Dus daarom is een aanslag in de vs wel met voorkennis en helpende hand gepleegd en een aanslag in een ander land niet?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:22 schreef atmosphere1 het volgende:
natuurlijk speeld er meer , maar de VS is nu eenmaal de machtigste ,en bezit het meeste en zijn dus spelen ze vaak ook een belangrijke rol wereldwijd.
Hoe moet ik deze zin: We aim to make the case and rally support for American global leadership. dan interpreteren?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:12 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook een hele gezonde insteek, en ik op mijn beurt ben natuurlijk ook niet blind. Alleen ik geloof niet in een wereld waarbij (komt ie weer) interpretaties als van een boek wat niet vrijelijk verkrijgbaar als 'ernstig tegengewerkt' gelden. Ik geloof simpelweg niet in al dat pnac geouwehoer, het maakt bij mij altijd een gevoel los als wat je bij mensen die wat lager in de maatschappij staan en door ontwetendheid hun eigen problemen in de schoenen van de leiders schuiven.
Het komt neer op afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid. Ik wil niemand met die vergelijking voor de benen schoppen of kwaad bloed zetten, dat is het gevoel wat ik bij dergelijke complottheorieen heb en dat is dan over het algemeen ook mijn insteek in gebeurtenissen als dit.
Ik kom het iedere keer weer in deze 9/11 discussies tegen, het komt allemaal neer op interpretaties. Het is maar net met wat voor insteek je de gebeurtenissen bekijkt en informatie leest. Op elke level van deze discussie kom je het tegen, van het bespreken van een paspoort wat in het puin teruggevonden wordt tot het bespreken van wereldleiders en hun doel.
slapende cellen? al-qaida? dat zeiden ze ook bij de Londen Bombings. tot dat dit http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,1750139,00.html vorige week naar buiten kwam. Als mensen bomaanslagen plegen wil dat natuurlijk niet direct zeggen dat het slapende cellen waren en dat ze dat voor 'al-qaida' uitvoerden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:05 schreef natte-flamoes het volgende:
Waarom hoor ik jullie niet over de aanslagen in bali, of die in madrid? Ook hier net als in de vs slapende cellen die in naam van al quida aanslagen hebben gepleegd. Precies hetzelfde fenomeen, alleen hoor ik daar niemand over.
De aanslagen in bali en madrid zijn opgeeist in naam van al quida.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
slapende cellen? al-qaida? dat zeiden ze ook bij de Londen Bombings. tot dat dit http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,1750139,00.html vorige week naar buiten kwam. Als mensen bomaanslagen plegen wil dat natuurlijk niet direct zeggen dat het slapende cellen waren en dat ze dat voor 'al-qaida' uitvoerden.
ze hebben misschien dezelfde ideologie.
mjah, de london bombings ook..quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
De aanslagen in bali en madrid zijn opgeeist in naam van al quida.
Niemand van de madrid aanslagen had direct contact met bin laden, toch hebben ze de bomaanslagen gepleegd in naam van al quida.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:39 schreef venomsnake het volgende:
mjah, de london bombings ook..![]()
http://english.aljazeera.(...)C6E-7671F19CD589.htm
Sorry maar zo denkt het mannetje onderaan de ladder (Over n voetstuk gesproken), die niet de verantwoording wil afschuiven, maar juist politici ter verantwoording wilt roepen en precies dat wordt de massa zo langzamerhand onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:32 schreef natte-flamoes het volgende:
sure, een website bewijst het bestaan van pnac.
sorry hoor, maar jij komt in vorige topics aanzetten met mensen die beweren dat een gebouw sneller valt dan kan door de zwaartekracht en daarin wordt gekoppeld dat het een controlled demolition moet zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:46 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Sorry maar zo denkt het mannetje onderaan de ladder (Over n voetstuk gesproken), die niet de verantwoording wil afschuiven, maar juist politici ter verantwoording wilt roepen en precies dat wordt de massa zo langzamerhand onmogelijk gemaakt.
Als je NIET geloofd dat het PNAC echt is..dan rest mij slechts stilte en zal ik met iemand die zo'n gebrekkig beeld mbt 9-11 heeft ook niet zinvol kunnen discuseren.
Discusseer maar lekker over gaatjes in muren enzo en trek je niks aan van de werkelijkheid.
Jij weet het is 'n tijd terug, en toch maak je deze opmerking ?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik weet, het is een tijd terug.
die andere aanslagen van kenia en de uss cole zijn op dit moment niet (in deze discussie) relevant. er worden nu oorlogen begonnen in naam van "the war on terror" en dat is een direct resultaat van de aanslagen van 9/11. door die aanslagen is oa de patriot act door de strot gedrukt en denkt men overal maar een oorlog te kunnen beginnen (Iran is next).quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Nu horen we eigenlijk niks over die aanslagen behalve dan die van 9/11. Dat zou dan opeens de enige aanslag zijn waarbij de vs overheid betrokken zou zijn geweest. Toevallig omdat bush daar zit?
ik had gehoopt dat je dezelfde gedachte van mijn post zou terug vinden in die van jouw. Dezelfde manier van redeneren. maar goed, ik blijf wel mee lezen. met iemand discussieren die toch al zijn mening heeft bepaald is niks. Als jij je discussie techniek leuk vind of prettig voor anderen best. Maar verwacht niet dat je anderen overtuigdquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Jij weet het is 'n tijd terug, en toch maak je deze opmerking ?
Lees me posten nog maar s goed na.
Geneuzel over bronnen die weer weerlegd worden, foto's die onecht zijn?
Ben al 'n tijdje niet meer op die fysieke manier bezig omdat ik het zinloos vind, mijn conclusie heb ik al getrokken.
En dan nog.. Controlled demo = dezelfde discussie als pentagon?
Dacht t ff niet.
Hoop dat het verder weer bij meelezen blijft als je van dit soort opmerkingen maakt.
Oh, ik heb het over n conclusie , waarvan je niet eens wat hij is, en toch trek jij je conclusie al?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik had gehoopt dat je dezelfde gedachte van mijn post zou terug vinden in die van jouw. Dezelfde manier van redeneren. maar goed, ik blijf wel mee lezen. met iemand discussieren die toch al zijn mening heeft bepaald is niks.
Alsof dat mijn doel is, ik probeer anderen te laten delen in info die ik vind.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Maar verwacht niet dat je anderen overtuigdNu weer de rest.
natte-flamous![]()
Je begrijpt toch hopelijk ook wel, dat Al Qaida als aanslagpleger meer aandacht van de media krijgt dan een individuele idioot met een bomgordel om? Het is een wisselwerking; zowel het Westen (in hun oorlog tegen het terrorisme) als de terroristen hebben er baat bij dat er zoiets is als Al Qaida. De terroristen om hun boodschap (van vrijheid toch ook vaak, zie bv Israël) wereldwijd onder de aandacht te brengen en voor het Westen is het ook fijn, omdat er 1 duidelijke vijand is - die welhaast het derde oog van het kwaad lijkt..quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Niemand van de madrid aanslagen had direct contact met bin laden, toch hebben ze de bomaanslagen gepleegd in naam van al quida.
Punt is dat we meerdere bomaanslagen hebben, ook oa die van kenia en uss cole. Nu horen we eigenlijk niks over die aanslagen behalve dan die van 9/11. Dat zou dan opeens de enige aanslag zijn waarbij de vs overheid betrokken zou zijn geweest. Toevallig omdat bush daar zit?
Ik ben me dus nu gek aan het zoeken naar een artikel wat ik van de week heb gelezen wat over Indonesie ging.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef natte-flamoes het volgende:
De aanslagen in bali en madrid zijn opgeeist in naam van al quida.
Je kon ons standpunt ook niet beter verwoordenquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:02 schreef One_of_the_few het volgende:
ik had gehoopt dat je dezelfde gedachte van mijn post zou terug vinden in die van jouw. Dezelfde manier van redeneren. maar goed, ik blijf wel mee lezen. met iemand discussieren die toch al zijn mening heeft bepaald is niks. Als jij je discussie techniek leuk vind of prettig voor anderen best. Maar verwacht niet dat je anderen overtuigdNu weer de rest.
natte-flamous![]()
Toevallig wel ja.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:45 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Niemand van de madrid aanslagen had direct contact met bin laden, toch hebben ze de bomaanslagen gepleegd in naam van al quida.
Punt is dat we meerdere bomaanslagen hebben, ook oa die van kenia en uss cole. Nu horen we eigenlijk niks over die aanslagen behalve dan die van 9/11. Dat zou dan opeens de enige aanslag zijn waarbij de vs overheid betrokken zou zijn geweest. Toevallig omdat bush daar zit?
9/4/06 al-Qaida had niks vandoen met Londense aanslagenquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Aanslagen in Londen - Deel IIIquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:02 schreef YuckFou het volgende:
Ook heb ik ergens een ooggetuigen verslag gelezen van de London bombings en die meneer verklaarde dat de explosie de vloerdelen van de metro omhoogdrukte en volgens hem onder de metro verstopt zat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |