Buiten vechten met de ME niet?quote:Op donderdag 27 april 2006 09:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tssk, je was er duidelijk niet bij; tien minuten na het fluitsignaal waren wij het team nog aan het toezingen, pas daarna werd het rustiger, en begonnen de Twentenaren "Het is stil aan de overkant" te zingen. Het is stil aan de overkant zingen in een bijna leeg stadion is toch wel triest...
Idd, veel meer kennen ze volgens mij niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:27 schreef Merson het volgende:
[..]
En ik vond het in het begin van de wedstrijd een paar keer goed doorkomen dat 'Come on Utrecht! Come on Utrecht!' Dat was wel 'beangstigend' zeker toen we ook nog de hele tijd aan t verdedigen waren.
*proestquote:Op donderdag 27 april 2006 16:29 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Idd, veel meer kennen ze volgens mij niet.![]()
quote:
Omdat Utrecht-side niet klopt en East-side zo afgezaagd. (En hip-hop-achtig) klinkt.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:49 schreef Fatality het volgende:
Waarom heet dat in GODSERNAAM de Bunnik Side? Dat is werkelijk de meest beroerde naam in Nederland voor een vak/side.
kom eens in het Arke Stadion, ben in Nederland nog geen stadion tegengekomen waar zoveel sfeer heerst.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:59 schreef Stampie22 het volgende:
Wat heeft Utreg toch een mooi publiek, echt weer kippevel gisteren. Stadion was maar voor de helft gevuld maar de ploeg werd echt naar voren geschreeuwd. Kippevel bij het "Come on FC Utreg", vlak voor het eerste fluitsignaal. Het lukte allemaal niet al te best, maar zelfs bij de 1-3 bleef de sfeer hetzelfde en werden de spelers toegezongen. Na afloop een minutenlange staande ovatie. Het was een raar en emotioneel jaar en dat merk je. Er mislukt veel in het veld maar het wordt geaccepteerd door het publiek. Het team is gewoon op en het publiek eigenlijk ook, we leggen ons erbij neer en we kennen de oorzaken. Het werd 1-3 maar ik heb desondanks weer genoten. Ik zit eraan te denken om weer een seizoenkaart te nemen (ik heb er jarenlang een gehad, t/m 99/2000), het blijft gewoon speciaal om in de Galgenwaard te zijn en zéker in deze laatste weken.
De sfeer in Utrecht was best goed. Ik heb dit seizoen geen uitwedstrijd meegemaakt waar een betere sfeer van het thuispubliek kwam dan in Utrecht.quote:
In het Arke stadion heerst een Carnavals-sfeer, waar gezongen wordt om het zingen.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:42 schreef Fatality het volgende:
[..]
kom eens in het Arke Stadion, ben in Nederland nog geen stadion tegengekomen waar zoveel sfeer heerst.
Ik denk niet dat de Twentenaren die bij FC Twente zitten veel met carnaval ophebben, en een cultuur van zingen om het zingen zul je bij tukkers echt niet vinden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
In het Arke stadion heerst een Carnavals-sfeer, waar gezongen wordt om het zingen.
Maar dat is mijn mening.
Dat bedoel ik dus, 90 minuten zingen, ongeacht wat er op het veld gebeurt..quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik weet niet meer welke wedstrijd het was, volgens mij FC Twente - Willem II. Daar zaten pak em beet 500 Tukkers en de rest was Tilburgers. Wie waren er 90 minuten lang te horen? Juist, de Tukkers
Heerlijk sfeertje altijd.
Zingen om de ploeg te steunen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, 90 minuten zingen, ongeacht wat er op het veld gebeurt..
Dat is zingen om het zingen.
14.gifquote:
Blijkbaarquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:19 schreef 9christensen het volgende:
Dus in Engeland heerst ook een carnavals-sfeer?
Dat heb ik al gedaan, je zei zelf dat je het zo mooi vond dat Twente 90 minuten lang zong ergens, ik denk dan : ''hmm, dus ook al staat het 0-4 en spelen de Tukkers als natte kranten, dan nog wordt er weer een holadijee-holadijoo melodie ingezet....''quote:
vat 't nou niet zo letterlijk opquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan, je zei zelf dat je het zo mooi vond dat Twente 90 minuten lang zong ergens, ik denk dan : ''hmm, dus ook al staat het 0-4 en spelen de Tukkers als natte kranten, dan nog wordt er weer een holadijee-holadijoo melodie ingezet....''
Doe ik ook niet, jarenlange FCU - FCT ervaring zegt me genoeg...quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:07 schreef 9christensen het volgende:
[..]
vat 't nou niet zo letterlijk op![]()
Jij begrijpt het tenminste.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:48 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Dat zingen om het zingen op de verkeerdede momenten (bij achterstand bijvoorbeeld) gebeurt bij FC Utrecht helaas ook wel eens.
Persoonlijk hoor ik dan liever een striemend fluitconcert en supporters schreeuwen/schelden op de tegenstander, uitvak en de scheids, dan dat ik 90 minuten lang ons hele repertoire van voor naar achteren moet aanhoren.
Maar sfeer is een ongrijpbaar iets, de ene keer hangt het er wel, de andere keer niet.
Is helemaal afhankelijk van hoe het spel verloopt, tegen wie je speelt, is het een risico wedstrijd, vol uitvak noem maar op.
Dus bij een achterstand mag er niet gezongen wordenquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:48 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Dat zingen om het zingen op de verkeerde momenten (bij achterstand bijvoorbeeld) gebeurt bij FC Utrecht helaas ook wel eens.
Persoonlijk hoor ik dan liever een striemend fluitconcert en supporters schreeuwen/schelden op de tegenstander, uitvak en de scheids, dan dat ik 90 minuten lang ons hele repertoire van voor naar achter moet aanhoren.
Maar sfeer is een ongrijpbaar iets, de ene keer hangt het er wel, de andere keer niet.
Is helemaal afhankelijk van hoe het spel verloopt, tegen wie je speelt, is het een risico wedstrijd, vol uitvak noem maar op.
.
Er mag wat mij betreft altijd gezongen worden, moet iedereen lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dus bij een achterstand mag er niet gezongen wordenIk denk dat de spelers dan juist de steun nodig hebben.
Dat gebeurt bij Twente ook niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:14 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Maar om bij een achterstand lalalalala al je vrolijke clubliedjes te blijven zingen heeft weinig toegevoegde waarde.
alloh danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |