Ja, het enige dat je moet onthouden is dat een verbranding een reactie met zuurstof (O2) is en dat het reactieproductie van C, altijd CO2 is en dat van H altijd H2Oquote:Op donderdag 27 april 2006 15:24 schreef Nesle het volgende:
[..]
Hmm. En met een verbranding krijg je altijd CO2 en H2O?
Dus dan plant ik eerst de vergelijking (ofwathetookis) links en dan die CO2 en H2O aan de rechterkant.
En dan optellen?![]()
C4 zijn dan 4 C's en met CO2 heb ik maar 1 C?
En met koolwaterstoffen (CxHx of CxHxOx) in het algemeen krijg je ook altijd CO2 en H2O.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:11 schreef Molluck het volgende:
Ja, het enige dat je moet onthouden is dat een verbranding een reactie met zuurstof (O2) is en dat het reactieproductie van C, altijd CO2 is en dat van H altijd H2O
quote:geschreven kunnen worden in termen van een eindige verzameling continu parameters.
Overkomt me wel vaker, maar waar, en wat was er fout?quote:@ GlowMouse
je zat er helemaal naast
Het is mischien ook een beetje slecht geformuleerdquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:00 schreef thabit het volgende:
Ik snap je vraag niet, Pietjuh. Kun je definieren wat je bedoelt met
De formulevergelijking was fout ingevuldquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Overkomt me wel vaker, maar waar, en wat was er fout?
Het gaat om het aantal parameters om de ondergroep te beschrijven. Bijvoorbeeld voor SO(3) kun je de rotaties om de z-as beschouwen. Deze vormen een ondergroep van SO(3), en zijn duidelijk met 1 parameter te beschrijven (namelijk de hoek waarover je roteert).quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:00 schreef Pietjuh het volgende:
Er is ook een kleine verwarring met het begrip eenparameter-ondergroep. Is deze parameter een scalaire waarde of kan het ook een vector zijn? Want in het geval van SO(3) heb je duidelijk 3 parameters.
De elementen die in een 1-parameterondergroep liggen zijn precies de elementen exp(v) met v in TeG.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:00 schreef Pietjuh het volgende:
Ok, dat is mooi om te weten
Er is ook een kleine verwarring met het begrip eenparameter-ondergroep. Is deze parameter een scalaire waarde of kan het ook een vector zijn? Want in het geval van SO(3) heb je duidelijk 3 parameters.
Alvast bedankt :-)quote:void vul (int rij=0, int kol=0)
{
if (bord[AantalCijfers-1][AantalCijfers-1] != 0) // klaar! alle vakjes zijn ingevuld
toon (cout);
else if (bord[rij][kol] != 0) // het te bekijken hokje is niet 'leeg'
{
// dat betekent dat in dit hokje een getal staat dat al voorgegeven is
// doe daar niks mee, maar ga verder met het volgende hokje
// als je een hele rij hebt bekeken, begin aan nieuwe rij
// anders ga verder op dezelfde rij met het volgende hokje
if (kol == AantalCijfers-1)
{
vul (rij+1, 0);
}
else
{
vul (rij, kol+1);
}
}
else if (bord[rij][kol] == 0) // nog niet klaar en hokje is 'leeg'
{
for (int i=1; i <= AantalCijfers; i++)
{
// kijk voor elk cijfer of het in dat hokje past
if (past(i, rij, kol))
{
// zo ja, vul het getal in in dat hokje
bord[rij][kol]=i;
// ga verder met het volgende hokje
// als je een hele rij hebt bekeken, begin aan nieuwe rij
// anders ga verder op dezelfde rij met het volgende hokje
if (kol == AantalCijfers-1)
vul (rij+1, 0);
else
vul (rij, kol+1);
// haal het getal weer weg en probeer een ander getal
bord[rij][kol]=0;
}
}
}
}
Misschien dat ook hier try...throw...catch werkt. Maar het beste lijkt het me om wat efficienter te programmeren, bijvoorbeeld in elk vakje bijhouden welke cijfers er nog kunnen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:48 schreef CMONYALL het volgende:
Ik weet het, ik weet het, het is vakantie... Maar soms is het zelfs in de vakantie nodig om huiswerk te maken. Zoals ook vandaag.
Ik zit met een probleempje met C++ recursie: Hoe kan ik een recursie stoppen? Voor een opdracht moeten we een progje maken dat Sudoku's oplost met recursie. Het stukje code dat ik nu heb, doet dat heel aardig, maar doet er 'te lang' over omdat het álle mogelijkheden afloopt. Het hoeft echter maar tot aan de (enige) juiste oplossing, en dan mag de recursie stoppen om tijd en rekenwerk te besparen.
Ik heb op google al gezocht naar manieren om recursie te stoppen, maar niets dat ik kan toepassen op mijn code. Iemand en idee?
Dit is de recursieve functie:
[..]
Alvast bedankt :-)
(a) Dat is de kans op de vereniging van de gebeurtenissen 'allemaal linkerschoenen' en 'allemaal rechterschoenen'. Omdat de doorsnede leeg is, kun je de kansen op de afzonderlijke gebeurtenissen optellen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:00 schreef Bioman_1 het volgende:
Dag allemaal.
Ik ben bezig met wat kansrekening opgaven, maar dat is allemaal wel heel erg ver weggezakt :S
Zouden jullie mij kunnen helpen bij de volgende opgave:
Consider n pair of shoes. Suppose we taker 2r of these without looking, where 2r<n.
(a) What is the probability that there is no pair of shoes among these 2r shoes?
(b) Can you also compute the probability that among these 2r shoes, there is exactly one pair?
3 * 0,5^X = 24, dus 0,5^X = 8. Merk op dat 2^(-1) = 0,5. En 2^3 = 8. Dus:quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:12 schreef HomerJ het volgende:
Kan iemand exact 3 * 0,5^X = 24 berekenen.
Bedankt! Hier kan ik voorlopig wel even verder mee.quote:
c en d moet ik even op passenquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:44 schreef Bioman_1 het volgende:
Zoek alle oplossingen van
x2 + 1 = 0
in
(a) De reele getallen
(b) De complexe getallen
(c) De gehele getallen modulo 30
(d) De gehele getallen modulo 65
(e) De 2x2-matrices met reele coefficienten (waarbij je 1 als de eenheidsmatrix en 0 als de nulmatrix opvat)
(e) Geen enkel idee wat ik hier moet doen ?????? (of wat de vraag nou eigenlijk is)
jaaquote:Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef spinor het volgende:
Heb je het volledige pad ingevoerd? Heb je geprobeerd de bestandsnaam hard in de code te zetten ipv uit te lezen en werkt het dan wel?
Een kwadraat van een geheel getal is 0 of 1 modulo 3.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:33 schreef Bioman_1 het volgende:
@ Thabit:
Waarom zijn er bij (c) geen oplossingen?
65 = 5 * 13. Er zijn 2 oplossingen modulo 5 en 2 oplossingen modulo 13. Deze kun je op 2 * 2 = 4 manieren combineren tot een oplossing modulo 65.quote:En bij (d) vier oplossingen?
Van de matrix die in het kwadraat -I moet zijn.quote:En wat bedoel je met "kijk naar de eigenwaarden"? Van welke matrix?
Dus de oplossingsmethode die ik gebruik is niet goed (of levert iig niet alle oplossingen)?quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:38 schreef thabit het volgende:
65 = 5 * 13. Er zijn 2 oplossingen modulo 5 en 2 oplossingen modulo 13. Deze kun je op 2 * 2 = 4 manieren combineren tot een oplossing modulo 65.
Inderdaad. 64 is niet het enige kwadraat dat -1 modulo 65 is.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:44 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Dus de oplossingsmethode die ik gebruik is niet goed (of levert iig niet alle oplossingen)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |