Terecht, de bijstand is ook niet bedoeld als studiefinanciering.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:15 schreef EvilMistress het volgende:
De bijstand. Zo mooi. Ga maar werken zeggen jullie?
Mijn moeder is met een opleiding bezig van zeven maanden, waarna ze eindelijk KAN werken omdat ze dan een diploma heeft. En wat doet de bijstand? Die zegt dat dat NIET MAG!!
Je mag geen opleiding doen (die je zelf betaald omdat je daar zo lang voor gespaard hebt) zodat je een beter inkomen krijgt door te werken. Nee, je moet lekker in die bijstand blijven van ze, vooral niet vechten voor een toekomst.
Kutbijstand....
Maar het is wel een bekend probleem(pje)quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terecht, de bijstand is ook niet bedoeld als studiefinanciering.
Je hebt pas echt een probleem als je het gaat toestaan.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar het is wel een bekend probleem(pje)![]()
Want ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt pas echt een probleem als je het gaat toestaan.
Wat is er dan zo studiefinanciering aan als je het ZELF betaald?quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terecht, de bijstand is ook niet bedoeld als studiefinanciering.
Gaat iedereen die nog een paar jaar wil studeren in de bijstand zitten.quote:
Ze wil toch zeker bijstand ontvangen tijdens haar studietijd?quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:34 schreef EvilMistress het volgende:
[..]
Wat is er dan zo studiefinanciering aan als je het ZELF betaald?![]()
Het is andersom Pietje, ze zit al heel wat jaren in de bijstand en ze wilt eruit.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaat iedereen die nog een paar jaar wil studeren in de bijstand zitten.
Lijkt me duidelijk dat we een tweede opleiding sowieso uitsluiten en dat we om te beginnen de HBO en WO helemaal uitsluiten. Daarnaast nog een mooie leeftijdsgrens van 25/30 en 99% v/d mensen kan al niet eens meer misbruik maken van de regeling.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat iedereen die nog een paar jaar wil studeren in de bijstand zitten.
Wat is het verschil met een schooldag plus drie stagedagen of vier dagen verplicht vrijwilligerswerk moeten doen? Je bent bij allebei aan het werk, alleen bij de eerste werk je aan je toekomst.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze wil toch zeker bijstand ontvangen tijdens haar studietijd?
Ze betaald de opleiding misschien zelf, vanuit haar bijstand, maar tijdens haar studie tijd zegt ze haar bijstand toch niet op?
Gaat ze toch naar een uitzendbureau?quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:51 schreef EvilMistress het volgende:
[..]
Het is andersom Pietje, ze zit al heel wat jaren in de bijstand en ze wilt eruit.
Ik vind ook het vrijwilligerswerk absurd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:54 schreef EvilMistress het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een schooldag plus drie stagedagen of vier dagen verplicht vrijwilligerswerk moeten doen? Je bent bij allebei aan het werk, alleen bij de eerste werk je aan je toekomst.
Tja, dat is dan dus weer wel mogelijk. Sterker nog, het gaat in opdracht van!quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind ook het vrijwilligerswerk absurd.
Ongeschoold werk gaan doen?quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:55 schreef EvilMistress het volgende:
En hoe wil je een baan krijgen zonder diploma?
Ik weet het, maar daar heeft de gemeente weer belang bij, mensen vrijwilligerswerk laten doen met bijstand betekend dat je werk kan laten doen, dat je belangrijk genoeg vindt om te laten doen maar er geen salaris voor hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:56 schreef EvilMistress het volgende:
[..]
Tja, dat is dan dus weer wel mogelijk. Sterker nog, het gaat in opdracht van!
Ja, en dit is typisch voor als overheden iets regelen. Regelwoud dat er voor zorgt dat dingen zo gebeuren en niet anders.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:59 schreef EvilMistress het volgende:
Ja alleen jammer dat als je die verantwoordelijkheid dan neemt, het je door de sociale dienst weer ontnomen wordt he?
Dat krijg je als je niet wilt werkenquote:Polen hier aan slag ondanks werkloosheid'
Jeugd haalt neus op voor baan
door Jouke Schaafsma
DELFT - Ondanks de enorme jeugdwerkloosheid zijn jongeren nauwelijks te porren voor een baan.
Er zijn leerbanen genoeg in het midden- en kleinbedrijf, vooral in de sectoren techniek, bouw en zorg. Omdat het niet lukt jongeren te motiveren voor deze vaak goedbetaalde banen, moeten er Polen naar ons land worden gehaald.
Volgens MKB Nederland zijn er duizenden leerwerkplekken extra beschikbaar. Met een leerbaan kunnen ze een diploma halen en direct een baan krijgen.
Ik? Hoe? Ik kan zelf net alles betalen...quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en dit is typisch voor als overheden iets regelen. Regelwoud dat er voor zorgt dat dingen zo gebeuren en niet anders.Je kan ook je moeder onderhouden tijdens die maanden van studie.
Ah, kijk, waarom ben ik niet verbaasd? Waarom leen je dat geld niet en vervolgens aan je moeder uitlenen? Als die een baan heeft kan die je toch terug betalen? Neem je er een baantje naast om je moeder te helpen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:10 schreef EvilMistress het volgende:
[..]
Ik? Hoe? Ik kan zelf net alles betalen...![]()
Waarom ben je niet verbaasd? Nou ja, ik kan geen dure opleiding betalen he.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]Ah, kijk, waarom ben ik niet verbaasd? Waarom leen je dat geld niet en vervolgens aan je moeder uitlenen? Als die een baan heeft kan die je toch terug betalen? Neem je er een baantje naast om je moeder te helpen.
Ik zal onze beste Piet maar ff quoten:quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:41 schreef Omkron het volgende:
Maar Meki.. dit gebeurt toch al veel langer.. ? In rotterdam, utrecht, den haag, leiden.. etc. niets nieuws.. supertreurig is het zeker. bedankt politiek!
quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Triest zoiets en dan iedereen geloven dat het allemaal de schuld van de regering in den haag is..
Nogmaals, de GEMEENTEN ZIJN VERANTWOORDELIJKE VOOR DE UITVOERING VAN DE BIJSTANDSWET!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |