ze willen liever een miljoenen kostend, nieuw stadhuis om al hun vrienden die ze ambtenaar hebben gemaakt te kunnen huisvesten.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel mensen die de voedselbank bezoeken krijgt (bijzondere) bijstand?
Amsterdam heeft een links college, en de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de bijstandswet. IK begreep dat minder dan 20% van de mensen die bij de voedselbank komen bijzondere bijstand ontvangen. Lijkt me dat de bijzondere bijstand dan te ontoegankelijk is, en daarvoor is de gemeente, de PvdA gemeente amsterdam dan verantwoordelijk.
Hoe lang is dat links college überhaupt aan de macht?quote:Op donderdag 20 april 2006 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel mensen die de voedselbank bezoeken krijgt (bijzondere) bijstand?
Amsterdam heeft een links college, en de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de bijstandswet. IK begreep dat minder dan 20% van de mensen die bij de voedselbank komen bijzondere bijstand ontvangen. Lijkt me dat de bijzondere bijstand dan te ontoegankelijk is, en daarvoor is de gemeente, de PvdA gemeente amsterdam dan verantwoordelijk.
Hoe lang is het geleden dat de PvdA niet in het college van Amsterdam zat?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe lang is dat links college überhaupt aan de macht?
Ok ik kan het niet laten ....quote:Op donderdag 20 april 2006 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad enorm jammer dat die fokblok er nog niet is!
Maar ergens is dat maar goed ook he, stel jij zou je eens te eenzijdig ontwikkelen wat dan?
Dan ben je echt geen aanwinst voor de maatschappij nml en dat zou heel jammer zijn!
Meeleven en meedenken is minder moeilijk dan je denkt, ipv je blind te staren op wat anderen zg hebben in jouw ogen!
Hoeveel mensen ken jij die zo leven?
Wat ik lees in je reacties zijn puur conditioneringen meegekregen vanuit je opvoeding en of omgeving!
Kijk eens wat ruimer om je heen en verdiep je eens werkelijk in mensen!
Is gewoon een tip hoor, voor de rest als je het niet aankunt allemaal negeer dan zeker dit soort posts, en ik voorspel je dat je later een oude chagerijnige man wordt die al kwaad wordt als er kinderen op straat spelen!
En wij maar solidair zijn met die sukkels.... sjonge jong zeg.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef Tikorev het volgende:
Elsevier 11 maart 2006:
Kenmerken van voedselbankklanten:
- 87% doet geen moeite voor werk
- 84% krijgt maatschappelijke hulp
- 83% heeft schulden
- 64% laat zich daarbij niet helpen
- 80% gebruikt aftrek bijzondere lasten niet
- 72% heeft uitkering, vooral bijstand
- 71% maakt geen gebruik van bijzondere bijstand
- 65% maakt geen gebruik van kwijtschelding
- 26% klaagt over gemakkelijk krediet
- Meer dan de helft is allochtoon
Bron: Klantenanalyse Voedselbanken i.o.v. Ministerie SZW door Regioplan
Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank. Die lijers met een 325 zul je er niet aantreffen. Denk trouwens ook eens aan de vernedering. Een hoop mensen zouden in aanmerking komen, maar sparen het eten liever uit hun mond dan openlijk toe te geven dat ze het niet redden.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:57 schreef P.B.Galesloot het volgende:
Pas hier in de supermarkt was een dergelijke actie maar dan voor een honden/katten-opvangcentrum ("koop een blik voer!" of zo). Ik heb wel een blik gekocht maar ik vraag me sterk af of ik dat voor een Voedselbank ook zou doen.
Alhoewel ik zelf ook zit werk om te schrapen voor me huur e.a. heb ik nog steeds teveel vooroordelen bij "Nederlandse armoede". Lijers van 21 die wel een opgevoerde 325 rijden maar hun 4 jarige dochter niet te vreten geven, dat soort zaken.
Op de site van de Voedselbank kom ik behalve de sponsors ervan weinig tegen, maar net als bij Ontwikkelingshulp zou ik graag garanties willen zien van waar mijn blik voer evt heen zou gaan.
Juist die criteria + methodiek, daar ben ik benieuwd naar. Die lijers dus, die zouden er (denk ik he) niet mee zitten om even langs de Voedselbank te gaan om wat op te halen, zogezegd.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank.
En dat is wat een hoop mensen vergeten. Het zijn de echte zwakkeren die daar komen. Arbeidsongeschikten, bejaarden...quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je komt niet zomaar in aanmerking voor de Voedselbank. Die lijers met een 325 zul je er niet aantreffen. Denk trouwens ook eens aan de vernedering. Een hoop mensen zouden in aanmerking komen, maar sparen het eten liever uit hun mond dan openlijk toe te geven dat ze het niet redden.
Die 87% uit die opsomming op de eerste pagina van de bezoekers van de Voedselbank die "geen moeite doet om werk te zoeken" die hoeven dat vaak ook niet omdat ze arbeidsongeschikt zijn oid. Áls je al mensen voor de camera krijgt om hun verhaal te vertellen bij die banken, dan is het 9 van de 10 x zo'n verhaal.
En wat als er ook maar 1% tussenzit die er echt niets aan kan doen? Mensen met jouw instelling moeten ze afschieten, eerlijk waar. Dom, naief, asociaal, zelfs niet voedselbank-waardigquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee. Nederland is nog altijd een verzorgingstaat. Als iemand zichzelf diep in de schulden heeft gestoken voor een onodig dure auto, plasma-tv etc. dan leert diegene hier hopelijk alleen maar van.![]()
En wanneer woordt het gemiddelde inkomen in nederland eens een keer beschermd tegen de uitzuigerij van de luien en de uitvretersquote:Op woensdag 19 april 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
Nou bijvoorbeeld Zwitserland en andere landen
Maar een rijke land hoort Armen te beschermen tegen elke kwaad van de rijken
Die wisselen per plaats. Op sommige zijn ze tamelijk ruim (150 euro vrij besteedbaar) en op andere plaatsen moet je echt geen andere mogelijkheid hebben om aan voedsel te komen. Die laatste variant kijkt trouwens wel alleen naar momentopname dus als je langdurig zit te wachten op een ww uitkering van 1500 euro per maand kom je er nog steeds voor in aanmerking als je op dat moment echt geen mogelijkheden voor voedsel hebt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:42 schreef P.B.Galesloot het volgende:
[..]
Juist die criteria + methodiek, daar ben ik benieuwd naar. Die lijers dus, die zouden er (denk ik he) niet mee zitten om even langs de Voedselbank te gaan om wat op te halen, zogezegd.
Daar hebben we het hier dus niet over. Denk je nou echt dat zo'n instantie iemand die thuis met een plasmascherm, een 325 en een nieuwe keuken toelaat tot een voedselbank?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee. Nederland is nog altijd een verzorgingstaat. Als iemand zichzelf diep in de schulden heeft gestoken voor een onodig dure auto, plasma-tv etc. dan leert diegene hier hopelijk alleen maar van.![]()
Als er iemand naïef is dan ben jij het. Wat begrijp jij niet aan het woordje verzorgingstaat?. Goed er zullen altijd enkele tussen die d.m.v. bijvoorbeeld oplichting en dergelijke in de problemen zijn gekomen, maar dat zijn ook niet de mensen die ik bedoelde met een BMW en/of plasma-tv.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En wat als er ook maar 1% tussenzit die er echt niets aan kan doen? Mensen met jouw instelling moeten ze afschieten, eerlijk waar. Dom, naief, asociaal, zelfs niet voedselbank-waardig![]()
Ik denk dat er minstens een huisbezoek te verwachten valt, en je hele administratie wordt op zijn kop gezet. Iedereen kan wel beweren minder dan 150 Euro te besteden te hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:55 schreef UnleashMitch het volgende:
Toelatings criterium is niets meer en minder dan beneden een bepaald besteedbaar inkomen komen.
http://www.voedselbank.nl/read/criteria?submenu=479
In hoeverre dat gecontroleerd wordt en er mee te spelen valt weet ik niet.
Zal me een worst wezen, eerst jezelf helpen voordat je anderem kunt helpen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat komt omdat wij hoop ik nog een moreel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om de wereld ook buiten Nederland te verbeteren want op de lange termijn gaat dat alleen tegen ons werken.. maar ja, korte termijn denken he...
En het zal me niet verbazen wanneer blijkt dat meer dan 75% rookt en er meer dan 50% aan de drugs zit.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wij maar solidair zijn met die sukkels.... sjonge jong zeg.
Jaquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Nijmegen een voedselbank? Daar zit de SP in de Raad.
Triest zoiets en dan iedereen geloven dat het allemaal de schuld van de regering in den haag is..quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja
http://www.kerkinactie-nijmegen.nl/o2/o2_armoedebestrijding.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |