abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37220455
Buitenfilter? Nope, ik heb een binnenfilter. Gewoon nog de standaard van Juwel. En ik duw die slang gewoon in het ehm... (god hoe heet dat ding) pvcbuisje waar het water uitstroomt. Dan pompt ie het water er dus uit.
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37220502
als je het water via de filterslang laat weglopen, dan mis je toch heel veel vuil?

Koeler water toevoegen voor de kweek wil zeggen bijv 5 graden koeler, niet 9-12graden celcius wat nu uit de kraan komt
pi_37220605
Dat is alleen het begin. Na een laagje haal ik hem los, stop ik mn duim erop en kan ik dus daarna onder water stofzuigen. Anders moet ik aan de andere kant van die slang gaan zuigen en dat vind ik niet zo lekker... Besides, ik haal er aardige lagen uit, dan loopt mn pomp droog en daar doe ik niet aan. Ik zet m dan dus uit.

(zoals ik al schreef in mn vorige stukje)
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  zondag 23 april 2006 @ 18:40:58 #54
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_37220781
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef EvilMistress het volgende:
Buitenfilter? Nope, ik heb een binnenfilter. Gewoon nog de standaard van Juwel. En ik duw die slang gewoon in het ehm... (god hoe heet dat ding) pvcbuisje waar het water uitstroomt. Dan pompt ie het water er dus uit.
Tja, zo kan het dus ook.

Ik gebruik voor het aanzuigen van de slang gewoon een luchtpompje die kan aanzuigen, krijg je ook geen aquariumwater in je mond.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_37231984
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:21 schreef drdolittle het volgende:
Koeler water in de bak door waterverversen stimuleert de voorplanting ook bij garnalen en vissen zoals bijvoorbeeld de corydoras.
idd, ik gebruik ook gewoon het water dat uit de (koude) kraan komt. maar ik ververs ook niet echt veel, ongeveer 10-15% per week. nog nooit gemerkt dat de vissen daar last van hadden
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_37252623
Ik gooide er ook altijd gewoon koud kraanwater bij hoor. Zakt maar een graad of 3 dan.
pi_37252904
Ik ben ook van plan weer een aquarium te nemen. Zit te denken aan zo'n trigon van Jewel, alleen wel erg jammer dat er slehcts 2 maten van zijn en niets hier tussenin. Weet iemand wat de grootste aquariumzaak is in (de buurt van) Rotterdam?
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_37253048
Pfff, er zijn verschillende zaken in Rotterdam die ook bakken verkopen:

Eurofish ( ), Strijker Aquarium, Aqua-Compleet, Super Dierenland (tegenwoordig Pet's Place), Worldwide Fish, Hanselman... In Den haag heb je ook het übergrote Waterweelde zitten en Holgen is volgens mij ook een goede zaak. In Delft heb je Romberg.
pi_37253166
ZIe vorig topic Eddy_Huntington. (ergens laatste 2/3 pags dacht ik, was mijn vraag ook daar nl.)
pi_37256468
Mijn Dario dario mannetje weet zich al een dag zeer goed te verstoppen...
pi_37257265
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:43 schreef MadGuy het volgende:
Mijn Dario dario mannetje weet zich al een dag zeer goed te verstoppen...
ik heb inmiddels ook alleen nog maar 1 mannetje over
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_37261706
De mijne verstopt zich wel vaker een gehele dag. Vervolgens zie ik hem ineens weer. Ik vraag me wel altijd af waar hij op zo'n dag dan wel niet is. Het vrouwtje zie ik dan we veelvuldig en het mannetje oogt gewoon gezond. Met andere woorden, we zien het morgen wel.

Zonde wel, gtsmrt. Hoe komt het, denk je?
  maandag 24 april 2006 @ 22:44:10 #63
97868 Krullehoofd
pi_37262325
Ik had 10 japonica's losgelaten in een 60x30x30 aquariumpje, volledig beplant, mooie verstopplekjes enzo, maar heb ze al weken niet gezien...

vrees het ergste...

pi_37262444
Die kunnen zich ENORM goed verstoppen, hoor Krullehoofd. Ik sta soms ook verbaasd over mijn garnaaltjes en recentelijk dus door mijn Dario visjes. Alhoewel ik wel hoop die laatste levend en gezond en wel morgen weer terug te vinden.
  maandag 24 april 2006 @ 23:01:09 #65
97868 Krullehoofd
pi_37263169
Ja, er zit wel een zwarte achterwand in en zwart bodemgrind. De achterzijde staat echt helemaal vol met cabomba en waterpest, verder een halve kokosnoot met javamos erop en verschillende mosbollen.
pi_37273854
bij mij zaten de japonica's allemaal op de dezelfde plek in het begin, namelijk in een holletje in mijn hout. het duurde ongeveer een maand (of 2) voordat ze zich een beetje lieten zien en nu zie ik ze altijd
koffie?
Nee, een Citroën!
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:48:25 #67
97868 Krullehoofd
pi_37274487
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:26 schreef gtsmrt het volgende:
bij mij zaten de japonica's allemaal op de dezelfde plek in het begin, namelijk in een holletje in mijn hout. het duurde ongeveer een maand (of 2) voordat ze zich een beetje lieten zien en nu zie ik ze altijd
In de winkel zaten ze allemaal onder zo'n halve kokosnoot te schuilen, maar dat doen die van mij niet. Ik heb die kokosnoot een keertje omgedraaid namelijk. Verder ben ik wel op zoek geweest. Maar ik denk dat ik zo'n blauwe nachtverlichting koop en dan gewoon 's nachts of 's avonds een stukje komkommer erin doen en dan wachten totdat ik wat zie.
pi_37287164
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:46 schreef MadGuy het volgende:
Die kunnen zich ENORM goed verstoppen, hoor Krullehoofd. Ik sta soms ook verbaasd over mijn garnaaltjes en recentelijk dus door mijn Dario visjes. Alhoewel ik wel hoop die laatste levend en gezond en wel morgen weer terug te vinden.
Hm, ondertussen heb ik mijn mannetje ook nog niet gespot. Ik vrees het ergste...
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:14:12 #69
97868 Krullehoofd
pi_37288227
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:39 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hm, ondertussen heb ik mijn mannetje ook nog niet gespot. Ik vrees het ergste...
Das vervelend...

Kan je hem niet proberen te lokken met voer ofzo ?
pi_37288287
Als ze geen honger hebben eten ze gewoon niet. Ik voer elke dag, het vrouwtje kwam wel eten. Gisteren zag ik hem welgeteld één keer, in blakende gezondheid. Stom, ik had hem toen even moet volgen. Nu kon ik hem gewoon nergens vinden.
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:25:09 #71
97868 Krullehoofd
pi_37288637
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:15 schreef MadGuy het volgende:
Als ze geen honger hebben eten ze gewoon niet. Ik voer elke dag, het vrouwtje kwam wel eten. Gisteren zag ik hem welgeteld één keer, in blakende gezondheid. Stom, ik had hem toen even moet volgen. Nu kon ik hem gewoon nergens vinden.
hoe groot is je aquarium dan?
pi_37289968
Dat is nog het meest bizarre: 40cm...
pi_37290663
Hahaha! En dan een vis kwitjraken. Dan kan hij zich wel ERG goed verstoppen.
Ik ben mijn manen weleens kwijt, dan denk ik ook meteen dat ie ergens drijft, maar dan zit ie gewoon ergens achter of tussen.... Laatst de planten eens gesnoeid, toen kwam ik ineens mijn fantoomzalmpjes weer tegen. Die had ik ook al weken niet meer gezien. Verrassend hoor!
pi_37291245
Ja, het is echt belachelijk. Vorige keer flikte die het ook al eens. Ik heel het bakje uitgekamd en niets gevonden. Zwemt die even later doodleuk voor het raampje. De beestjes worden ook maar drie centimeter, ze zijn gewoon klein en goed verstoppen kunnen ze zeker. Maar nu is die wel erg lang weg.
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:53:36 #75
97868 Krullehoofd
pi_37292010
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:55 schreef MadGuy het volgende:
Dat is nog het meest bizarre: 40cm...
40x?x?
pi_37293492
40 cm breed.

De rest is iets van 30 hoog en 30 diep geloof ik. Het is de Aqua-40, als dat je iets zegt.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:41:06 #77
97868 Krullehoofd
pi_37293870
Ja ja, die heb ik nog staan als apart projectje...

Maar, maar, maar, hoe kan je daar nou een vis in kwijt raken...

dinsdag 25 april 2006 @ 21:42:22 #78
97868 Krullehoofd
pi_37293934
Zit dat irritante binnenfilter er ook in bij jou ?
pi_37294894
Ik weet het ook niet! De eerste keer was het ook totaal belachelijk.

Als het visje nu wel is gestopt met roken hebben de garnalen zijn lijk waarschijnlijk al opgeruimd, dus dat zou een hoop verklaren. Maar ik zou het gek vinden als die dood is. Gisteren zwom die nog in alle pracht rond en het vrouwtje doet het nog steeds.

En jep, die binnenfilter zit er inderdaad in. Al vind ik hem niet echt irritant.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:24:06 #80
97868 Krullehoofd
pi_37295733
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:02 schreef MadGuy het volgende:
Ik weet het ook niet! De eerste keer was het ook totaal belachelijk.

Als het visje nu wel is gestopt met roken hebben de garnalen zijn lijk waarschijnlijk al opgeruimd, dus dat zou een hoop verklaren. Maar ik zou het gek vinden als die dood is. Gisteren zwom die nog in alle pracht rond en het vrouwtje doet het nog steeds.

En jep, die binnenfilter zit er inderdaad in. Al vind ik hem niet echt irritant.
misschien moet je eens als de verlichting uit is met een zaklampje erin kijken....
pi_37296840
Ach, ik kijk het gewoon even aan. Zondag ga ik weer water verversen, komt die dan niet te voorschijn gooi ik wel een mini rouwkrans het water in ofzo.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:56:39 #82
97868 Krullehoofd
pi_37297237
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:46 schreef MadGuy het volgende:
Ach, ik kijk het gewoon even aan. Zondag ga ik weer water verversen, komt die dan niet te voorschijn gooi ik wel een mini rouwkrans het water in ofzo.
Ach misschien zit ie nog wel ergens onder of tussen het hout ofzo. Dario's schuimen het hout toch af naar voedsel ???
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:02:18 #83
97868 Krullehoofd
pi_37297474
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:31 schreef MadGuy het volgende:
40 cm breed.

De rest is iets van 30 hoog en 30 diep geloof ik. Het is de Aqua-40, als dat je iets zegt.
Is dit je aqua 40 ??

woensdag 26 april 2006 @ 08:54:07 #84
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37303083
Joehoe onze nieuwe Juwel bak is er!
Twee keer zoveel inhoud als de vorige!
Alle vissen zitten nog in het kleinere aquarium. Deze gaan we scheiden omdat een aantal het niet zo goed doen en de pineut zijn. Die blijven in de kleine bak met een aantal andere vissen waar ze goed mee op kunnen schieten.

Doordat we zoveel vissen hebben gehad (stuk of 20, heb ze niet geteld tot nu toe) is de bak totaal uit harmonie dus dat moeten we opnieuw opbouwen. De vissen die we gehad hebben waren al niet in harmonie met elkaar dus tja dan wordt het moeilijk. 3 vissen zijn gesneuveld twee waren er al ziek en hebben we meteen apart gezet maar de wisseling van bak heeft ze t leven gekost. De andere vis zat met teveel van zijn vrouwelijke soortgenoten in een bak (weer die harmonie haha) en dat ging ook niet goed. De rest verkeerd in blakende gezondheid!

En tja ik kan nog steeds geen foto's plaatsen omdat ik geen webspace heb
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
  woensdag 26 april 2006 @ 09:01:16 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37303178
foto's kun je uploaden via bijvoorbeeld www.tinypic.com
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37305068
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:02 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Is dit je aqua 40 ??

[afbeelding]
Jep, dat is hem.
pi_37308121
Hoe blijft dat voorgrondplantje links voor bij jou zo goed??
bij mij doet die het heel slecht en gaat steeds verder achteruit??
Ik heb 'm in een bakje van 70x30x30.. maar daar verpietert die.

Heeft er iemand ervaring met de CO2-set van sera met gasfles icm electronische HP regelaar..??

Mischien dat ik die voor mijn 125x40x40 bak wil kopen.. maar moet dan wel ruim 400 euro investeren
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  woensdag 26 april 2006 @ 14:40:49 #88
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37311725
Hey die link kende ik nog niet, super!

Goed, onze oude bak:

En onze betta splendens die het nu zwaar te verduren heeft en een stukje pracht en praal heeft moeten opofferen:

De foto's zijn niet echt duidelijk maar dit is toch de oude situatie. Binnenkort de nieuwe situatie zodra deze af is! Maandagavond zal de nieuwe bak helemaal af zijn.
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_37319092
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:37 schreef drdolittle het volgende:
Die van mij is inmiddels ook kapot hoor. De truc schijnt veel, heel veel licht te zijn en CO2. dan moet het zich gaan uitspreiden als een tapijt. Het lijkt me wel een mooi gezicht... Maar helaas! Misschien probeer ik het wel nog een keer, ooit.

Overigens heb ik mijn Dario dario mannetje gevonden. Vermagerd, beetje lusteloos, flets, maar nog steeds zwemmend. Hij nam geen voer aan. Ik vrees het ergste.

Mooie Betta trouwens, Lindatje.
  woensdag 26 april 2006 @ 19:07:52 #90
97868 Krullehoofd
pi_37319587
quote:

Heeft er iemand ervaring met de CO2-set van sera met gasfles icm electronische HP regelaar..??

Mischien dat ik die voor mijn 125x40x40 bak wil kopen.. maar moet dan wel ruim 400 euro investeren

Yeip ervaring mee, ik heb dat systeem op een aquarium
  woensdag 26 april 2006 @ 19:11:24 #91
97868 Krullehoofd
pi_37319706
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:50 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Die van mij is inmiddels ook kapot hoor. De truc schijnt veel, heel veel licht te zijn en CO2. dan moet het zich gaan uitspreiden als een tapijt. Het lijkt me wel een mooi gezicht... Maar helaas! Misschien probeer ik het wel nog een keer, ooit.

Overigens heb ik mijn Dario dario mannetje gevonden. Vermagerd, beetje lusteloos, flets, maar nog steeds zwemmend. Hij nam geen voer aan. Ik vrees het ergste.

Mooie Betta trouwens, Lindatje.
Misschien wat Easylife erbij gooien ?
  woensdag 26 april 2006 @ 19:14:21 #92
97868 Krullehoofd
pi_37319799
quote:
Is dat niet Glossostigma elatinoides ??

Die heeft heel veel licht nodig en CO2. Als er een achtergrondplant ofzo overheen hangt moet je die weghalen.
pi_37320072
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:14 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Is dat niet Glossostigma elatinoides ??

Die heeft heel veel licht nodig en CO2. Als er een achtergrondplant ofzo overheen hangt moet je die weghalen.
nope is een mircanteum (ofzoiets) soort
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_37320136
O ja, zo'n plantje heb ik in het begin ook een paar keer geprobeerd te kweken. Maar dat werkte voor geen meter. Erg jammer, want ze zien er leuk uit!
pi_37320214
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:11 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Misschien wat Easylife erbij gooien ?
Hoezo easylife? Volgens mijn testjes zijn de waterwaarden nog steeds stabiel én goed.

Temperatuur: 24 graden Celsius
pH: 7,5
KH: 5
GH: 8
NO2: < 0,3 mg/l
NH3/NH4: 0 mg/l
NO3: 0-12,5 mg/l

@ gtsmrt: Het is inderdaad de Micranthemum.
  woensdag 26 april 2006 @ 19:35:42 #96
97868 Krullehoofd
pi_37320539
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:22 schreef gtsmrt het volgende:

[..]

nope is een mircanteum (ofzoiets) soort
Ze lijken wel op elkaar, maar ik heb ff gecheckt.. dit is hem dus Micranthemum micranthemoides
  woensdag 26 april 2006 @ 19:44:20 #97
97868 Krullehoofd
pi_37320891
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:27 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hoezo easylife? Volgens mijn testjes zijn de waterwaarden nog steeds stabiel én goed.

Temperatuur: 24 graden Celsius
pH: 7,5
KH: 5
GH: 8
NO2: < 0,3 mg/l
NH3/NH4: 0 mg/l
NO3: 0-12,5 mg/l

@ gtsmrt: Het is inderdaad de Micranthemum.
easylife is niet alleen maar goed voor je water, maar ook voor je visjes.
pi_37322877
@ Krullehoofd

Heb jij het complete pakket? dus de PH-meter en daarnaast dus ook die fles met dubbelle drukemeter..
Ik vind het een boel geld om er 400 euro voor uit tegeven.

Hoe zijn je ervaringen.. merk je sinds die set een flinke verbetering in de plantengroei, met name de moeilijke rode planten en lanzame planten.. heb je minder alggroei???

Met andere woorden is het de investering zeker's waard??
heb je allebei de pakktten in een keer gekocht of heb je het opbewoud door eerts het een te kopen en later het aanvullende pakket? Dat kan hier wel mooi mee aangezien het een modulair systeem is.

volgens mijn leverancier gaat de PH-naald 2 jaar mee en kost die zo'n 75-80 euro..
Mag ik vragen wat je voor de pakketten kwijt was?
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  donderdag 27 april 2006 @ 18:33:13 #99
97868 Krullehoofd
pi_37352512
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
@ Krullehoofd

Heb jij het complete pakket? dus de PH-meter en daarnaast dus ook die fles met dubbelle drukemeter..
Ik vind het een boel geld om er 400 euro voor uit tegeven.
Yeip, ik heb het complete pakket. Het seramic regelsysteem met ph elektrode. En daarnaast ook de gasfles met uitwendig ventiel en de CO2 drukregelaar (naaldventiel en werkdruknanometer). In vergelijking met andere merken valt de prijs van deze set wel mee...
  donderdag 27 april 2006 @ 18:40:13 #100
97868 Krullehoofd
pi_37352745
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
Hoe zijn je ervaringen.. merk je sinds die set een flinke verbetering in de plantengroei, met name de moeilijke rode planten en lanzame planten.. heb je minder alggroei???
Het apparaat doet wat ie moet doen zolang die werkt. Dat is dus de ph waarde regelen van je aquarium. Ik merk wel een verbetering van de plantengroei, vooral van de langzame planten. Ik had vooral last van een een soort bruine alg op mijn planten. Ik had al van alles geprobeerd met het licht enzo, maar niks hielp. Totdat ik dus extra CO2 ging toevoegen, de bruine alg verdween als sneeuw voor de zon. Rode planten heb ik niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Oh ja, de groene aanslag op de aquarium ruiten is ook verdwenen. Schrappen met een magneetje hoef ik ook niet meer te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')