The Girls verovert Drenthe:quote:Op zondag 16 april 2006 15:31 schreef PatjeDoN het volgende:
Ik zoek wat nieuwe tabs, weet alleen niet welke. Niet te moeilijk, ik heb net Suicidal Dreams - Silverchair en Jeremy - Pearl Jam onder de knie dus ben nog niet zo gevorderd (ja de intro's dan hæ). bvd
FOK!Gitaristen maken zich zorgen over het drugsgebruik van Big_Boss_Man:quote:Op zondag 16 april 2006 03:12 schreef guitarist.nl het volgende:
ehm, deze jongeman heeft met zijn band eventjes de drentse popprijs gewonnen!!!!
we hebben 5 optredens gewonnen, waaronder eurosonic, en bevrijdings festival assen
en 3 dagen een prof. opname studio
Guitarist.nl wil nog een strat:quote:Op zondag 16 april 2006 19:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zijn hier ook nog van die echte kerels die schijt hebben aan buizen en digitaal en minstens 2 overdrivedingen achter elkaar zitten en als ie het doet hoe je het wel en ben je dik tevreden?
BUG80 denkt er in de sluitingspost het zijne van:quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:48 schreef guitarist.nl het volgende:
ik wil ook een strat erbij
iemand een tele of een maverick kopen ??
quote:Op zondag 16 april 2006 22:10 schreef BUG80 het volgende:
Wat voor tele heb je dan precies guitarist?
Trouwens, als je een tele inruilt voor een strat ben je sowieso een hoer natuurljik![]()
quote:Op zondag 16 april 2006 22:10 schreef BUG80 het volgende:
Wat voor tele heb je dan precies guitarist?
Trouwens, als je een tele inruilt voor een strat ben je sowieso een hoer natuurljik![]()
Oh ja, das waar. Gaaf ding! Hoewel ik persoonlijk het nekelement van een tele het mooiste gitaargeluid vind wat er is, lijkt een humbucker op die positie me ook wel leuk.quote:Op zondag 16 april 2006 22:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is hem
?quote:Op zondag 16 april 2006 22:59 schreef Burbo het volgende:
tvp
ja ik vind alleen die grote kop niet zo mooiquote:Op zondag 16 april 2006 23:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die SRV zou ik wel kopen als ie er die standaard bij deed.
(Die 2e, echt mooi, ziet er lekker gebruikt uit! Ook een wat subtielere burst die ik veel mooier vind dan wat ik meestal zie.) Enne gefeliciteerd partner
Geen idee waar hij normaal op speelt, dus de Gibson ES-295 zou maar zo kunnen. Ik was alleen verrast om een hollowbody te zien bij Killing Jokequote:Op maandag 17 april 2006 00:57 schreef Jordy-B het volgende:
Hij speelt normaal toch ook op een hollowbody?
Gibson ES-295 ?
Wat meer Informatie zou handig zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een broodnodige nieuwe versterker kopen, en ik heb ongeveer 500 euro daarvoor over. Hebben jullie eventueel tips en/of goeie ervaringen met amps uit die prijsklasse
bvd [afbeelding]
*welke muziekstijl speel je? Rock/beetje metal/britpop-achtige dingenquote:Op maandag 17 april 2006 00:59 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Wat meer Informatie zou handig zijn.
*welke muziekstijl speel je?
*Transistor/Buizen?
*modeling?
*Ook voor op het podium?![]()
Als je 'n band tegenkomt die je tof vindt, dan haast je je, als een echte gitaristentopic-bezoeker, toch naar hun site om te kijken waarmee de gitarist speelt, waarna je die gitaar gaat vereren?quote:Op maandag 17 april 2006 00:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen idee waar hij normaal op speelt, dus de Gibson ES-295 zou maar zo kunnen. Ik was alleen verrast om een hollowbody te zien bij Killing Joke.
quote:Op maandag 17 april 2006 01:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je 'n band tegenkomt die je tof vindt, dan haast je je, als een echte gitaristentopic-bezoeker, toch naar hun site om te kijken waarmee de gitarist speelt, waarna je die gitaar gaat vereren?
de lage of de hoge?quote:Op maandag 17 april 2006 01:05 schreef Litpho het volgende:
[..].
.
.
ik ga mijzelf nu ritueel garotteren met een e-snaar.
mmm die rode is leuk als je van rood houdt:Pquote:Op zondag 16 april 2006 23:44 schreef guitarist.nl het volgende:
de andere gitarist van the girls gaat mijn tele kopen!
ben ik wel blij mee, hoef ik hem toch niet helemaal te missen
(hij is de enigste die er op speelt)
mijn maverick ook bijna verkocht... en dan, een 2e usa strat
link
of
link
of
link (maar dan met een andere slagplaat)
ok welke zouden jullie kiezen ?? :p
Strak dingetjequote:Op maandag 17 april 2006 04:08 schreef defender het volgende:
Heb mijn mannetje pas een Ibanez ARX300 kado gedaan, hij is er zo wild mee. Dat alleen al is te gek om te zien (en te horen)
Ik zou de eerste kiezen, domweg omdat ik hem het mooist vindt. Maar daar heb jij niks aanquote:Op zondag 16 april 2006 23:44 schreef guitarist.nl het volgende:
link
of
link
of
Niks aan toe te voegen!!!quote:Trouwens, als je een tele inruilt voor een strat ben je sowieso een hoer natuurljik![]()
Mijn keus zou zijn:quote:Op zondag 16 april 2006 23:44 schreef guitarist.nl het volgende:
link
of
link
of
wow, erg cool! klinkt super profesioneel! alleen de zang kan misschien wat cooler, beetje als killswitch, wat cleane stukjes ofzo er door.quote:Op maandag 17 april 2006 10:40 schreef Ibanez het volgende:
-- hey mensen --
Ik ben hier lang niet meer geweest door tijdgebrek, werk, band, opnames etc etc etc *blabla*
Ibanez gaat gelijk weer de deur instampen:
Breath Of Life
Delirium
Breath of Life is een Pro Pain achtig nummer , heel erg hardcore minded.
Delirium is meer een metalcore/nu-metal nummer.
Aangezien we nu als band zijnde een stuk verder zijn gekomen qua schrijftechnieken en spel zijn we nu bezig met nummers die beinvloed worden door bands als "as I lay dying" "Killswitch Engaged" en " The Haunted".
De gepostte nummers zijn geschreven in den beginne van de band maar we hebben ze toch op de demo gezet omdat ze er gewoon goed "invegen".
Voor een review over de demo (voor de snuffelaars onder ons)kunnen jullie hier (AsIce) terecht.
Voor main info: Arise's webspace
Voor meer nummers als deze twee: Myspace van Arise.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
(verlies vooral de productie niet uit het oog!)
Nog wel aan de prijzige kant, of ligt dat aan mij?quote:Op maandag 17 april 2006 12:29 schreef Jorikjet het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)erkers/30955508.html
Da's waar, dat is het waardeloze van marktplaats.nl, zelfs al zet je er vaste prijs bij, dan heb je nog debielen die het proberen. Maar goed, je hebt maar 1 koper nodig, dus dat komt altijd wel goed!quote:
Ja ook ooit gelezen dat er bij stond. Bieden onder de 2000 euro heeft geen zin. En wat denk je, 3 idioten die eronder zittenquote:Op maandag 17 april 2006 12:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Da's waar, dat is het waardeloze van marktplaats.nl, zelfs al zet je er vaste prijs bij, dan heb je nog debielen die het proberen. Maar goed, je hebt maar 1 koper nodig, dus dat komt altijd wel goed!![]()
Ja, dan heb je Gibson LP Custom te koop, vaste prijs 2000 euro, dan bieden ze 500 euro, sukkels...quote:Op maandag 17 april 2006 13:03 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ja ook ooit gelezen dat er bij stond. Bieden onder de 2000 euro heeft geen zin. En wat denk je, 3 idioten die eronder zitten![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 11:55 schreef Setambre het volgende:
http://www.lordofthestrings.com/
Lekker makkelijk thuis en goedkoper dan de gemiddelde winkel
Met die gameboy?quote:Op maandag 17 april 2006 13:31 schreef TeleluvR het volgende:
Lekker pingelen op tweede paasdag...
[afbeelding]
Vette geluiden komen daar uit hoor, daar is een Vetta niks bij...quote:
Dokter Marioquote:Op maandag 17 april 2006 13:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vette geluiden komen daar uit hoor, daar is een Vetta niks bij...
(* TeleluvR zet de tune van Mario 1 nog eens op!)![]()
Ik dacht altijd dat dat een Vetta was?quote:Op maandag 17 april 2006 13:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vette geluiden komen daar uit hoor, daar is een Vetta niks bij...
(* TeleluvR zet de tune van Mario 1 nog eens op!)![]()
Leuke versterker want ik heb em ookquote:Op maandag 17 april 2006 12:29 schreef Jorikjet het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)erkers/30955508.html
Dat was toch een van de albums waar hij het onzalige idee had om ook te gaan zingen?quote:Op maandag 17 april 2006 14:43 schreef ioko het volgende:
Zou ik met mijn avatar ook in dit topic mogen, het is Joe Satriani, dus dat zit wel goed
één van de albums, ja... op dit album heeft ie z'n stem flink bewerktquote:Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat was toch een van de albums waar hij het onzalige idee had om ook te gaan zingen?.
Hehe, jaquote:Op maandag 17 april 2006 14:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat was toch een van de albums waar hij het onzalige idee had om ook te gaan zingen?.
Die tekst vind ik anders wel tenenkrommend.quote:Op maandag 17 april 2006 14:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik vind 'I Believe' niet slecht gezongen anders...
nintendo anyone?quote:
Dat mag je best vinden...quote:Op maandag 17 april 2006 14:48 schreef ioko het volgende:
het is een van zijn sterkste albums IMHO.
De tekst is echt loos, ja... maar dat vind ik al zijn teksten wel...quote:Op maandag 17 april 2006 14:58 schreef BUG80 het volgende:
Die tekst vind ik anders wel tenenkrommend.![]()
edit: En dat is echt jammer, want die tweede gitaarsolo vind ik heel mooi.
Te maf! Sommige dingen lijken idd op de vroege nintendo geluid, maar andere dingen lijken gewoon op een kapot effect... Ik ben benieuwd naar z'n band..quote:Op maandag 17 april 2006 15:07 schreef Neidropje het volgende:
[..]
nintendo anyone? [afbeelding]
(idiote geluiden trouwens)
ik zou het vanavond fftjes doenquote:Op maandag 17 april 2006 14:43 schreef ioko het volgende:
Zou ik met mijn avatar ook in dit topic mogen, het is Joe Satriani, dus dat zit wel goed
Ik kan me indenken dat deze gitaar je veel beter ligt dan een les paul. Ik had nl. exact hetzelfde: LP's zijn ongelooflijk lomp en spelen eigenlijk niet lekker: Toch zocht ik een leuke humbuckergitaar, hetgeen bij teles wat moeilijker is. Mijn oog viel toen ook op een SG, in mijn geval een epi met korina body. Het viel meteen op dat deze klank al een stuk minder modderig is dan een LP, terwijl je wel een lekker humbuckergeluid houd. Ook mijn tweede SG (een epi deluxe) was erg goed: deze heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik echt gitaren teveel had en mijn andere epi me nooit in de steek liet...quote:Op maandag 17 april 2006 16:31 schreef Gitarist het volgende:
Anyway, bij WaveWorld viel mijn oog op een Epiphone faded G-400 vintage. De vorige keer dat ik daar was had ik (puur uit interesse naar het geluid) gespeeld op een Gibson Les Paul die me erg tegenviel (ik ben gewend aan Tele's en dat is toch wel in alle opzichten een wereld van verschil). Niks ten nadele van de Les Paul, maar het is gewoonweg niet mijn gitaar.
Nu heb ik de G-400 uitgeprobeerd en ik was erg verrast door het geluid en bespeelbaarheid ervan! De hals ligt heerlijk in de hand (zittend is de balans niet helemaal ok, maar goed) en de klank is door de humbuckers heerlijk warm. De actie was lekker afgesteld en ook de Grover tuners zijn zeer prettig.
Omdat ik zo'n soort gitaar en geluid nog niet in m'n huidige collectie heb zitten, zit ik er over te denken deze gitaar aan te schaffen.
Heeft iemand ervaringen met deze gitaar en/of tips of aanmerkingen?
zie: Epiphone faded G-400 wb
WAT?!?! Godslastering!quote:Op maandag 17 april 2006 16:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
LP's zijn ongelooflijk lomp en spelen eigenlijk niet lekker:
Dan maar, ik kan helemaal niks met LP's: Epi's of Gibsons, het maakt niet uit...quote:
Heeft er dan niemand verstand van amps?quote:Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een broodnodige nieuwe versterker kopen, en ik heb ongeveer 500 euro daarvoor over. Hebben jullie eventueel tips en/of goeie ervaringen met amps uit die prijsklasse
bvd [afbeelding]
Ik heb een Marshall. Dus, nee sorryquote:Op maandag 17 april 2006 17:45 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Heeft er dan niemand verstand van amps?![]()
Absoluut, ik vind het heerlijk om zo'n lichte gitaar als een SG te hebben waar je alles mee kunt doenquote:Op maandag 17 april 2006 16:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Echter de SG is wel een lekkere Livegitaar als je veel wil rennen en een groot podium hebt.
ja ben ik het mee eens, voor die 500 € kun je een prima vox kopen,quote:Op maandag 17 april 2006 18:00 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb een Marshall. Dus, nee sorry![]()
Maar even serieus, zo'n modeling Vox lijkt me wel wat, die zitten in die prijsklasse. Maar daar weten andere gitaristen hier meer van.
Wat jammer nu!quote:Op maandag 17 april 2006 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan maar, ik kan helemaal niks met LP's: Epi's of Gibsons, het maakt niet uit...![]()
Nou ja, ik kan er niet van wakker liggen...quote:
Standards doen bij mij in ieder geval niks: Custom is gewoon ubercool, gewoon de tofste Gibson ooit!quote:Op maandag 17 april 2006 20:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ja, ok maar als je een LP koopt moet je het natuurlijk ook wel meteen goed doen he!
Fat strat ook goed?quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:46 schreef guitarist.nl het volgende:
ja snap ik ook niet, kom dan gewoon ff met een geile strat ofzo
nou vooruit, omdat jackson van fender isquote:Op dinsdag 18 april 2006 03:24 schreef Verenjano het volgende:
[..]
Fat strat ook goed?![]()
[afbeelding]
en in iets minder charmante uitvoering (klote gsm-camera), maar wel met een blaaspijp:
[afbeelding]
(tvp)
heb er zelf eentje gemaakt, koste me 4 euro ofzoquote:Op maandag 17 april 2006 14:02 schreef DuranK het volgende:
[..]
Leuke versterker want ik heb em ookIk was eigenlijk van plan om die footswitch aan te schaffen. Nou hele tijd dat gepiel om van kanaal te switchen. Heb jij die ook?
bij de gitaarwinkel in meppel komt er binnenkort 1 te hangenquote:Op dinsdag 18 april 2006 08:13 schreef Verenjano het volgende:
Is dat zo? Nooit geweten. Even iets anders, weet iemand of die Squier graphic Obey series een beetje goede gitaren zijn? Qua uiterlijk vind ik vooral de Propaganda tele erg gaaf, ik vraag me alleen af wat je voor 200 euro kunt verwachten. Helemaal met de art-serie van BC Rich in het achterhoofd..
[afbeelding]
Ik ben er toch heel vaakquote:Op maandag 17 april 2006 16:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik zou het vanavond fftjes doen![]()
ff kijken wie we uit de OP kunnen halen die er nooit komt,
of gewoon no1uknow die is toch irri*kiddin
Al kijk je even verder naar vorige pagina's en andere delenquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hmpf.....Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
![]()
Ja idd vroeg me al af waar je was geblevenquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hmpf.....Ik was hier allang niet meer geweest maar zo te zien gaat het nog steeds over hetzelfde materiaal geneuzel dat de ene fender ouder is als de andere. Post je eens een serieuze post met recordings erin, wordt er gewoon langsgesurfd omdat het zeer belangrijk is dat er een bepaalde kras op iemands strat zit of dat bepaalde bouwjaren niet uit mexico komen...... bahbah... Ik heb het gehad hier na al die jaren. Kom over 3 jaar nog wel eens kijken, dan zal er hopelijk iets veranderd zijn.....
![]()
...terwijl ik wel een reactie erop gafquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:26 schreef Jordy-B het volgende:
En dat doet 'ie dan in vet gedrukt, omdat 'ie bang is dat het anders niet gelezen wordt?
Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt. Toen deze reeks nog zo langzaam ging als vroeger was het natuurlijk makkelijker om het te volgen en was er wat meer discussie dan "nohh check deze strat" (waar ik me ook wel eens aan irriteerquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel beginnen; jij post hier tegenwoordig alleen uit eigenbelang, als je zelf wat te melden hebt.
Dat geld toch voor alles?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Voor de rest: no worries, windt jullie niet op. Als de postten niet interessant genoeg zijn voor mezelf zie je mij hier toch niet meer.....
Jaja, wat ik zei was meer als voorbeeld bedoeld, eigenlijk. Maar dat heb ik niet echt duidelijk gemaakt. (neem bijv. de mp3 blitzkrieg van vorige week ofzo, dat was m.i. toch wel behoorlijk interessant) Ik heb niks tegen je hoor, integendeel, maar ja, het is zoals het is. Als ik zelf een demo had als de jouwe had ik hem natuurlijk ook hier gepost, maar dan meer voor de weinigen die wellicht geïnteresseerd zijn dan serieuze reacties+kritiek ofzo, daarvoor gebruik ik gitaarnet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Ibanez het volgende:
Naja zeg...Waarom post je anders in een topic? Om je mening te geven?? ghe. Ik kan me in den beginne nog herinneren dat hier leuke discussies gevoerd werden over het bouwen van een gitaar, tabs, speeltechnieken etcetctec. Nu (laatste paar delen, want checken deed ik het wel nog) zie ik niks anders als plaatjes van gitaren die me geen reet doen, dus waarom reageren dan? Dan is het logisch dat ik uit eigen belang reageer.
klinkt wel geinigquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:00 schreef voh het volgende:
Okay dan, hier een MP3'tje van een nummer wat ik gister heb opgenomen. Versnelde en wat versimpelde cover van "Where is my Mind" van de pixies
Where is my Mind
Voor de duidelijkheid - ik ben geen echte gitarist. Technisch gezien ben ik slechts drummer, maar heb op 't moment ff geen drumstel waar ik regelmatig op kan spelen dus gebruik een sampler ^_^
Vergeleken met een Tele, is die tweede zin helemaal waar!quote:Op maandag 17 april 2006 16:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me indenken dat deze gitaar je veel beter ligt dan een les paul. Ik had nl. exact hetzelfde: LP's zijn ongelooflijk lomp en spelen eigenlijk niet lekker: Toch zocht ik een leuke humbuckergitaar, hetgeen bij teles wat moeilijker is. Mijn oog viel toen ook op een SG, in mijn geval een epi met korina body. Het viel meteen op dat deze klank al een stuk minder modderig is dan een LP, terwijl je wel een lekker humbuckergeluid houd. Ook mijn tweede SG (een epi deluxe) was erg goed: deze heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik echt gitaren teveel had en mijn andere epi me nooit in de steek liet...
Ik zou er zonder meer voor gaan!![]()
[afbeelding]
In zijn genre is dit echt wel super vind ikquote:Op maandag 17 april 2006 10:40 schreef Ibanez het volgende:
-- hey mensen --
Ik ben hier lang niet meer geweest door tijdgebrek, werk, band, opnames etc etc etc *blabla*
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Foto!quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:
Fender hier Gibson daar ... Ibanez rules
http://www.ibanezrules.com/gallery.htm![]()
Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Nice wel, zo volledig houtskleur ... 'naturel'
Damn ik wist het héquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:38 schreef no1uknow het volgende:
Foto!
Ik heb gehoord dat je de kans op RSI aanzienlijk vermindert als je al je zinloze mededelingen in 1 post propt, in plaats van 3quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:34 schreef no1uknow het volgende:
Inderdaad met pijn in de vingers.
Volgens mij moet ik wat minder gaan computeren.
Heb totaal geen behoefte aan RSI
En weet je, eigenlijk heb je gelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
Nice, maar wel wat prijzig voor een niet-Fender!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:37 schreef Neidropje het volgende:
wie zocht er ook alweer een vette strat? klik
Ik heb het wel geluisterd hoor, maar het is niet echt mijn muziek dus dan klik ik zoiets ook snel weg. Verder nix persoonlijks ofzo.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
Ik heb het wel geluisterd, maar ik vond er geen reet aan. Niet dat ik het niet goed vond ofzo, maar simpelweg omdat het mijn muziek niet is. Is dat dan een zinnige reply waar je op zat te wachten?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
![]()
Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reactiesquote:
Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:19 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ja die verhalen over gitaren en andere apparatuur volg ik dan ook niet. Bovendien als ik eens iets vraag over een amp krijg ik twee reactiesIk vind het veel belangrijker wat je speelt dan met welke gear je het speelt.
Ja wellicht, maar dat gaf ik later ookquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het was dan ook een wel heel erg open vraag over een amp, sorry hoor. Iets meer achtergrond over wat voor muziek je speelt was al een aardig begin geweest om betere suggesties te geven.
ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:37 schreef UncleScorp het volgende:
Fender hier Gibson daar ... Ibanez rules
http://www.ibanezrules.com/gallery.htm![]()
Om toch ontopic te blijven .... mn Strat is ook weer thuis na paar jaar afwezigheid.
Nice wel, zo volledig houtskleur ... 'naturel'
En gezelligheid mag niet meer, als ik de rest van de posts begrijp.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:45 schreef sXe het volgende:
Het daadwerkelijk gitaarspelen is ook wel een beetje de essentie van het gitarist zijn natuurlijk.
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
ik zag bij een van z'n Satriani-gitaren de stop-ringetjes van de snaren aan de kopkant zitten... hoe kan dat dan?
http://www.ibanezrules.com/images/gallery/js2prm.jpg
AMEN!quote:Op woensdag 19 april 2006 09:24 schreef Jorikjet het volgende:
niet zo zeuren allemaal. gewoon gitaar spelen.
zinloosquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/844990/3/50#37099052]woensdag 19 april 2006 16:33
en ja ik heb de icoontjes lekker onherkenbaar gemaakt![]()
![]()
Ah, op die manier...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | E||--12----------------------|--------------------------| B||--------15----12----------|--------------------------| G||--------------------14----|--12----------------------| D||--------------------------|--------14----12----------| A||--------------------------|--------------------14----| E||--------------------------|--------------------------| Q Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --12----------------------|--------------12----14----| --------15----12----10----|--12----15----------------| Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------12----|| --------------------------|--12----15----------|| --------------12----14----|--------------------|| --12----14----------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| |
K wou net zeggen ja; 'en dat is nou een toonladder. Nu nog een riffquote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
maar 't is wel wat anders dan Minor Pentatonic, dunkt me...
Oeh, heb je die ook zonder die taakbalk erin, op een beetje fors formaat? (1280 of hoger!)quote:Op woensdag 19 april 2006 19:36 schreef no1uknow het volgende:
Foto
Oh ja... 'k ben niet zo thuis in de toonladdertjes, maar pagina's als deze helpen redelijk...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:58 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.
Jaja, creatief toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ------------------------------------ 1 c a cis ais 2 d b dis c 3 e cis 4 f d fis dis 5 g e gis f 6 a fis ais g 7 b gis |
Ehm, Gerry Rafferty - Bakerstreetquote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Toen ik hem hoorde kende ik het, door wie is het gecoverd?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:32 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ehm, Gerry Rafferty - BakerstreetZit leuke sax in en gitaar solo
![]()
Een blues in C spelen we nu inderdaad al... Is voor hem ook goed te doen...quote:Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.
Een blues in Gquote:Op woensdag 19 april 2006 22:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien moet ik daar eens wat variaties op zoeken....
Ik denk dat het gewoon verouderd nikkel is, en misschien lijkt het ook wel anders door de foto.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:25 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dat voor hardware? het lijkt wel gegalvaniseerd staal...
Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit![]()
Wat voor studie doe je aan de TU Delft?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik studeer nu al aan de TUDelft, dus om hierna nog een conservatorium opleiding te doen zie ik niet zo zitten. Bovendien denk ik ook niet dat ik hier goed genoeg voor ben.
Ik wil wel tot mn dood muziek blijven maken, in bandjes of alleen. De wil is er, nu maar zien of na mn studie er ook nog tijd voor heb.
Hier nog een!quote:
Het speelt wel hee lvaak door m'n hoofd... Ik doe nu een financieel/administratieve opleiding en heb een dito baan en vraag mezelf vaak af "is dit het nu? :quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
Wie van de gitaristen hier is eigenlijk van plan om door te gaan in de muziek, wie gaat er bijvoorbeeld conservatorium doen of blijft gewoon naast werk/studie in een band spelen.
Ik zelf ben er nog niet echt uit, wil wel sowieso muziek blijven maken maar ik zin en talent genoeg heb voor een muzikale opleiding ben ik nog niet uit![]()
lijkt me leuk, maar of je er genoeg geld mee kan verdienen om rond te komen iedere maand?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:46 schreef -Beer- het volgende:
wat is prof ??quote:Op donderdag 20 april 2006 15:42 schreef whoops het volgende:
Volgens mij is professioneel muzikant worden niet echt iets wat in te plannen is....
Heh, my thoughts exactly! Je kan er ook dingen leren als geluidstechniek, maar wat de gitaar/basopleiding voor moet stellen weet ik niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
Volgens mij ben je een prof als je er geld mee verdient... Net als een prof-darter bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 20 april 2006 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
wat is prof ??
zijn genoeg kut gitaristen die hun brood er mee kunnen verdienen
Nouja Krezip komt er toch ook vandaanquote:Op donderdag 20 april 2006 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, maar je hoeft ook geen conservatorium of rockacademy te hebben gedaan om een hit te scoren. Iemand anders heeft vaak nog een andere opleiding om op terug te vallen als het in de muziek niks wordt.
Eerlijk gezegd vraag ik me sowieso af wat nou het nut is van die Rock Academy, heb je nou echt een papiertje nodig om dat soort muziek te spelen? Volgens mij levert het voornamelijk werklozen op...
Volgens mij bestond Krezip al voor de rockacademy? Zo oud is die opleiding toch nog niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 16:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nouja Krezip komt er toch ook vandaan![]()
Ja, dat wel, maar of je daar dan ook een belegde boterham mee verdient... voor de credits en het geld wat je daarmee verdient zal je het niet hoeven te doen denk ik...quote:Op donderdag 20 april 2006 17:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik geloof dat je met zo'n papiertje wel iets kan, ik denk dat er wel een paar kelderdeuren voor je opengaan als bijv. sessiemuzikant.
Beetje offtopic maar ok: Ik studeer bouwkunde. Er is een cultureel centrum in de TU-wijk, waar je voor 15 drie uur een oefenruimte kan huren. Er staat dan een drumstel, (bas)gitaarversterkers en een zanginstallatie. De rest moet je zelf voor zorgen. Als je eventueel een optreden hebt (zoals ik morgenavondquote:Op donderdag 20 april 2006 00:13 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Wat voor studie doe je aan de TU Delft?
Ik ben zelf van plan er ook heen te gaan na mijn eindexamen. (duurt nog 1 jaar maar goed)
Zijn de Muziek faciliteiten een beetje goed?![]()
Nee toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef Hammet het volgende:
Ik dacht dat Intwine (geheel of gedeeltelijk) ook van de Rock Academy komen.
Jewel Perzik is daar wel uitgebraakt. Ik vind het echt een balleninstelling...quote:Op donderdag 20 april 2006 16:26 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij bestond Krezip al voor de rockacademy? Zo oud is die opleiding toch nog niet?
Dit zou meer moeten voorkomenquote:Op donderdag 20 april 2006 17:14 schreef Hammet het volgende:
Beetje offtopic maar ok: Ik studeer bouwkunde. Er is een cultureel centrum in de TU-wijk, waar je voor 15 drie uur een oefenruimte kan huren. Er staat dan een drumstel, (bas)gitaarversterkers en een zanginstallatie. De rest moet je zelf voor zorgen. Als je eventueel een optreden hebt (zoals ik morgenavond) kan je daar ook materiaal huren. Dit kost ook 15 euro, en kan je een avond een drumstel en versterkers gebruiken. Belachelijk goedkoop dus
.
Twee volledig ingerichte popruimtes (vrij groot, zo'n 40m2 per ruimte), een opname studio en nog een zooi individuele oefenruimtes. Best relaxed dus, en zeker voor de prijzen. Ze geven ook altijd cursussen voor zeer lage prijzen. Ik wil er ook nog eens een drumcursusje doen, maar het zit altijd zo snel vol met inschrijven dus dat is tot nu toe niet gelukt.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit zou meer moeten voorkomen![]()
Hoeveel ruimtes hebben ze daar ongeveer ?
Volgens Wikipedia lijkt dat er niet op...quote:Op donderdag 20 april 2006 18:18 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Jewel Perzik is daar wel uitgebraakt. Ik vind het echt een balleninstelling...
quote:Krezip werd in 1997 opgericht, waarbij ze vooral geïnspireerd werden door de Belgische band K's Choice. De naam Krezip heeft geen echte reden, dat het een anagram van perzik is, is volledig toeval [1]. Toen de band nog grotendeels uit middelbare scholieren bestond hadden ze al een grote reputatie in het clubcircuit. In eigen beheer brachten ze 2 democassettes en vervolgens demoCD Run around uit.
quote:De Fontys Rockacademie is een vierjarige voltijd HBO-opleiding op het gebied van popmuziek die sinds 1998 bestaat.
Verbaas ons dan met je briljante post.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:03 schreef imported_sphinx het volgende:
10 uur lang post helemaal niemand iets??![]()
![]()
Nou en?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:03 schreef imported_sphinx het volgende:
10 uur lang post helemaal niemand iets??![]()
![]()
dat is vast een deuntje van een of ander saai race spelletje op de gameboyquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou, dan post ik maar een leuke solo. http://rapidshare.de/files/18577292/X_Japan_-_Kurenai.mid.html
http://www.mysongbook.com/tab-tab_download-id_tablature=4241.htm
X Japan is 'n Japanse glamrockband...quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
dat is vast een deuntje van een of ander saai race spelletje op de gameboy
Hij speelde op B.C. Rich...quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:56 schreef imported_sphinx het volgende:
maffe gitaar ook
Ik kom daar best wel vaak! Het is vlakbij mijn huis. Het is wel een aardige winkel.. niet zo heel groot alleen. Alleen als ik een gitaar of versterker nodig heb dan ga ik niet daarheen maar naar Feedback of Rockpalace (ook in Den Haag) want daar heb je veel meer keus. Alsnog is het best een aanrader!quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:16 schreef Funkdude het volgende:
Ik ga zometeen naar Maxguitars in Den Haag. Iemand ervaring met die winkel?
Via de website komen ze behoorlijk professioneel over. itt tot die dozenschuivers bij Feedback
Lijkt de Roland Cube 30 je wat? 220€.. Ik spaar ervoor. Die vent van Muziekhuis Westerhaven zegt dat het de bestverkochte van 2005 is, en hji is er zelf heel enthousiast over. Mega vet geluid!quote:Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef -Beer- het volgende:
bvd [afbeelding]
Welke bands vind je leuk? Ik kan wel nummers opnoemen maar jaquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:19 schreef PatjeDoN het volgende:
maar zie de 2e post ofzo even weer? weet iemand nog redelijk makkelijke tabs van leuke nummers? Ben weer toe aan wat nieuws.
Als het in de richting rock/punk/emo ofzo isquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:29 schreef DuranK het volgende:
[..]
Welke bands vind je leuk? Ik kan wel nummers opnoemen maar ja![]()
Heb het ff gedownload en shit ik ken dat geluid nog van een ander nummer.... Volgens mij van the outlaw torn op S&M van Metallica. Zo'n heel rustig nr en dan krig je ineens dat geflipte geluidquote:Op zondag 23 april 2006 12:10 schreef Sloavink het volgende:
Dat nieuwe nummer van de Peppers is leuk om te spelen, maar op het eind van de 'solo' gebruikt hij een soort wah. Weet iemand hoe ik aan dit geluid kan komen?
Gefeliciteerd met de aankoop! Die Japanse Fenders zijn zeer okay volgens mij.quote:Op zondag 23 april 2006 00:32 schreef Funkdude het volgende:
[*crosspost tweakers]
Zo ik moest ook maar is aan een nieuwe gitaar.![]()
Het is een Fender Strat Made In Japan geworden.
[[url=http://home.casema.nl/robbertdeboer/pics/japstratsmall.JPG]afbeelding][/url]
Slagplaat is inmiddels vervangen door een witte, want deze Turtoise was ook niet origineel.
Er zitten Amerikaanse Pick-ups in, bouwjaar 84-87. En er zit een kickass Shaller brug op![]()
![]()
Inderdaad een wah. Flink veel gain, en een agressieve wah. Met een wah als een Crybaby kom je er niet. De Jumi Hendrix Crybaby komt er al wat meer in de buurt, maar ook die gaat denk ik niet ver genoeg. Je kan daar beter een Weeping Demon voor hebben, dat gaat prima!quote:Op zondag 23 april 2006 12:10 schreef Sloavink het volgende:
Dat nieuwe nummer van de Peppers is leuk om te spelen, maar op het eind van de 'solo' gebruikt hij een soort wah. Weet iemand hoe ik aan dit geluid kan komen?
quote:Op zondag 23 april 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Inderdaad een wah. Flink veel gain, en een agressieve wah. Met een wah als een Crybaby kom je er niet. De Jumi Hendrix Crybaby komt er al wat meer in de buurt, maar ook die gaat denk ik niet ver genoeg. Je kan daar beter een Weeping Demon voor hebben, dat gaat prima!
Ik snap niet echt wat je bedoeltquote:Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef no1uknow het volgende:
Weetje wat echt prachtig is
Moet je gewoon als je met een paar vrienden bent, een nummer gaan spelen, en dan meteen vertalen in het engels.
Als je dan nummers zoals Tribute (Tenacious D) en Wonderwall (Oasis) enz. speelt/zingt, dat is echt prachtig![]()
Je begint gewoon een nummer te spelen, en die tekst ga je regelrecht vertalen, zodat het soms nergens op slaat, zie mijn voorbeeldquote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat je bedoeltBedoel je nou dat je engelstalige nummers gaat vertalen zodat je ze eigenlijk in het Nederlands zingt? Of hoe
?
Angus Youngquote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
ha nog cooler, een solo afmaken terwijl je valt en op je rug ligt
Nigel Tufnelquote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
Dankje. Hij is zeker okayquote:Op zondag 23 april 2006 14:08 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de aankoop! Die Japanse Fenders zijn zeer okay volgens mij.
'k Heb het wel eens gehad, niet on stage gelukkig.quote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
ja het ligt allemaal aan jou ga je handen maar snel wassenquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:13 schreef guitarist.nl het volgende:
damn wat dood hier, ik kom een paar dagen niet en gelijk is iedereen weg
quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:14 schreef PeuLManS het volgende:
[..]
ja het ligt allemaal aan jou ga je handen maar snel wassen
Die Boss van Neidropje uit V&A?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:03 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede volume pedaal, maar alle pedalen die ik vind op marktplaats zijn van plastic, of te duur (ernie ball dingen van 100 euro...), of ze geven kleuring aan je geluid etc...
weet iemand een goed volume pedaal? en wil erg echt niet meer dan 70 euro voor uitgeven...
Ik heb geen idee... Harmony Central weet wellicht meer?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:05 schreef Jorikjet het volgende:
oja, vergeten![]()
maar is dat wel een goede? (kan neidropje misschien zelf hier op reageren?)
Proel rocks!quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:36 schreef guitarist.nl het volgende:
dat is er dus 1 van plastic
ik heb er eentje gehad van ehm spoel?/proel? koste toen een eurotje of 20 (2ehands)
maarja dat was ook gelijk het aantal dagen dat hij mee ging
ik vind hem wel lekker. Hij is inderdaad van kunststof maar wel erg stevig. Die van ernie ball is weer zoveel duurder. De mijne heeft 2 in en 2 uitgangen, stereo. Daarnaast een 5e uitgang voor stemapparaat zodat je stil kan stemmen. Het pedaal beschikt over een potmetertje die de beginvolume kan regelen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:05 schreef Jorikjet het volgende:
oja, vergeten![]()
maar is dat wel een goede? (kan neidropje misschien zelf hier op reageren?)
Net weer ff dvdtje gekeken maar die Boss lijkt er ook wel heel veel op..quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef guitarist.nl het volgende:
ja dacht ik ook al, maar wist het niet zeker
maar volgens mij heeft hij een expressie ding
Wow, dat is der bom! Anathema is cool.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:41 schreef sXe het volgende:
yup, volgende week donderdag dus voorprogramma van Anathema!
zeker weten. Wordt de tweede keer dat we samen spelenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wow, dat is der bom! Anathema is cool.
Hmm ken de band niet. Een beetje groot? En in welke band zit jij? We willen samples horenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:41 schreef sXe het volgende:
yup, volgende week donderdag dus voorprogramma van Anathema!
Tsja, gedoemd om te mislukken dan!quote:
Aha, maar dan moet zo'n pedaal dus "stroef" zijn en op z'n plek blijven staan als je hem loslaat in het midden bijvoorbeeld...?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:57 schreef Jorikjet het volgende:
wij willen met onze band zoiets doen dat de distortion zacht opkomt op sommige stukken, of dat de slag gitaar soms even iets zachter gaat. hiermee kan dat dus
Je kan m ook gebruiken om je solo's wat harder te laten klinken. Live wil het nogal eens voorkomen dat een solo amper of niet door het publiek gehoord wordt, zeker bij de hardere muziek, en minstens 2 gitaristen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Aha, maar dan moet zo'n pedaal dus "stroef" zijn en op z'n plek blijven staan als je hem loslaat in het midden bijvoorbeeld...?
Die zat daar toch een maand ofzo?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Ben er ook weer!! Onze Amerika-ganger al terug?
Topic is al bijna vol, maar goed...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Ben er ook weer!! Onze Amerika-ganger al terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |