Ja wat is er mis met een traditionele advocaat stagequote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:47 schreef The_Duce het volgende:
Het valt me zo op dat de mensen uit Tilburg in dit topic zo aan 't CV builden zijn. Waarom geen leuke stage ipv een kansloze studievereniging
Lijkt me een beetje zinloos als je geen advocaat wil wordenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja wat is er mis met een traditionele advocaat stage![]()
Stage bij de overheid, bedrijfsleven, studentassistent, rechtswinkel, notaris, Belastingdienst, etc.. Genoeg mogelijkheden dacht ik zo.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:07 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje zinloos als je geen advocaat wil worden
Nou daar is toch niets mis mee, staat altijd lekker op je cvquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:07 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje zinloos als je geen advocaat wil worden
Dus ga je bij Magister boekjes verkopen en zet je op je CV boekenverkopen/webmaster/..... bij studievereniging Magister. Kan je beter lid worden van een politieke partij en daar in een commissie gaan zitten. Is sowieso goed voor je netwerkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:12 schreef bladibladibla het volgende:
Met mijn sutdierichting kan ik niet eens de advocatuur in: dan zal ik er eerst nog civiel effect bij moeten gaan doen twv 20 ECTS...
Naturlijk zijn er mogelijkheden genoeg, maar waarom zou ik dat allemaal nu al in mijn tweede jaar gaan doen? Ik denk dat een stage veel interessanter is als je wat verder gevordert bent met je studie.
Student-assistent lijkt me ook heel erg leuk, maar 1) daar zoeken ze altijd derdejaars voor en 2) moet je maar net geluk hebben dat er een vacature is die 3) ook nog eens jouw interesse heeft (nee, Rechtsgeschiedenis trekt me echt niet)
De PvdA bv (en: niet duur!)quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:24 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dus ga je bij Magister boekjes verkopen en zet je op je CV boekenverkopen/webmaster/..... bij studievereniging Magister. Kan je beter lid worden van een politieke partij en daar in een commissie gaan zitten. Is sowieso goed voor je netwerk
Studievereniging is ook goed voor je netwerk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:24 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dus ga je bij Magister boekjes verkopen en zet je op je CV boekenverkopen/webmaster/..... bij studievereniging Magister. Kan je beter lid worden van een politieke partij en daar in een commissie gaan zitten. Is sowieso goed voor je netwerk
Hmm jij bent toch niet die hele lange he?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:52 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
het is een schande!
Nee ik heb eerst een andere studie gedaan. Al bij al loop ik na al die jaren nog steeds nominaal en ben ik naast m'n studie ook nog actief.
Als de UvT-ers volgende week bij de Magisterborrel een oud mannetje met een looprek zien, dan weten ze wie ik ben![]()
Een tweedejaars als stagiair? Ik denk niet dat er veel geinteresseerde bedrijven zullen zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:47 schreef The_Duce het volgende:
Het valt me zo op dat de mensen uit Tilburg in dit topic zo aan 't CV builden zijn. Waarom geen leuke stage ipv een kansloze studievereniging
Neuh, gemiddeld, dus valt niet op. Mijn username verraadt wel het nodige. Ik denk dat er wel een aantal UvT-ers hier zijn die me van gezicht herkennen overigens.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hmm jij bent toch niet die hele lange he?
ik doe niet aan lunches. wel aan borrelsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:32 schreef Sessy het volgende:
je was niet bij de magisterlunch of wel
Ga je net als ondergetekende bij een advocaat werkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:22 schreef Sessy het volgende:
[..]
Een tweedejaars als stagiair? Ik denk niet dat er veel geinteresseerde bedrijven zullen zijn.
Magister draait ook zeker om studie gerelateerde nevenactiviteiten. Daar hoort alleen wel een maandelijkse borrel en hier en daar wat extra festiviteiten bij. Maar dat is gewoon een verplicht sociaal aspect. Het draait niet zozeer om het sociale netwerken, maar meer om het actief zijn naast je studie wat dan weer wel studiegerelateerd is. Zo heeft Magister de Nationale Snelpleit Wedstrijden, diverse symposia, een strafrecht en een privaatrechtkamer die activiteiten organiseren, Vrijspraak incl. opleidingscommissies/faculteitsraad enz. en natuurlijk de Juridische Bedrijvendagen Tilburgquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:43 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ga je net als ondergetekende bij een advocaat werkenKan je de hele week bezwaar-, verzoek- en beroepschriften opstellen
Wat in Utrecht het probleem van de JSVU (Utrechtse Magister) is: het is een zeer gesloten netwerk van ballen en trutjes die elkaar aan de mooiere baantjes helpen. Blijkbaar is dat ook het geval bij Magister.
Wanneer je niet de goede mensen kent binnen Magister of niet bereid bent heeeeeeeel veeeeeeeel tijd in zo'n studievereniging te steken heb je een probleem waar jullie blijkbaar tegenaan lopen. Er worden tips gegeven als in de trant van ongelofelijk vlot, leuk, interessant, etc. doen om zo maar je tamelijk kansloze functie te krijgen (in mijn ogen zijn de echte functies bedrijvendagen, symposia en het bestuur).
In plaats van je tijd in dit geslijm te steken, kan je beter leuke andere dingen gaan doen die ook goed op je CV staan en waarvoor je minder moeite hoeft te doen.
Je belt eerst op en je stelt je voor en je vertelt dat je Rechten studeert en heel enthousiast bent maar de praktijkervaring mist (insert willekeurig slijmverhaal wat realistisch overkomt). Je vraagt of er bij het betreffende kantoor misschien mogelijkheden zijn en of het dan ook überhaupt zin heeft een brief te schrijven. Zeggen ze dat je een brief mag schrijven, dan schrijf je een TOTAAL foutloze, nette brief en op hoop van zegen. Succes gegarandeerd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:
Hoe kom ik daar dan? Gewoon alle advocatenkantoren in het dorp een brief schrijven of zo? DWZ hoe heb jij dat gedaan en wat is je ervaring daarmee.
Is het realistisch om ook geld te vragen?
Sessy, je kunt gewoon het beste een open sollicitatie brief opstellen inclusief CV en deze naar advocatenkantoren sturen. Veel kantoren hebben ondersteunend personeel. Gewoon betaalde baantjes waar je enorm veel van opsteekt zeg maar.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:51 schreef Sessy het volgende:
Hoe kom ik daar dan? Gewoon alle advocatenkantoren in het dorp een brief schrijven of zo? DWZ hoe heb jij dat gedaan en wat is je ervaring daarmee.
Is het realistisch om ook geld te vragen?
Ik zou er liever voor zorgen dat alle 1500 rechtenstudenten in Tilburg hun boeken op tijd hebben dan dat ik bij een politieke partij oeverloos ga zitten lullen over onderwerpen waar ik toch geen directe invloed kan uitoefenen. Je moet klein beginnen hè?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:24 schreef The_Duce het volgende:
Dat zo'n vereniging heel leuk en leerzaam is betwijfel ik niet. Mijn punt is dat de interessante commissies (voor op je CV) voor de buitenstaander onbereikbaar is. Met buitenstaander doel ik op de persoon die niet lid is van die ene vereniging, die niet zo enorm hard slijmt en daardoor tamelijk onbekend is. Bij al deze commissies gaat het namelijk zo dat je pas wordt gevraagd als je goed in de "groep" ligt. Wanneer is dat het geval? Mijns inziens als je overal je neus laat zien en daarbij de juiste mensen flink weet te paaien.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:59 schreef Morrigun99 het volgende:
Het is geen kwestie van slijmen; het is oprecht plezier hebben met mensen die je leert kennen en samen actief te zijn in gebieden waarin je je interesses deelt. Wanneer je het sociale gebeuren allemaal niet ziet zitten is er niemand die je verplicht en al helemaal niemand die je er op aankijkt. Het is dan ook totáál niet te vergelijken met een studentenvereniging.
Inderdaad. Zo zou het moetenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:25 schreef bladibladibla het volgende:
Dat verschilt volgens mij echt per vereniging. Voor mijn huidige commissieplek heb ik één email gestuurd naar de vereniging, waarvan ik helemaal niemand kende. Ik mocht de volgende dag al langskomen zodat ze me konden uit leggen wat ik allemaal zou moeten gaan doen. Niks vriendjespolitiek of selectiesprocedures; ze zochten gewoon enthousisate mensen die graag in die commissie wilde. En zo hoort het ook, zeker in commissies van studieverenigingen.
Bij Magister willen ze voor het voorzitterschap een ervaren persoon en het liefste iemand die het jaar van tevoren bij diezelfde commissie betrokken was. Ervaring is best belangrijk daarvoor.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:13 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Een sollicitatieronde is dan ook een wassen neus. De "vriendjes van ...." worden eruit gevist en naar cijferlijsten of competenties wordt weinig gekeken. In een vereniging, waar ik ook mijn bijdrage aan lever, heb ik dit (niet nadelig ofzo) aan den lijve ondervonden.
Doe dan nog D'66, het gaat toch geen PvdA'ers topic worden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |