelijk wel maar ze kan niet meer werken. Zelfs de meeste gemotiveerde mensen houd je zo in de bijstand.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  donderdag 20 april 2006 @ 11:57:17 #113
146587 P.B.Galesloot
Paris London New York Woodend
pi_37122873
Pas hier in de supermarkt was een dergelijke actie maar dan voor een honden/katten-opvangcentrum ("koop een blik voer!" of zo). Ik heb wel een blik gekocht maar ik vraag me sterk af of ik dat voor een Voedselbank ook zou doen.
Alhoewel ik zelf ook zit werk om te schrapen voor me huur e.a. heb ik nog steeds teveel vooroordelen bij "Nederlandse armoede". Lijers van 21 die wel een opgevoerde 325 rijden maar hun 4 jarige dochter niet te vreten geven, dat soort zaken.
Op de site van de Voedselbank kom ik behalve de sponsors ervan weinig tegen, maar net als bij Ontwikkelingshulp zou ik graag garanties willen zien van waar mijn blik voer evt heen zou gaan.
I built myself a nice little cage
With bars of anger and a lock of rage
I cant help asking whos got the key?
When I know damned well its me
pi_37123070
Volgens mij raak je nu precies de kern van het probleem. Nederlanders zijn niet hardvochtig, willen mensen niet aan hun lot overlaten zolang ze maar weten of met grote waarschijnlijkheid denken, dat de hulp goed terecht komt en dat ontbreekt op dit moment.

Ook ik zou bij een dergelijke actie voor een voedselbank zeggen "nee" maar als er bij de lokale supermarkt iets wordt georganiseerd voor een vrouwtje die alles is kwijtgeraakt door haar man die er vandoor is gegaan en ze kan nu niet rond komen dan wil ik daar graag m'n (kleine) steentje aan bijdragen.
  donderdag 20 april 2006 @ 12:08:07 #115
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37123114
Ik woon in Amsterdam en heb net nog een heerlijke dubbele boterham met sandwich spread gegeten, tezamen met een kopje koffie.

Ik zal over enkele ogenblikken mijn 2e kopje koffie consumeren.
  donderdag 20 april 2006 @ 12:47:05 #116
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37124136
quote:
Op donderdag 20 april 2006 01:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

doe die oogjes maar lekker dicht jij
Wat een zwakzinnig geblaat zeg.
Zoek jij eerst maar eens op wat hongersnood betekent.
Zolang ik dit soort beelden niet zie op het Waterlooplein, is de term "hongersnood" niet van toepassing.

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37125495
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:16 schreef dontcare het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik jaloers
Ik wil ook de hele dag als een werkeloze parasiet op de bank hangen voor een 80 cm tv met ps2
Blij dat je me door hebt ....
Voor de rest , laatste keer dat ik op jou heb gereageerd , helaas werkt fok! block niet meer was veel rustiger toen ik de posts van alle debielen zoals jou niet meer hoefde te zien ....
Ja dat is inderdaad enorm jammer dat die fokblok er nog niet is!
Maar ergens is dat maar goed ook he, stel jij zou je eens te eenzijdig ontwikkelen wat dan?
Dan ben je echt geen aanwinst voor de maatschappij nml en dat zou heel jammer zijn!
Meeleven en meedenken is minder moeilijk dan je denkt, ipv je blind te staren op wat anderen zg hebben in jouw ogen!
Hoeveel mensen ken jij die zo leven?
Wat ik lees in je reacties zijn puur conditioneringen meegekregen vanuit je opvoeding en of omgeving!
Kijk eens wat ruimer om je heen en verdiep je eens werkelijk in mensen!
Is gewoon een tip hoor, voor de rest als je het niet aankunt allemaal negeer dan zeker dit soort posts, en ik voorspel je dat je later een oude chagerijnige man wordt die al kwaad wordt als er kinderen op straat spelen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 20 april 2006 @ 13:38:45 #118
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37125542
quote:
Op donderdag 20 april 2006 03:34 schreef dontcare het volgende:

[..]

Waarom ?
ik zie het nut niet , van mij part maken ze een andere uitkering voor de gevallen waar het wel nodig is.
Dus omdat Koos werkeloos geen zin heeft om voor 1000 euro te werken omdat ie ook voor 900 euro op zijn luie reet kan parasiteren moet hij dan maar 1400 euro gaan
Ja dat lijkt mij het beste voor alle partijen, de werkgever heb zijn personeel, de staat is minder geld kwijt als dat hij een uitkering had, en hij heeft weer zin om wat te doen omdat hij ziet dat het loont.
[
pi_37125627
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:47 schreef mazaru het volgende:

[..]

Wat een zwakzinnig geblaat zeg.
Zoek jij eerst maar eens op wat hongersnood betekent.
Zolang ik dit soort beelden niet zie op het Waterlooplein, is de term "hongersnood" niet van toepassing.

[afbeelding]
Spiegeltje aan de wand!
Ik hoop dat je het zelf niet hoeft mee te maken! Maar gezien je reactie zal het je goeddoen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 20 april 2006 @ 13:43:07 #120
38396 mazaru
pi_37125658
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:42 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Spiegeltje aan de wand!
Ik hoop dat je het zelf niet hoeft mee te maken! Maar gezien je reactie zal het je goeddoen!
Hoogstaande reaktie weer
pi_37125730
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:43 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoogstaande reaktie weer
*lacht*
  donderdag 20 april 2006 @ 15:06:59 #122
146587 P.B.Galesloot
pi_37128474
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:08 schreef Mars het volgende:
Ik woon in Amsterdam en heb net nog een heerlijke dubbele boterham met sandwich spread gegeten, tezamen met een kopje koffie.

Ik zal over enkele ogenblikken mijn 2e kopje koffie consumeren.
Ja ok ik zit nu ook met mijn glaasje wijn in en mijn Mp3 speler aan op mijn keyboard te tiepen, mijn honden en mijn katten liggen met volle magen te snurken.
Wat echter als er iets mis gaat, stel mijn wasmachine ontploft, mijn auto zucht en kraakt en mijn koelkast lekt. Allemaal luxe goederen en zo en voor huisdieren heb ik ook zelf gekozen.
Ik vraag me af in hoeverre ik in die situatie een beroep kan doen op steun dan wel voedsel. Wat zijn de criteria? "ik heb honger, hier heb je mijn bankafschrift, 1 broodje gezond plus bakkie zwart met suiker graag?"
  donderdag 20 april 2006 @ 15:12:19 #123
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37128644
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/18/ams4.html

Schandalig dat een rijke land voedselpakketten kent.
Meki, dat zijn mensen die het aan zichzelf te wijten hebben. Ze hebben zich diep in de schulden gestoken omdat Jan Marijnissen hen had verteld dat ook zij - net als het arbeidende deel der bevolking - recht hebben op een breedbeeld TV. Ze kunnen niet voor zichzelf denken en lopen deze geniepige volksmenner achterna.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:14:17 #124
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37128707
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:12 schreef Ippon het volgende:

[..]

Meki, dat zijn mensen die het aan zichzelf te wijten hebben. Ze hebben zich diep in de schulden gestoken omdat Jan Marijnissen hen had verteld dat ook zij - net als het arbeidende deel der bevolking - recht hebben op een breedbeeld TV.
Dat heeft Jan Marijnissen nooit gezegd. En of ze het aan hun zelf hebben te wijten laat ik in het midden. Feit is dat deze mensen niet genoeg hebben om rond te komen en daar moet wat aan gedaan worden.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:15:46 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37128751
Hoeveel mensen die de voedselbank bezoeken krijgt (bijzondere) bijstand?
Amsterdam heeft een links college, en de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de bijstandswet. IK begreep dat minder dan 20% van de mensen die bij de voedselbank komen bijzondere bijstand ontvangen. Lijkt me dat de bijzondere bijstand dan te ontoegankelijk is, en daarvoor is de gemeente, de PvdA gemeente amsterdam dan verantwoordelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 april 2006 @ 19:45:27 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37137193
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Amsterdam heeft een links college, en de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de bijstandswet. IK begreep dat minder dan 20% van de mensen die bij de voedselbank komen bijzondere bijstand ontvangen. Lijkt me dat de bijzondere bijstand dan te ontoegankelijk is, en daarvoor is de gemeente, de PvdA gemeente amsterdam dan verantwoordelijk.
ze willen liever een miljoenen kostend, nieuw stadhuis om al hun vrienden die ze ambtenaar hebben gemaakt te kunnen huisvesten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37137397
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe lang is dat links college überhaupt aan de macht?
  donderdag 20 april 2006 @ 19:56:26 #128
45206 Pietverdriet
pi_37137547
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hoe lang is dat links college überhaupt aan de macht?
Hoe lang is het geleden dat de PvdA niet in het college van Amsterdam zat?
pi_37150654
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad enorm jammer dat die fokblok er nog niet is!
Maar ergens is dat maar goed ook he, stel jij zou je eens te eenzijdig ontwikkelen wat dan?
Dan ben je echt geen aanwinst voor de maatschappij nml en dat zou heel jammer zijn!
Meeleven en meedenken is minder moeilijk dan je denkt, ipv je blind te staren op wat anderen zg hebben in jouw ogen!
Hoeveel mensen ken jij die zo leven?
Wat ik lees in je reacties zijn puur conditioneringen meegekregen vanuit je opvoeding en of omgeving!
Kijk eens wat ruimer om je heen en verdiep je eens werkelijk in mensen!
Is gewoon een tip hoor, voor de rest als je het niet aankunt allemaal negeer dan zeker dit soort posts, en ik voorspel je dat je later een oude chagerijnige man wordt die al kwaad wordt als er kinderen op straat spelen!
Ok ik kan het niet laten ....
Fok! block was er , je loopt achter helaas doet ie het niet meer in FF en ja jij stond op de block lijst.
Meeleven? Waarom zou ik? Daar is nog nooit iemand beter van geworden, met je neus op de feiten gedrukt worden wel.
Meedenken ? Met wie ? Waarom ? Nutteloos en daar wordt de politiek voor betaald ....
Ik ken genoeg mensen die weinig geld hebben , laat ik als voorbeeld mijn zus nemen , zat jaren in de WAO of WIA of hoe dat kreng ook heet tegenwoordig , dit is omdat zij dusdanig ziek was dat ze niet kon werken en die heb ik jaren geld erbij gegeven zodat ze oa cursussen kon volgen zodat ze nu wel een goede baan heeft nu ze weer beter is.
Daarintegen ken ik niemand en hoef ik ook niemand te kennen te die als een parasiet op de maatschappij teert.
Meeleven ? Ik geef genoeg geld aan goede doelen die ik wel de moeite waard vind , meeleven doe ik met zaken die er wel toe doen , niet met dit soort mensen
Helaas kan jij niet aan de hand van een paar reacties of een forum weten wat en hoe mijn opvoeding is geweest , wat ik je wel kan zeggen is dat ik donders goed mee gekregen heb dat je beter kan werken voor je geld.
En wat betreft je voorspeling sla je de plank toch behoorlijk mis als helderziende zijnde ....
Blijf jij nou maar veilig achter je pc trollen want de grote boze buitenwererld is veels te gevaarlijk voor jou.
  vrijdag 21 april 2006 @ 02:32:15 #130
46960 StefanP
polemicist
pi_37150770
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef Tikorev het volgende:
Elsevier 11 maart 2006:

Kenmerken van voedselbankklanten:
- 87% doet geen moeite voor werk
- 84% krijgt maatschappelijke hulp
- 83% heeft schulden
- 64% laat zich daarbij niet helpen
- 80% gebruikt aftrek bijzondere lasten niet
- 72% heeft uitkering, vooral bijstand
- 71% maakt geen gebruik van bijzondere bijstand
- 65% maakt geen gebruik van kwijtschelding
- 26% klaagt over gemakkelijk krediet
- Meer dan de helft is allochtoon

Bron: Klantenanalyse Voedselbanken i.o.v. Ministerie SZW door Regioplan
En wij maar solidair zijn met die sukkels.... sjonge jong zeg.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37153292
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:57 schreef P.B.Galesloot het volgende:
Pas hier in de supermarkt was een dergelijke actie maar dan voor een honden/katten-opvangcentrum ("koop een blik voer!" of zo). Ik heb wel een blik gekocht maar ik vraag me sterk af of ik dat voor een Voedselbank ook zou doen.
Alhoewel ik zelf ook zit werk om te schrapen voor me huur e.a. heb ik nog steeds teveel vooroordelen bij "Nederlandse armoede". Lijers van 21 die wel een opgevoerde 325 rijden maar hun 4 jarige dochter niet te vreten geven, dat soort zaken.
Op de site van de Voedselbank kom ik behalve de sponsors ervan weinig tegen, maar net als bij Ontwikkelingshulp zou ik graag garanties willen zien van waar mijn blik voer evt heen zou gaan.
Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank. Die lijers met een 325 zul je er niet aantreffen. Denk trouwens ook eens aan de vernedering. Een hoop mensen zouden in aanmerking komen, maar sparen het eten liever uit hun mond dan openlijk toe te geven dat ze het niet redden.

Die 87% uit die opsomming op de eerste pagina van de bezoekers van de Voedselbank die "geen moeite doet om werk te zoeken" die hoeven dat vaak ook niet omdat ze arbeidsongeschikt zijn oid. Áls je al mensen voor de camera krijgt om hun verhaal te vertellen bij die banken, dan is het 9 van de 10 x zo'n verhaal.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:42:53 #132
146587 P.B.Galesloot
pi_37159329
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank.
Juist die criteria + methodiek, daar ben ik benieuwd naar. Die lijers dus, die zouden er (denk ik he) niet mee zitten om even langs de Voedselbank te gaan om wat op te halen, zogezegd.
pi_37159471
Lang leve de criminaliteit
pi_37159521
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank. Die lijers met een 325 zul je er niet aantreffen. Denk trouwens ook eens aan de vernedering. Een hoop mensen zouden in aanmerking komen, maar sparen het eten liever uit hun mond dan openlijk toe te geven dat ze het niet redden.

Die 87% uit die opsomming op de eerste pagina van de bezoekers van de Voedselbank die "geen moeite doet om werk te zoeken" die hoeven dat vaak ook niet omdat ze arbeidsongeschikt zijn oid. Áls je al mensen voor de camera krijgt om hun verhaal te vertellen bij die banken, dan is het 9 van de 10 x zo'n verhaal.
En dat is wat een hoop mensen vergeten. Het zijn de echte zwakkeren die daar komen. Arbeidsongeschikten, bejaarden...
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:53:53 #135
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37159618
Ik heb er geen medelijden mee. Nederland is nog altijd een verzorgingstaat. Als iemand zichzelf diep in de schulden heeft gestoken voor een onodig dure auto, plasma-tv etc. dan leert diegene hier hopelijk alleen maar van.
pi_37159837
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee. Nederland is nog altijd een verzorgingstaat. Als iemand zichzelf diep in de schulden heeft gestoken voor een onodig dure auto, plasma-tv etc. dan leert diegene hier hopelijk alleen maar van.
En wat als er ook maar 1% tussenzit die er echt niets aan kan doen? Mensen met jouw instelling moeten ze afschieten, eerlijk waar. Dom, naief, asociaal, zelfs niet voedselbank-waardig
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:02:51 #137
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37159910
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
Nou bijvoorbeeld Zwitserland en andere landen

Maar een rijke land hoort Armen te beschermen tegen elke kwaad van de rijken
En wanneer woordt het gemiddelde inkomen in nederland eens een keer beschermd tegen de uitzuigerij van de luien en de uitvreters

En maar geld sturen naar het buitenland ondertussen terwijl we in eigen land niet eens orde op zaken hebben
pi_37160076
Dat komt omdat wij hoop ik nog een moreel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om de wereld ook buiten Nederland te verbeteren want op de lange termijn gaat dat alleen tegen ons werken.. maar ja, korte termijn denken he...
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:12:34 #139
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37160197
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:42 schreef P.B.Galesloot het volgende:

[..]

Juist die criteria + methodiek, daar ben ik benieuwd naar. Die lijers dus, die zouden er (denk ik he) niet mee zitten om even langs de Voedselbank te gaan om wat op te halen, zogezegd.
Die wisselen per plaats. Op sommige zijn ze tamelijk ruim (150 euro vrij besteedbaar) en op andere plaatsen moet je echt geen andere mogelijkheid hebben om aan voedsel te komen. Die laatste variant kijkt trouwens wel alleen naar momentopname dus als je langdurig zit te wachten op een ww uitkering van 1500 euro per maand kom je er nog steeds voor in aanmerking als je op dat moment echt geen mogelijkheden voor voedsel hebt.
Vampire Romance O+
pi_37161071
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Daar hebben we het hier dus niet over. Denk je nou echt dat zo'n instantie iemand die thuis met een plasmascherm, een 325 en een nieuwe keuken toelaat tot een voedselbank?
Volgens mij denk jij dat alle sociale instanties gek zijn, zelfs een noodoplossing als deze.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:46:38 #141
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37161182
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:00 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En wat als er ook maar 1% tussenzit die er echt niets aan kan doen? Mensen met jouw instelling moeten ze afschieten, eerlijk waar. Dom, naief, asociaal, zelfs niet voedselbank-waardig
Als er iemand naïef is dan ben jij het. Wat begrijp jij niet aan het woordje verzorgingstaat?. Goed er zullen altijd enkele tussen die d.m.v. bijvoorbeeld oplichting en dergelijke in de problemen zijn gekomen, maar dat zijn ook niet de mensen die ik bedoelde met een BMW en/of plasma-tv.

Dus voortaan verder lezen dan je neus lang is.
pi_37161433
Toelatings criterium is niets meer en minder dan beneden een bepaald besteedbaar inkomen komen.
http://www.voedselbank.nl/read/criteria?submenu=479

In hoeverre dat gecontroleerd wordt en er mee te spelen valt weet ik niet.
pi_37161794
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:55 schreef UnleashMitch het volgende:
Toelatings criterium is niets meer en minder dan beneden een bepaald besteedbaar inkomen komen.
http://www.voedselbank.nl/read/criteria?submenu=479

In hoeverre dat gecontroleerd wordt en er mee te spelen valt weet ik niet.
Ik denk dat er minstens een huisbezoek te verwachten valt, en je hele administratie wordt op zijn kop gezet. Iedereen kan wel beweren minder dan 150 Euro te besteden te hebben.
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:16:54 #144
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37162059
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat komt omdat wij hoop ik nog een moreel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om de wereld ook buiten Nederland te verbeteren want op de lange termijn gaat dat alleen tegen ons werken.. maar ja, korte termijn denken he...
Zal me een worst wezen, eerst jezelf helpen voordat je anderem kunt helpen.
Om diezelfde redenen moeten begeleiders van kinderen bij verlies van druk in de cabione eerst zelf een zuurstof maskertje opzetten.

Je kunt niet jezelf uithollen ten bate van derden,
pi_37162216
Dat een scheve vergelijking De vergelijking zou misschien pas kloppen als dit land armoedig zou zijn en we geen enkele cent zouden kunnen missen ten bate van nog armieterigere landen. Ik vind het een flauw excuus.
pi_37166212
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

En wij maar solidair zijn met die sukkels.... sjonge jong zeg.
En het zal me niet verbazen wanneer blijkt dat meer dan 75% rookt en er meer dan 50% aan de drugs zit.

Schooiers zijn het, niet de moeite waarde om 2x over na te denken
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:01:58 #147
45206 Pietverdriet
pi_37166576
De mensen bij de voedselbank zijn waarschijnlijk nog de armste zwijnen, wat mij misselijk maakt is dat de oppositie van leer trekt over de voedselbanken en dat het de schuld van de regering is, terwijl de gemeentes verantwoordelijk zijn voor de bijstand en de bijzondere bijstand.
Kortom al die mensen bij de voedselbank, daarvan gebruikt slechts een zeer klein deel de voorzieningen die er vanuit de overheid voor ze zijn, en dat is de verantwoording van de gemeenten.
Amsterdam is een PvdA gemeente, Heeft Nijmegen een voedselbank? Daar zit de SP in de Raad.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:08:24 #148
38396 mazaru
pi_37172427
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Nijmegen een voedselbank? Daar zit de SP in de Raad.
Ja
http://www.kerkinactie-nijmegen.nl/o2/o2_armoedebestrijding.html
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:05:27 #149
45206 Pietverdriet
pi_37179159
quote:
Triest zoiets en dan iedereen geloven dat het allemaal de schuld van de regering in den haag is..
Nogmaals, de GEMEENTEN ZIJN VERANTWOORDELIJKE VOOR DE UITVOERING VAN DE BIJSTANDSWET!!!
pi_37179209
De bijstand. Zo mooi. Ga maar werken zeggen jullie?
Mijn moeder is met een opleiding bezig van zeven maanden, waarna ze eindelijk KAN werken omdat ze dan een diploma heeft. En wat doet de bijstand? Die zegt dat dat NIET MAG!!
Je mag geen opleiding doen (die je zelf betaald omdat je daar zo lang voor gespaard hebt) zodat je een beter inkomen krijgt door te werken. Nee, je moet lekker in die bijstand blijven van ze, vooral niet vechten voor een toekomst.
Kutbijstand....
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')