Vooral als je kijkt naar mijn rating voor het albumquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:46 schreef ranja het volgende:
Ik ken zowel het album als de ep niet (alleen de 1e single), maar vond het wel opvallend
Mja, er wordt dus eigenlijk voornamelijk gekeken naar mensen die een vergelijkbare rating aan een plaat hebben gegeven, niet zozeer naar overlappende collecties; toch jammer. Sterker nog, de persoon met wie ik het "meest compatible" ben heeft geen enkele plaat in zijn bezit die ik zelf ook heb. De enige overeenkomst is dat we 3 platen op dezelfde manier hebben gerate.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:32 schreef bigshadow het volgende:
Method scoort derde bij mij op de vergelijkingsoptie![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:22 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mja, er wordt dus eigenlijk voornamelijk gekeken naar mensen die een vergelijkbare rating aan een plaat hebben gegeven, niet zozeer naar overlappende collecties; toch jammer. Sterker nog, de persoon met wie ik het "meest compatible" ben heeft geen enkele plaat in zijn bezit die ik zelf ook heb. De enige overeenkomst is dat we 3 platen op dezelfde manier hebben gerate.
Sugababes, liefje.. je hoeft niet ál je cd's daar neer te zettenquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:47 schreef MaJo het volgende:
Heb op dit moment echt weinig cd's in mijn bezit40 maar
Nou heb ik ook nog een hele rits musical cd's maar daar wil ik niet meer mee geassocieerd worden. Daarbij moet ik ook aanmerken dat de meeste cd's in het laatste jaar zijn aangeschaft
Ook heb ik veel cd's geleend/niet geheel officieel/ken ik via anderen en die kan ik ook niet toevoegen
Bij die vetgedrukte titels zitten ook wel de albums die in mijn wishlist staan (die moet ik trouwens dringend aanvullen) . Het zullen er dus enkele minder zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:39 schreef Grobbel het volgende:
Van alle Fokkers, voor zover hun collecties zijn verwerkt, heb ik de meeste overlap heb met de_man_in_beige. Maar liefst 100 CDs die we beide in ons bezit hebben.![]()
Die achterstand kan ik nooit meer bijhalen. Je hebt daar enkele singles die je zelfs in het meest obscure winkeltje niet meer vindtquote:[nerdmode] Zelfs al verpulver ik zijn toch niet geringe Pavement-collectie.[/nerdmode]
Vind de Sugababes stiekem best coolquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:51 schreef lienelien het volgende:
[..]
Sugababes, liefje.. je hoeft niet ál je cd's daar neer te zetten![]()
Dan kunnen die musicalcd's er ook wel bij![]()
Wat weinig indie trouwens!![]()
toch klopt er ergens iets niet met die muzieksmaak van jou..quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind de Sugababes stiekem best coolEr zijn een hele rits cd's die ik expres niet vermeld
Waaronder musical dus
Op zich is het meerendeel wel indie toch? Schaar de Beatles daar ook even stiekem onder. Zal ook wel even een wishlistje maken. Komt wel snel een boel bij, op de planning staan Panic! at the Disco (komt als het goed is vandaag binnen), Death Cab for Cutie en nog een paar.
Oiquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:04 schreef lienelien het volgende:
[..]
toch klopt er ergens iets niet met die muzieksmaak van jou..![]()
![]()
Ja, als jij wat minder Tom Yorke platen zou kopen hadden we best door één deur gekundquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:34 schreef ranja het volgende:
Die dingen als 'compatibility' wordt niet direct bijgewerkt trouwens. Net als de jaaroverzichten, die worden handmatig gestart en dan kan er dus ineens een ander en betere lijst uit komen.
Ik scoor trouwens redelijk met bigshadow maar dat radiohead lijstje zorgt toch voor wat verschil
Ik bedoel het niet negatief hoor, vind het juist wel grappig. Ik heb ook maar heel weinig cd's.. minder dan jij hebtquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
OiMijn favoriete muziek is indie en indiegerelateerd (dus ook Beatles). Daarnaast hou ik van jazz maar ook van pop/urban/hip hop enz. Heb gewoon een erg brede muzieksmaak. Kan me wel voorstellen dat Sugababes raar staat tussen een overwegend indielijstje maar het boeit me niet erg. Schaam me meer dat ik zo weinig cd's heb
![]()
edit: maak jij ook eens een lijstje dan!
In jouw zin welquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:12 schreef Z het volgende:
Ik ga mijn gekochte mp3's er wel bij zetten, als ik daar ooit aan toe kom.
Er is niks mis met de Sugarbabes overigens.
Ik voel me ook niet heel erg aangesproken hoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet negatief hoor, vind het juist wel grappig. Ik heb ook maar heel weinig cd's.. minder dan jij hebt
Dus dat lijste laat ik maar zitten![]()
Och, er zwerft ergens nog een cd'tje van de dames rond bij mij..ergens..quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:16 schreef MaJo het volgende:
Ik ben blij dat de Sugababes zijn goedgekeurd. In het indie topic nog wel![]()
Thom Yorkequote:Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ja, als jij wat minder Tom Yorke platen zou kopen hadden we best door één deur gekund![]()
Het gekke is dat ik Watery, Domestic in 2000 (2001?) nog gewoon via amazon.com heb aangeschaft, voor maar iets van 4 dollar of zo. En eigenlijk heb de meeste van die singles en EPs gewoon voor hele redelijke standaardprijzen weten aan te schaffen, met af en toe een uitschieter naar 10 euro per stuk of zo door hoge verzendkosten. Alleen die Japanse Tour-EP heeft wat meer gekost, maar dat was vooral door redelijk hoge importkosten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:56 schreef de_man_in_beige het volgende:
Die achterstand kan ik nooit meer bijhalen. Je hebt daar enkele singles die je zelfs in het meest obscure winkeltje niet meer vindt. Maar ik ben al tevreden met de luxe uitgaves van S&E en CR,CR, waar ook al de B-kantjes op staan. Onlangs zag ik "Watery Domestic" wel op eBay staan... in een single pakket met oa Clouseau, Aerosmith en nog enkele andere foute cd's
. Helaas ben ik op het laatste moment overboden
.
Ja, klopt. Wil nu al een tijdje de CD We Insist: Freedom Now! van Max Roach aanschaffen (jazz, ook geen indie), welke ik nota bene besproken heb in een onderzoek vorig jaar over raciale verhoudingen geplaatst in het historische kader van de jazzgeschiedenis. Ik dacht echt dat het een doodnormale release was die makkelijk te verkrijgen zou zijn (een beetje bekende jazzartiest als Roach gaat over het algemeen voor 10 euro per album over de toonbank), maar klaarblijkelijk is die dus al een tijdje out of print. Gevolg: startprijs op ebay ligt op 30 dollar.quote:Dat is het mooie natuurlijk, als je iets koopt terwijl het nieuw is betaal je de normale prijs. Als dan blijkt dat de vraag veel groter is dan het aanbod (bij ltd editions bijvoorbeeld) dan wordt het later vanzelf erg duur. En dat later kan al heel snel zijn natuurlijk.
Qua muziek of voorkomen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:14 schreef Z het volgende:
Ik weet niet meer wie ik leuker vind, Annieof Lily Allen, ik denk de laatste
Kan je nagaan, zitten toch nog wat gelijke delers in dan. Britpop en Tori denk ik.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:32 schreef bigshadow het volgende:
Method scoort derde bij mij op de vergelijkingsoptie![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:34 schreef Z het volgende:
Voor de Voxtrot fans:
http://www.voxtrot.net/vault.htm
een derde kans?quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:45 schreef MaJo het volgende:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het na twee keer luisteren in de hoek heb gesmetenMisschien moet ik het een tweede kans geven
Jij hebt sowieso maar 3 platen gerate trouwensquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:22 schreef Grobbel het volgende:
De enige overeenkomst is dat we 3 platen op dezelfde manier hebben gerate.
quote:[b]Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn favoriete muziek is indie en indiegerelateerd (dus ook Beatles)
Orbitquote:
quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn favoriete muziek is indie en indiegerelateerd (dus ook Beatles)
Belachelijk inderdaad, alsof ik er een lange 5 minuten durende fietstrip voor over heb om die bandjes live te gaan aanschouwen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Heh bah, helemaal naar Nijmegen![]()
Ik snap nog steeds je punt niet? Veel indiebandjes zijn geïnspireerd door de Beatles, daarom heb ik het maar even op één hoop gegooid. Ik noem the Beatles geen indie maar indiegerelateerd (als in: het heeft raakvlakken). Misschien was britpop een betere woordkeuze geweest. En je kan wel allemaal jank/lachsmileys plaatsen maar dat heeft weinig zin, aangezien the Beatles mijn alltime favorite band is. Ik snap dus zelf ook wel dat zij mijlenver uitsteken boven de meeste bandjes van nuquote:
Wellicht een voorproefje van de nieuwe Thermals!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad, alsof ik er een lange 5 minuten durende fietstrip voor over heb om die bandjes live te gaan aanschouwen.![]()
Maar klinkt wel leuk, ik zal de site eens gaan bookmarken.
Ik weet wel zeker dat ik Lily leuker vind. Annie heb ik niks mee, de liedjes van Lily op haar myspace zijn wel grappig. LDN is wel de beste trouwens.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:14 schreef Z het volgende:
Ik weet niet meer wie ik leuker vind, Annieof Lily Allen, ik denk de laatste
Haar CD is gelektquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ik Lily leuker vind. Annie heb ik niks mee, de liedjes van Lily op haar myspace zijn wel grappig. LDN is wel de beste trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |