Tja, zo kan het dus ook.quote:Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef EvilMistress het volgende:
Buitenfilter? Nope, ik heb een binnenfilter. Gewoon nog de standaard van Juwel. En ik duw die slang gewoon in het ehm... (god hoe heet dat ding) pvcbuisje waar het water uitstroomt. Dan pompt ie het water er dus uit.
idd, ik gebruik ook gewoon het water dat uit de (koude) kraan komt. maar ik ververs ook niet echt veel, ongeveer 10-15% per week. nog nooit gemerkt dat de vissen daar last van haddenquote:Op zondag 23 april 2006 18:21 schreef drdolittle het volgende:
Koeler water in de bak door waterverversen stimuleert de voorplanting ook bij garnalen en vissen zoals bijvoorbeeld de corydoras.
ik heb inmiddels ook alleen nog maar 1 mannetje overquote:Op maandag 24 april 2006 20:43 schreef MadGuy het volgende:
Mijn Dario dario mannetje weet zich al een dag zeer goed te verstoppen...
In de winkel zaten ze allemaal onder zo'n halve kokosnoot te schuilen, maar dat doen die van mij niet. Ik heb die kokosnoot een keertje omgedraaid namelijk. Verder ben ik wel op zoek geweest. Maar ik denk dat ik zo'n blauwe nachtverlichting koop en dan gewoon 's nachts of 's avonds een stukje komkommer erin doen en dan wachten totdat ik wat zie.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:26 schreef gtsmrt het volgende:
bij mij zaten de japonica's allemaal op de dezelfde plek in het begin, namelijk in een holletje in mijn hout. het duurde ongeveer een maand (of 2) voordat ze zich een beetje lieten zien en nu zie ik ze altijd
Hm, ondertussen heb ik mijn mannetje ook nog niet gespot. Ik vrees het ergste...quote:Op maandag 24 april 2006 22:46 schreef MadGuy het volgende:
Die kunnen zich ENORM goed verstoppen, hoor Krullehoofd. Ik sta soms ook verbaasd over mijn garnaaltjes en recentelijk dus door mijn Dario visjes. Alhoewel ik wel hoop die laatste levend en gezond en wel morgen weer terug te vinden.
Das vervelend...quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:39 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Hm, ondertussen heb ik mijn mannetje ook nog niet gespot. Ik vrees het ergste...
hoe groot is je aquarium dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:15 schreef MadGuy het volgende:
Als ze geen honger hebben eten ze gewoon niet. Ik voer elke dag, het vrouwtje kwam wel eten. Gisteren zag ik hem welgeteld één keer, in blakende gezondheid. Stom, ik had hem toen even moet volgen. Nu kon ik hem gewoon nergens vinden.
40x?x?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:55 schreef MadGuy het volgende:
Dat is nog het meest bizarre: 40cm...
misschien moet je eens als de verlichting uit is met een zaklampje erin kijken....quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:02 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet het ook niet! De eerste keer was het ook totaal belachelijk.
Als het visje nu wel is gestopt met roken hebben de garnalen zijn lijk waarschijnlijk al opgeruimd, dus dat zou een hoop verklaren. Maar ik zou het gek vinden als die dood is. Gisteren zwom die nog in alle pracht rond en het vrouwtje doet het nog steeds.
En jep, die binnenfilter zit er inderdaad in. Al vind ik hem niet echt irritant.
Ach misschien zit ie nog wel ergens onder of tussen het hout ofzo. Dario's schuimen het hout toch af naar voedsel ???quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:46 schreef MadGuy het volgende:
Ach, ik kijk het gewoon even aan. Zondag ga ik weer water verversen, komt die dan niet te voorschijn gooi ik wel een mini rouwkrans het water in ofzo.
Is dit je aqua 40 ??quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:31 schreef MadGuy het volgende:
40 cm breed.
De rest is iets van 30 hoog en 30 diep geloof ik. Het is de Aqua-40, als dat je iets zegt.
Jep, dat is hem.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:02 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Is dit je aqua 40 ??
[afbeelding]
Die van mij is inmiddels ook kapot hoor. De truc schijnt veel, heel veel licht te zijn en CO2. dan moet het zich gaan uitspreiden als een tapijt. Het lijkt me wel een mooi gezicht... Maar helaas! Misschien probeer ik het wel nog een keer, ooit.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:37 schreef drdolittle het volgende:
Hoe blijft dat voorgrondplantje links voor bij jou zo goed??
bij mij doet die het heel slecht en gaat steeds verder achteruit??
Ik heb 'm in een bakje van 70x30x30.. maar daar verpietert die.
quote:Op woensdag 26 april 2006 12:37 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb 'm in een bakje van 70x30x30.. maar daar verpietert die.
Heeft er iemand ervaring met de CO2-set van sera met gasfles icm electronische HP regelaar..??
Mischien dat ik die voor mijn 125x40x40 bak wil kopen.. maar moet dan wel ruim 400 euro investeren
Misschien wat Easylife erbij gooien ?quote:Op woensdag 26 april 2006 18:50 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Die van mij is inmiddels ook kapot hoor. De truc schijnt veel, heel veel licht te zijn en CO2. dan moet het zich gaan uitspreiden als een tapijt. Het lijkt me wel een mooi gezicht... Maar helaas! Misschien probeer ik het wel nog een keer, ooit.
Overigens heb ik mijn Dario dario mannetje gevonden. Vermagerd, beetje lusteloos, flets, maar nog steeds zwemmend. Hij nam geen voer aan. Ik vrees het ergste.
Mooie Betta trouwens, Lindatje.
Is dat niet Glossostigma elatinoides ??quote:Op woensdag 26 april 2006 12:37 schreef drdolittle het volgende:
nope is een mircanteum (ofzoiets) soortquote:Op woensdag 26 april 2006 19:14 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Is dat niet Glossostigma elatinoides ??
Die heeft heel veel licht nodig en CO2. Als er een achtergrondplant ofzo overheen hangt moet je die weghalen.
Hoezo easylife? Volgens mijn testjes zijn de waterwaarden nog steeds stabiel én goed.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:11 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Misschien wat Easylife erbij gooien ?
Ze lijken wel op elkaar, maar ik heb ff gecheckt.. dit is hem dus Micranthemum micranthemoidesquote:Op woensdag 26 april 2006 19:22 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
nope is een mircanteum (ofzoiets) soort
easylife is niet alleen maar goed voor je water, maar ook voor je visjes.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:27 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Hoezo easylife? Volgens mijn testjes zijn de waterwaarden nog steeds stabiel én goed.
Temperatuur: 24 graden Celsius
pH: 7,5
KH: 5
GH: 8
NO2: < 0,3 mg/l
NH3/NH4: 0 mg/l
NO3: 0-12,5 mg/l
@ gtsmrt: Het is inderdaad de Micranthemum.
Yeip, ik heb het complete pakket. Het seramic regelsysteem met ph elektrode. En daarnaast ook de gasfles met uitwendig ventiel en de CO2 drukregelaar (naaldventiel en werkdruknanometer). In vergelijking met andere merken valt de prijs van deze set wel mee...quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
@ Krullehoofd
Heb jij het complete pakket? dus de PH-meter en daarnaast dus ook die fles met dubbelle drukemeter..
Ik vind het een boel geld om er 400 euro voor uit tegeven.
Het apparaat doet wat ie moet doen zolang die werkt. Dat is dus de ph waarde regelen van je aquarium. Ik merk wel een verbetering van de plantengroei, vooral van de langzame planten. Ik had vooral last van een een soort bruine alg op mijn planten. Ik had al van alles geprobeerd met het licht enzo, maar niks hielp. Totdat ik dus extra CO2 ging toevoegen, de bruine alg verdween als sneeuw voor de zon. Rode planten heb ik niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Oh ja, de groene aanslag op de aquarium ruiten is ook verdwenen. Schrappen met een magneetje hoef ik ook niet meer te doen.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
Hoe zijn je ervaringen.. merk je sinds die set een flinke verbetering in de plantengroei, met name de moeilijke rode planten en lanzame planten.. heb je minder alggroei???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |