abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37546103
Albron is inderdaad niks....

Ik heb hier afgelopen dinsdag echt zitten vergaan van de honger: ik was mijn lunch vergeten en kon niet naar gebouw A lopen, dus moest mijn lunch in M halen.

Mijn oogst: twee bekertjes bouillon, een Liga en een Twix. Zeer voedzaam
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_37546466
Ik haat Albron.

Ik ga regelmatig naar de TU om daar te studeren. Er is namelijk altijd plaats in de (stille) bibliotheek en het is veel dichter bij huis dan tilburg (ja ben nog op zoek naar kamer).
's Middags ga ik dan altijd lunchen bij de Kamer van Koophandel aan het begin van de 'kennispoort'. Daar kun je doodleuk de kantine in met een kop soep, een rijk belegd broodje + snack én een toetje. En dan zul je ongeveer ¤3,- kwijt zijn. En het mooie is; de soep en het vaste eten zijn altijd gewoon erg goed te hebben!
Even vergelijken met Albron (die overigens ook op de TU zelf zit). Stel ik wil een banaan, een yoghurtje en een flesje drinken. Tadaaaaa; minimaal ¤3,50. Prima hoor. Maar als ik dan een keer een snack wil (komt weinig voor) is deze klef en slap. Of als ik een keer een warme maaltijd wil is het smerig. En dat soepja dat ik graag eet is vaak gewoon bruin water. Nee, sinds de komst van Albron ben ik én teveel geld kwijt voor weinig eten én is het eten wat enige aandacht nodig heeft gewoon niet binnen te houden.

Ik heb het er al regelmatig met een vriend van me over gehad om gewoon een eetstandje te beginnen op het terrein van de UvT, want sinds de Albron ook al in de Esplanada zit is er geen ontsnappen meer aan.

Leuke Albron anekdote:
Ik ging een keer in de Esplanada eten met wat vrienden en bestelde de saté. Dat vlees is al niet optimaal, maar als ik er dan ook stukjes schnitzel in ontdek wordt het me ineens wel duidelijk waarom die saté relatief goedkoop is. Pindasaus dekt alles zullen we maar zeggen.

Maar goed....rechten......
pi_37546671
Ik heb gisteren schnitzel op in de Esplanade en die was eigenlijk heel lekker. Niet zo lekker als mijn mama ze maakt, maar het kwam in de buurt.

Ontopic: een vriend van mij wil Albron aansprakelijk stellen voor de buikpijn die hij kreeg na het eten van een Albron-muffin uit gebouw P. De muffin was groen van binnen, en dan bedoel ik ook echt groen.

(Hij had natuurlijk verstandig moeten zijn en dat ding moeten weg gooien, maar dat ik dan ook weer zonde van die 80 eurocent )
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:04:23 #154
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37547676
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:28 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik haat Albron.

Ik heb het er al regelmatig met een vriend van me over gehad om gewoon een eetstandje te beginnen op het terrein van de UvT, want sinds de Albron ook al in de Esplanada zit is er geen ontsnappen meer aan.
Ja, en zo'n eetstandje mag dan weer niet, omdat de UvT een exclusiviteitscontract heeft met Albron. We sturen de NMa er op af!

Ik wil de luxe Mensa-broodjes van 1,80 terug. Die met zalm en roomkaas. Of die met brie.
pi_37548061
Ja, de NMa! Weg met de monopolist!

Nog steeds geen antwoord van Magister...
Is het normaal dat ze je een week laten wachten als je een mail stuurt om informatie te vragen? Normaal heb ik daar niet zo'n moeite mee, maar ik wil solliciteren voor een functie en je zult zien dat er een deadline is (waar ik nu nog niks van weet)...
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:17:24 #156
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37548151
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:14 schreef bladibladibla het volgende:

Is het normaal dat ze je een week laten wachten als je een mail stuurt om informatie te vragen? Normaal heb ik daar niet zo'n moeite mee, maar ik wil solliciteren voor een functie en je zult zien dat er een deadline is (waar ik nu nog niks van weet)...
Het helpt sowieso wel als je even langs de Magisterkamer gaat om er naar te informeren. Dan onthouden ze ook meteen je gezicht en dat is handig. Ik weet alleen niet of ze er nu nog zitten. Niet iedereen blijft die-hard op de uni zitten tot de dodenherdenkingssluiting om 17.30u.
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:51:24 #157
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37549278
En nu is het genoeg geweest hier, ik ga naar huis.

Bladibla, zwaai maar naar de jongen in de groene polo die al huppelend langs het e-learningcenter zijn vrijheid tegemoet gaat.
pi_37550806
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:14 schreef bladibladibla het volgende:

In welke functie ben je ge:interesseerd? Want voor het voorzitterschap van diverse kamers/commissies ios er wel een deadline (18 mei geloof ik), maar daar kom je wanneer je nog niet actief bij Magister bent geweest, volgens mij niet voor in aanraking. Dat omdat het geen overbodige luxe is om ervaring te hebben in het besturen van een van deze kamers/commissies.
pi_37551649
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:51 schreef Pool het volgende:
Bladibla, zwaai maar naar de jongen in de groene polo die al huppelend langs het e-learningcenter zijn vrijheid tegemoet gaat.
Haha, ik was om 16:10 al vrolijk naar buiten gehuppeld! Maandagochtend ben ik er weer (heb vanavond een feestje, dus morgen zal er niet veel van studeren komen )

Ik heb interesse om secretaris te worden bij Cebojuf. Lijkt me wel leuk om te doen, en nog praktisch ook omdat het grootste deel van het werk daar in collegevrije periodes ligt (augustus/januari).

Maar ik wacht gewoon nog even af of er een mailtje komt; ik kan volgende week altijd nog langs gaan. ik ben maandagmiddag toch in gebouw K, dus dat is dan een kleine moeite
pi_37564049
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:52 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

In welke functie ben je ge:interesseerd? Want voor het voorzitterschap van diverse kamers/commissies ios er wel een deadline (18 mei geloof ik), maar daar kom je wanneer je nog niet actief bij Magister bent geweest, volgens mij niet voor in aanraking. Dat omdat het geen overbodige luxe is om ervaring te hebben in het besturen van een van deze kamers/commissies.
Ik had even met de IT commissieleden gekletst en die vonden dat 't niet zo nouw kwam, omdat Vrijspraak mij ook nog niks heeft laten horen, de slome lui...
pi_37564139
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:04 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, en zo'n eetstandje mag dan weer niet, omdat de UvT een exclusiviteitscontract heeft met Albron. We sturen de NMa er op af!

Ik wil de luxe Mensa-broodjes van 1,80 terug. Die met zalm en roomkaas. Of die met brie.
Is dat niet in strijd met het europese mededingingsrecht!!! Overigens is het echt niet te eten in Tilburg, de soepen zijn wateriger dan ooit en de saladestand is weg! Je kunt nu alleen nog megadure worteltjes in zak krijgen, gatverdamme.

Hey Tilburgers, kwamen jullie vanavond nog thuis? Ik ben blij dat ik vandaag niks had. Ik had gisteren al genoeg problemen om thuis te komen, 20 minuten vertraging en zo. Toen ik naar de uni ging gisteren, was ik nog op tijd om de vorige trein te pakken (terwijl normaal gesproken ik zo'n 10 minuten moet wachten op de volgende)... Zo veel vertraging hadden ze.
En vandaag schijnt er niks te hebben gereden.

Al kan ik me nog herinneren dat er vorig jaar ook bielzen op tilburg west in de fik vlogen toen het goed weer was. Blijft het niet ons probleem echter, ondernemingsrisico en zo, moeten zij maar zorgen dat ze goede bielzen leggen.

Heeft niemand zin om telefoonnummers uit te wisselen of zo? Misschien kunnen we een actiegroep oprichten, Weg Albron! Of een onderhandse voedselvoorzieningsservice beginnen. Of gewoon een of andere pizzeria naar de campus laten bezorgen. Afleveren bij M-gebouw graag...

[ Bericht 6% gewijzigd door Sessy op 05-05-2006 01:03:56 ]
pi_37564329
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef bladibladibla het volgende:
Ik word gek!

Ik zal al drie dagen van 9:00 tot 17:00 in gebouw M te zwoegen op een samenvatting voor Inleiding Organisatiewetenschap (rotvak! ) en ik schiet voor geen meter op.
Ik heb sinds vanochtend 9:00u 115 pagina's samengevat en nog ben ik maar op de helft van dat stomme boek.
Ow ik zat er gisteren ook... Bizar.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:01 schreef Morrigun99 het volgende:
Hé Sessy, wilde je misschien volgend jaar ICT commissie bij Magister gaan doen? Ik ving zoiets op van iemand die je online usernaam kent via je samenvattingen-/aantekeningensite.
Ja, eigenlijk heel graag ja... Alleen mocht vrijspraak nou mij als secretaris willen dan denk ik niet dat ik daar de tijd voor heb naast m'n studie die ik op tijd af wil krijgen, en kwalitatief op peil wil houden, want zesjes vind ik te matig. Dan doe ik dat volgend jaar wel of zo. Maar eerlijk gezegd denk ik dat een IT commissie meer in mijn straatje ligt dan vrijspraak, ook gezien het ontbreken aan een kamer in tilburg en zo, dus als vrijspraak me niet wil lig ik er niet wakker van. Plus, zo ver ik weet bestaat die comissie verder alleen uit jongens en ik vind de mannelijke aanpakstijl toch fijner dan de vrouwelijke in allerlei zaken. En anders zoek ik wel weer wat anders.
pi_37575110
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ow ik zat er gisteren ook... Bizar.
Gebouw M heeft een grote aantrekkingskracht op Fokkers

Ik zal me weer eens gaan bezig houden met de representatie en het gerepresenteerde
pi_37577701
Rechtsfilosofie B? Gatverdegatver. Ja moet ik ook leren. Ik heb nog geen 1 van de oefenvragen goed beantwoord, dat wordt niks... Maar ja ik ben ook maar 2dejaars, ik heb nog zat tijd.
pi_37578114
Ik heb ook nog geen een oefenvraag goed gehad. Ach, als ik het niet haal ga ik volgend jaar als Lindahl het niet meer geeft nog een keer volgen...
pi_37578488
Is dat volgend jaar ja? Wieso geeft hij het dan niet, heeft de herr Uebersturmbandfuehrer andere carriereplannen?
pi_37579563
Ik vond die hoorcolleges van Lindahl écht boeiend. Leuk hoe hij iedere week weer naar een cliffhanger toewerkte. Sowieso vind ik het altijd lovenswaardig wanneer een docent met zulk enthousiasme zijn vak geeft.
Maar het leren is natuurlijk altijd minder boeiend.
pi_37581674
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 16:10 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik vond die hoorcolleges van Lindahl écht boeiend. Leuk hoe hij iedere week weer naar een cliffhanger toewerkte. Sowieso vind ik het altijd lovenswaardig wanneer een docent met zulk enthousiasme zijn vak geeft.
Maar het leren is natuurlijk altijd minder boeiend.
Die hoorcolleges waren zeker boeiend. Prachtig om te zien hoe hij bij de colleges in gebouw A zonder microfoon een volle zaal muisstil kreeg. Maar als hij zijn manier van vragen stellen ook in het tentamen gaat gebruiken ga ik alsnog een dikke onvoldoende halen, ook al snap ik de stof
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37581689
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:21 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook nog geen een oefenvraag goed gehad. Ach, als ik het niet haal ga ik volgend jaar als Lindahl het niet meer geeft nog een keer volgen...
ikke eentje, kon ik letterlijk overtypen uit m'n aantekeningen.
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:47 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Gebouw M heeft een grote aantrekkingskracht op Fokkers
Ik zal me weer eens gaan bezig houden met de representatie en het gerepresenteerde
Daar zit ik nou werkelijk nooit. Maar ik woon dan ook vlakbij de campus.
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:49 schreef Sessy het volgende:
...
Overigens is het echt niet te eten in Tilburg, de soepen zijn wateriger dan ooit en de saladestand is weg! Je kunt nu alleen nog megadure worteltjes in zak krijgen, gatverdamme.
Ik studeer al zes-en-een-half jaar op de UvT en het is nog nooit te vreten geweest daar
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37582853
ik vond de salades altijd erg lekker.

Ik kon niet bij die colleges zijn omdat ik toen al grondrechten had, ik ga het op de aantekeningen proberen te halen van blackboard... Mocht iemand andere aantekeningen digitaal hebben, graag.
pi_37582977
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:

Ik studeer al zes-en-een-half jaar op de UvT en het is nog nooit te vreten geweest daar
6,5 jaar rechten
pi_37583169
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:44 schreef The_Duce het volgende:

[..]

6,5 jaar rechten
het is een schande!

Nee ik heb eerst een andere studie gedaan. Al bij al loop ik na al die jaren nog steeds nominaal en ben ik naast m'n studie ook nog actief.

Als de UvT-ers volgende week bij de Magisterborrel een oud mannetje met een looprek zien, dan weten ze wie ik ben
Lelijke @@p!
pi_37584778
Dat hij AZ10 stil kreeg vond ik niet zo'n prestatie: de helft van de studenten kon niet zitten en was al afgehaakt
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:33 schreef Sessy het volgende:
Is dat volgend jaar ja? Wieso geeft hij het dan niet, heeft de herr Uebersturmbandfuehrer andere carriereplannen?
Vanaf volgend jaar gaat hij onderzoek doen geloof ik.

Ik snap de stof eigenlijk wel, want zo moeilijk is het niet, maar als de oefenopdrachten echt representatief zijn voor het tentamen heb ik er een hard hoofd in...
pi_37585970
Het valt me zo op dat de mensen uit Tilburg in dit topic zo aan 't CV builden zijn. Waarom geen leuke stage ipv een kansloze studievereniging
pi_37586484
Ik ben tweedejaars, wie wil mij nou in hemelsnaam een stageplek aanbieden?

Met mijn commissiewerk kan ik mijn cv een beetje opleuken en leer ik weer eens andere mensen kennen dan mijn college-genoten.
Overigens vind ik commissiewerk bij een studievereniging een stuk minder kansloos dan in de barcommissie bij een studentenvereniging zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')