Ja, dat wel, maar of je daar dan ook een belegde boterham mee verdient... voor de credits en het geld wat je daarmee verdient zal je het niet hoeven te doen denk ik...quote:Op donderdag 20 april 2006 17:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik geloof dat je met zo'n papiertje wel iets kan, ik denk dat er wel een paar kelderdeuren voor je opengaan als bijv. sessiemuzikant.
Beetje offtopic maar ok: Ik studeer bouwkunde. Er is een cultureel centrum in de TU-wijk, waar je voor 15 drie uur een oefenruimte kan huren. Er staat dan een drumstel, (bas)gitaarversterkers en een zanginstallatie. De rest moet je zelf voor zorgen. Als je eventueel een optreden hebt (zoals ik morgenavondquote:Op donderdag 20 april 2006 00:13 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Wat voor studie doe je aan de TU Delft?
Ik ben zelf van plan er ook heen te gaan na mijn eindexamen. (duurt nog 1 jaar maar goed)
Zijn de Muziek faciliteiten een beetje goed?![]()
Nee toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef Hammet het volgende:
Ik dacht dat Intwine (geheel of gedeeltelijk) ook van de Rock Academy komen.
Jewel Perzik is daar wel uitgebraakt. Ik vind het echt een balleninstelling...quote:Op donderdag 20 april 2006 16:26 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij bestond Krezip al voor de rockacademy? Zo oud is die opleiding toch nog niet?
Dit zou meer moeten voorkomenquote:Op donderdag 20 april 2006 17:14 schreef Hammet het volgende:
Beetje offtopic maar ok: Ik studeer bouwkunde. Er is een cultureel centrum in de TU-wijk, waar je voor 15 drie uur een oefenruimte kan huren. Er staat dan een drumstel, (bas)gitaarversterkers en een zanginstallatie. De rest moet je zelf voor zorgen. Als je eventueel een optreden hebt (zoals ik morgenavond) kan je daar ook materiaal huren. Dit kost ook 15 euro, en kan je een avond een drumstel en versterkers gebruiken. Belachelijk goedkoop dus
.
Twee volledig ingerichte popruimtes (vrij groot, zo'n 40m2 per ruimte), een opname studio en nog een zooi individuele oefenruimtes. Best relaxed dus, en zeker voor de prijzen. Ze geven ook altijd cursussen voor zeer lage prijzen. Ik wil er ook nog eens een drumcursusje doen, maar het zit altijd zo snel vol met inschrijven dus dat is tot nu toe niet gelukt.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit zou meer moeten voorkomen![]()
Hoeveel ruimtes hebben ze daar ongeveer ?
Volgens Wikipedia lijkt dat er niet op...quote:Op donderdag 20 april 2006 18:18 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Jewel Perzik is daar wel uitgebraakt. Ik vind het echt een balleninstelling...
quote:Krezip werd in 1997 opgericht, waarbij ze vooral geïnspireerd werden door de Belgische band K's Choice. De naam Krezip heeft geen echte reden, dat het een anagram van perzik is, is volledig toeval [1]. Toen de band nog grotendeels uit middelbare scholieren bestond hadden ze al een grote reputatie in het clubcircuit. In eigen beheer brachten ze 2 democassettes en vervolgens demoCD Run around uit.
quote:De Fontys Rockacademie is een vierjarige voltijd HBO-opleiding op het gebied van popmuziek die sinds 1998 bestaat.
Verbaas ons dan met je briljante post.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:03 schreef imported_sphinx het volgende:
10 uur lang post helemaal niemand iets??![]()
![]()
Nou en?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:03 schreef imported_sphinx het volgende:
10 uur lang post helemaal niemand iets??![]()
![]()
dat is vast een deuntje van een of ander saai race spelletje op de gameboyquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou, dan post ik maar een leuke solo. http://rapidshare.de/files/18577292/X_Japan_-_Kurenai.mid.html
http://www.mysongbook.com/tab-tab_download-id_tablature=4241.htm
X Japan is 'n Japanse glamrockband...quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
dat is vast een deuntje van een of ander saai race spelletje op de gameboy
Hij speelde op B.C. Rich...quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:56 schreef imported_sphinx het volgende:
maffe gitaar ook
Ik kom daar best wel vaak! Het is vlakbij mijn huis. Het is wel een aardige winkel.. niet zo heel groot alleen. Alleen als ik een gitaar of versterker nodig heb dan ga ik niet daarheen maar naar Feedback of Rockpalace (ook in Den Haag) want daar heb je veel meer keus. Alsnog is het best een aanrader!quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:16 schreef Funkdude het volgende:
Ik ga zometeen naar Maxguitars in Den Haag. Iemand ervaring met die winkel?
Via de website komen ze behoorlijk professioneel over. itt tot die dozenschuivers bij Feedback
Lijkt de Roland Cube 30 je wat? 220¤.. Ik spaar ervoor. Die vent van Muziekhuis Westerhaven zegt dat het de bestverkochte van 2005 is, en hji is er zelf heel enthousiast over. Mega vet geluid!quote:Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een broodnodige nieuwe versterker kopen, en ik heb ongeveer 500 euro daarvoor over. Hebben jullie eventueel tips en/of goeie ervaringen met amps uit die prijsklasse
bvd [afbeelding]
Welke bands vind je leuk? Ik kan wel nummers opnoemen maar jaquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:19 schreef PatjeDoN het volgende:
maar zie de 2e post ofzo even weer? weet iemand nog redelijk makkelijke tabs van leuke nummers? Ben weer toe aan wat nieuws.
Als het in de richting rock/punk/emo ofzo isquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:29 schreef DuranK het volgende:
[..]
Welke bands vind je leuk? Ik kan wel nummers opnoemen maar ja![]()
Heb het ff gedownload en shit ik ken dat geluid nog van een ander nummer.... Volgens mij van the outlaw torn op S&M van Metallica. Zo'n heel rustig nr en dan krig je ineens dat geflipte geluidquote:Op zondag 23 april 2006 12:10 schreef Sloavink het volgende:
Dat nieuwe nummer van de Peppers is leuk om te spelen, maar op het eind van de 'solo' gebruikt hij een soort wah. Weet iemand hoe ik aan dit geluid kan komen?
Gefeliciteerd met de aankoop! Die Japanse Fenders zijn zeer okay volgens mij.quote:Op zondag 23 april 2006 00:32 schreef Funkdude het volgende:
[*crosspost tweakers]
Zo ik moest ook maar is aan een nieuwe gitaar.![]()
Het is een Fender Strat Made In Japan geworden.
[[url=http://home.casema.nl/robbertdeboer/pics/japstratsmall.JPG]afbeelding][/url]
Slagplaat is inmiddels vervangen door een witte, want deze Turtoise was ook niet origineel.
Er zitten Amerikaanse Pick-ups in, bouwjaar 84-87. En er zit een kickass Shaller brug op![]()
![]()
Inderdaad een wah. Flink veel gain, en een agressieve wah. Met een wah als een Crybaby kom je er niet. De Jumi Hendrix Crybaby komt er al wat meer in de buurt, maar ook die gaat denk ik niet ver genoeg. Je kan daar beter een Weeping Demon voor hebben, dat gaat prima!quote:Op zondag 23 april 2006 12:10 schreef Sloavink het volgende:
Dat nieuwe nummer van de Peppers is leuk om te spelen, maar op het eind van de 'solo' gebruikt hij een soort wah. Weet iemand hoe ik aan dit geluid kan komen?
quote:Op zondag 23 april 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Inderdaad een wah. Flink veel gain, en een agressieve wah. Met een wah als een Crybaby kom je er niet. De Jumi Hendrix Crybaby komt er al wat meer in de buurt, maar ook die gaat denk ik niet ver genoeg. Je kan daar beter een Weeping Demon voor hebben, dat gaat prima!
Ik snap niet echt wat je bedoeltquote:Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef no1uknow het volgende:
Weetje wat echt prachtig is
Moet je gewoon als je met een paar vrienden bent, een nummer gaan spelen, en dan meteen vertalen in het engels.
Als je dan nummers zoals Tribute (Tenacious D) en Wonderwall (Oasis) enz. speelt/zingt, dat is echt prachtig![]()
Je begint gewoon een nummer te spelen, en die tekst ga je regelrecht vertalen, zodat het soms nergens op slaat, zie mijn voorbeeldquote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat je bedoeltBedoel je nou dat je engelstalige nummers gaat vertalen zodat je ze eigenlijk in het Nederlands zingt? Of hoe
?
Angus Youngquote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
ha nog cooler, een solo afmaken terwijl je valt en op je rug ligt
Nigel Tufnelquote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
Dankje. Hij is zeker okayquote:Op zondag 23 april 2006 14:08 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de aankoop! Die Japanse Fenders zijn zeer okay volgens mij.
'k Heb het wel eens gehad, niet on stage gelukkig.quote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
ja het ligt allemaal aan jou ga je handen maar snel wassenquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:13 schreef guitarist.nl het volgende:
damn wat dood hier, ik kom een paar dagen niet en gelijk is iedereen weg
quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:14 schreef PeuLManS het volgende:
[..]
ja het ligt allemaal aan jou ga je handen maar snel wassen
Die Boss van Neidropje uit V&A?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:03 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede volume pedaal, maar alle pedalen die ik vind op marktplaats zijn van plastic, of te duur (ernie ball dingen van 100 euro...), of ze geven kleuring aan je geluid etc...
weet iemand een goed volume pedaal? en wil erg echt niet meer dan 70 euro voor uitgeven...
Ik heb geen idee... Harmony Central weet wellicht meer?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:05 schreef Jorikjet het volgende:
oja, vergeten![]()
maar is dat wel een goede? (kan neidropje misschien zelf hier op reageren?)
Proel rocks!quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:36 schreef guitarist.nl het volgende:
dat is er dus 1 van plastic
ik heb er eentje gehad van ehm spoel?/proel? koste toen een eurotje of 20 (2ehands)
maarja dat was ook gelijk het aantal dagen dat hij mee ging
ik vind hem wel lekker. Hij is inderdaad van kunststof maar wel erg stevig. Die van ernie ball is weer zoveel duurder. De mijne heeft 2 in en 2 uitgangen, stereo. Daarnaast een 5e uitgang voor stemapparaat zodat je stil kan stemmen. Het pedaal beschikt over een potmetertje die de beginvolume kan regelen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:05 schreef Jorikjet het volgende:
oja, vergeten![]()
maar is dat wel een goede? (kan neidropje misschien zelf hier op reageren?)
Net weer ff dvdtje gekeken maar die Boss lijkt er ook wel heel veel op..quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef guitarist.nl het volgende:
ja dacht ik ook al, maar wist het niet zeker
maar volgens mij heeft hij een expressie ding
Wow, dat is der bom! Anathema is cool.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:41 schreef sXe het volgende:
yup, volgende week donderdag dus voorprogramma van Anathema!
zeker weten. Wordt de tweede keer dat we samen spelenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wow, dat is der bom! Anathema is cool.
Hmm ken de band niet. Een beetje groot? En in welke band zit jij? We willen samples horenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:41 schreef sXe het volgende:
yup, volgende week donderdag dus voorprogramma van Anathema!
Tsja, gedoemd om te mislukken dan!quote:
Aha, maar dan moet zo'n pedaal dus "stroef" zijn en op z'n plek blijven staan als je hem loslaat in het midden bijvoorbeeld...?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:57 schreef Jorikjet het volgende:
wij willen met onze band zoiets doen dat de distortion zacht opkomt op sommige stukken, of dat de slag gitaar soms even iets zachter gaat. hiermee kan dat dus
Je kan m ook gebruiken om je solo's wat harder te laten klinken. Live wil het nogal eens voorkomen dat een solo amper of niet door het publiek gehoord wordt, zeker bij de hardere muziek, en minstens 2 gitaristen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Aha, maar dan moet zo'n pedaal dus "stroef" zijn en op z'n plek blijven staan als je hem loslaat in het midden bijvoorbeeld...?
Die zat daar toch een maand ofzo?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Ben er ook weer!! Onze Amerika-ganger al terug?
Topic is al bijna vol, maar goed...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Ben er ook weer!! Onze Amerika-ganger al terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |