Dat klinkt alsof het een willekeurig proces zou zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:12 schreef iteejer het volgende:
Heeft imo niets met 'erin lopen' te maken,
Vertel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:59 schreef Vampier het volgende:
houdt even in gedachten wat voor een eigen agende zogenaamde 'waarheids' websites er op nahouden.
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:55 schreef APK het volgende:
De verdachten van de aanslagen in Londen zouden Pakistanen zijn, hetzelfde geldt voor de mensen die gezocht worden n.a.v. de aanslagen in Egypte.
Als Iran het volgende doel zou zijn zou je toch denken dat er in ieder geval (toevallig) een paar Iraanse paspoorten gevonden worden....
Vreemd.
Ik ben nu in de USA en daar hangen in elke bus en trein berichtjes dat er 'random' searches worden gedaan, voor onbepaalde tijd. (In kranten staat dat men alles zal doen om geen onderscheid te maken tussen ras en kleur, etc. Ho hum).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).
Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.
Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.
Waarom uit Pakistan? Ze waren gewoon geschikt en voorhanden denk ik. Als Iran het doelwit is zal er ws. eerst nog wel een grote klapper komen.
Ah bevestiging vanuit de VS zelfvequote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:26 schreef jerrem het volgende:
[..]
Ohja, 12 onderdelen van de Patriot Act zouden zijn verlopen, maar hebben nu - voor zover ik begrepen heb voor onbepaalde tijd verlenging gekregen.
quote:Verder viel het mij vanacht op in m'n wake rondje dat er nogal wat activiteit in de VS is met betrekking tot de 2de aanslag in London.
Binnenkort schijnt de Patriot Act af te lopen (Wet op de bijzondere overheidsbevoegdheden) en aangezien er bepaalde krachten in de VS zijn die graag zien dat deze permanent word ingevoerd, verbaasde het mij danook niet dan men meerdere malen tijdens het congress dabat verwees naar London, en dat het van belang is dat Amerika een permanente politie staat word om te zorgen dat er geen (verdere) aanslagen worden gepleegd in de VS.
Ook van belang is het feit dat de amerikaanse veiligheidsdiensten overduidelijk laten blijken dat naar hun mening de Engelse overheid op een "goudmijn" is gestuit, doordat deze nu beschikken over niet gexplodeerde bommen, welk dus de Britse veiligheidsdiensten zal helpen om de zoektocht naar de daders te vergemakkelijken.
Op zich wel grappig om te horen, (vind ik) zeker wanneer je (zoals ik) al vermoed dat het logisch is om, aangezien het "terrorisme" gemaakt word, er niks fijners kan zijn voor mensen die er achter de schermen baat bij hebben, dan dat je beschikt over "terrorisme materiaal" welk feittelijk steriel afgeleverd is, omdat er eigenlijk geen terrorisme dreiging bestaat, en je zo toch vervolgens als overheid die burgers hun rechten wil afnemen, over bewijslast beschikt die je willekeurig aan nietbestaande terrorisme groeperingen kunt plakken.
Om zo nog meer paranoia en angst te creëren onder schijnbaar makke burgers die, zo lijkt het althans, '"slechts" brood en spelen wensen te ontvangen goedgekeurd door hun lieve zorgzame overheid (Lees Championsleague voetbal en Mac Donalds als toetje, publiek), en daarom tot in het frustrende toe, de ambtenarij volmachten verlenen terwijl ze moord en brand schreeuwen om van deze vloek genaamd terrorisme af te komen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.
quote:Blair wil terreurwetten aanscherpen
LONDEN De Britse premier Blair praat met leiders van de
oppositie over het aanscherpen van de terreurwetgeving. Zo
wil Blair dat verdachten langer zonder aanklacht kunnen
worden vastgehouden. Nu is dat maximaal twee weken. De
Conservatieven willen daarnaast dat het mogelijk wordt
afgetapte telefoongesprekken van verdachten te gebruiken
tijdens rechtszaken. Gisteren maakte de politie de namen
van twee van de vier verdachten bekend van de mislukte
aanslagen van donderdag. De politie concentreert zich
momenteel op een flat in Londen, waar één of meer van de
verdachten zou hebben gewoond.
Teletekst
Ik heb de foto heel sterk uitvergroot en dat gezicht is gewoon gezichtsbedrog en die arm houdt hij ietsje hoger dan de balk, die daardoor dus zichtbaar wordt. Jammer dat ze zomaar van alles plaatsen op die site. Maakt het er niet geloofwaardiger op natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:56 schreef wimpietokkie het volgende:
Photo of 'Bombers' has been Doctored
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://prisonplanet.com/Pages/Jul05/250705doctored.html
Agree.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
of die foto gefixeerd is of niet doet er ook verder weinig toe. het is voornamelijk blind staren op zwak materiaal.
Ben benieuwd hoe lang ze bezig zijn geweest iets te vinden wat Bush wèl uit kan spreken.quote:
New name for 'war on terror'
The Bush administration is abandoning the phrase "war on terror" to better express the fight against al-Qaeda and other groups as an ideological struggle as much as a military mission.
The move is designed to reflect the wider US campaign against terror
While the slogan - first used by President George W Bush in the wake of the 9/11 attacks - may still be heard from time to time, the White House says it will increasingly be couched in other language.
In recent days, senior administration figures have been speaking publicly of "a global struggle against the enemies of freedom", and of the need to use all "tools of statecraft" to defeat them.
Iemand nog vragen?quote:
"Global war, terror, terrorists, terrorists, totalitarian ideology , tyranny, oppression, terror, kill, terrorists, enemy , war, terrorists, kill, murderous ideology , terrorism, terrorists, war on terror, violence and instability, dangerous, violence, bloodshed, violence, sacrifice , war on terror, violence, killers, criminal elements, hateful ideology, terrorists, war on terror, terrorists, murder and destruction, enemy, terrorists, car bombs, enemy, terrorists, suicide bomber, enemy, terrorists, violence, terrorists, terrorists, terrorists, enemies, enemy, tyranny, terrorists, anti-terrorist, al Qaeda, terrorists, terrorists, enemy security terrorists, anti-terrorist terrorists, terror, enemy, tyranny , enemies, ideologies of murder, atrocity, car bombers, assassins, enemies”.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag.quote:Op woensdag 27 juli 2005 05:00 schreef Vampier het volgende:
tjah.... sommige mensen
lolquote:Op woensdag 27 juli 2005 05:43 schreef Vampier het volgende:
het blijft me verbazen waar Bush allemaal wel niet verantwoordelijk voor is.
Is ook wat voor te zeggen. Alleen is er nog wel een verschil tussen "druk maken om" en "geïnteresseerd zijn in". Als je denkt dat ik me druk ga maken om dingen waar ik geen invloed op heb zit je er naast. Ik maak alleen gebruik van dit forum om mijn visie kwijt te kunnen en die van anderen te lezen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 06:00 schreef Vampier het volgende:
Als ik me druk maak om dingen die me geen moer aangaan... zollang ze mij en mijn familie maar met rust laten heb ik overal vrede mee. Pas als ik op mijn familie slachtoffer worden van het een of het ander dan zie je mij pas in actie komen... tot die tijd besteed ik mijn energie nuttig aan zooi waar ik wel wat aan heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |