abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:25:46 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37179276
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:15 schreef EvilMistress het volgende:
De bijstand. Zo mooi. Ga maar werken zeggen jullie?
Mijn moeder is met een opleiding bezig van zeven maanden, waarna ze eindelijk KAN werken omdat ze dan een diploma heeft. En wat doet de bijstand? Die zegt dat dat NIET MAG!!
Je mag geen opleiding doen (die je zelf betaald omdat je daar zo lang voor gespaard hebt) zodat je een beter inkomen krijgt door te werken. Nee, je moet lekker in die bijstand blijven van ze, vooral niet vechten voor een toekomst.
Kutbijstand....
Terecht, de bijstand is ook niet bedoeld als studiefinanciering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:29:42 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37179318
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar het is wel een bekend probleem(pje)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:32:28 #153
45206 Pietverdriet
pi_37179344
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar het is wel een bekend probleem(pje)
Je hebt pas echt een probleem als je het gaat toestaan.
pi_37179364
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt pas echt een probleem als je het gaat toestaan.
Want ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37179371
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Wat is er dan zo studiefinanciering aan als je het ZELF betaald?
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:48:52 #156
45206 Pietverdriet
pi_37179495
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:33 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Want ?
Gaat iedereen die nog een paar jaar wil studeren in de bijstand zitten.
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:50:46 #157
45206 Pietverdriet
pi_37179522
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:34 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Wat is er dan zo studiefinanciering aan als je het ZELF betaald?
Ze wil toch zeker bijstand ontvangen tijdens haar studietijd?
Ze betaald de opleiding misschien zelf, vanuit haar bijstand, maar tijdens haar studie tijd zegt ze haar bijstand toch niet op?
pi_37179532
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Het is andersom Pietje, ze zit al heel wat jaren in de bijstand en ze wilt eruit.
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37179541
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me duidelijk dat we een tweede opleiding sowieso uitsluiten en dat we om te beginnen de HBO en WO helemaal uitsluiten. Daarnaast nog een mooie leeftijdsgrens van 25/30 en 99% v/d mensen kan al niet eens meer misbruik maken van de regeling.

Ik zie het probleem niet ? Je moet mensen juist motiveren om dit soort dingen te doen. Opleiding uit eigen zak financieren tijdens een periode dat je werkloos bent is niets mis mee onder de eerder gestelde voorwaarden.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37179569
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze wil toch zeker bijstand ontvangen tijdens haar studietijd?
Ze betaald de opleiding misschien zelf, vanuit haar bijstand, maar tijdens haar studie tijd zegt ze haar bijstand toch niet op?
Wat is het verschil met een schooldag plus drie stagedagen of vier dagen verplicht vrijwilligerswerk moeten doen? Je bent bij allebei aan het werk, alleen bij de eerste werk je aan je toekomst.
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:54:34 #161
45206 Pietverdriet
pi_37179574
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:51 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Het is andersom Pietje, ze zit al heel wat jaren in de bijstand en ze wilt eruit.
Gaat ze toch naar een uitzendbureau?
Kijk ik snap wel dat ze haar positie wil verbeteren, maar jij begrijpt toch zeker dat een gemeentelijke sociale dienst het niet kan maken iedereen die een opleiding wil volgen tijdens die periode van levensonderhoud kan voorzien?
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:55:42 #162
45206 Pietverdriet
pi_37179583
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:54 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Wat is het verschil met een schooldag plus drie stagedagen of vier dagen verplicht vrijwilligerswerk moeten doen? Je bent bij allebei aan het werk, alleen bij de eerste werk je aan je toekomst.
Ik vind ook het vrijwilligerswerk absurd.
pi_37179585
En hoe wil je een baan krijgen zonder diploma?
pi_37179595
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Ik vind ook het vrijwilligerswerk absurd.
Tja, dat is dan dus weer wel mogelijk. Sterker nog, het gaat in opdracht van!
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:58:23 #165
45206 Pietverdriet
pi_37179613
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:55 schreef EvilMistress het volgende:
En hoe wil je een baan krijgen zonder diploma?
Ongeschoold werk gaan doen?
Kijk je hoeft mij niet uit te leggen dat het een klote situatie is, maar het is niet aan de sociale dienst om je maar alles mogelijk te maken, je bent in de eerste plaats zelf verantwoordelijk.
pi_37179626
Ja alleen jammer dat als je die verantwoordelijkheid dan neemt, het je door de sociale dienst weer ontnomen wordt he?
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:03:06 #167
45206 Pietverdriet
pi_37179668
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:56 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Tja, dat is dan dus weer wel mogelijk. Sterker nog, het gaat in opdracht van!
Ik weet het, maar daar heeft de gemeente weer belang bij, mensen vrijwilligerswerk laten doen met bijstand betekend dat je werk kan laten doen, dat je belangrijk genoeg vindt om te laten doen maar er geen salaris voor hoeft te betalen.
Hier in Duitsland heeft dat nog absurdere vormen aangenomen. Hier heb je voor mensen in de bijstand (Harz 4) programma´s waar werklozen zg werkervaringsplaatsen krijgen bij overheden en semioverheden. Er worden dus overheidsgebouwen geschilderd, plantsoenen onderhouden, en nog meer van die dingen door verplichte vrijwilligers, en de bedrijven die dat voorheen deden zitten zonder opdrachten. Zitten schrijnende gevallen tussen als mensen die voor een bedrijf werkten die failliet zijn gegaan omdat de overheden hun rekeningen nauwelijks betalen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:09:29 #168
45206 Pietverdriet
pi_37179732
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:59 schreef EvilMistress het volgende:
Ja alleen jammer dat als je die verantwoordelijkheid dan neemt, het je door de sociale dienst weer ontnomen wordt he?
Ja, en dit is typisch voor als overheden iets regelen. Regelwoud dat er voor zorgt dat dingen zo gebeuren en niet anders.
Je kan ook je moeder onderhouden tijdens die maanden van studie.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:00:19 #169
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37188081
quote:
Polen hier aan slag ondanks werkloosheid'
Jeugd haalt neus op voor baan
door Jouke Schaafsma
DELFT - Ondanks de enorme jeugdwerkloosheid zijn jongeren nauwelijks te porren voor een baan.

Er zijn leerbanen genoeg in het midden- en kleinbedrijf, vooral in de sectoren techniek, bouw en zorg. Omdat het niet lukt jongeren te motiveren voor deze vaak goedbetaalde banen, moeten er Polen naar ons land worden gehaald.

Volgens MKB Nederland zijn er duizenden leerwerkplekken extra beschikbaar. Met een leerbaan kunnen ze een diploma halen en direct een baan krijgen.
Dat krijg je als je niet wilt werken
pi_37188277
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Ja, en dit is typisch voor als overheden iets regelen. Regelwoud dat er voor zorgt dat dingen zo gebeuren en niet anders.Je kan ook je moeder onderhouden tijdens die maanden van studie.
Ik? Hoe? Ik kan zelf net alles betalen...
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:57:22 #171
45206 Pietverdriet
pi_37191238
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:10 schreef EvilMistress het volgende:

[..]

Ik? Hoe? Ik kan zelf net alles betalen...
Ah, kijk, waarom ben ik niet verbaasd? Waarom leen je dat geld niet en vervolgens aan je moeder uitlenen? Als die een baan heeft kan die je toch terug betalen? Neem je er een baantje naast om je moeder te helpen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietverdriet op 22-04-2006 19:05:44 ]
pi_37193426
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]Ah, kijk, waarom ben ik niet verbaasd? Waarom leen je dat geld niet en vervolgens aan je moeder uitlenen? Als die een baan heeft kan die je toch terug betalen? Neem je er een baantje naast om je moeder te helpen.
Waarom ben je niet verbaasd? Nou ja, ik kan geen dure opleiding betalen he.
Dus ik werk nu, zodat ik over twee jaar weer naar school kan. Ik zou MET LIEFDE een volgende opleiding doen, lekker doorstromen naar het HBO, maar dan kan ik mijn woning niet betalen...

Plus dat dat figuur waar ik mee samenwoonde me met een berg rekeningen heeft achtergelaten. Dat is nou ook niet erg bevorderlijk he? Had hij zijn deel ook even betaald, dan zou ik nu niet al vier maandjes aan het ploeteren zijn...
pi_37194563
Maar Meki.. dit gebeurt toch al veel langer.. ? In rotterdam, utrecht, den haag, leiden.. etc. niets nieuws.. supertreurig is het zeker. bedankt politiek!
pi_37196725
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:41 schreef Omkron het volgende:
Maar Meki.. dit gebeurt toch al veel langer.. ? In rotterdam, utrecht, den haag, leiden.. etc. niets nieuws.. supertreurig is het zeker. bedankt politiek!
Ik zal onze beste Piet maar ff quoten:
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Triest zoiets en dan iedereen geloven dat het allemaal de schuld van de regering in den haag is..
Nogmaals, de GEMEENTEN ZIJN VERANTWOORDELIJKE VOOR DE UITVOERING VAN DE BIJSTANDSWET!!!
pi_37196794
Maar wie is verantwoordelijk voor landelijke regels die hard aan kunnen komen voor bepaalde groepen. Wie heeft ook alweer het nieuwe zorgstelsel bedacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')