abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 16:52:48 #76
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37248822
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,


Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:37:17 #77
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37287080
De Skyline R32 van Top Secret met een VQ35 motor met zes itb's

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:00:22 #78
130378 MosPos
Gang is alles...
pi_37287783
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Hm.. toch net niet.

Die velgen .
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen .

Dan heb ik toch liever deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben.
Die onderste heb ik op mn pinpas staan!
pi_37341532
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:00 schreef MosPos het volgende:

[..]

Die onderste heb ik op mn pinpas staan!
Leuk

hier kun je hem zien rijden op Autobahn, wel een van weinige filmpjes van Skylines op snelweg
pi_37341538
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen.
quote:
Sumo Power Nissan Skyline R34 GT-R
Manisch
Door Thomas Papapacheos

Een auto die op een simpel recht stuk zo snel acceleert dat hij je bang maakt. Na een rit in een Ferrari Enzo was ik ervan overtuigd dat een dergelijke auto niet bestond. Totdat ik op een oud vliegveld, op het Griekse eiland Ellinikon, een Nissan Skyline de sporen mocht geven. Opgefokt tot formidabele hoogte door Sumo Power, tot bijna 900 pk.


Als ik na de eerste meetpoging uit de Skyline stap, is mijn hart nog minuten lang volledig op tilt. De auto heeft ondanks zijn vierwielaandrijving zojuist de 200 km/h gehaald, terwijl alle vier de wielen continu spinden. De tijd op de stopwatch bedraagt 7,5 seconden, ondanks het furieuze spinnen. Adembenemend en tevens angstaanjagend.
We zijn te gast bij Griekse collega's op het eiland Ellinikon. Zij hebben kosten noch moeite gespaard om de door Sumo Power getunede Nissan Skyline GTR vanuit Engeland naar Grienland te halen. Dat was moeilijk. Een foutje kan enorme schade met zich meebrengen. Gelukkig was de goed reputatie van de Griekse tuningbladen voor eigenaar Andy Barnes voldoende om het risico te nemen.

We plaatsen professionele meetapparatuur in het Japanse monster voor het echte werk. De auto weegt 1620 kg zoals hij hier staat, wat betekent dat het specifieke gewicht 1,95 kg/pk is.
Het geluid van de motor is uniek. Uit de open uitlaat - met een doorsnee van 100 millimeter - komt een donker geluid dat veel power doet vermoeden. De eerste versnelling laat zich moeilijk in schakelen.
Het is al avond en er is weinig licht op de landingsbaan. Andy zit aan het stuur, ik ernaast. Ik zie de wijzer van de toerenteller als een zweepje richting 8000 min-I zwiepen. Ik voel me niet op mijn gemak. Het linkerpedaal knalt omhoog en... ik word niet als een levende kanonskogel afgeschoten. Ik voel gelijkmatige acceleratie, ongeveer een halve seconde lang, dan voel ik heel, heel snel kracht opbouwen en dan, dan breekt de hel los.
Een voorwaartse kracht probeert mijn maag door de rugleuning van de stoel te drukken. De kracht van deze GTR is simpelweg manisch. Hij slalomt van de ene naar de andere kant van de weg, komt een fractie van een seconde tot rust (0,13 volgens de boordcomputer) als Andy de bak in een andere versnelling schopt. Andy blijft met het stuur knokken totdat we in III de 9500 toeren bereiken, dan trapt hij op de rem en dan... rust, velligheid.
De display van de V-BOx laat zien de de sprint van 0 naar 100 km/h slechts 3,24 seconden duurde; mijn gevoel zegt dat de tijd bijna stilstond.

We doen nog wat pogingen, met een ander beginpunt; wie weet vinden we daar meer grip. Ik heb het gevoel dat de Skyline in minder dan 3 seconden de 100 moet kunnen halen. Ik krijg gelijk. Andy spint nog steeds een beetje bij de start, maar toch is het raak: de meter zegt 0-100 km/h in 2,89 seconden. Voor dit beest met een totaalgewicht van 1800 kilo en gewone versleten straatbanden een fenomenale prestatie!

We rijden terug en ik lees de rest van de data op mijn laptop. Nog een verrassing: de Skyline heeft net geen 200, maar wel 199 km/h gehaald. En de tijd die daarvoor getoond wordt is 7,45 seconden! Andy weet waarom we de 200 net niet haalden: hij trapte niet volledig door, zodat hij nog in de derde versnelling nog 200 toeren over had.
Dat betekent dat we de 7,55 hadden kunnen halen voor de sprint van 0 naar 200!

De transmissie kan 1000 pk bij hoge toerentallen hebben. De zestraps dogbox, type H van HKS is gecombineerd met de eindtransmissie van de R33. Bij de keuze van de bakverhoudingen is niet alleen naar de acceleratie op de dragstrip gekeken, maar speelde ook de topsnelheid een rol. Met de huidige configuratie heeft de Skyline van Sumo Power een top van 368 km/h bij 9500 toeren.
Dat er een peperdure krukas en kostbare zuigers - allemaal van HKS - inzitten, spreekt voor zich.
De handgemaakte zuigers hebben een doorsnee van 84 in plaats van 83 mm en kunnen hogere drukken weerstaan. Het binnenwerk van het motorblok is sterk genoeg om 1000 pk's te kunnen weerstaan. Dat is mede te danken aan een speciale oliepomp voor de nokkenas. Die is gemaakt door HKS en is een must voor elke Skyline die boven de 9300 toeren moet draaien. Deze vinding komt uit de racerij en wordt ook gebruikt bij dragmotoren. Hij stelt de beste Skyline-motoren in staat meer dan 13.000 toeren te halen.
De veren van de kleppen en de tuimelaars zijn eveneens van HKS en kunnen meer dan 11.000 toeren aan. Dat is genoeg, want deze R34 gaat niet verder 10.500.

[...]

Het was echt een unieke en onvergetelijke ervaring om deze Skyline in actie mee te maken. De wellicht merkwaardige conclusie luidt dat deze R34 een prima straatauto is. De versnellingsbak is soms wat moeilijk bij volle acceleratie, maar buiten dat is de Skyline van Andy een vriendelijke auto. Veel sympathieker in de omgang dan vergelijkbare auto's. Met zijn meer dan 750 paardekrachten aan wielen bij 1,2 bar zet hij wat ons betreft nieuwe maatstaven in zijn klasse. Maar voor de mannen van Sumo Power is het nog niet goed genoeg. Ze broeden op mogelijkheden om de Skyline nog beter te maken. Ze zijn gek....

Dank aan Andy Barnes van Sumo Power, die zijn auto aan ons uitleende.
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.



  donderdag 27 april 2006 @ 14:03:13 #81
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37343859
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:49 schreef Scepsis het volgende:
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen.
[..]

Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg

Wat een bak

Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud
Laat je nu opzettelijk een stuk achter?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:36:33 #82
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37344856
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_37345022
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:36 schreef jacco het volgende:
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt?
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 27 april 2006 @ 15:20:30 #84
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37346172
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.
Wise guy

Ik zal het verder uitleggen speciaal voor jou

Ze tunen de auto's zelf niet, zoals de afgebeelde GTR en de roze 350Z hebben ze in opdracht laten bouwen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_37361021
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederd hij vliegt door de versnellingen gewoon
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_37361467
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederd hij vliegt door de versnellingen gewoon
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken
Welke auto is dat precies die hem voorbij gaat

-EDIT, heb hem al gevonden:


met 500 pk's 900 kg (jgtc Arta NSX gt500) vs 1700 kg , wel lekker makkelijk zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Scepsis op 27-04-2006 22:50:26 (auto bijgevoegd) ]
pi_37361526
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef Hugster het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg

Wat een bak

Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud
Laat je nu opzettelijk een stuk achter?
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site .
  vrijdag 28 april 2006 @ 05:58:01 #88
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37367273
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site .


Nou laat maar. Hij beschrijft het erg leuk iig
  zondag 21 mei 2006 @ 12:28:08 #89
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38042053
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38048232
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:52 schreef jacco het volgende:
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
dus geen onpersoonlijke vriend
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zondag 21 mei 2006 @ 18:17:04 #91
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38052247
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:13 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

dus geen onpersoonlijke vriend
Je hebt 'vrienden' op het internet en mensen die ik persoonlijk ken en op het internet actief zijn.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:14:14 #92
46960 StefanP
polemicist
pi_38279620








De nieuwe eigenaar heeft 'em net een weekje of zo...



Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38280535
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:14 schreef StefanP het volgende:

Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had.
skyline is tog AWD/4WD ..

of is het geen skyline.. ?? je ken het niet egt goed meer zien
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_38281488
het is een R33
Ik weet ook niet zeker of het rwd is, maar als het 4wd/awd is zit de meeste power toch nog op de achterwielen.

Ik ken de locatie (Spijkernissebrug af Hoogvliet in) en het is nou niet echt wat je zegt een lastige locatie, gaat van 2 stroken naar 5 en extreem glad is het er ook nooit (mr2 turbo in regen is ook klote)

Maar dit gun je niemand, zeker niet als iemand nog maar zo kort de auto heeft
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_38281850
die skyline is een gt-st en is dus rwd
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_38282044
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond
pi_38282068
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:20 schreef K33T het volgende:
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond
volgens mij is die net 2 weken verkocht oid
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_38284547
Ach, als je Matiz dan toch verneukt word, dan maar door een Skyline
pi_38288078
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:28 schreef jacco het volgende:
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
*bwhaha proest*

http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033

Post dan alles!

[ Bericht 9% gewijzigd door Fiets-toeter op 27-05-2006 23:57:40 ]
  zondag 28 mei 2006 @ 04:45:55 #100
46960 StefanP
polemicist
pi_38292746
Volgens mij is ie total loss...







Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 28 mei 2006 @ 05:03:32 #101
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_38292852
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
  zondag 28 mei 2006 @ 09:43:27 #102
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38293573
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef Fiets-toeter het volgende:

[..]

*bwhaha proest*

http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033

Post dan alles!
Waarom moet ik meteen alles posten? Mensen zijn vrij om met foto's te doen wat ze willen, dus als iemand ze naar mij mailt kan hij ze ook op een ander forum plaatsen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38325266
nee eeecht?!

quasi interessant gedoe

Ontopic maar weer.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:43:53 #104
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38326458
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:56 schreef Fiets-toeter het volgende:
nee eeecht?!

quasi interessant gedoe

Ontopic maar weer.
Dan zal k in het vervolg er niet meer bij zetten dat ik ze via de mail heb ontvangen om jou een pleizer te doen goed?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38328232
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is ie total loss...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Heb je als bedrijf zo veel moeite voor gedaan om dat ding te importeren en te verkopen, ken die er niet mee overweeg die oen
  maandag 29 mei 2006 @ 12:08:19 #106
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38329251
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_38330068
quote:
Op zondag 28 mei 2006 05:03 schreef Hugster het volgende:
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
Is van H vd Bunte zelf geweest....
  maandag 29 mei 2006 @ 23:49:22 #108
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38353681
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:08 schreef beschuit het volgende:
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
Waarom zouden ze handel weigeren. Het zijn maar dingen hoor.
  maandag 29 mei 2006 @ 23:58:28 #109
46960 StefanP
polemicist
pi_38353964
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 30 mei 2006 @ 03:23:21 #110
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_38357623
Heerlijke R32
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:27:44 #111
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38381574

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_38399261
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:27 schreef jacco het volgende:
knip*
whoo. zo zonde dat er geen KPG-C10 in nederland rondrijden. (voor zover ik weet)
het model dat daarna komt is echt rechtuit lelijk en te japans gestyled
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38399584
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:

Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Ik vind hem zo mooier dan het origineel...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:08:12 #114
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38400502
wat zou een KPG-C10 met een RB26DETT doen?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:46:48 #115
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38401603
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg

net een group B rallybak in racetrim

Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,
pi_38402039
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Richie_Rich het volgende:
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg

net een group B rallybak in racetrim

Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,
als ik mij niet vergis is dat model ook voor rally gebruikt. nissan deed in ieder geval wel mee met rally in die tijd
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38402912
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38404220
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
pi_38404844
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Er is er maar één die dat echt goed kon en dat is de Porsche 959/961 (maar helaas werd gr. B verboden).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38404903
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:25 schreef rameijer het volgende:
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38406810
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38406821
Echt gaaf, het geluid van die 'Hakasuka', lijkt wel een ouwe F1 zoveel toeren draait 'ie.
En zonde van die R33.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_38410929
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:11 schreef rameijer het volgende:

Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:12:36 #124
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_38411110
Het verhaal van de R33 crash
quote:
Hij was idd nog aan het optrekken van 2 naar 3. Hij is gespind om wat voor reden dan ook. Misschien te veel gas en nat wegdek.
Hij heeft een paal geraakt en is op het gras terecht gekomen en tot stilstand gekomen.

Terwijl hij eigenlijk wilde gaan uitstappen werd hij door de Matiz nog eens van achteren aangereden! 2 vrouwen hadden waarschijnlijk lekker zitten kleppen of wat dan ook maar iig niet opgelet en ramden zo de Liner van de zijkant. Daarom staat de kont dus zo ontzettend scheef.
Dus idd de Matiz vanachter erin geknald. Hij en zijn passagier mankeren niets. De 2 vrouwen heeft er 1 een gebroken pols en de ander een gebroken sleutelbeen.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 1 juni 2006 @ 00:43:41 #125
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38422782
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder
pi_38425725
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:12 schreef jacco het volgende:
Het verhaal van de R33 crash
[..]
Dus de ergste schade is niet eens direct veroorzaakt door de bestuurder, das helemaal zuur dan.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_38425876
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:43 schreef Richie_Rich het volgende:

Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_38428885
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38429802
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:39 schreef rameijer het volgende:

Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?
Weet jij wat dat kost? Fiat heeft al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, Renault idem. Porsche wil graag de producent blijven die de meeste winst genereert (en doet dus zo min mogelijk met autosport). En zo is het dat ik het er niet van zie komen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:34:50 #130
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38432675
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg
pi_38433373

dit was het model waar nissan rally mee reed. geen skyline, mee een 240 RS
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38434760
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:34 schreef Richie_Rich het volgende:

Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg
Maar dan is het een open deur...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:01:44 #133
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39160441
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:28:47 #134
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39163407
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:01 schreef Kogando het volgende:
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:45:56 #135
142782 Joncho
PopMartian
pi_39164093
schaamteloze tvp
  zaterdag 24 juni 2006 @ 07:49:21 #136
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39171228
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:28 schreef jacco het volgende:
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 09:39:04 #137
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39171610
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 07:49 schreef Kogando het volgende:

[..]

Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 14:03:41 #138
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39176452
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 09:39 schreef jacco het volgende:
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
Je bent goed op de hoogte..

Maar daarzo zag ik 'm ja.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:08:04 #139
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39184846
In Engeland is een HKS dragster aangekomen die een 7 seconden run op zijn naam heeft staan op de 400 meter sprint. De auto heeft al een paar sprints in Engeland gedaan met een tijd van 8,2 seconden op de 400 meter sprint.

De auto zal nu volledig gemapped worden en dan klaar gestoom worden Ten Of The Best.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:28:26 #140
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_39185298
De Sumo Power Skyline staat te koop voor een prijs van 50.000 pond
quote:


After contemplating it many times I have finally decided to sell my beloved R34 GTR. Throughout owning the car I have spent countless hours and money to build a car which I dreamt I may one day have as I first saw on Playstation before I even knew what a GTR was. Times change and things move on and we are moving into different areas and cars and the R34 sits in the showroom week-in week-out without being used as I find little time to drive her or think of ways of how to perfect her more.

I am advertising her here for sale on the GTR forum as I would like to hope that if she sells it will be to someone who will enjoy her as much as I have over the past 5 years and hopefully that is someone who is also a GTR nut like me.

To most the car needs not much explanation as I think without question the car was a massive indicator and turning point for the GTR and Jap industry in the UK and Europe and served as a proud statement as to what we could achieve at Sumo.

I’ve lost count of the many shows and exhibitions that the car has been to all over Europe and I think I have more than 10 magazines that she has been on the front cover of in Europe and the USA, even Japan too let alone the hundreds where she is photo’d inside or technically featured.

Performance wise I have done many things with the car, some of which I recall as:

688bhp at the wheels power ( 900bhp engine ) – DynoDynamics at G Force
Over 600 lbs torque ( cant remember the exact figure ( I have dyno sheet somewhere )
2.5 seconds 0-100kmph
5.5 seconds 0-160kmph
9.68 seconds ¼ mile on street legal tyres
215mph indicated speed on the road ( she was geared for 229mph but I never got around to keeping my foot down long enough but would have pulled it easy )
2003-2004 4WD Quickest car in Europe
First GTR to officially break into the 9’s ( 2 years ago! )
Back to back 9 second runs under competition
2nd Place and quickest Japanese car at GT Battle circuit event last year
Countless trackdays
Time Attack at Donington for 2 days straight on circuit
Endless publicity and appreciation by just about everyone who I bump into with the car
Not 1 mechanical failure in the past!

You will notice from the spec that we have changed her a little bit from the drag days, there are some parts that we have changed for drivability such as the gearbox and diffs, if the new buyer chooses we can change a few things to suit but for now she is perfect in my eyes as a daily / usable driver.

Also I can dispense advice to the new owner about settings etc for both track and drag for the car if he/she wants to use the car in competition again, I was confident that if we campaigned the car after Oct 2004 we would have seen low 9’s a month or two later quite easily.

She is now running off the wastegate spring at only 1.2 bar which feels to me around 600+ish bhp on 97 Ron BP. At this setting she was tuned by Mr Ito of Do-Luck Japan with faultless drivability and reliability. No high EGT’s, no black $hit over the back bumper and 100% reliable. If you wanted to push her back to 2+ bar etc you would have to let a UK tuner / someone else handle the ECU as we will not offer this service. The ECU is password protected by us and will not be unlocked in future outside of Sumo. You buy the car on this understanding.

If and when I have used her in the past, afterwards she is on the ramp, spanner checked, cleaned up, greased up, serviced with all fluids regardless of mileage ( in most cases after only 200-300 miles everything is changed – seriously! ), steam cleaned on axle stands outside, dried off and parked up in our warm showroom.

I want to sell her and the price reflects that - for the most recognised GTR in Europe £50,000 – No offers
If you want a test drive, bring £50,000 with you and I will let you drive her before you buy.

She has a new MOT and apart from some new owner tweaks if required, is ready to go. Any inspection welcome, bring your tuner if you want to tyre kick, fine.

Here is a spec list of how the car is today:

Sumo Power HKS Nissan Skyline GTR 34 – Built in UK
Engine / Power Unit Specification

R34 Skyline Non V Spec RB26 engine, 2.6Ltrs

Max Power Output : 688bhp at all 4 wheels, 2.2 bar of boost – R Racing Fuel.

R33 Block
HKS Billet Crank
HKS Billet Rods
HKS Forged Pistons / Rings
JUN Oil Pump
HKS Valve Springs
HKS Camshafts ( Step 2 ) 280 duration Inlet and Exh.
HKS Cam Pulleys
HKS Billet Fuel Rail
HKS Fuel Pressure Regulator
HKS 28/35 Turbines – 2 X ( 2.2 bar )
HKS Exhaust Manifold
HKS External Wastegate – 2 X
HKS Downpipes
HKS SPF Induction
HKS Twin Power Ignition Amplifier
HKS Racing Pro Spark Plugs, R50.
HKS Racing Type SSQV Blow Off Valve – 2 X
HKS Drag Crank Damper Pulley Kit
HKS Triple Plate Clutch
HKS Intercooler Hard Pipe Kit
HKS GT Type Intercooler
HKS Airflow Meter replacement pipe kit
HKS Steel Head Gasket 1.2mm Drag type
HKS Inlet and Exhaust Gaskets
HKS Oil Cooler System
HKS Billet Oil Filler Cap
HKS In Tank Fuel Pump ( Feeding Swirl Pot )
HKS Drag Spec 1000ps Stainless/Titanium Exhaust System
HKS EVC 5 Boost Controller
Cylinder Head Modification
Ported Inlet Plenum
(HKS) Ported Exhaust Manifold
Oil Catch Tank and Lines
Goodridge Fuel Line System
Ali Fuel Swirl Pot
ARC Prestige Radiator kit with swirl pots and piping/head /plenum cooling kit
Sard 1000cc injectors – 6x
Nismo Main/big end Crank Bearings
Nismo Cambelt
Nismo N1 Water Pump
Nismo Thermostat
JUN Main Head Stud Kit
JUN Main Block Stud Kit ( Large Racing Type )
Trust Oil Sump Extension / Pickup Kit
Electric Radiator Fan driven by Fcon
Bosch Motorsport 044 External Fuel Pumps – 2x
Castrol Edge 10/40 Engine Oil
R33 Nissan Oil Filter
Sumo Power Intercooler Fan Conversion
Sumo Power Decat Pipe
Transmission and Running Gear

Standard R33 GTR Gearbox
HKS Front Driveshafts
HKS Rear Driveshafts
HKS Hipermax Pro Adjustable Suspension ( Custom by HKS Japan )
Quaife Diff Front
Standard Diff Rear
Alcon 6 Pot 355mm Front Brake/Disc Conversion
Ikeya Formula Traction Adjuster Rods
Ikeya Formula Camber Correction Kit ( Rear )
Ikeya Formula Rear Subframe Spacers
Ikeya Formula Centre Roll Adjusters
Pagid ‘Blue’ Front Pads
Pagid ‘ Black’ Rear Pads
Nismo Brake Lines
Castrol Brake Fluid
Castrol Transfer and Diff Fluid
Castrol Gearbox Fluid
Tyres : Toyo T1-R or R888 semi slicks (285X35X18 X 4)

Exterior and Interior

Do-Luck Bodykit Complete Inc. Lift Up bonnet
Do-Luck Double-Six Wheels 10.5J X 18
Do-Luck Floor Support Bars
Do-Luck Rear Tension Set
Do-Luck Rear Cross Bar
Do-Luck Carbon Rear Lamp Covers
Xenon Headlamps
Nismo Carbon Side Trims
Nismo Front and Side Indicator Set
Kenwood DVD/CD/TV System
R34 UK Black Leather Trim, limited of 100 production run for UK cars
Nismo MFD2 Computer
Nismo 320mph Clock Set
HKS Billet 6 Speed Dogbox gearknob
HKS Chrono Gauge Set – 6 X gauges ( Boost, Fuel Press, Oil Press, Oil Temp, EGT, Water Temp )
HKS Mixture Controller
HKS Graphic Control Computer – 2 x
HKS Knock Meter & o2 sensors
HKS F Con V Pro ECU
HKS Kansai Rear Wing
HKS Kansai Front Strut Brace
Field ETS Controller

I will be sad to see her go, but if she struggles to fetch £50K I will be keeping her, please dont send me any ' will you take XXX for it '.

Cheers
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:24:12 #141
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42954754
quote:
woensdag 19 oktober 2005 16:06

Nissan Skyline eindelijk officieel naar Europa
Nissan heeft zaterdag 22 oktober op de Tokio Motor Show de GTR Proto onthuld. Deze conceptcar zal in 2007 vrijwel ongewijzigd in productie gaan als de nieuwe Nissan Skyline. Het grote nieuws is dat Nissan de Skyline nu ook via officiële import op het Europese vasteland gaat leveren. Tot nu toe gebeurde dat niet, omdat Nissan de sportauto alleen met het stuur rechts produceerde.


De Nissan GTR Concept

Ook interessant: de nieuwe Skyline is naar alle waarschijnlijkheid de eerste Nissan die breekt met de herenafspraak van de Japanse automobielindustrie. Volgens de overeenkomst regelen Japanse fabrikanten het vermogen van sportauto's af op 280 pk. De reden voor de breuk met de overeenkomst is dat auto's uit met name Duitsland steeds meer vermogen krijgen. Mercedes levert bijvoorbeeld modellen met 612 pk.

Film
Lange tijd was de Nissan Skyline het best bewaarde geheim van de Japanse auto-industrie. Dat veranderde in 2001 door de film The Fast and the Furious, waarin de sportauto een belangrijke rol speelde. Na deze film, en het vervolg 2 Fast 2 Furious, kreeg de Skyline ook een grote schare fans in Europa. Van de oude Nissan Skyline rijdt een klein aantal exemplaren in Nederland rond. Deze auto's zijn via grijze import in ons land gekomen.

In Groot-Brittannië, waar auto's ook met het stuur rechts worden geleverd, rijdt een behoorlijk aantal Skylines rond, waarvan een groot deel ook grijs geïmporteerd is. Recent besloot de Engelse Nissan-importeur de auto officieel te leveren.

Technologie
De vorige generatie van de Nissan Skyline had een motor die erg goed opgevoerd kon worden. Sommige tuners wisten het vermogen zelfs boven de 1000 pk te brengen.

Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.

Het is overigens nog onzeker of het nieuwe model dezelfde motor krijgt als de vorige generatie. Volgens onbevestigde berichten zal het nieuwe model een grote V8 of een nieuwe V6 motor met twee turbo's krijgen.
Bron is btw elsevier.nl





En een Youtube filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=MpO0SNMwAiU&mode=related&search=

[ Bericht 6% gewijzigd door jacco op 26-10-2006 15:51:12 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42955358
quote:
Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
. Beetje te optimistisch, dunkt me.

(plaatjes doen het niet trouwens)
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:53:06 #143
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42955782
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]


(plaatjes doen het niet trouwens)
nu wel
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42955955
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:53 schreef jacco het volgende:
nu wel
Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42957863
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
pi_42957904
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
Nee.
Leer PI's lezen.

Het is "je bedoelt", trouwens. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:52:47 #147
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42957913
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:

[..]

je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?
Kijk ook eens naar de Pi's
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42957986
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:05:51 #149
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_42958372
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
Het is geen Skyline meer maar een Nissan GT-R

Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.

Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_42958494
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jacco het volgende:
Het is geen Skyline meer maar een Nissan GT-R

Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.

Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.
Al zullen er ongetwijfeld weer van die maloten zijn die er 800+ pk uit weten te peuren. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')