quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hm.. toch net niet.
Die velgen![]()
.
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen.
Dan heb ik toch liever deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben.
Leukquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:00 schreef MosPos het volgende:
[..]
Die onderste heb ik op mn pinpas staan!
![]()
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.quote:Sumo Power Nissan Skyline R34 GT-R
Manisch
Door Thomas Papapacheos
Een auto die op een simpel recht stuk zo snel acceleert dat hij je bang maakt. Na een rit in een Ferrari Enzo was ik ervan overtuigd dat een dergelijke auto niet bestond. Totdat ik op een oud vliegveld, op het Griekse eiland Ellinikon, een Nissan Skyline de sporen mocht geven. Opgefokt tot formidabele hoogte door Sumo Power, tot bijna 900 pk.
Als ik na de eerste meetpoging uit de Skyline stap, is mijn hart nog minuten lang volledig op tilt. De auto heeft ondanks zijn vierwielaandrijving zojuist de 200 km/h gehaald, terwijl alle vier de wielen continu spinden. De tijd op de stopwatch bedraagt 7,5 seconden, ondanks het furieuze spinnen. Adembenemend en tevens angstaanjagend.
We zijn te gast bij Griekse collega's op het eiland Ellinikon. Zij hebben kosten noch moeite gespaard om de door Sumo Power getunede Nissan Skyline GTR vanuit Engeland naar Grienland te halen. Dat was moeilijk. Een foutje kan enorme schade met zich meebrengen. Gelukkig was de goed reputatie van de Griekse tuningbladen voor eigenaar Andy Barnes voldoende om het risico te nemen.
We plaatsen professionele meetapparatuur in het Japanse monster voor het echte werk. De auto weegt 1620 kg zoals hij hier staat, wat betekent dat het specifieke gewicht 1,95 kg/pk is.
Het geluid van de motor is uniek. Uit de open uitlaat - met een doorsnee van 100 millimeter - komt een donker geluid dat veel power doet vermoeden. De eerste versnelling laat zich moeilijk in schakelen.
Het is al avond en er is weinig licht op de landingsbaan. Andy zit aan het stuur, ik ernaast. Ik zie de wijzer van de toerenteller als een zweepje richting 8000 min-I zwiepen. Ik voel me niet op mijn gemak. Het linkerpedaal knalt omhoog en... ik word niet als een levende kanonskogel afgeschoten. Ik voel gelijkmatige acceleratie, ongeveer een halve seconde lang, dan voel ik heel, heel snel kracht opbouwen en dan, dan breekt de hel los.
Een voorwaartse kracht probeert mijn maag door de rugleuning van de stoel te drukken. De kracht van deze GTR is simpelweg manisch. Hij slalomt van de ene naar de andere kant van de weg, komt een fractie van een seconde tot rust (0,13 volgens de boordcomputer) als Andy de bak in een andere versnelling schopt. Andy blijft met het stuur knokken totdat we in III de 9500 toeren bereiken, dan trapt hij op de rem en dan... rust, velligheid.
De display van de V-BOx laat zien de de sprint van 0 naar 100 km/h slechts 3,24 seconden duurde; mijn gevoel zegt dat de tijd bijna stilstond.
We doen nog wat pogingen, met een ander beginpunt; wie weet vinden we daar meer grip. Ik heb het gevoel dat de Skyline in minder dan 3 seconden de 100 moet kunnen halen. Ik krijg gelijk. Andy spint nog steeds een beetje bij de start, maar toch is het raak: de meter zegt 0-100 km/h in 2,89 seconden. Voor dit beest met een totaalgewicht van 1800 kilo en gewone versleten straatbanden een fenomenale prestatie!
We rijden terug en ik lees de rest van de data op mijn laptop. Nog een verrassing: de Skyline heeft net geen 200, maar wel 199 km/h gehaald. En de tijd die daarvoor getoond wordt is 7,45 seconden! Andy weet waarom we de 200 net niet haalden: hij trapte niet volledig door, zodat hij nog in de derde versnelling nog 200 toeren over had.
Dat betekent dat we de 7,55 hadden kunnen halen voor de sprint van 0 naar 200!
De transmissie kan 1000 pk bij hoge toerentallen hebben. De zestraps dogbox, type H van HKS is gecombineerd met de eindtransmissie van de R33. Bij de keuze van de bakverhoudingen is niet alleen naar de acceleratie op de dragstrip gekeken, maar speelde ook de topsnelheid een rol. Met de huidige configuratie heeft de Skyline van Sumo Power een top van 368 km/h bij 9500 toeren.
Dat er een peperdure krukas en kostbare zuigers - allemaal van HKS - inzitten, spreekt voor zich.
De handgemaakte zuigers hebben een doorsnee van 84 in plaats van 83 mm en kunnen hogere drukken weerstaan. Het binnenwerk van het motorblok is sterk genoeg om 1000 pk's te kunnen weerstaan. Dat is mede te danken aan een speciale oliepomp voor de nokkenas. Die is gemaakt door HKS en is een must voor elke Skyline die boven de 9300 toeren moet draaien. Deze vinding komt uit de racerij en wordt ook gebruikt bij dragmotoren. Hij stelt de beste Skyline-motoren in staat meer dan 13.000 toeren te halen.
De veren van de kleppen en de tuimelaars zijn eveneens van HKS en kunnen meer dan 11.000 toeren aan. Dat is genoeg, want deze R34 gaat niet verder 10.500.
[...]
Het was echt een unieke en onvergetelijke ervaring om deze Skyline in actie mee te maken. De wellicht merkwaardige conclusie luidt dat deze R34 een prima straatauto is. De versnellingsbak is soms wat moeilijk bij volle acceleratie, maar buiten dat is de Skyline van Andy een vriendelijke auto. Veel sympathieker in de omgang dan vergelijkbare auto's. Met zijn meer dan 750 paardekrachten aan wielen bij 1,2 bar zet hij wat ons betreft nieuwe maatstaven in zijn klasse. Maar voor de mannen van Sumo Power is het nog niet goed genoeg. Ze broeden op mogelijkheden om de Skyline nog beter te maken. Ze zijn gek....
Dank aan Andy Barnes van Sumo Power, die zijn auto aan ons uitleende.
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zegquote:Op donderdag 27 april 2006 12:49 schreef Scepsis het volgende:
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen.
[..]
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:36 schreef jacco het volgende:
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt?
Wise guyquote:Op donderdag 27 april 2006 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.
Welke auto is dat precies die hem voorbij gaatquote:Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederdhij vliegt door de versnellingen gewoon
![]()
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken![]()
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun sitequote:Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg![]()
Wat een bak
Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud
Laat je nu opzettelijk een stuk achter?
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site.
dus geen onpersoonlijke vriendquote:Op maandag 24 april 2006 16:52 schreef jacco het volgende:
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Je hebt 'vrienden' op het internet en mensen die ik persoonlijk ken en op het internet actief zijn.quote:
skyline is tog AWD/4WD ..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:14 schreef StefanP het volgende:
Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:20 schreef K33T het volgende:
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond
*bwhaha proest*quote:Op zondag 21 mei 2006 12:28 schreef jacco het volgende:
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Waarom moet ik meteen alles posten? Mensen zijn vrij om met foto's te doen wat ze willen, dus als iemand ze naar mij mailt kan hij ze ook op een ander forum plaatsen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef Fiets-toeter het volgende:
[..]
*bwhaha proest*
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033
Post dan alles!![]()
Dan zal k in het vervolg er niet meer bij zetten dat ik ze via de mail heb ontvangen om jou een pleizer te doen goed?quote:Op maandag 29 mei 2006 09:56 schreef Fiets-toeter het volgende:
nee eeecht?!![]()
quasi interessant gedoe
Ontopic maar weer.
quote:Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is ie total loss...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Is van H vd Bunte zelf geweest....quote:Op zondag 28 mei 2006 05:03 schreef Hugster het volgende:
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg![]()
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
Waarom zouden ze handel weigeren. Het zijn maar dingen hoor.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:08 schreef beschuit het volgende:
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
whoo. zo zonde dat er geen KPG-C10 in nederland rondrijden. (voor zover ik weet)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:27 schreef jacco het volgende:
knip*
Ik vind hem zo mooier dan het origineel...quote:Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
als ik mij niet vergis is dat model ook voor rally gebruikt. nissan deed in ieder geval wel mee met rally in die tijdquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Richie_Rich het volgende:
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg
net een group B rallybak in racetrim![]()
Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,![]()
Er is er maar één die dat echt goed kon en dat is de Porsche 959/961 (maar helaas werd gr. B verboden).quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:25 schreef rameijer het volgende:
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines![]()
![]()
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC inquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:11 schreef rameijer het volgende:
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
quote:Hij was idd nog aan het optrekken van 2 naar 3. Hij is gespind om wat voor reden dan ook. Misschien te veel gas en nat wegdek.
Hij heeft een paal geraakt en is op het gras terecht gekomen en tot stilstand gekomen.
Terwijl hij eigenlijk wilde gaan uitstappen werd hij door de Matiz nog eens van achteren aangereden! 2 vrouwen hadden waarschijnlijk lekker zitten kleppen of wat dan ook maar iig niet opgelet en ramden zo de Liner van de zijkant. Daarom staat de kont dus zo ontzettend scheef.
Dus idd de Matiz vanachter erin geknald. Hij en zijn passagier mankeren niets. De 2 vrouwen heeft er 1 een gebroken pols en de ander een gebroken sleutelbeen.
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinderquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Dus de ergste schade is niet eens direct veroorzaakt door de bestuurder, das helemaal zuur dan.quote:
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder![]()
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Weet jij wat dat kost? Fiat heeft al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, Renault idem. Porsche wil graag de producent blijven die de meeste winst genereert (en doet dus zo min mogelijk met autosport). En zo is het dat ik het er niet van zie komen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:39 schreef rameijer het volgende:
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?![]()
![]()
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreegquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Maar dan is het een open deur...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:34 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg![]()
Dat zal de auto Fili zijn geweestquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:01 schreef Kogando het volgende:
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:28 schreef jacco het volgende:
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Dan hoort die bij DBM in Maarsenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 07:49 schreef Kogando het volgende:
[..]
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Je bent goed op de hoogte..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:39 schreef jacco het volgende:
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
quote:
After contemplating it many times I have finally decided to sell my beloved R34 GTR. Throughout owning the car I have spent countless hours and money to build a car which I dreamt I may one day have as I first saw on Playstation before I even knew what a GTR was. Times change and things move on and we are moving into different areas and cars and the R34 sits in the showroom week-in week-out without being used as I find little time to drive her or think of ways of how to perfect her more.
I am advertising her here for sale on the GTR forum as I would like to hope that if she sells it will be to someone who will enjoy her as much as I have over the past 5 years and hopefully that is someone who is also a GTR nut like me.
To most the car needs not much explanation as I think without question the car was a massive indicator and turning point for the GTR and Jap industry in the UK and Europe and served as a proud statement as to what we could achieve at Sumo.
I’ve lost count of the many shows and exhibitions that the car has been to all over Europe and I think I have more than 10 magazines that she has been on the front cover of in Europe and the USA, even Japan too let alone the hundreds where she is photo’d inside or technically featured.
Performance wise I have done many things with the car, some of which I recall as:
688bhp at the wheels power ( 900bhp engine ) – DynoDynamics at G Force
Over 600 lbs torque ( cant remember the exact figure ( I have dyno sheet somewhere )
2.5 seconds 0-100kmph
5.5 seconds 0-160kmph
9.68 seconds ¼ mile on street legal tyres
215mph indicated speed on the road ( she was geared for 229mph but I never got around to keeping my foot down long enough but would have pulled it easy )
2003-2004 4WD Quickest car in Europe
First GTR to officially break into the 9’s ( 2 years ago! )
Back to back 9 second runs under competition
2nd Place and quickest Japanese car at GT Battle circuit event last year
Countless trackdays
Time Attack at Donington for 2 days straight on circuit
Endless publicity and appreciation by just about everyone who I bump into with the car
Not 1 mechanical failure in the past!
You will notice from the spec that we have changed her a little bit from the drag days, there are some parts that we have changed for drivability such as the gearbox and diffs, if the new buyer chooses we can change a few things to suit but for now she is perfect in my eyes as a daily / usable driver.
Also I can dispense advice to the new owner about settings etc for both track and drag for the car if he/she wants to use the car in competition again, I was confident that if we campaigned the car after Oct 2004 we would have seen low 9’s a month or two later quite easily.
She is now running off the wastegate spring at only 1.2 bar which feels to me around 600+ish bhp on 97 Ron BP. At this setting she was tuned by Mr Ito of Do-Luck Japan with faultless drivability and reliability. No high EGT’s, no black $hit over the back bumper and 100% reliable. If you wanted to push her back to 2+ bar etc you would have to let a UK tuner / someone else handle the ECU as we will not offer this service. The ECU is password protected by us and will not be unlocked in future outside of Sumo. You buy the car on this understanding.
If and when I have used her in the past, afterwards she is on the ramp, spanner checked, cleaned up, greased up, serviced with all fluids regardless of mileage ( in most cases after only 200-300 miles everything is changed – seriously! ), steam cleaned on axle stands outside, dried off and parked up in our warm showroom.
I want to sell her and the price reflects that - for the most recognised GTR in Europe £50,000 – No offers
If you want a test drive, bring £50,000 with you and I will let you drive her before you buy.
She has a new MOT and apart from some new owner tweaks if required, is ready to go. Any inspection welcome, bring your tuner if you want to tyre kick, fine.
Here is a spec list of how the car is today:
Sumo Power HKS Nissan Skyline GTR 34 – Built in UK
Engine / Power Unit Specification
R34 Skyline Non V Spec RB26 engine, 2.6Ltrs
Max Power Output : 688bhp at all 4 wheels, 2.2 bar of boost – R Racing Fuel.
R33 Block
HKS Billet Crank
HKS Billet Rods
HKS Forged Pistons / Rings
JUN Oil Pump
HKS Valve Springs
HKS Camshafts ( Step 2 ) 280 duration Inlet and Exh.
HKS Cam Pulleys
HKS Billet Fuel Rail
HKS Fuel Pressure Regulator
HKS 28/35 Turbines – 2 X ( 2.2 bar )
HKS Exhaust Manifold
HKS External Wastegate – 2 X
HKS Downpipes
HKS SPF Induction
HKS Twin Power Ignition Amplifier
HKS Racing Pro Spark Plugs, R50.
HKS Racing Type SSQV Blow Off Valve – 2 X
HKS Drag Crank Damper Pulley Kit
HKS Triple Plate Clutch
HKS Intercooler Hard Pipe Kit
HKS GT Type Intercooler
HKS Airflow Meter replacement pipe kit
HKS Steel Head Gasket 1.2mm Drag type
HKS Inlet and Exhaust Gaskets
HKS Oil Cooler System
HKS Billet Oil Filler Cap
HKS In Tank Fuel Pump ( Feeding Swirl Pot )
HKS Drag Spec 1000ps Stainless/Titanium Exhaust System
HKS EVC 5 Boost Controller
Cylinder Head Modification
Ported Inlet Plenum
(HKS) Ported Exhaust Manifold
Oil Catch Tank and Lines
Goodridge Fuel Line System
Ali Fuel Swirl Pot
ARC Prestige Radiator kit with swirl pots and piping/head /plenum cooling kit
Sard 1000cc injectors – 6x
Nismo Main/big end Crank Bearings
Nismo Cambelt
Nismo N1 Water Pump
Nismo Thermostat
JUN Main Head Stud Kit
JUN Main Block Stud Kit ( Large Racing Type )
Trust Oil Sump Extension / Pickup Kit
Electric Radiator Fan driven by Fcon
Bosch Motorsport 044 External Fuel Pumps – 2x
Castrol Edge 10/40 Engine Oil
R33 Nissan Oil Filter
Sumo Power Intercooler Fan Conversion
Sumo Power Decat Pipe
Transmission and Running Gear
Standard R33 GTR Gearbox
HKS Front Driveshafts
HKS Rear Driveshafts
HKS Hipermax Pro Adjustable Suspension ( Custom by HKS Japan )
Quaife Diff Front
Standard Diff Rear
Alcon 6 Pot 355mm Front Brake/Disc Conversion
Ikeya Formula Traction Adjuster Rods
Ikeya Formula Camber Correction Kit ( Rear )
Ikeya Formula Rear Subframe Spacers
Ikeya Formula Centre Roll Adjusters
Pagid ‘Blue’ Front Pads
Pagid ‘ Black’ Rear Pads
Nismo Brake Lines
Castrol Brake Fluid
Castrol Transfer and Diff Fluid
Castrol Gearbox Fluid
Tyres : Toyo T1-R or R888 semi slicks (285X35X18 X 4)
Exterior and Interior
Do-Luck Bodykit Complete Inc. Lift Up bonnet
Do-Luck Double-Six Wheels 10.5J X 18
Do-Luck Floor Support Bars
Do-Luck Rear Tension Set
Do-Luck Rear Cross Bar
Do-Luck Carbon Rear Lamp Covers
Xenon Headlamps
Nismo Carbon Side Trims
Nismo Front and Side Indicator Set
Kenwood DVD/CD/TV System
R34 UK Black Leather Trim, limited of 100 production run for UK cars
Nismo MFD2 Computer
Nismo 320mph Clock Set
HKS Billet 6 Speed Dogbox gearknob
HKS Chrono Gauge Set – 6 X gauges ( Boost, Fuel Press, Oil Press, Oil Temp, EGT, Water Temp )
HKS Mixture Controller
HKS Graphic Control Computer – 2 x
HKS Knock Meter & o2 sensors
HKS F Con V Pro ECU
HKS Kansai Rear Wing
HKS Kansai Front Strut Brace
Field ETS Controller
I will be sad to see her go, but if she struggles to fetch £50K I will be keeping her, please dont send me any ' will you take XXX for it '.
Cheers
Bron is btw elsevier.nlquote:woensdag 19 oktober 2005 16:06
Nissan Skyline eindelijk officieel naar Europa
Nissan heeft zaterdag 22 oktober op de Tokio Motor Show de GTR Proto onthuld. Deze conceptcar zal in 2007 vrijwel ongewijzigd in productie gaan als de nieuwe Nissan Skyline. Het grote nieuws is dat Nissan de Skyline nu ook via officiële import op het Europese vasteland gaat leveren. Tot nu toe gebeurde dat niet, omdat Nissan de sportauto alleen met het stuur rechts produceerde.
De Nissan GTR Concept
Ook interessant: de nieuwe Skyline is naar alle waarschijnlijkheid de eerste Nissan die breekt met de herenafspraak van de Japanse automobielindustrie. Volgens de overeenkomst regelen Japanse fabrikanten het vermogen van sportauto's af op 280 pk. De reden voor de breuk met de overeenkomst is dat auto's uit met name Duitsland steeds meer vermogen krijgen. Mercedes levert bijvoorbeeld modellen met 612 pk.
Film
Lange tijd was de Nissan Skyline het best bewaarde geheim van de Japanse auto-industrie. Dat veranderde in 2001 door de film The Fast and the Furious, waarin de sportauto een belangrijke rol speelde. Na deze film, en het vervolg 2 Fast 2 Furious, kreeg de Skyline ook een grote schare fans in Europa. Van de oude Nissan Skyline rijdt een klein aantal exemplaren in Nederland rond. Deze auto's zijn via grijze import in ons land gekomen.
In Groot-Brittannië, waar auto's ook met het stuur rechts worden geleverd, rijdt een behoorlijk aantal Skylines rond, waarvan een groot deel ook grijs geïmporteerd is. Recent besloot de Engelse Nissan-importeur de auto officieel te leveren.
Technologie
De vorige generatie van de Nissan Skyline had een motor die erg goed opgevoerd kon worden. Sommige tuners wisten het vermogen zelfs boven de 1000 pk te brengen.
Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
Het is overigens nog onzeker of het nieuwe model dezelfde motor krijgt als de vorige generatie. Volgens onbevestigde berichten zal het nieuwe model een grote V8 of een nieuwe V6 motor met twee turbo's krijgen.
quote:Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
nu welquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
(plaatjes doen het niet trouwens)
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
Nee.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?![]()
Kijk ook eens naar de Pi'squote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?![]()
Het is geen Skyline meerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jacco het volgende:
Het is geen Skyline meermaar een Nissan GT-R
Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.
Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |