quote:'Defour ziet Ajax wel zitten'
RC Genk-talent Steven Defour ziet een overgang naar Ajax wel zitten. Komende week gaan beide clubs praten over een eventuele transfer.
"Ik wil best naar Ajax. Ik voel me niet te jong. Soetaers en Sonck waren ouder toen ze gingen, maar braken niet door. Ik denk dat het vooral met je manier van voetballen te maken heeft en dat het spel van Ajax me ligt", aldus Defour.
Ze willen gewoon iemand die aantoonbaar beter is, kunnen ze die niet krijgen, dan houden ze Blind in plaats van snel op zoek te moeten gaan naar een derderangstrainer. Zo raar is het allemaal niet.quote:Op zondag 16 april 2006 12:21 schreef F1Bas het volgende:
Toch vreemd, ze zijn dus niet tevreden met Blind maar willen hem eventueel wel houden als bijvoorbeeld Ten Cate niet komt.
We willen wel Champions Leaguequote:Op zondag 16 april 2006 12:40 schreef venomsnake het volgende:
Als jullie nu ff verliezen en wij winnen vanmiddag heb je meer kans dat Blind weg is volgend seizoen.![]()
![]()
een walkover..quote:Op zondag 16 april 2006 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof Ajax gaat verliezen van RKC. Het wordt een walkover voor Ajax. Sinds het vertrek van Molhoek en Hoogendorp is het niets meer met RKC.
Met Blind?quote:
quote:
RKC is kansloos bezig de laatste tijd. Weinig inzet, weinig scorend vermogen. Ajax wint dit makkelijk. 0-3 ofzo.quote:Op zondag 16 april 2006 12:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
een walkover..![]()
daar geloof ik niks van.
[..]
Met Blind?
ik moet het nog zien..quote:Op zondag 16 april 2006 12:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
RKC is kansloos bezig de laatste tijd. Weinig inzet, weinig scorend vermogen. Ajax wint dit makkelijk. 0-3 ofzo.
Prima, zolang Utrecht dan ook verliest teken ik hiervoorquote:Op zondag 16 april 2006 12:40 schreef venomsnake het volgende:
Als jullie nu ff verliezen en wij winnen vanmiddag heb je meer kans dat Blind weg is volgend seizoen.![]()
![]()
20-0 ofzo?quote:Op zondag 16 april 2006 13:15 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax is bij een gelijkspel sowieso vierde toch, tenzij Grunn/Utrecht met zoveel-0 winnen?
Daarom. Het is nog lang niet beslist.quote:Op zondag 16 april 2006 13:18 schreef kevin6188 het volgende:
Aan zoiets zat ik wel te denken inderdaad, maar een gelijkspel moet toch mogelijk zijn. Dan hopen dat er een aantal spelers terugkomen van blessures en dan wil ik het nog wel eens zien in de play-offs. In westrijden tegen AZ/Feyenoord kan altijd van alles gebeuren. Dat ze toevallig wat meer punten in de competitie hebben gehaald, wil niet zeggen dat Ajax meteen kansloos is. Zeker niet als het middenveld weer wat beter in balans is, juist als een aantal geblesseerde spelers terugkomen.
quote:Op zondag 16 april 2006 09:42 schreef Jasza het volgende:
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen, Schilder; Maduro, Galasek, Boukhari; Rosales, Huntelaar en Rosenberg
Daar hebben we dat geweldige middenveld weer
Jans wordt zo'n tweede Hans Westerhof. Leuk voor in de provincie, maar niet geschikt om Ajax, PSV of Feyenoord te trainen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:34 schreef Suijk het volgende:
Jans past volgens mij helemaal niet bij Ajax.
Blind heeft gewoon nog (te) veel te leren als trainer.quote:Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
CL met Blind was dit jaar ook niet een grote ramp.
Rosenberg op het middenveldquote:Definitieve opstelling: Blind speelt met 4 aanvallers [wijzig]
Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson; Maduro, Rosenberg, Galasek; Rosales, Huntelaar, Babel
Hans Westerhof is veel te lief. Ik zeg niet dat ik weet dat Jans een toptrainer wordt, maar alleen dat het ook onzin is te zeggen dat hij alleen leuk is voor de provincie.quote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jans wordt zo'n tweede Hans Westerhof. Leuk voor in de provincie, maar niet geschikt om Ajax, PSV of Feyenoord te trainen.
En waarom nou weer geen Charisteas in de basis? Ik bedoel, die brengt het bij z'n afgelopen invalbeurten altijd.quote:
Waarom? Voorlopig boekt hij bij Groningen ieder jaar progressie, begint hij langzaam maar zeker wat beter te scoren in de uitwedstrijden en jaagt hij bij tijd en wijle op de topdrie. Zeker in de onderlinge wedstrijden. Vier punten tegen PSV, drie tegen Ajax en minstens eentje tegen Feyenoord. En zeker geen slechte score tegen AZ, waar ze laatst toch ook minimaal een punt pakten? Ik denk dat het erg moeilijk oordelen is over of Jans al dan niet geschikt is om een topploeg te trainen. Daar kan je pas over oordelen als hij een club in de topdrie heeft getraind. En werd hetzelfde niet van Adriaanse gezegd?quote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jans wordt zo'n tweede Hans Westerhof. Leuk voor in de provincie, maar niet geschikt om Ajax, PSV of Feyenoord te trainen.
Dat Babel in de basis start is terecht natuurlijk.quote:
quote:Op zondag 16 april 2006 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat Babel in de basis start is terecht natuurlijk.
Over Adriaanse heb ik dat nooit gezegd. Die is best gezegd om een topclub te trainen. Natuurlijk is het afwachten met Jans, maar ik geef het je op een briefje dat hij het bij Ajax niet gaat maken.quote:Op zondag 16 april 2006 13:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig boekt hij bij Groningen ieder jaar progressie, begint hij langzaam maar zeker wat beter te scoren in de uitwedstrijden en jaagt hij bij tijd en wijle op de topdrie. Zeker in de onderlinge wedstrijden. Vier punten tegen PSV, drie tegen Ajax en minstens eentje tegen Feyenoord. En zeker geen slechte score tegen AZ, waar ze laatst toch ook minimaal een punt pakten? Ik denk dat het erg moeilijk oordelen is over of Jans al dan niet geschikt is om een topploeg te trainen. Daar kan je pas over oordelen als hij een club in de topdrie heeft getraind. En werd hetzelfde niet van Adriaanse gezegd?
Van Adriaanse werd juist enorm veel verwacht. Daarom is 'ie ook zo (relatief, zeker gezien Blindquote:Op zondag 16 april 2006 13:52 schreef kevin6188 het volgende:
En werd hetzelfde niet van Adriaanse gezegd?
vind ik ook, heeft zichzelf goed geetaleerd de afgelopen weken, en blind is een rosenberg fan en durft het waarschijnlijk niet op de bank te plaatsen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat Babel in de basis start is terecht natuurlijk.
Je kan veel zeggen twi, maar toen met hem op de flank afgelopen woensdag was het allemaal een stuk dreigender...quote:
Dat ben ik met je eens, hij heeft nu nog echt zo'n "humoristische vechtersmentaliteit". Met dat hijgen en bijten en weet ik veel wat nog meer. Dat werkt natuurlijk niet in Amsterdam, dus richting de pers zal 'ie een andere houding aan moeten meten.quote:Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Over Adriaanse heb ik dat nooit gezegd. Die is best gezegd om een topclub te trainen. Natuurlijk is het afwachten met Jans, maar ik geef het je op een briefje dat hij het bij Ajax niet gaat maken.
Zijn grappen en grollen werken misschien in Groningen, maar niet in Amsterdam.
Ik bedoelde ook niet (per se) dat jij dat over Adriaanse zou hebben gezegd, maar het is in de media meermaals ter sprake gekomen. En dan werd dat met name door z'n criticasters gezegd, dat moet ik erbij zeggen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Over Adriaanse heb ik dat nooit gezegd. Die is best gezegd om een topclub te trainen. Natuurlijk is het afwachten met Jans, maar ik geef het je op een briefje dat hij het bij Ajax niet gaat maken.
Zijn grappen en grollen werken misschien in Groningen, maar niet in Amsterdam.
Dat is een van de redenen waarom ik denk dat hij het niet gaat maken bij Ajax. Trainen bij Ajax is heel wat anders dan trainen bij FC Groningen, dat mag men zeker ook niet onderschatten. Er werd niets verwacht van de leraar Duits in Groningen, da's bij Ajax wel anders. Ook krijg je te maken met een ander soort spelers.quote:Op zondag 16 april 2006 13:56 schreef twi het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, hij heeft nu nog echt zo'n "humoristische vechtersmentaliteit". Met dat hijgen en bijten en weet ik veel wat nog meer. Dat werkt natuurlijk niet in Amsterdam, dus richting de pers zal 'ie een andere houding aan moeten meten.
En dus is ie doorgebroken? Als ie echt doorgebroken was, was ie wel een hogere stap aangegaan.quote:Op zondag 16 april 2006 10:28 schreef jna het volgende:
[..]
De Cler heeft meer dan 75 wedstrijden in het eerste gestaan.
Dat zei ik dusquote:Op zondag 16 april 2006 14:11 schreef twi het volgende:
Rosenberg gaat achter de spitsenNieuwe uitshirts
quote:Scheringa haalt bakzeil, Van Geel weer welkom
16/4/2006 13:55
Martin van Geel is weer welkom bij AZ. Twee dagen na de opmerkelijke stap van voorzitter Dirk Scheringa is het stadionverbod van de technisch directeur van Ajax van tafel.
Of het dreigement van KNVB-directeur Henk Kesler AZ op andere gedachten heeft gebracht is niet duidelijk. Maar na een telefonisch onderhoud tussen voorzitters John Jaake en Scheringa ging het stadionverbod van tafel. Bovendien gaan beide clubs met elkaar praten zodra de AZ-preses terug is uit het buitenland.
Met deze afspraak komt AZ ook tegemoet aan het verzoek van Ajax om de problemen 'als mannen' uit de wereld te helpen. Aanvankelijk kreeg Jaake geen antwoord uit Alkmaar op zijn verzoek. Scheringa heeft veel moeite met de overstap die Van Geel afgelopen zomer maakte.
Niet alleen Ajax reageerde verbolgen op de maatregel. AZ-trainer Louis van Gaal viel zijn voorzitter Scheringa eveneens af. De zwaarste kritiek kwam van de KNVB-directeur Kesler, die het stadionverbod 'krankzinnig' noemde.
'Als deze maatregel voor vijf jaar niet snel wordt teruggedraaid, overwegen wij vanuit de KNVB Scheringa een landelijk stadionverbod op te leggen', zei Kesler zaterdag in De Telegraaf. 'En waar Scheringa geen enkele grond heeft om Van Geel te weigeren bij AZ, hebben wij die nu wel. Met zijn handelswijze brengt Scheringa het betaald voetbal direct op ernstige wijze in diskrediet en een stadionverbod kan daarvan het gevolg zijn.'
quote:Op zondag 16 april 2006 14:13 schreef twi het volgende:
Stadionverbod voor Van Geel bij AZ is per direct opgeheven. Scheringa zei dat er meer speelde, terwijl bij Ajax niemand wist waar 'ie dan op doelde.
Hopelijk laten ze de achterkant een beetje goed zien in een shot.quote:Op zondag 16 april 2006 14:15 schreef Nashje het volgende:
Oja ze spelen in nieuwe uitshirts ja. Ben benieuwd hoe het staat.
Hopelijk ook de zijkant. De Amsterdamse kruisjesquote:Op zondag 16 april 2006 14:16 schreef jna het volgende:
[..]
Hopelijk laten ze de achterkant een beetje goed zien in een shot.
Dan maak je jezelf ook echt niet geloofwaardig.quote:Op zondag 16 april 2006 14:32 schreef Jasza het volgende:
Scheringa wat een kutmongool is het toch ook, hij maakt zich nu echt belachelijk door het gelijk op te heffen
1-0 RKCquote:Op zondag 16 april 2006 12:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
RKC is kansloos bezig de laatste tijd. Weinig inzet, weinig scorend vermogen. Ajax wint dit makkelijk. 0-3 ofzo.
Iddquote:Op zondag 16 april 2006 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Eerste nieuws op de radio: Martin van Geel mag het stadion weer in
![]()
VIel mij ook al op, het is wel wereldnieuws hequote:Op zondag 16 april 2006 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Eerste nieuws op de radio: Martin van Geel mag het stadion weer in
![]()
Nee hequote:Op zondag 16 april 2006 15:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Stekelenburg met een kuitblessure er ook uit
6 miljoenquote:Steven Defour kan een goudmijntje worden voor RC Genk, zolang de club het inschattingsvermogen volgt van Aad de Mos. De analist stelt vandaag in Belgische media dat het talent 6 miljoen euro waard is.
"Defour is een echte Ajacied", aldus De Mos. "Helemaal in de stijl van Wim Kieft, Zlatan Ibrahimovic en Klaas Jan Huntelaar. Voor dergelijke spelers heeft Ajax veel geld over. Ik zou niet opkijken van 6 miljoen euro. Hij is het waard. Defour kan het niveau zeker aan."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |