zo staat het iop het lijstje van standaart integralen en ook in de uitwerkingen.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:50 schreef GlowMouse het volgende:
d/dx 0.5-0.5*cos(2x) = sin(2x). Dus je hebt niet de primitieve van sin²(x) maar van sin(2x). Waarom zou je trouwens een term '0.5' opnemen in je primitieve?
ja en daar gaat het dus fout.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:36 schreef Wackyduck het volgende:
sin2 x = 1/2 - 1/2 cos(2x)
Daarna moet je nog integreren.
Vandaag mijn cijfer teruggekregen, en het is een 7,6 geworden!quote:Op donderdag 27 april 2006 21:09 schreef Nesle het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik ga morgen mijn proefwerk hopelijk goed maken
Cijfer volgt!
niet aan gedacht.. wel een leuk trucje!quote:Op maandag 8 mei 2006 14:26 schreef Wackyduck het volgende:
Neem in die formule als f(x) = sin x, en deel de benadering dan door x.
Dan moet je nog wel een term erbij hebben in je Taylor benaderingquote:Op maandag 8 mei 2006 17:09 schreef teletubbies het volgende:
[..]
niet aan gedacht.. wel een leuk trucje!
bedankt ...!
nee, maar ik las ook dat andere soort sommen erop geklapt mochten worden, een mooie uitdaging dacht ikquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:36 schreef Lukaso het volgende:
noem je dat bèta?
f'(x) = 3x2 + 2x - 16x3quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/845977/4/50#37724282]woensdag 10 mei 2006 23:50
net werd gezegd dat de afgeleide iets met 16 moet zijn maar wil je dat ff uitleggen... ?
F(X)= -4X^4 + X^3 + X^2 - 10quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef minias het volgende:
k heb een fuctie F
F(X)= X^3+X^2-4x^4-10
F'(X)= 3X^2+2X-4X^3
dit moet opgelost worden met de newton rhapson metode heeft iemand enig idee hoeveel X er uit komt ik zit nu al op X 10 en weet niet wanneer het stopt
Verder maak ik het wel zelf dus blijft het huiswerk
net werd gezegd dat de afgeleide iets met 16 moet zijn maar wil je dat ff uitleggen... ?
Waaruit zou die gelijkheid volgen?quote:F(X)= X^3+X^2-4x^4-10 = X^3 + X^2 -26
Hij zoekt de nulpunten.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:03 schreef GlowMouse het volgende:
Wat moer er trouwens 'opgelost' worden?
Op het hoogste punt is de afgelegde lijn van het dartpijltje héél even horizontaal, op de "top" van de kromme booglijn dus. Op dat punt maakt het pijltje dus héél even een puur horizontale beweging.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:44 schreef Coldplaya het volgende:
Mijn vragen:
-snelheid pijltje op hoogste punt baan en hoe kom je eraan?
De pijl zal omhoog willen bewegen doordat deze in een hoek gegooid wordt, deze omhoog gaande afstand noem ik somhoogquote:-zal de pijl het dartbord bereiken?
Had ik al uitgerekendquote:-hoeveel tijd heeft de pijl nodig om de afstand van 2.35m in horizontale richting af te leggen en hoe groot is de snelheid dan?
1,73 - 1,65 = 0,08 mquote:-onder welke hoek moet de pijl gegooid worden om de roos te bereiken
Mooi werk. Bedankt. Mooi ook die schets erbij, je doet dat met een programma'tje neem ik aan?quote:
Is het btw niet zo dat voor het hoogste punt geldt dat omdat voor hoogste punt vy=0 v=vx=vx0?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:11 schreef Ixnay het volgende:
Ik weet niet zeker of deze methode goed is.
Omdat je eerst vraagt of hij het bord raakt, en daarna pas wat de de snelheid en tijd is.
Terwijl je die snelheid en tijd (volgens mij) nodig hebt om te weten of je het bord raakt.
Ik had AutoCAD niet bij de hand dus ff snel wat met paint gebouwd.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Mooi werk. Bedankt. Mooi ook die schets erbij, je doet dat met een programma'tje neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |