Want?? Als ik heel snel dat G2010 doorlees dan komt het erop neer dat de student een actievere houding moet aan nemen om aan z'n kennis te komen en als dit de grote verrandering is, dan snap ik dequote:
RuGquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:07 schreef gohan16 het volgende:
C2000? G2010? welke uni?
Klopt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:07 schreef Extraordinare het volgende:
Ik zit zelf in C2000 en wat ik tot nu toe gehoord heb van mensen die G2010 doen, is dat er heeeeel veel onzin omheen zit: persoonlijke profilering enzo.
Klopt ook.quote:Ze hebben weinig tutorgroepen (niet ieder blok)
Klopt niet, in G2010 zijn er ook vanaf blok 1 al mondelingen.quote:en pas veel later mondelingen (wij al vanaf trimester 1).
Dat heeft G2010 ook, en je bent de eerste die ik tegenkom die daar een probleem mee heeft. Het is voor de docenten prettiger (niet meer handmatig nakijken) en voor de studenten ook: je hoeft niet elk detail uit je kop te kennen, en hoeft geen lange verhalen als antwoord op te schrijven (ik heb een hekel aan schrijven). Het is heus niet zo dat je minder goed hoeft te leren voor multiplechoicetentamens (getuige de 40% van de G2010 studenten die steevast een onvoldoende haalt voor tentamens).quote:C2000 heeft natuurlijk ook z'n minpunten (alleen maar multiple choice bij het tentamen)
Whehequote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:07 schreef Extraordinaire het volgende:
C2000 heeft natuurlijk ook z'n minpunten (alleen maar multiple choice bij het tentamen), maar als ik iedereen (ook docenten!) om mij heen hoor, heeft het wat mij betreft toch sterk de voorkeur.
Ik persoonlijk heb geen last van multiple choice, maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Het is ook niet zo dat er straks een patiënt voor je neus zit en die heeftquote:
Niet dat ik zo'n expert met multiplegok ben, maar ik mag toch aan nemen dat de vraagstelling bij die drie opties toch iets in de trand zal zijn van, patient heeft last van symptoom A, B en C waar heeft de patient hoogstwaarschijnlijk last van.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:39 schreef Extraordinare het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb geen last van multiple choice, maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Het is ook niet zo dat er straks een patiënt voor je neus zit en die heeft
a) acute cholecystitis
b) pancreatitis
c) appendicitis
Bovendien heb ik het idee dat de tijd die je aan de studie moet besteden even groot (of klein) is bij C2000 en G2010, maar dat er bij G2010 meer nutteloze dingen bij zitten en dus minder tijd is voor de nuttige dingen.
Nog even for the record: ik ben géén G2010 expert, ik geef alleen mijn mening, gebaseerd op mijn eigen ervaringen en informatie opgevangen in de wandelgangen![]()
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:44 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Niet dat ik zo'n expert met multiplegok ben, maar ik mag toch aan nemen dat de vraagstelling bij die drie opties toch iets in de trand zal zijn van, patient heeft last van symptoom A, B en C waar heeft de patient hoogstwaarschijnlijk last van.
Ach, 90% van die informatie vergeet je na de toets sowieso toch meteen weer. Als iemand me nu zou vragen wat astrocyten precies zijn (stof uit blok 1.1) zou ik het ook niet weten.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:39 schreef Extraordinare het volgende:
Het is ook niet zo dat er straks een patiënt voor je neus zit en die heeft
a) acute cholecystitis
b) pancreatitis
c) appendicitis
Ik kijk elke avond naar die EO ziekenhuisprogramma'squote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:41 schreef Spyronius het volgende:
Iemand toevallig gister nog ingang oost gezien?
Ik zat er naar te kijken en zat me vreselijk te ergeren aan die arts bij de spoedeisende hulp met die jongen met z'n scooter ongeluk.
Om de een of andere reden ergerde ik me matig aan die arts, hij leek me op het eerste gezicht wel bekwaam met z'n vak maar om nou te zeggen dat hij enig gevoel bij die patient had nee, hij had net zo goed een lijk kunnen onderzoeken.
Ja duh, hier in NL is er iemand van een brommer geschoven daar in de VS zou die persoon ook nog doorboord zijn door een lantaarnpaal ofzoquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar als je daarna Trauma ER op sbs of discovery gaat kijken (vanaf uurtje of 12), dan zie je wel de verschillen tussen NL en de VS zeg![]()
Helaas niet gezien, maar ben nu wel nieuwsgierig. Ben net klaar met mijn coschap Heelkunde in het Leyenburg ziekenhuis, waar de opnames waren, dus ik zal de arts (assistent?) zeker kennen...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:41 schreef Spyronius het volgende:
Iemand toevallig gister nog ingang oost gezien?
Ik zat er naar te kijken en zat me vreselijk te ergeren aan die arts bij de spoedeisende hulp met die jongen met z'n scooter ongeluk.
Om de een of andere reden ergerde ik me matig aan die arts, hij leek me op het eerste gezicht wel bekwaam met z'n vak maar om nou te zeggen dat hij enig gevoel bij die patient had nee, hij had net zo goed een lijk kunnen onderzoeken.
Uhm niet al te oud was hij, ik denk ergens in de 30 en hij was al aardig aan het kaal worden volgens mij. Weet voor de rest niet of hij arts of arts assistent was, kwam halverwege in het programma.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:49 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Helaas niet gezien, maar ben nu wel nieuwsgierig. Ben net klaar met mijn coschap Heelkunde in het Leyenburg ziekenhuis, waar de opnames waren, dus ik zal de arts (assistent?) zeker kennen...
Weet je toevallig nog de naam? Of hoe zag 'ie eruit? Helaas staat Ingang Oost niet tussen UitzendingGemist.
Oh, en ik denk dat je je mateloos ergerde ipv matig
Waren z'n spaarzame haren gemillimeterd? En was hij verder wel vrij gespierd?quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:02 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Uhm niet al te oud was hij, ik denk ergens in de 30 en hij was al aardig aan het kaal worden volgens mij. Weet voor de rest niet of hij arts of arts assistent was, kwam halverwege in het programma.
Op de ok's assisteer je wel (haken vasthouden, bloed wegzuigen, bloedvaatjes dichtbranden) en kan je soms de wond sluiten, maar ik heb zelf niet gesneden. Op de poliklinsiche OK (POK) waar de kleine verrichtingen worden uitgevoerd, mag je wel zelf snijden, ik heb zelf oa lipomen verwijderd en een wigexcisie van een ingegroeide teennagel verricht.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:30 schreef Hoolaa het volgende:
ff een vraagje, mag je bij je coschap heelkunde ook al daadwerkelijk snijden of is het alleen maar hechten, poli en meekijken bij operaties?
Als je wilt en aan het regelen gaat is het vast mogelijk. Waar ik mijn heelkunde deed, stond je niet standaard op die afdelingen, maar ik weet dat andere co's in andere ziekenhuizen het wel hebben gezien. En verder zal je bij het coschap neurologie vaak ook wel wat van de neurochirurgie zien (als je in een groot ziekenhuis terecht komt)quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:28 schreef Hoolaa het volgende:
ok gaaf. als ik die verhalen zo hoor krijg ik echt zin in coschappen
beetje jammer dat ik er nog 3 jaar op moet wachten :S
kan je trouwens ook regelen dat je op neuro/thorax chirurgie een deel van je heelkunde coschap doet?
Of hij gespierd was geen idee, maar wat er nog van me bij staat, was z'n haar idd niet echt lang, volgens mij gemilimeterd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:29 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Waren z'n spaarzame haren gemillimeterd? En was hij verder wel vrij gespierd?
Ik denk dat je weet wie je bedoelt, en ik kan je wel vinden in je commentaar. Volgens mij is hij zeker wel kundig, maar hij kan wel wat ongeïnteresseerd over komen. Maar ik denk dat dit slechts een pose van 'm is.
Ik heb zelf ook wel eens het commentaar gehad ongeïnteresseerd over te komen (terwijl ik dit zeker niet ben), maar van andere artsen en patienten heb ik gehoord dat ik zo betrokken ben...
Al aan gedacht, helaas is de IB-groep vandaag gesloten, net als morgen, en net als overmorgenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:53 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon ff bellen naar de IBG?
En niet te lang wachten want je hebt nog maar 10 dagen voordat ze het ontvangen moeten hebben![]()
quote:
Dat is ook niet alles: zit je zenuwachtig achter je computer te wachten tot je browser het lotingsscherm heeft ingeladen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:16 schreef gohan16 het volgende:
Daarnaast weet je 3dagen eerder of je bent ingeloot.
Ja, en het is dan zo leuk als je internet het altijd doet, maar op dat moment dus nietquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:43 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat is ook niet alles: zit je zenuwachtig achter je computer te wachten tot je browser het lotingsscherm heeft ingeladen.
Ik destijds wel iig
Volgens mij hoefde ik alleen het bewijs van inloting op te sturen. Het bewijs dat je geschikt bent voor geneeskunde (= je diploma's) heeft de IBG immers al.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:29 schreef Spyronius het volgende:
Moest je eigenlijk nog diploma's meesturen met dat inschrijf formulier, of alleen het bewijs van inloting?
Ik moest ook cijferlijst opsturen...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:47 schreef m021 het volgende:
[..]
Volgens mij hoefde ik alleen het bewijs van inloting op te sturen. Het bewijs dat je geschikt bent voor geneeskunde (= je diploma's) heeft de IBG immers al.
Ik wil je natuurlijk niet aanzetten tot illegale praktijken en op die manier je toekomst als arts verpesten. Ik houd zelf ook helemaal niet van illegale dingen. Maar kan ik hem van jou "lenen" via internet?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:33 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb'em liggen (aangezien ik een abbo heb), maar er staat eerlijk gezegd echt niets bijzonders of interessants in.
21-7 is mijn laatste tentamenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:40 schreef Repeat het volgende:
![]()
30-06 is mn laatste tentamen.
Dus dan (+ een paar weken) weet je pas of je 21-07 nog moet herkansen.
Zo maken ze het echt goed mogelijk om je vakantie te plannen
dan heb je dus maar 1 maand vakantie ofzo?quote:Op zondag 7 mei 2006 13:49 schreef gohan16 het volgende:
[..]
21-7 is mijn laatste tentamen![]()
Herkansingen zijn bij ons 2 weken erna. In principe haal ik alles wel in 1 keermaar toch: 21-7
![]()
Ben je bekend met het principe 'volgend jaar'?quote:Op zondag 7 mei 2006 13:40 schreef Repeat het volgende:
Zo maken ze het echt goed mogelijk om je vakantie te plannen
5 weken maarquote:Op zondag 7 mei 2006 13:51 schreef gohan16 het volgende:
5 weken als je niets hoeft te herkansen, anders 1 na de her's en evt voor je herkansingen 2 of 3
ik ga voor mn P in 1 jaar, jeweetquote:Op zondag 7 mei 2006 13:51 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ben je bekend met het principe 'volgend jaar'?![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 13:54 schreef intoxicated het volgende:
Ja ik destijds stiekum ook hoor![]()
Ga je nog naar Zweden?![]()
Ik heb ongeveer 11 weken vakantie in totaal (8wk zomer + 2wk kerst + roostervrije week in januari). Tel daar de 'overlap' dagen tussen twee blokken bij op en ik heb 40 collegeweken in een jaar (4 blokken x 10 weken).quote:Op zondag 7 mei 2006 15:49 schreef gohan16 het volgende:
1 week meivakantie en 2 weken kerstvakantie, we hebben 7 blokken a 6 weken, dus best veel les.
quote:Op zondag 7 mei 2006 13:54 schreef intoxicated het volgende:
Ja ik destijds stiekum stiekem ook hoor![]()
Ga je nog naar Zweden?![]()
Voor het artsexamen nieuwe stijl geldt de regel dat voor de wetenschapsstage, alle co-assistentschappen en de semi-arts stage ten minste het judicium "goed" moet zijn behaald, terwijl vier van deze onderdelen met "uitstekend" moeten zijn beoordeeld.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:46 schreef gohan16 het volgende:
wisten jullie dat 24% van alle medische leidenaren cum laude slaagt
Hmm, dan moet ik maar zoveel mogelijk naar het buitenland voor de "goede mensen" die ik daar kenquote:Op zondag 7 mei 2006 16:53 schreef intoxicated het volgende:
Als je de goeie mensen kent dan kan dat vast wel.
Overzichtje aantal collegeweken in een jaar (voor mensen die niet dezelfde fout willen maken):quote:Op zondag 7 mei 2006 16:29 schreef gohan16 het volgende:
Ik wordt dan ook een verdomd goeie dokter (lees: waarom heb me niet eerder in de vakanties van andere steden verdiept)
Hey, ga weg jij.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het niveau hier valt me toch een beetje tegen. Ik zie de ene na de andere afschuwelijke spelfout voorbij komen. Is dit nu de bloem der natie? De medici hebben duidelijk een goede pr, maar geen niveau.
quote:
hoeveelste jaars ben je?quote:Op zondag 7 mei 2006 19:21 schreef intoxicated het volgende:
En over 2 weken alweer het laatste tentamen van dit jaar![]()
We hoeven ook geen perfecte romans te schrijven.. als je maar de juiste geneesmiddel kunt gebruiken, diagnose stellen en orgaan eruit kunt snijden... dan is het goed..quote:Op zondag 7 mei 2006 19:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het niveau hier valt me toch een beetje tegen. Ik zie de ene na de andere afschuwelijke spelfout voorbij komen. Is dit nu de bloem der natie? De medici hebben duidelijk een goede pr, maar geen niveau.
Volgens mij hebben artsen op dat punt gewoon een slechte naam omdat mensen nooit andermans handschrift zien. Alleen de huisarts geeft een handgeschreven briefje mee. (tegenwoordig bijna niet meer volgens mij).quote:Op zondag 7 mei 2006 19:46 schreef Wuder het volgende:
[..]
We hoeven ook geen perfecte romans te schrijven.. als je maar de juiste geneesmiddel kunt gebruiken, diagnose stellen en orgaan eruit kunt snijden... dan is het goed..
Zowiezo al die artsen handschriften zijn niet te lezen.. ze lijken meer geschreven door iemand met mentale retardatie..
2e. Maar na dat tentamen hebben we nog wel 2 x 3 weken keuzeblokkenquote:
achjoh, laat hem, die relnicht doet het eromquote:Op zondag 7 mei 2006 19:15 schreef m021 het volgende:
[..]
Hey, ga weg jij.In de topics waar ik kom ben IK de spellingnazi, begrepen?
Trouwens,
voorbijkomen is 1 woord.![]()
RU heeft er 40, 10 blokken van 4 wekenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:10 schreef m021 het volgende:
[..]
Overzichtje aantal collegeweken in een jaar (voor mensen die niet dezelfde fout willen maken):
RuG 40
VU
UvA
UL 39
UU 42
EUR
RU
UM
Under construction
Via "mijn ibgroep" of hoe het ook mag heten kun je je voorkeur plaatsen volgens mij niet veranderen. Ik heb hier een formulier naast me liggen dat ingevuld is op de codes na, dus als ik die heb ben ik blijquote:Op maandag 8 mei 2006 21:37 schreef m021 het volgende:
Als je je nou gewoon opgeeft zonder 2de en 3de stadskeuze, en daarna ergens op het knopje 'voorkeursplaatsen wijzigen' (ofzo) klikt en alsnog je keuzen opgeeft?
Denk je nou serieus dat het risico op een fietsongeluk groter is dan het risico op een SOA bij geen gebruik van voorbehoedsmiddelen? Dude.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Er zitten hier vast medici. Zijn er die behoefte voelen dit topic: condoom afknapper?? help op te leuken met relevante cijfertjes? Bij voorbaat dank en ik zal dan niet meer zeuren over spelfouten.
Chantage?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Er zitten hier vast medici. Zijn er die behoefte voelen dit topic: condoom afknapper?? help op te leuken met relevante cijfertjes? Bij voorbaat dank en ik zal dan niet meer zeuren over spelfouten.
SOA's heb je in gradaties. Als iedereen zijn fietsongelukken zou registreren (dus ook: tegen een paaltje rijden) lijkt mij dat dat vaker voorkomt; zeker gezien het feit dat er afgelopen jaar 181 fietsers zijn overleden na een ongeval.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:36 schreef m021 het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat het risico op een fietsongeluk groter is dan het risico op een SOA bij geen gebruik van voorbehoedsmiddelen? Dude.
Sorry, in de nieuwe spelling is dit een zeldzaam voorbeeld van voorkeurspelling. Zowel 'de' als 'het' mag. En de ongeschreven regel schrijft voor dat je bij een leenwoord het lidwoord van de vertaling gebruikt: het is het onderwerp, dus ook het topic.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:40 schreef Singa het volgende:
Chantage?Mag ik wel zeuren? Het is "de topic" -> "deze topic"...
Klinkt niet erg wetenschappelijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:00 schreef Repeat het volgende:
en ja hoor, precies wat ik verwacht had. Zo veel vragen die ik goed had bij mn tentamen hart en bloedsomloop geschrapt
Maar wel gehaald?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:00 schreef Repeat het volgende:
en ja hoor, precies wat ik verwacht had. Zo veel vragen die ik goed had bij mn tentamen hart en bloedsomloop geschrapt
wel gehaaldquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:03 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Maar wel gehaald?
...of weer een 2?![]()
Bron? Van Dale geeft alleen maar de topic. Overigens vind ik het topic wel beter klinken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:08 schreef m021 het volgende:
Sorry, in de nieuwe spelling is dit een zeldzaam voorbeeld van voorkeurspelling. Zowel 'de' als 'het' mag. En de ongeschreven regel schrijft voor dat je bij een leenwoord het lidwoord van de vertaling gebruikt: het is het onderwerp, dus ook het topic.
Dus toch vragen geschrapt. Klinkt niet best. K ga toch maar ff checken hoe ik t heb gemaaktquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:00 schreef Repeat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |