quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nummering gecorrigeerd (Na 525 komt 526, kinders)
Als je nou eerder zo attent geweest was. De vorige was per abuis al 525 genoemd terwijl we dat nummer al gehad hadden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nummering gecorrigeerd (Na 525 komt 526, kinders)
Nee, dat dacht ik al, ik riep ook maar wat.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Neuh, niet bepaald.
Wel een tijdgenoot. Hij raakte z'n baan als buitengewoon hoogleraar kwijt door toedoen van Napoleon.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:03 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik al, ik riep ook maar wat.![]()
Geen zeevaarder maar wolkammer. Geen Nederlander maar Fries.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:04 schreef pyl het volgende:
Dat lijkt me een zeevaarder, Scrut. Nederlander?
Een wolkammer en tegelijk hoogleraar????quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Geen zeevaarder maar wolkammer. Geen Nederlander maar Fries.
Dat deed z'n vader en hijzelf ook toen hij 5 jaar uit Friesland verbannen was.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:09 schreef pyl het volgende:
[..]
Een wolkammer en tegelijk hoogleraar????![]()
Uiteraardquote:Hmmmm.... en hij doceerde in Franeker, neem ik aan?
Ha! Mooi.quote:
Zoiets?quote:Eise Jelteszn Eisinga (Dronrijp, 21 februari 1744 - Franeker (?), 27 augustus 1828) was een Nederlands amateur-astronoom die zelf een planetarium bouwde. Dit bestaat nog steeds en is het oudste werkende planetarium ter wereld.
Eisinga werd geboren als zoon van een wolkammer. Hoewel hij hoogbegaafd was, mocht hij niet naar het gymnasium. Op zijn zeventiende gaf hij al een boekje uit overr de grondslagen van de astronomie. Eisinga werd wolkammer te Franeker en bekwaamde zich door zelfstudie aan de Franeker Akademie in de wiskunde en de astronomie. Hij verdiepte zich ook in zonnewijzers, en publiceerde hierover een boek met tekeningen van zo'n 150 zonnewijzers. Op 24-jarige leeftijd trouwde hij met Pietje Jacobs, met wie hij twee zoons kreeg.
Planetarium
Toen zich op 8 mei 1774 een conjunctie van de maan en de planeten Mercurius, Venus, Mars en Jupiter zou voordoen, gaf dominee Eelco Alta uit Bozum een boekje uit waarin hij voorspelde dat deze hemellichamen op elkaar zouden botsen. De aarde zou hierdoor uit haar baan worden geslingerd en zou in de zon verbranden. Door deze voorspelling ontstond in Friesland grote paniek. Om te laten zien dat daarvoor geen reden was, besloot Eisinga in de woonkamer van zijn huis een werkend schaalmodel van ons zonnestelsel te bouwen. Hij dacht die klus in zes maanden te kunnen klaren, maar pas in 1781 was het planetarium voltooid. Nog in datzelfde jaar werd de planeet Uranus ontdekt. Voor deze buitenplaneet was in het planetarium van Eisinga, dat zich in het plafond van zijn woonkamer bevond, geen plaats meer.
Eisinga werd ereburger van Franeker en kreeg enkele erebaantjes. In 1787 raakte hij als patriot echter in conflict met enkele prinsgezinden van de plaatselijke schutterij. Hij vluchtte naar Duitsland, en vestigde zich enkele jaren later als wolkammer te Visvliet. Omdat hij tot vijf jaar verbanning uit Friesland was veroordeeld, bleef Eisinga in Visvliet wonen. Zijn echtgenote was inmiddels overleden, en te Visvliet trad hij opnieuw in het huwelijk.
In 1795 keerde hij naar Franeker terug. Eisinga werd buitengewoon hoogleraar aan de Franeker Academie, tot deze in 1811 op last van Napoleon werd gesloten. Koning Willem I bezichtigde het planetarium in 1818, en kocht het vervolgens aan voor de Nederlandse staat. Eisinga overleed in 1828 op 84-jarige leeftijd. Hij liet een testament na waarin hij de werking van zijn planetarium beschreef.
quote:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:13 schreef pyl het volgende:
[..]
Ha! Mooi.
Je snapt toch wel dat je nu enige informatie dient te verschaffen over Eisinga en zijn planetarium, hè? Alles in het kader van de cursus vaderlandse geschiedenis voor Diaan.![]()
Ow jullie zijn lieverdsquote:
Het lijkt me dat Diaan daarmee wel uit de voeten kan.quote:
Volgens de url zijn het Treinhomo en wyccie. Het plaatje ken ik, hun namen niet. Hangt dit in het Rijksmuseum?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Diaan daarmee wel uit de voeten kan.![]()
[afbeelding]
Oops sorryquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:27 schreef pyl het volgende:
Geen jonge zonnekoning (we doen hier aan vaderlandse geschiedenis, Diaan!). Het is een jong, vorstelijk bruidspaar (hij 16, zij 10 jaar) uit de 17e eeuw.
Af en toe wat anders zou ook fijn zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:27 schreef pyl het volgende:
(we doen hier aan vaderlandse geschiedenis, Diaan)
Jawel!! (Er is dan ook niets 'gebeurd' hoor, in de eerste huwelijksnacht. Hij bracht enkele uren al keuvelend in haar bed door, onder getuigen ....)quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:31 schreef Tokay het volgende:
Ik weet wie het zijn: zij is Mary Stuart, en hij Willem II.
Ik heb dit altijd een ongelooflijk fascinerend schilderij gevonden.
Ik bedoel: het zijn nog kinderen!!!
(oei, daar staat drie keer 'ik')
Een gespierde negerin, bedoel je?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Af en toe wat anders zou ook fijn zijn.![]()
Wat schattig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:35 schreef pyl het volgende:
Jawel!! (Er is dan ook niets 'gebeurd' hoor, in de eerste huwelijksnacht. Hij bracht enkele uren al keuvelend in haar bed door, onder getuigen ....)
quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:34 schreef Scrutinizer het volgende:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En hij van mijquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt een "leuke" reactie van de Lord.
Goed gezien, Scrut! Wat vind je van haar? Ruige dame, niet?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Oef, ai, Mary J Blige?
Gut, meneer ruikt weer spanning en sensatie.quote:
Tja ik snap de ophef ook niet zo erg... is ie dan zo bang dat ie wat te doen heeft als mod?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik neem het hoog op. 527 is namelijk mijn favoriete getal onder de 10![]()
Dat is wel het laatste waar ik nu op zit te wachtenquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Gut, meneer ruikt weer spanning en sensatie.![]()
Sinds ze niet meer zo bling-bling is vind ik haar geweldig. Dat nummer met U2 vind ik trouwens niks maar dat ligt dan weer niet aan haar maar aan U2 wat mij betreft.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Goed gezien, Scrut! Wat vind je van haar? Ruige dame, niet?
Is dat Grutte Pier?quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
ik gooi er nog maar een plaatje in... sorry scrut
[afbeelding]
quote:
Dus ik ben vanavond helemaal alleenquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb ook een overstap gemaakt van Nederland naar een ander land in Europa....
O, dan kopt pyl 'm wel inquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:10 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb ook een overstap gemaakt van Nederland naar een ander land in Europa....
Hij was een filosoof.....quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij komt me wel bekend voor maar zou het zo 1-2-4 niet weten
Nee Plato is het niet.....quote:
als je selectief leest wel ja...quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zijn wij nu nog met zn tweetjes hier of lijkt dat zo![]()
Peaceman denkt dat jij geëmigreerd bent en Tokay en pyl zitten vast weer in hun fotoboek te kleppen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:20 schreef Diaan73 het volgende:
Zijn wij nu nog met zn tweetjes hier of lijkt dat zo![]()
quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
als je selectief leest wel ja...![]()
Socrates?
Hoe kun je dan een post van mij van 14.11 missen?quote:
Ow sorry.... deze had ik helemaal nog niet gezien, hij ging meteen naar pagina 2.... sorryquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus ik ben vanavond helemaal alleen![]()
quote:(341 BC, Samos – 270 BC, Athens) was an ancient Greek philosopher, the founder of
vernoemd naar de naam van deze filosoof, one of the most popular schools of Hellenistic Philosophy.
Ik ook niet hoorquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja zegIk ben maar een eenvoudige boerenlul, ik weet niks van filosofie en dat soort moderne stadse fratsen.
quote:X was born into an Athenian émigré family — his parents, Neocles and Chaerestrate, both Athenian citizens, were sent to an Athenian settlement on the Aegean island of Samos. According to Apollodorus (reported by Diogenes Laertius at X.14-15), he was born on the seventh day of the month Gamelion in the third year of the 109th Olympiad, in the archonship of Sosigenes (about February 341 BC). He returned to Athens at the age of 18 to serve in military training. The playwright Menander served in the same age-class of the ephebes as.
He joined his father in Colophon after the Athenian settlers at Samos were expelled by Perdiccas after Alexander the Great died (c. 320 BC). He spent the next several years in Colophon, Lampsacus, and Mytilene, where he founded his school and gathered many disciples. In the archonship of Anaxicrates (307 BC-306 BC), he returned to Athens where he formed The Garden, a school named for the garden he owned about halfway between the Stoa and the Academy that served as the school's meeting place.died in the second year of the 127th Olympiad, in the archonship of Pytharatus, at the age of 72. He reportedly suffered from kidney stones, and despite the prolonged pain involved, he is reported as saying in a letter to Idomeneus:
"We have written this letter to you on a happy day to us, which is also the last day of our life. For strangury has attacked me, and also a dysentery, so violent that nothing can be added to the violence of my sufferings. But the cheerfulness of my mind, which arises from their collection of all my philosophical contemplation, counterbalances all these afflictions. And I beg you to take care of the children of Metrodorus, in a manner worth of the devotion shown by the youth to me, and to philosophy" (Diogenes Laertius , X.22, trans. C.D. Yonge).
A growing directory of contemporary Gardens ofcan be found at [url=http://www.:X.com]www.:X.com[/url] The doctrines are by no means extinct.
Filosofie leek mij vroeger wel interessant om te studeren. Maar aangezien bij ons thuis alles wat niet bèta was als "studeren om werkloos te worden" werd beschouwd ben ik maar wat anders gaan studeren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ook niet hoorwas ook niet belerend bedoeld....
Ik heb niet eens gestudeerdquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Filosofie leek mij vroeger wel interessant om te studeren. Maar aangezien bij ons thuis alles wat niet bèta was als "studeren om werkloos te worden" werd beschouwd ben ik maar wat anders gaan studeren.![]()
Ik ben afgestudeerd in Technische Bedrijfskunde en heb daar naderhand nooit meer wat mee gedaan, professioneel gezien.quote:
Een negerin dan maar:quote:Maar wachten op Pyl en deze ondertussen on hold zetten en verder met een ander plaatje?
Hmmm misschien heb je hier iets aan:quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef pyl het volgende:
Zeg Diaan, kun je in plaats van zijn biografie te plaatsen ook eens iets vertellen over zijn filosofie, zijn betekenis in de geschiedenis van de wijsbegeerte, zeg maar? Wellicht dat het dan wel lukt.![]()
quote:Legacy
Elements ofphilosophy have resonated and resurfaced in various diverse thinkers and movements throughout Western intellectual history. The
paradox is a famous argument against the existence of God. The paradox is quoted as this:
"Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?" -:Xwas one of the first thinkers to develop the notion of justice as a social contract. He defined justice as an agreement "neither to harm nor be harmed." The point of living in a society with laws and punishments is to be protected from harm so that one is free to pursue happiness. Because of this, laws that do not help contribute to promoting human happiness are not just.
This was later picked up by the democratic thinkers of the French Revolution, and others, like John Locke, who wrote that people had a right to "life, liberty, and property." To Locke, one's own body was part of their property, and thus one's right to property would theoretically guarantee safety for their persons, as well as their possessions.
This triad was carried forward into the American freedom movement and Declaration of Independence, by American founding father, Thomas Jefferson, as "life, liberty, and the pursuit of happiness."
Karl Marx's doctoral thesis was on "The Difference Between the Democritean andPhilosophy of Nature." [1]
was also a significant source of inspiration and interest for Friedrich Nietzsche. Nietzsche cites his affinities to
in a number of his works, including The Gay Science, Beyond Good and Evil, and his private letters to Peter Gast. Nietzsche was attracted to, among other things,
' ability to maintain a cheerful philosophical outlook in the face of painful physical ailments. Nietzsche also suffered from a number of sicknesses during his lifetime. However, he thought that
' conception of happiness as freedom from anxiety was too passive and negative.
Dat plofkapsel is nep, ze is zo goed als kaal.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:56 schreef pyl het volgende:
Jeetje, zulke lippen en ook nog eens een plofkapsel!
Zwart - checkquote:Dit zal zo'n beetje het ideaaltype zijn, Scrut?
Dus eigenlijk had je beter filosofie kunnen gaan studerenquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd in Technische Bedrijfskunde en heb daar naderhand nooit meer wat mee gedaan, professioneel gezien.
[..]
Hmmm ik moet denken aan Angie Stone of Leonie .... van Zita Swoon.quote:Een negerin dan maar:
[afbeelding]
Kelis is ietwat ordinairquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:00 schreef MrBean het volgende:
Is dit niet die Kelis? Of zie die er slechter uit?
Uiteindelijk ben ik geworden wat ik als klein kereltje wilde worden. Ik mag dus niet klagen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk had je beter filosofie kunnen gaan studeren
Angie Stone is, itt deze mevrouw, enorm. Leonie is het ook niet.quote:Hmmm ik moet denken aan Angie Stone of Leonie .... van Zita Swoon.
Dan is het primaquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik geworden wat ik als klein kereltje wilde worden. Ik mag dus niet klagen.
[..]
Hmmm dan weet ik het niet..... ik vraag me af of ik haar wel ken. Dan misschien alleen van stem/naam.quote:Angie Stone is, itt deze mevrouw, enorm. Leonie is het ook niet.
Jij bent dus wel een beetje een kennerquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:06 schreef pyl het volgende:
En de filosoof van Diaan zou Epicurus kunnen zijn. Maar ik ben geen kenner.
Hé, ik ook!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Uiteindelijk ben ik geworden wat ik als klein kereltje wilde worden.
je weet dat ik dat hier liever niet zeg. De hoon die me van pyl ten deel zou vallen weerhudt me daarvanquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan is het prima![]()
en wat wilde je worden toen je een klein kereltje was?
![]()
Je kent haar wel, waarschijnlijk zou je haar naam verkeerd schijven.quote:Hmmm dan weet ik het niet..... ik vraag me af of ik haar wel ken. Dan misschien alleen van stem/naam.
Die is het iig niet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:06 schreef pyl het volgende:
Ze doet mij denken aan die oudste dochter in de Cosby Show. Maar ik ben geen kenner.
Whoah!! Dit is al bij voorbaat gelogenstraft!! Zie boven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:
je weet dat ik dat hier liever niet zeg. De hoon die me van pyl ten deel zou vallen weerhudt me daarvan
De laatste tijd lijd ik in een creatieve omgeving.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:10 schreef pyl het volgende:
Maar wij hebben dan ook ongeveer dezelfde baan: leidinggevende in een creatieve omgeving. Toch?
Operationeel leidinggevende in een creatieve omgeving is dan ook een ruim begripquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:13 schreef pyl het volgende:
[..]
Whoah!! Dit is al bij voorbaat gelogenstraft!! Zie boven.![]()
ja weet ik wel hoor, ik was je een beetje aan het plagen......quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
je weet dat ik dat hier liever niet zeg. De hoon die me van pyl ten deel zou vallen weerhudt me daarvan
[..]
O ja, dat adjectief 'operationeel' was ik vergeten; ik wist dat er iets niet klopte.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Operationeel leidinggevende in een creatieve omgeving is dan ook een ruim begrip![]()
Nee, je kent haar met iets op haar hoofd. Volgens mij is dat "iets" de reden waarom ze haast geen haar meer heeft.quote:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Yep![]()
Downloadtips: Green Eyes, Penitentiary Philosophy en natuurlijk Tyrone.
Ongetwijfeld. Ik weet zo weinig van muziek dat ik altijd weer bij dezelfde artiesten uitkom.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:27 schreef Diaan73 het volgende:
Volgens mij heb je haar onlangs ook in Trivia geplaatst of niet?
Door regelmatig eens nummers van voor mij nog onbekende artiesten te downloaden koop ik juist veel meer cd'squote:
Ik ook...quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Door regelmatig eens nummers van voor mij nog onbekende artiesten te downloaden koop ik juist veel meer cd's
Nee hoor pyl, dit zijn niet Angela Bassett en Laurence Fishburne.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:32 schreef pyl het volgende:
Zijn het Ike & Tina Turner, maar dan uit de film, Tokay?
Nee.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Peaches & Herb?
Ik wilde zeggen dat ik er nog één ken, maar dat is niet meer nodig... hij heeft zich al kenbaar gemaakt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Door regelmatig eens nummers van voor mij nog onbekende artiesten te downloaden koop ik juist veel meer cd's
Nee, dat andere liedje! Ain't no mountain high enough...quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:38 schreef Diaan73 het volgende:
River deep, mountain high en dan de originele uitvoering... hmmm die heb ik vandeweek nog op de radio gehoord
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat origineel was van Ashford & Simpson en werd gezongen door Marvin Gaye en Tammi .... Larell of zoiets
1958?quote:
Ow ja.... die was ik ook aan het zingen hahahaha.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:38 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee, dat andere liedje! Ain't no mountain high enough...![]()
Nee, geen rechter. En da's maar beter zo.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:49 schreef Diaan73 het volgende:
Het lijkt me een rechter die van Pyl...
Volgens mij moet dat toch gewoon Pyls, zonder ', zijn? Of is dit de nieuwe spelling?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ah, iemand uit pyl's geboortejaar![]()
Weer een historisch figuur uit Nederland?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, geen rechter. En da's maar beter zo.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef peaceman het volgende:
Ik krijg gewoon zin om boodschappen te gaan doen bij die plaatjes van Pyl![]()
Ja, volgens mij heb je gelijk. Al die jaren bèta hebben m'n taalvaardigheid danig geschaad.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat toch gewoon Pyls, zonder ', zijn?
Volgens mij zou je dat ook nog gaan doen.... over 1,5 uur ben ik thuisquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef peaceman het volgende:
Wanneer komen er weer eens schaars geklede dames voorbij?![]()
Ik krijg gewoon zin om boodschappen te gaan doen bij die plaatjes van Pyl![]()
Nee, op speciaal verzoek van Scrut is deze meneer niet uit de vaderlandse geschiedenis. Hij heeft De Nederlanden wel bezocht, trouwens, op zijn vele rondreizen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Diaan73 het volgende:
Weer een historisch figuur uit Nederland?
Dank u, toch nog nog een helder moment.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heb je gelijk. Al die jaren bèta hebben m'n taalvaardigheid danig geschaad.
Die tekening op de vorige pagina was niet goed genoeg?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef peaceman het volgende:
Wanneer komen er weer eens schaars geklede dames voorbij?![]()
Ik moet ook, niet om het plaatje van pyl maar omdat ik anders vanavond niets te eten heb.quote:Ik krijg gewoon zin om boodschappen te gaan doen bij die plaatjes van Pyl![]()
Ik stel het uit he?! Verwacht dan een leuk plaatje... al is het maar om naar te kijken en niet om te raden.. (heb zelf wel een paar suggesties)... maar ja dan komt Pyl weer met een plaatje uit de tijd dat de boekdrukkunst nog uitgevonden moest worden... dus ik denk dat ik zo idd maar ff ga.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij zou je dat ook nog gaan doen.... over 1,5 uur ben ik thuis
Okay Scrut, als je maar weet dat ik bij de plaatsing van dit plaatje jou in gedachten had.quote:
Zo'n verwijfde Fransoos zeker?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:53 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, op speciaal verzoek van Scrut is deze meneer niet uit de vaderlandse geschiedenis. Hij heeft De Nederlanden wel bezocht, trouwens, op zijn vele rondreizen.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Zo'n verwijfde Fransoos zeker?
Tuurlijk heb jij suggestiesquote:Op vrijdag 14 april
2006 15:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik stel het uit he?! Verwacht dan een leuk plaatje... al is het maar om naar te kijken en niet om te raden.. (heb zelf wel een paar suggesties)... maar ja dan komt Pyl weer met een plaatje uit de tijd dat de boekdrukkunst nog uitgevonden moest worden... dus ik denk dat ik zo idd maar ff ga.
Wat moest ik ook alweer halen?
Bier en jenever toch?![]()
Nou ja, je zit in de goede periode te denken. Maar het is geen Fransoos, Tokay, zoals ik al zei. Hij woonde wel lange tijd in Parijs, dat moet ik weer toegeven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef Tokay het volgende:
De Montesquieu?
Ja, dat was een wilde gok.
Hoppa!quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:05 schreef Tokay het volgende:
Giacomo Casanova?
Daar kan ik je niet bij helpen, Diaan.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:10 schreef Diaan73 het volgende:
.... Cirque du Soleil ... is dat mooi?
Let je wel op ter hoogte van de Wibautstraat?quote:Eerst smiddags Amsterdam verkennen trouwens.
Jammerquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:16 schreef pyl het volgende:
[..]
Daar kan ik je niet bij helpen, Diaan.![]()
[..]
Als ik weet waar die is en ik kom die straat tegen, zal ik zeer zeker opletten.quote:Let je wel op ter hoogte van de Wibautstraat?
Ik ben anders allesbehalve een Casanovaquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:57 schreef pyl het volgende:
[..]
Okay Scrut, als je maar weet dat ik bij de plaatsing van dit plaatje jou in gedachten had.![]()
Ik kan je er ook niets over melden, Diaan. Ik heb dat nog nooit gezien, want ik hou niet zo van circussen e.d.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
Jammer
Gellius en Scrut weten je er alles over te vertellen.quote:Als ik weet waar die is en ik kom die straat tegen, zal ik zeer zeker opletten.
Prijs je gelukkig, Scrut. Het is een ziekte, moet je maar denken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben anders allesbehalve een Casanova
Da's heel mooi hoewel het zolangzamerhand wel een beetje te gelikt wordt. Errug duur trouwens. Ik hou zelf meer van de wat kleinere "Cirque Nouveau"-s zoals Cirque Plume.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:10 schreef Diaan73 het volgende:
Is één van jullie ooit bij Cirque du Soleil geweest? Wij kunnen er met een personeelsuitje naartoe... is dat mooi? Eerst 's-middags Amsterdam verkennen trouwens.
Ow okay.... wij hoeven niet zelf te betalen, dus dat het duur is, maakt ons niets uit. Bedrijf betaaltquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Da's heel mooi hoewel het zolangzamerhand wel een beetje te gelikt wordt. Errug duur trouwens. Ik hou zelf meer van de wat kleinere "Cirque Nouveau"-s zoals Cirque Plume.
Het heeft niet zoveel meer te doen met de traditionele circussen. Het is vooral een heel feeërieke voorstelling waarin acrobatiek e.d. een grote rol speelt. Kunstjes met dieren zul je in een Cirque Nouveau niet tegenkomen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik kan je er ook niets over melden, Diaan. Ik heb dat nog nooit gezien, want ik hou niet zo van circussen e.d.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wil ook wel naar het Rijksmuseum inspiratie opdoen.![]()
Je wil je huis verbouwen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wil ook wel naar het Rijksmuseum inspiratie opdoen.![]()
quote:
Het is te klein nu Peaceman ingetrokken is? Over Peaceman gesproken: waar blijft-ie nou met z'n plaatjes van schaars geklede juffrouwen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik wil liever een ander huis.
Die begint bij het Waterlooplein....en eindigt bij het prins Bernhardplein.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jammer
[..]
Als ik weet waar die is en ik kom die straat tegen, zal ik zeer zeker opletten.
Hij heeft geen baan meer, dus ook geen vrijdagmiddagborrel...quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Over Peaceman gesproken: waar blijft-ie nou met z'n plaatjes van schaars geklede juffrouwen?
Van Waterlooplein tot aan de Mauritskade heet het nog de Weesperstraat.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Die begint bij het Waterlooplein....en eindigt bij het prins Bernhardplein.
En jij hebt geen bus meer...quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hij heeft geen baan meer, dus ook geen vrijdagmiddagborrel...
Hmmm nee het is niet te klein, maar het houdt ook niet echt over. Ik wil gewoon graag een jaren30-woning op de begane grond. We zitten nu in een bovenwoning wel met een 1e verdieping en zolder, wel prachtig gelokaliseerd in bijna hartje Enschede.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is te klein nu Peaceman ingetrokken is? Over Peaceman gesproken: waar blijft-ie nou met z'n plaatjes van schaars geklede juffrouwen?
Allemaal 1 pot nat....quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Van Waterlooplein tot aan de Mauritskade heet het nog de Weesperstraat.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Misschien wel de lelijkste straat van Amsterdam
Ach, ik heb m'n mafia-staff-car total-loss gereden tegen een Renault-busje. Zo komt alles weer bij elkaar.quote:
Karmaquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ach, ik heb m'n mafia-staff-car total-loss gereden tegen een Renault-busje. Zo komt alles weer bij elkaar.
Jij werkt van vijf over negen tot vijf voor vijf?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:55 schreef Diaan73 het volgende:
Jaaaa het einde van de werkdag is weer gekomen![]()
weeeeeekend!
quote:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij werkt van vijf over negen tot vijf voor vijf?
Ow zo...... goh dat had ik niet eens met mn suffe hoofd door.....quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:36 schreef Tokay het volgende:
Volgens mij maakte Scrut gewoon een grapje joh!
Vijf over negen binnen, vijf voor vijf weg = precies acht uur gewerkt.
Je bent niet zo scherp vandaag, Diaan!quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:41 schreef Diaan73 het volgende:
Ow zo...... goh dat had ik niet eens met mn suffe hoofd door.....ik ga maar even liggen, even ontspannen.
Op één helder moment na dan he? Maar is ook niet zo gek, ik lag pas na 2 uur in bed en moest er om kwart over 7 weer uit om te gaan werken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:44 schreef Tokay het volgende:
[..]
Je bent niet zo scherp vandaag, Diaan!![]()
Het is je vergeven hoor. Heb je nu al een dutje gedaan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef Diaan73 het volgende:
Op één helder moment na dan he? Maar is ook niet zo gek, ik lag pas na 2 uur in bed en moest er om kwart over 7 weer uit om te gaan werken.
Nee natuurlijk niet hahaha .... ik zit een spelletje te doen in afwachting van De wereld draait door, die nu begint.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:56 schreef Tokay het volgende:
[..]
Het is je vergeven hoor. Heb je nu al een dutje gedaan?
Was jij dat, met die zwarte Cadillac Escalade ?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ach, ik heb m'n mafia-staff-car total-loss gereden tegen een Renault-busje. Zo komt alles weer bij elkaar.
Ja. Mooi is dat, hè ?quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:20 schreef tong80 het volgende:
Pagina's vol gekletst de laatste uren zonder een plaatje. Wordt er een plaatje gepost is er het grote zwijgen.
Correctquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Marcello, Anita en Federico?
Christopher Walken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:05 schreef Bullpit het volgende:
even een makkie tussendoor dan maar
[afbeelding]
Nee de derde in het rijtjequote:Op vrijdag 14 april 2006 21:05 schreef wyccie het volgende:
Cardinale?
ik weet het, ze zat ook in wetten dasss , aber de naamquote:
Capo di tutti capi Bernardo Provenzanoquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:16 schreef Bullpit het volgende:
mafiabaas provenzali of iets in die geest![]()
hij heeft anders wel geniepige varkens oogies hoorquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:19 schreef wyccie het volgende:
Hij ziet er vrij onschuldig uit. Zou zomaar je opa kunnen zijn. Of je vader.
en hij leeft niet meerquote:Op vrijdag 14 april 2006 22:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Regisseur?
quote:
nope , dit vrolijke zestal is engelsquote:Op vrijdag 14 april 2006 22:49 schreef dolle_hond het volgende:
dimmu borgir?
Maar een acteur is niet persé een Ben Stillerquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:02 schreef Bullpit het volgende:
[..]
ja nou hoor, Ben Stiller is ook een acteur![]()
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:04 schreef wyccie het volgende:
Ik ken 'm wel. Hij speelt met Grace Kelly in een Hitchcock.
Dat is ook weer waar , en Ben Stiller is niet persé een goede acteurquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar een acteur is niet persé een Ben Stiller
72 jaar oud inmiddels. In HSB heette hij Howard Hunter.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:30 schreef tong80 het volgende:
Nog steeds een sexsymbool dus. Heette ie niet Fruscino in Hill Street Blues ?
James B. Sikking heet-ie.quote:
Ja, ik dus welquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:38 schreef Bullpit het volgende:
ja hallooooooooooooooooo he, ik heb even op imdb gekeken voor z'n naaml, maar dat had echt niemand geweten hoor
beetje als jan Sikkema ofzoquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:39 schreef Tokay het volgende:
't Is wel een beetje een Nederlands klinkende naam hè? Laat maar...
Slaap lekker Scrut.![]()
Da's een bak ellende;quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:55 schreef Bullpit het volgende:
Omdat het niet echt julie kopje thee is zal ik het maar zeggen, het is Cradle of Filth toch best wel een begrip onder de Cradle of Filth liefhebbers
Yup. Te eenvoudig.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:50 schreef dolle_hond het volgende:
martin van amerongen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |