abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 00:59:36 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29130476

"The policeman said 'mind that hole, that's where the bomb was'. The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train. They seem to think the bomb was left in a bag, but I don't remember anybody being where the bomb was, or any bag," he said.

Cambridge Evening News

-------------------------------------------------------

Wat sites en blogs die de ontwikkelingen volgen:

What Really Happened
Jeff Rense
Prison Planet
WagNews

(vul de lijst gerust aan )

[ Bericht 10% gewijzigd door NorthernStar op 26-07-2005 01:13:35 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:10:27 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_29130682
Even in dit topic pissen zodat het in mijn AT komt.

Ik vraag mij trouwens af of Nederland hoog genoeg in de pikorde zit om ook een (als het waar is) georganiseerde / toegestane aanslag te krijgen.
Amerika en Engeland zijn symbolen van de as van het kwaad voor moslims, Nederland en Denemarken bv zijn meelopertjes.....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 01:14:59 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29130794
crosspost
quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:12 schreef iteejer het volgende:

Heeft imo niets met 'erin lopen' te maken,
Dat klinkt alsof het een willekeurig proces zou zijn.

Dat is het imo niet. Sinds Joseph Goebbels zijn we zeventig jaar verder en zeventig jaar is een lange tijd om de indoctrinatiemethoden te verfijnen en een hoge graad van perfectie te bereiken. Of zoals Roosevelt al zei, er is weinig of niets dat per toeval gebeurd.

De richting van de massa, inclusief de collectieve emoties en wil, wordt nauwgezet gestuurd. De massa is altijd in beweging en het is zinloos om te proberen een statische samenleving te creeeren (hoewel dit altijd het ultieme doel zal zijn), maar men kan wel met een minimale inspanning de richting bepalen. Zoals een grote olietanker met een remweg van tientallen of honderden kilometers vrijwel onstopbaar is, is diezelfde tanker met één hand te besturen. Mits je het roer in handen hebt.

Het roer van onze moderne samenleving wordt voor een groot deel gevormd door de massa media. Beheers de media en bepaal het denkproces en de reactie van de massa. In zeventig jaar is men ver gekomen. Bijvoorbeeld weet men dat er altijd oppositie zal zijn. Dus zorg je voor schijnoppositie. Een linkse en een rechtse krant bijvoorbeeld, die je laat kibbelen over trivialiteiten maar ondertussen beide in dienst van dezelfde roerganger. Beheers ze beide.

Politiek idemdito. De politiek is zelfs nog gemakkelijker. Dit beheerste 'men' duizenden jaren geleden al tot in de finesses. De ene koop je en de ander chanteer je. En de intergere uitzondering maak je zwart of koud.

Persoonlijk vind ik "erin lopen" dus wel een goed gekozen formulering. Alleen is dat niet een op zichzelf staande gebeurtenis maar een continue proces van gestuurd worden. Meestal gebeurt dat subtiel en geleidelijk, en soms ineens schoksgewijs. En met betrekking tot dat laatste kun je in ieder geval zeggen dat men een meer substantiele koerswijziging wil forceren. In zo'n moment zitten we nu ook. De vraag alleen, waarom? Wat is de noodzaak ervan? Eén groep zegt dat het is omdat men de greep op de massa dreigt te verliezen (omdat we aan het 'ontwaken' zijn), een andere groep meent dat het een voorbereiding is, we worden *ergens* voor 'klaargestoomd'.

De laatste spreekt me meer aan. Ik geloof niet zo in een spirituele ontwaking of iets dergelijks. Zie er in ieder geval weinig van als ik om meheen kijk en zie hoe kritiekloos en apatisch de meeste mensen zijn. En van die ene uitzondering heeft 'men' weinig te vrezen imo. Ik denk dat men bezig is ons zover te krijgen dat we een nieuw groot conflict zullen accepteren.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:55:13 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_29131580
De verdachten van de aanslagen in Londen zouden Pakistanen zijn, hetzelfde geldt voor de mensen die gezocht worden n.a.v. de aanslagen in Egypte.

Als Iran het volgende doel zou zijn zou je toch denken dat er in ieder geval (toevallig) een paar Iraanse paspoorten gevonden worden....

Vreemd.
pi_29131652
houdt even in gedachten wat voor een eigen agende zogenaamde 'waarheids' websites er op nahouden.
Free people own guns! Slaves do not!
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 02:41:39 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29132264
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:59 schreef Vampier het volgende:
houdt even in gedachten wat voor een eigen agende zogenaamde 'waarheids' websites er op nahouden.
Vertel.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 03:24:18 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29132595
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:55 schreef APK het volgende:
De verdachten van de aanslagen in Londen zouden Pakistanen zijn, hetzelfde geldt voor de mensen die gezocht worden n.a.v. de aanslagen in Egypte.

Als Iran het volgende doel zou zijn zou je toch denken dat er in ieder geval (toevallig) een paar Iraanse paspoorten gevonden worden....

Vreemd.
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).

Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.

Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.

Waarom uit Pakistan? Ze waren gewoon geschikt en voorhanden denk ik. Als Iran het doelwit is zal er ws. eerst nog wel een grote klapper komen.
pi_29132611
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).

Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.

Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.

Waarom uit Pakistan? Ze waren gewoon geschikt en voorhanden denk ik. Als Iran het doelwit is zal er ws. eerst nog wel een grote klapper komen.
Ik ben nu in de USA en daar hangen in elke bus en trein berichtjes dat er 'random' searches worden gedaan, voor onbepaalde tijd. (In kranten staat dat men alles zal doen om geen onderscheid te maken tussen ras en kleur, etc. Ho hum).

Allemaal kat in het bakkie voor de oorlogsmachine van Bush en de zijnen. Laat mensen er een tijdje aan wennen en ga dan weer een stapje verder als er zich weer een 'gelegenheid' voordoet. No pun intended.

Ohja, 12 onderdelen van de Patriot Act zouden zijn verlopen, maar hebben nu - voor zover ik begrepen heb voor onbepaalde tijd verlenging gekregen.

[ Bericht 16% gewijzigd door jerrem op 26-07-2005 03:39:18 ]
poep aan je schoen &lt;zucht&gt;
  dinsdag 26 juli 2005 @ 09:55:33 #9
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29134905
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 03:26 schreef jerrem het volgende:

[..]

Ohja, 12 onderdelen van de Patriot Act zouden zijn verlopen, maar hebben nu - voor zover ik begrepen heb voor onbepaalde tijd verlenging gekregen.
Ah bevestiging vanuit de VS zelfve Hoe toevallig .. en ja die Patriot act moest en zou verlengd worden en aangezien er in de VS niks gebeurde moesten ze het dan maar bij goeie vriend Blair in z'n achtertuin flikken want die heeft ook veel vriendjes in het VS congress en tussen de senatoren.
Maaruh dat is allemaal haar fijn uitgewerkt... en nu krijgen de anti burger freaks toch hun zin en kunnen ze ff verder met hun politiestaat grapjes..

Prettige ochtend verder...

Aanslagen Londen 2
quote:
Verder viel het mij vanacht op in m'n wake rondje dat er nogal wat activiteit in de VS is met betrekking tot de 2de aanslag in London.
Binnenkort schijnt de Patriot Act af te lopen (Wet op de bijzondere overheidsbevoegdheden) en aangezien er bepaalde krachten in de VS zijn die graag zien dat deze permanent word ingevoerd, verbaasde het mij danook niet dan men meerdere malen tijdens het congress dabat verwees naar London, en dat het van belang is dat Amerika een permanente politie staat word om te zorgen dat er geen (verdere) aanslagen worden gepleegd in de VS.
Ook van belang is het feit dat de amerikaanse veiligheidsdiensten overduidelijk laten blijken dat naar hun mening de Engelse overheid op een "goudmijn" is gestuit, doordat deze nu beschikken over niet gexplodeerde bommen, welk dus de Britse veiligheidsdiensten zal helpen om de zoektocht naar de daders te vergemakkelijken.
Op zich wel grappig om te horen, (vind ik) zeker wanneer je (zoals ik) al vermoed dat het logisch is om, aangezien het "terrorisme" gemaakt word, er niks fijners kan zijn voor mensen die er achter de schermen baat bij hebben, dan dat je beschikt over "terrorisme materiaal" welk feittelijk steriel afgeleverd is, omdat er eigenlijk geen terrorisme dreiging bestaat, en je zo toch vervolgens als overheid die burgers hun rechten wil afnemen, over bewijslast beschikt die je willekeurig aan nietbestaande terrorisme groeperingen kunt plakken.
Om zo nog meer paranoia en angst te creëren onder schijnbaar makke burgers die, zo lijkt het althans, '"slechts" brood en spelen wensen te ontvangen goedgekeurd door hun lieve zorgzame overheid (Lees Championsleague voetbal en Mac Donalds als toetje, publiek), en daarom tot in het frustrende toe, de ambtenarij volmachten verlenen terwijl ze moord en brand schreeuwen om van deze vloek genaamd terrorisme af te komen.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:00:10 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_29134973
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:

quote:
Blair wil terreurwetten aanscherpen

LONDEN De Britse premier Blair praat met leiders van de
oppositie over het aanscherpen van de terreurwetgeving. Zo
wil Blair dat verdachten langer zonder aanklacht kunnen
worden vastgehouden. Nu is dat maximaal twee weken. De
Conservatieven willen daarnaast dat het mogelijk wordt
afgetapte telefoongesprekken van verdachten te gebruiken
tijdens rechtszaken. Gisteren maakte de politie de namen
van twee van de vier verdachten bekend van de mislukte
aanslagen van donderdag. De politie concentreert zich
momenteel op een flat in Londen, waar één of meer van de
verdachten zou hebben gewoond.

Teletekst
pi_29135934
Photo of 'Bombers' has been Doctored

http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/250705doctored.html
pi_29147686
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:56 schreef wimpietokkie het volgende:
Photo of 'Bombers' has been Doctored

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/250705doctored.html
Ik heb de foto heel sterk uitvergroot en dat gezicht is gewoon gezichtsbedrog en die arm houdt hij ietsje hoger dan de balk, die daardoor dus zichtbaar wordt. Jammer dat ze zomaar van alles plaatsen op die site. Maakt het er niet geloofwaardiger op natuurlijk.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:10:59 #13
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_29148973
of die foto gefixeerd is of niet doet er ook verder weinig toe. het is voornamelijk blind staren op zwak materiaal. Het zijn vier avontuurlijke vrienden die graag outdoor activiteiten ( raften ) doen en dus backpacks hebben. dat die samen bij een treinstation gezien worden lijkt me niet zo bijzonder.

andere details van de foto zijn meerzeggender. het extra tasje van de middelste ( eten voor onderweg ? ) en het nonchalante dragen van de blijkbaar lichte tas door de achterste
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_29153433
Die foto is id best wel vaag.

Wat nog vager is, is dat iemand zou vergeten om die ijzeren railing uit the brushen. Hoe dom ben je dan?

Ze zijn iig wel gekleed alsof ze naar een begrafenis gaan.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 22:06:39 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29154162
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
of die foto gefixeerd is of niet doet er ook verder weinig toe. het is voornamelijk blind staren op zwak materiaal.
Agree.

Sinds 9 juli staat al op de BBC site "Police are also analysing more than 6,000 CCTV tapes"

Er hangen 18.000 camera's in Londen en men kan iemand bijna van minuut tot minuut volgen. Vanaf het moment dat de vier aankomen totdat ze opsplitsen en de treinen en bus instappen moet dus wel op video staan. Van in de bus krijgen we geen opnames is ons al direct gezegd want alle vier buscamera's waren tragischerwijze defect. In de treinen hangen echter ook camera's en dat die het ook allemaal zouden hebben laten afweten wil ik hun nog wel zien verkopen. Hoewel..

[ Bericht 4% gewijzigd door NorthernStar op 26-07-2005 22:20:07 ]
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 04:54:09 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29161546
Even een zijstapje
quote:

New name for 'war on terror'

The Bush administration is abandoning the phrase "war on terror" to better express the fight against al-Qaeda and other groups as an ideological struggle as much as a military mission.

The move is designed to reflect the wider US campaign against terror

While the slogan - first used by President George W Bush in the wake of the 9/11 attacks - may still be heard from time to time, the White House says it will increasingly be couched in other language.

In recent days, senior administration figures have been speaking publicly of "a global struggle against the enemies of freedom", and of the need to use all "tools of statecraft" to defeat them.

Ben benieuwd hoe lang ze bezig zijn geweest iets te vinden wat Bush wèl uit kan spreken.

"A global struggle" klinkt ook veel heroïscher natuurlijk, hoewel dat uiteindelijk maar bijzaak is zolang we ons maar onveilig voelen.

Keywords uit de speech van Bush in Fort Bragg op 28 juni
quote:

"Global war, terror, terrorists, terrorists, totalitarian ideology , tyranny, oppression, terror, kill, terrorists, enemy , war, terrorists, kill, murderous ideology , terrorism, terrorists, war on terror, violence and instability, dangerous, violence, bloodshed, violence, sacrifice , war on terror, violence, killers, criminal elements, hateful ideology, terrorists, war on terror, terrorists, murder and destruction, enemy, terrorists, car bombs, enemy, terrorists, suicide bomber, enemy, terrorists, violence, terrorists, terrorists, terrorists, enemies, enemy, tyranny, terrorists, anti-terrorist, al Qaeda, terrorists, terrorists, enemy security terrorists, anti-terrorist terrorists, terror, enemy, tyranny , enemies, ideologies of murder, atrocity, car bombers, assassins, enemies”.

Iemand nog vragen?

Londen, hoofdkwartier van terreurgroepen: Put Britain on the List of States Sponsoring Terrorism
pi_29161566
tjah.... sommige mensen
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 05:02:58 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29161575
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 05:00 schreef Vampier het volgende:
tjah.... sommige mensen
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag.

Of kom je alleen maar vlug een opmerking deponeren om je dan weer lafjes uit de voeten te maken?
pi_29161702
het blijft me verbazen waar Bush allemaal wel niet verantwoordelijk voor is.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 05:59:26 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29161737
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 05:43 schreef Vampier het volgende:
het blijft me verbazen waar Bush allemaal wel niet verantwoordelijk voor is.
lol

Bush heeft feitelijk natuurlijk geen moer te vertellen en moet eenvoudig doen wat hem wordt opgedragen. Hij is een "cardboard president", een spreekpop, meer niet.

Maar in Bush zijn doen en handelen kun je natuurlijk wel de bedoelingen lezen van diegenen die in de schaduw blijven.

Jammer dat sommigen zich over posts op dit forum verbazen terwijl men zich eigenlijk zou moeten verbazen wat er in de echte wereld gebeurd.
pi_29161741
Als ik me druk maak om dingen die me geen moer aangaan... zollang ze mij en mijn familie maar met rust laten heb ik overal vrede mee. Pas als ik op mijn familie slachtoffer worden van het een of het ander dan zie je mij pas in actie komen... tot die tijd besteed ik mijn energie nuttig aan zooi waar ik wel wat aan heb.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 06:07:16 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29161757
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 06:00 schreef Vampier het volgende:
Als ik me druk maak om dingen die me geen moer aangaan... zollang ze mij en mijn familie maar met rust laten heb ik overal vrede mee. Pas als ik op mijn familie slachtoffer worden van het een of het ander dan zie je mij pas in actie komen... tot die tijd besteed ik mijn energie nuttig aan zooi waar ik wel wat aan heb.
Is ook wat voor te zeggen. Alleen is er nog wel een verschil tussen "druk maken om" en "geïnteresseerd zijn in". Als je denkt dat ik me druk ga maken om dingen waar ik geen invloed op heb zit je er naast. Ik maak alleen gebruik van dit forum om mijn visie kwijt te kunnen en die van anderen te lezen.
pi_29161767
dat is mijn visie... je kent mijn politieke standpunten ook wel na 5+ jaar fok

Illuminatie / vrijmetselaars / trinity / bilderberg als het je maar van de straat houdt. Ik ken hier een gozer die geen leven meer overheeft omdat hij achter serieus alles een samenzweringstheorie zoekt.... hij issoleert zich omdat hij denkt dat iedereen een geheim agent is.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 06:55:53 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29161813
Dat lijkt me eerder een geval van paranoide schizofrenie ofzo. Dat is een ziekte. Echt niet iets wat je "kan oplopen" door over conspiracies te lezen of er waarde aan te hechten. Wel roept het vast bij veel mensen onzekerheid op maar dat doet alles wat je wereldbeeld aantast of op zijn kop zet.

En wat natuurlijk ook waar is, is dat mensen die algemeen al meer wantrouwend zijn, uiteraard sceptischer tegenover de 'officiele waarheid' en meer open voor andere verklaringen zullen staan. Een gezond portie achterdocht noem ik dat.
pi_29162244
26/07 Blair vindt acties IRA niet te vergelijken met terrorisme radicale moslims

De jarenlange terreurcampagne van het Ierse Republikeinse Leger (IRA) in Groot-Brittannië is op geen enkele manier te vergelijken met het nietsontziende terrorisme van radicale moslims waarmee de wereld nu wordt geconfronteerd. Dat heeft de Britse premier Tony Blair dinsdag gezegd op zijn maandelijkse persconferentie.
"Ik denk niet dat de politieke eisen die voortvloeien uit het republicanisme vergeleken kunnen worden met de politieke eisen van de terroristische ideologie waar we nu mee te maken hebben", zei Blair. De doelen die het IRA nastreeft, worden volgens Blair gesteund door vredelievende inwoners van Noord-Ierland en de Ierse Republiek, en zijn doelen waarover onderhandeld kan worden. "Maar geen serieus individu zou ooit kunnen onderhandelen over de eisen van terroristen die zelfmoordactivisten gebruiken om mensen te doden", zei de premier.

Blair verklaarde ook dat moslimextremisten, zoals de daders van de aanslagen in Londen van 7 en 21 juli, er enkel op uit zijn zo veel mogelijk slachtoffers te maken. "Ik denk niet dat het IRA ooit heeft geprobeerd om drieduizend mensen te doden", zei de premier, verwijzend naar het aantal slachtoffers dat viel bij de aanslagen van 11 september 2001.

Blair zei er niet aan te denken de Britse koers ten aanzien van Irak, Afghanistan en het Midden-Oosten aan te passen naar aanleiding van de aanslagen in Londen.
Uit een peiling van ICM, waarvan de resultaten dinsdag in The Guardian werden gepubliceerd, bleek echter dat de meerderheid van de moslims in Groot-Brittannië, 58 procent, denkt dat de deelname van de Britten aan de oorlog in Irak een belangrijke reden is geweest voor radicale moslims om de aanslagen te plegen. Eenentwintig procent zei dat de aanslagen 'enigszins' verband houden met het Britse aandeel in de oorlog in Irak.
Vijf procent van de ondervraagden zei zelfs dat nieuwe aanslagen op Britse doelen gerechtvaardigd zouden zijn, 81 procent was het daarmee oneens. Volgens de peiling vindt de helft van de ondervraagden dat de Britse moslimgemeenschap te weinig doet om radicalisering van moslims tegen te gaan.

Blair hield dinsdag besprekingen met de leiders van de oppositie in het Britse Lagerhuis over een nieuw pakket maatregelen dat hij wil invoeren in de strijd tegen het terrorisme. De premier wil onder meer het 'indirect aanzetten tot terrorisme', waaronder het uitspreken van waardering voor de daden van terroristen, strafbaar stellen.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)E-9A98-63F351BCF9D1}
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')